0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
şu insan kullanılarak yapılan slalolm/moose testleri cidden kafa karıştırıcı.eklediğim resimde cvc kapalı iken adamın direksiyona daha fazla kontra verildiği görülüyor şunu ncap esc testleri gibi hızı ve açısı aynı olan pc ile yöetilen cihazla yapsalar inanırım.
Wankel motor gibi öncü teknolojileri yaygınlaştıran Mazda yı bi kez daha takdir ediyorum. Çok güzel araçlar ama Türkiye de bayi ve yetkili servisleri yüzünden durumu malum. 2,3 yıl önce bi uğramıştım, kendi gözlerimle gördüm... Sanki onlar bana para vericek, ben araba satıcam.
Açıkçası çok merak ediyorum.Ek bir sensör yada aktüatör kullanmadan sadece yazılımla hal ettikleri ve sundukları bu teknolojiyi alt yapısı müsait önceki araçlarada sunacaklar mı?Kapitalizm ve japon etik anlayışından hangisi galip gelecek acaba?
Eskiden B serisi kamyonetleriyle epey etkindi, 20 yıl kadar önce. Artık asılmıyorlar piyasaya. Aslında motoru iyi yapan firmalardandı eskiden. Şimdi bilmiyorum kalitesini.C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Mazda Türkiye'ye ne kadar değer veriyor ki Türkiye de mazda'ya hakettiği değeri verecek hep merak ederim. Bundan ötürü hep uzak kaldık bu markaya. Güzel ve sağlam araba konusunda bence başarılı olan markadır.
Hangi firma Türkiye'ye değer veriyor ki? Trim yalıtımı için bez bant ya da sünger kullanmayan Toyota, yalıtımı iyi yapılmayan Japon araçlar, güvenlik donanımı opsiyonel dahi sunmayan yine Toyota, Almanya'da standart donanım olan özellikleri kısarak ya da opsiyonel sunarak pahalıya satan Alman araçlar....Türkiye'ye ne kadar değer veriyor konusu göreceli. Kimisine göre araç fiyatları iledir, kimisine göre yaygın servis ağıdır, kimisine göre konforlu iç mekandır.Mazda da araçlarının fiyatlarını rakipleri ile benzer veriyor, donanımı daha dolu, (en üst donanımda adaptif cc nin standart olduğu başka marka var mı? 2014'ten bu yana standart, ayrıca şehiriçi aktif güvenlik sistemleri de tüm donanım seviyelerinde standart.)Bakıyoruz 2010 model baz donanımdaki bile özellikler günümüzde bazı markaların en üst donanım seviyelerinde ancak karşılaşılabiliyorken, iç mekanı konforluyken Türkiye'ye değer vermiyor demek bence haksızlıktır. Dizel otomatik bile getirdiler. Dünyanın en sessiz dizel motorunu otomatik şanzıman ile birleştirip üstüne ful donanımında rakibindeki birçok markadan fazla premium segmente yaklaşan donanımlar eklemiş ve rakip firmaların ful donanım dizel otomatik fiyatlarında satıyorken hele....Ha derseniz ki servis ağı, bayisi burnundan kıl aldırmıyor, sonuna kadar haklısınız. O nedenle 2. el alırım ve güvendiğim ustama teslim ederim, zaten kolay kolay sorun çıkaran bir araç değil.Geçenlerde Kayseri'nin salak caddesinde araba büyüklüğündeki kasisden 70 km hızla geçtim. Kasisten 3 m önceye küçücük uyarı koymuşlar. Ne bir reflektör, ne bir boya, ne bir ışıklı uyarı hiçbir şey yok. Başka araba olsa Allah bilir rotu bozulurdu belki başka yürür takım sorunları çıkarabilirdi, fakat Mazdam da çok şükür hiçbir sıkıntı yok. Temiz kullanılmış, bakımları zamanında yapılmış bir Mazda en sorunsuz araçtır.
Ben tartışma olarak değil bir gerçek olan servis ağı ve serviste sunulan hizmete çok tepkiliyim. 1992 Model Sıfır 626, 1991 sıfır mazda 323 almış ve servisinde ve parçasında sıkıntı yaşamış bir ailemiz var. yaklaşık 23 senedir süre gelen bir sıkıntı bu. Bu birinci dipnot. İkincisi de 'Güzel ve sağlam araba konusunda başarılı markadarı.' ifademi hiçe saydığınızı görüyorum. Üçüncüsü bo kadar donanımı standart vb. veyahut Türkiye'mizde satışa sunulan donanım yoksulu arabalar ile pekçok sitemkar mesajım bu forumda vardır. *Benim dindiğim araçta otomatik cam dahi yok. Zaten imzamda belli. 1991 Yılında sıfır aldığımız 323'ümüzde standart olan elektrikli ayna ve dört cam otomatiği o dönem satılan BMW, Mercedes vb. üst sınıf araçlarda bile yoktu. Konunun bu olmadığını anlamış ve mesajınınızın ortasında belirtmişsiniz. Ben tekrar ediyorum; burada konu Mazda ama Subaru gibi bir dünya devi marka bile Türkiye'ye ağırlık vermedi verdirilmedi. Dünyanın en özel ve mükemmel arabasını veyahut cihazını almış olsam, bir vida için 'Paramla Rezil Olacağım' servis ağırıma gider. Umarım şimdi 'daha net' anlaşılmışımdır. Hiç üretmeyip tükettiğimiz Otomobillerde bu gibi diyaloglar uzun süreler devam eder.
Yeni Mx -5 modellerinde de var mı bu teknoloji ? (Katalogda değinilmemiş sanki ya da ben de atlamış olabilirim.)