Gönderen Konu: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata  (Okunma sayısı 12954 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 109350
  • Model Yılı: '10
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« : Eylül 24, 2016, 22:31:17 »
2010 Model Corolla 1.4 D 4-D MMT şanzıman aracım var Km 106.940 .
 Aracımı cuma sabah çalıştırdım vites kolunu E konumuna getirdim fakat araç hareket etmedi.
 Yetkili servise götürdüm gösterge panelinde vites konumlarının gözükmediği ve şanzıman uyarısının ışığının yanmadığını söylediler.
 Sorun buradan kaynaklandığını söylediler. Gösterge paneli değişirse (2100 TL)  >:( sorun yüksek ihtimal çözülür diyerek kesin çözüm olmayabilir arıza tekrarlanırsa Şanzıman ECU sü ve vites seçici grubu değişecek dediler (5400 TL) >:(
Aracın beynini resetlemek bir çözüm olur mu ?  :wacko:
 Bahsedilen rakamlar çok fazla kolay pratik bir çözüm yolu var mı . Lütfen yardım  :olu:
 konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlar bana yardım edebilir mi lütfen. Felçli bir hastan var hastane işleri çok oluyor yolda kalmak istemiyorum
 
SAKIN UNUTMAYIN ! SEÇMİŞ OLDUKLARINIZIN BEDELİNİ SADECE SİZ ÖDERSİNİZ SİZE AKIL VERENLER DEĞİL !...

Toyota Club Türkiye

MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« : Eylül 24, 2016, 22:31:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #1 : Eylül 25, 2016, 01:40:59 »
Öncelikle Şanzımanı kalibrasyon yaptırın, bu esnada sistem kendini kaç defa kurmuş okusunlar, 100 veya üzeri ise debriyaj balatanız bitmiş olabilir.

Kalibrasyondan sonra tekrar ederse, arızaya sebep olma ihtimali olan küçük elektrikli motoru değişimi gerekebilir ve bunun için ücretsiz değişim bülteni olabilir, yetkili servisinizden soruşturun.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #2 : Eylül 25, 2016, 09:21:10 »
2010 Model Corolla 1.4 D 4-D MMT şanzıman aracım var Km 106.940 .
 Aracımı cuma sabah çalıştırdım vites kolunu E konumuna getirdim fakat araç hareket etmedi.
 Yetkili servise götürdüm gösterge panelinde vites konumlarının gözükmediği ve şanzıman uyarısının ışığının yanmadığını söylediler.
 Sorun buradan kaynaklandığını söylediler. Gösterge paneli değişirse (2100 TL)  >:( sorun yüksek ihtimal çözülür diyerek kesin çözüm olmayabilir arıza tekrarlanırsa Şanzıman ECU sü ve vites seçici grubu değişecek dediler (5400 TL) >:(
Aracın beynini resetlemek bir çözüm olur mu ?  :wacko:
 Bahsedilen rakamlar çok fazla kolay pratik bir çözüm yolu var mı . Lütfen yardım  :olu:
 konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlar bana yardım edebilir mi lütfen. Felçli bir hastan var hastane işleri çok oluyor yolda kalmak istemiyorum
Semih bey eger istanbulda iseniz direk maslak tem otoya gidin en hizli ve guvenli cozumu ufuk bey size sunacaktir bahsettiginiz rakamlar cok yuksek buyuk ihtimal baski balata hic degismediyse o bitmistir vites gecislerini saglayar aktutator var yada ovarizalanmistir belkide resetle duzelir


LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 109350
  • Model Yılı: '10
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #3 : Eylül 25, 2016, 21:32:04 »
Tekin bey araç 71000 km de balata değiştirmiş. Öyle sanıyorum ki baskı balata bitmiş olamaz. Şu soru aklıma geliyor gösterge panelinde yakıt göstergesinin altında vites geçişlerini gösteren ışıklı gösterge ve onun yanında bulunan şanzıman uyarı ışığı çalışmıyor dendi elimde yetkili servisin raporu da var. Sorun bu gösterge ile ilgili olabilir mi ( ben olasılık vermiyorum) fotoğrafta koyacaktım ama nasıl yapacağımı bulamadım.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 25, 2016, 21:42:19
Bu arada Tekin bey araçta ki sorun bahsettiğiniz durum ise bana kaça patlar. Aklıma gelmişken sanırım sizin tarifiniz olan

Örneğin dağın başında kaldınız ve yanınızda gerekli anahtarlar ve uzun olmayan geniş ağızlı düz tornavidanız var.

Önce Vites kolunu boşa alıyorsunuz,
Aküyü söküyorsunuz, sonra şu alttaki tapayı söküyorsunuz,
İçerde bulunan mekanizmayı düz tornavida ile dik (I) konuma getiriyorsunuz.

Vitesiniz artık mekanik ve elektronik olarak da boşta.

Tapayı kapatın, sıkın, akünüzü yerine takın, camlarınızın otomatiklerini ve saatinizi ayarlayın.

sizin yukarıda bahsettiğiniz olayı yapmışlar ki aracın radyo hafızası duruyor ama gösterge panelindeki diğer tarih saat ayarları sıfırlanmış. Bana serviste resetlediklerini söylemişlerdi
SAKIN UNUTMAYIN ! SEÇMİŞ OLDUKLARINIZIN BEDELİNİ SADECE SİZ ÖDERSİNİZ SİZE AKIL VERENLER DEĞİL !...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #4 : Eylül 25, 2016, 21:44:19 »
Tekin bey araç 71000 km de balata değiştirmiş. Öyle sanıyorum ki baskı balata bitmiş olamaz. Şu soru aklıma geliyor gösterge panelinde yakıt göstergesinin altında vites geçişlerini gösteren ışıklı gösterge ve onun yanında bulunan şanzıman uyarı ışığı çalışmıyor dendi elimde yetkili servisin raporu da var. Sorun bu gösterge ile ilgili olabilir mi ( ben olasılık vermiyorum) fotoğrafta koyacaktım ama nasıl yapacağımı bulamadım.
Semih ben sanirsam sanzuman ile ilgili problem var ve isik yanmadigi icin uyariyi bipli aliyorsunuz aracin cihaza baglanmasi gereiyor
Hic birsey yapmadiysaniz isyerseniz akunun eksi kutup basini cikartip biraz bekleyin teyip kapanabilir kodu vardir umarim saat ve tarih ayarlari silinecektir bilginize
Semih bey eger istanbulda iseniz direk maslak tem otoya gidin en hizli ve guvenli cozumu ufuk bey size sunacaktir bahsettiginiz rakamlar cok yuksek buyuk ihtimal baski balata hic degismediyse o bitmistir vites gecislerini saglayar aktutator var yada ovarizalanmistir belkide resetle duzelir


LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 109350
  • Model Yılı: '10
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #5 : Eylül 25, 2016, 21:49:06 »
Emin bey öncelikle ilginize teşekkür ederim. Bipli bir uyarı derken vites geçişlerini mi kasdediyorsunuz anlayamadım ama vites geçişlerde bipli bir uyarı almıyorum. Aracı çalıştırdığımda da bir uyarı sesi gelmiyor. Bu yetkili serviste arada resetledik aracı şimdi vitesler geçiyor dediler ama bu arıza tekrar edebilirde etmeyebilirde diye yuvarlak bir laf ettiler. resetlendikten sonra 77 km de kullandım arabamı
SAKIN UNUTMAYIN ! SEÇMİŞ OLDUKLARINIZIN BEDELİNİ SADECE SİZ ÖDERSİNİZ SİZE AKIL VERENLER DEĞİL !...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #6 : Eylül 25, 2016, 22:53:41 »
Balata nerede değişmiş? eğer yetkili serviste değilse, yanlış montajlama olabilir? aktuatör değişmemiş olabilir?

Bahsettiğim işlemi yapmak için akünün sökülmesi gerekiyorki o noktaya ulaşılabilsin.

Dediğim gibi öncelikle kalibrasyon yaptırın ve bu işlemler için yetkili servisinizi kullanın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #7 : Eylül 25, 2016, 23:01:54 »
Emin bey öncelikle ilginize teşekkür ederim. Bipli bir uyarı derken vites geçişlerini mi kasdediyorsunuz anlayamadım ama vites geçişlerde bipli bir uyarı almıyorum. Aracı çalıştırdığımda da bir uyarı sesi gelmiyor. Bu yetkili serviste arada resetledik aracı şimdi vitesler geçiyor dediler ama bu arıza tekrar edebilirde etmeyebilirde diye yuvarlak bir laf ettiler. resetlendikten sonra 77 km de kullandım arabamı
Genelde bu bipli uyari bazen bizdede oluyor ani durup geri vitese attigimizda vites hemen gecmiyor ve uyari veriyor sonra vitese geciyor fakat bu bir sorun degil sadece zamanlama sorunu gibi birsey ama sizinkisi aktutar arizasina benziyor oda 400-500arasi maliyeti var


LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 109350
  • Model Yılı: '10
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #8 : Eylül 26, 2016, 01:01:16 »
Tekin bey balata araç arızasını tespit için götürdüğüm Ankara Toyan da değişmiş 71000 km de
Bu arada kalibrasyon ücreti hakkında bilginiz varsa bu ne kadar tutar kesin çözüm olu mu ?

Mesaj Birleştirildi: Eylül 26, 2016, 01:05:02
Ayrıca araç arıza tespiti için cihaza bağlandı ve balata bitmiş olsa çıkardı diye biliyorum. Balata ile ilgili hiçbir şey söylenmedi
SAKIN UNUTMAYIN ! SEÇMİŞ OLDUKLARINIZIN BEDELİNİ SADECE SİZ ÖDERSİNİZ SİZE AKIL VERENLER DEĞİL !...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #9 : Eylül 26, 2016, 07:52:01 »
Tekin bey balata araç arızasını tespit için götürdüğüm Ankara Toyan da değişmiş 71000 km de
Bu arada kalibrasyon ücreti hakkında bilginiz varsa bu ne kadar tutar kesin çözüm olu mu ?

Mesaj Birleştirildi: Eylül 26, 2016, 01:05:02
Ayrıca araç arıza tespiti için cihaza bağlandı ve balata bitmiş olsa çıkardı diye biliyorum. Balata ile ilgili hiçbir şey söylenmedi
Serviste100 tl kalibrasyon

LG-P760 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #10 : Eylül 26, 2016, 12:29:15 »
Periyodik bakımlar sürekli aynı yetkilide yapılıyorsa, Kalibrasyon için ücret almamaları gerekiyor, zaten sistemin böyle bir şeye kolay kolay ihtiyacı olmaması gerekir, kalibrasyondan sonra aynı sorun tekrarlarsa yine orada çözüm bulunacağı için ücret almamaları gerekir. Kalibrasyon sadece 1 - 2 dk.lık bir işlem. Arıza check sırasında debriyaj balatasının bittiği görülemez. Sistemin kaç defa kurulduğuna bakılması gerekiyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 109350
  • Model Yılı: '10
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #11 : Eylül 27, 2016, 19:16:27 »
Periyodik bakımlar sürekli aynı yetkilide yapılıyorsa, Kalibrasyon için ücret almamaları gerekiyor, zaten sistemin böyle bir şeye kolay kolay ihtiyacı olmaması gerekir, kalibrasyondan sonra aynı sorun tekrarlarsa yine orada çözüm bulunacağı için ücret almamaları gerekir. Kalibrasyon sadece 1 - 2 dk.lık bir işlem. Arıza check sırasında debriyaj balatasının bittiği görülemez. Sistemin kaç defa kurulduğuna bakılması gerekiyor.

Tekin bey tüm bu anlattıklarınız gerçekten bilgilendirici ama ben hala Vites geçişlerini göstermeyen gösterge ekranıyla bu ve diğer açıklamalarınız ile  arasında ilişki kuramadım. Bunun bir açıklaması varsa bana anlatabilirmisiniz.
SAKIN UNUTMAYIN ! SEÇMİŞ OLDUKLARINIZIN BEDELİNİ SADECE SİZ ÖDERSİNİZ SİZE AKIL VERENLER DEĞİL !...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #12 : Eylül 27, 2016, 22:33:24 »
Tekin bey tüm bu anlattıklarınız gerçekten bilgilendirici ama ben hala Vites geçişlerini göstermeyen gösterge ekranıyla bu ve diğer açıklamalarınız ile  arasında ilişki kuramadım. Bunun bir açıklaması varsa bana anlatabilirmisiniz.

"Şanzımanda vites geçişi sağlanamıyor, Arıza var, ama gösterge paneli göstermiyor." Gösterge göstermiyor diye bu arıza oluşuyor diyen kişiler biraz kafadan atıyorlar. Aktuatör problemi için Bülten olduğunu ve ücretsiz değişim yapılması gerektiğini söyleyin ve bu konunun üstüne gidin. İşlem sonunda sizden sadece şanzıman yağı değişimi ücreti alınacaktır. Aracın garantisinin olması veya bitmiş olmasının önemi yok.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 109350
  • Model Yılı: '10
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #13 : Eylül 28, 2016, 10:01:19 »
"Şanzımanda vites geçişi sağlanamıyor, Arıza var, ama gösterge paneli göstermiyor." Gösterge göstermiyor diye bu arıza oluşuyor diyen kişiler biraz kafadan atıyorlar. Aktuatör problemi için Bülten olduğunu ve ücretsiz değişim yapılması gerektiğini söyleyin ve bu konunun üstüne gidin. İşlem sonunda sizden sadece şanzıman yağı değişimi ücreti alınacaktır. Aracın garantisinin olması veya bitmiş olmasının önemi yok.

Tekin bey cihaza bağlanarak yapılan arıza tespitinde akutator sorunu ile ilgili birşey yok. Bilirsiniz ki servisler bu işte zorluk çıkartıyorlar bu bülteni onlara gösterip üzerine gitmem lazım diye düşündüm Bahsettiğiniz bültene nasıl ulaşabilirim. Bir konu da gösterge panelinde vites geçişleri görünmese bir problem olur mu ?
Raporda yazanlar aynen şu " Test cihaza bağlandı yapılan kontrollerde km gösterge şanzıman uyarı ışığı yanmadığı ve viteslerin görünmediği görüldü. Km göstergesi değişmesi gerek.değiştikten sonra mmt ecu ve vites seçici grubu takibe alınacak gerekirse değişecek"
SAKIN UNUTMAYIN ! SEÇMİŞ OLDUKLARINIZIN BEDELİNİ SADECE SİZ ÖDERSİNİZ SİZE AKIL VERENLER DEĞİL !...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #14 : Eylül 28, 2016, 13:57:06 »
Tekin bey cihaza bağlanarak yapılan arıza tespitinde akutator sorunu ile ilgili birşey yok. Bilirsiniz ki servisler bu işte zorluk çıkartıyorlar bu bülteni onlara gösterip üzerine gitmem lazım diye düşündüm Bahsettiğiniz bültene nasıl ulaşabilirim.

Arıza tespitinde aktuatör arızası görünmez (her parçanın arıza sensörü yok) sadece vites takılı yada değişmiyor uyarısı olabilir.

Bülteni dosyalarından aramalarını söyleyin, eğer ilgilenmezlerse Merkeze mail atın musteri.iliskileri@toyota.com.tr yada telefon edin 0212 354 0 354
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 109350
  • Model Yılı: '10
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #15 : Eylül 29, 2016, 21:01:54 »
Tekin abi

Birincisi; bugün Ankarada bir yetkili servisi aradım akütatör fiyatının 2700 TL civarında olduğunu söylüyorlar ve garantisi varsa ücret alınmaz diyorlar. Bültenleri olduğunu ücretsiz değişim yapılması gerektiğini söyledim lafı kıvırıyorlar. Ben bu bültene nasıl ulaşabilirim ?

İkincisi ; Aracıma kalibrasyon yaptırmak istediğimi söylediğimde de aracında bir kalibrasyon yaptırma sınırı olduğunu daha önce 1-2 kez kalibrasyon yapıldıysa ve gereğinden fazla kalibrasyon yapıldığında zarar vereceğini söylediler

Üçüncü olarak çözüm için 1) kalibrasyon yapılacak sorun çözülmezse robot motoru değişimi olacak ( Bugün görüştüğüm başka bir yetkili servis (efe toyota) robot motoru değişimini gerekebilir dedi. ücretsiz değişim bülteni olabilir ama ben buna nasıl ulaşırım serviste bu bilgiyi vermek istemiyorlar)
                                     
                                        2) Debriyaj Baskı balatalara bakılacak, sistemin kaç kez kurulduğuna bakılacak 100 veya üzerindeyse baskı balata değişimi gerekiyor (71 bin km de Ankara Toyan da değişmiş)
                                     
                                         3) Gösterge ekranında vites geçişlerinin gözükmüyor olması vitesin geçmemesi ile ilgisi yok bunun için aktüvatör arızası olabilir ( Bugün konuştuğum başka bir yetkili servis (efe toyota) aktüvatör onlar böyle telaffuz ediyor. aktüvatör değişimi garantisi olan araçlarda ücretsiz yapılır aksi halde yapılmaz diyor. ayrıca aktüvatörün arıza sensörü olduğunu söylüyor)
                                       
                                         4)Bu sıralama doğrudur umarım. bunların dışında yapılması gerekenler varsa yardımcı olursan minnettar kalırım Allah seni başımızdan eksik etmesin  :D
SAKIN UNUTMAYIN ! SEÇMİŞ OLDUKLARINIZIN BEDELİNİ SADECE SİZ ÖDERSİNİZ SİZE AKIL VERENLER DEĞİL !...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #16 : Ekim 01, 2016, 21:22:17 »


Birincisi; bugün Ankarada bir yetkili servisi aradım akütatör fiyatının 2700 TL civarında olduğunu söylüyorlar ve garantisi varsa ücret alınmaz diyorlar. Bültenleri olduğunu ücretsiz değişim yapılması gerektiğini söyledim lafı kıvırıyorlar. Ben bu bültene nasıl ulaşabilirim ?

Bültene nasıl ulaşabilirsin.? bilmiyorum.. Belki forumdan bir arkadaş fikir verebilir..

İkincisi ; Aracıma kalibrasyon yaptırmak istediğimi söylediğimde de aracında bir kalibrasyon yaptırma sınırı olduğunu daha önce 1-2 kez kalibrasyon yapıldıysa ve gereğinden fazla kalibrasyon yapıldığında zarar vereceğini söylediler

Kalibrasyon yapılması hiç bir şeye zarar vermez. 50 defa falan yapılırsa balatanın ömrü yarıya düşer. Senin yeni balatana kalibrasyon yapıldığını sanmıyorum, yanlışmıyım?

İşe kalibrasyon yaptırmakla başlamalısın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #17 : Ekim 02, 2016, 23:28:05 »
öncelikle geçmiş olsun gecen gün aynısı basıma geldi aracım E konumuna geçmedi daha öncede başıma gelmişti aracım E konumuna gectikten sonra servis bakımlı olduğu için aracımı götürdüm servise lanet olsun keşke götürmeseydim neyse bundan sonraki araclarımda servisi kullancağımı sanmıyorum sırf bu yüzdende sıfır arabaya binceğimi düşünmüyorum. Neyse izmirde bir abimizin yönlerdirmesi üzerine bir usta bulduk usta daha önce toyota serviste servis sorumluluğunu yapmıs ve bizim araclarımızı gözü kapalı soktu bu ustaya gidene kadar iki usta gezdim benim sanzımanı gören usta aman abi ben buna elleyemem acarım yapabilirsem yaparım havalarında takıldılar bu ustaya gittik araba bindi bir tur attı geldi hiç bir sey söylemeden arabayı sökmeye basladı tabi bu arada ben saskınlıkla izliyorum durumu herkez bu sanzımandan korkarak yaklasıyor ama ben adamla muhabbet etmedim en son alırken arabayı uzun süreli muhabbet ettik aracımın debrajı bittiği için sanzıman üzerinde bulunan motorları yakmıs serviisin bana verdiği fiyat sadece aktüvetor motoru için 3400 tl işçilik dahil ama asıl sorunlu olan parça aktüvetör motoru değil debrajın bitmesiymiş servisin buradaki tavrı benim için cok önemliydi ama beklediğim ilgiyi göremedim v.s ama tavsiyem dısarda iyi arastırırın sorununuzu rahatlıkla çözebilceğiniz ustalar var. tekrardan geçmiş olsun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #18 : Ekim 08, 2016, 12:10:52 »
aynı arıza bendede oldu,maslak tem otoda yaptırdım,ilk defa gıdıyordum memnun kaldım.
-NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE~

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 109350
  • Model Yılı: '10
  • 22 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Şanzıman çabuk biten debriyaj baskı balata
« Yanıtla #19 : Ekim 09, 2016, 17:06:10 »
Seyfi bey sizin başınıza bu sorun geldiğinde gösterge ekranında vites geçişleri görünüyor muydu görünmüyor muydu ?
Sizin sorun çözüldü masrafınız ne kadar oldu ?
 
ustanız Aydın da benim aydına bu sorun için gelmem zor. Ayrıca benim debriyaj balatam 71 bin de değişmiş şu an 107 bin de. Aktuvatör den kaynaklı olduğunu söylüyor Ankara da  bir  toyota servisinin ustası aktüvatör motoruna kaçan tozdan oluyor bu dedi temizleyip kapak taktıktan sonra olmaz diyor.

Bu arada Tekin abi vitesin ekranda gözükmesi yada gözükmemesi böyle bir sorunu oluşturmaz diyor

Mustafa bey sizin aracınızda da gösterge ekranın da yakıt göstergesinin altında M1 - M2 M3 yada ES tuşuna bastığınızda bu göstergeler çalışıyormuy yoksa çalışmıyormuydu ? Ayrıca başınıza geleni biraz ayrıntı vererek yazar mısınız Ve masraf ne tuttu toplam kaç TL ödediniz
SAKIN UNUTMAYIN ! SEÇMİŞ OLDUKLARINIZIN BEDELİNİ SADECE SİZ ÖDERSİNİZ SİZE AKIL VERENLER DEĞİL !...