Gönderen Konu: Mazda G-Vectoring Control  (Okunma sayısı 1726 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1374 kere teşekkür etti
  • 1861 kere teşekkür edildi
Mazda G-Vectoring Control
« : Eylül 21, 2016, 16:56:49 »


Mazda'nın yeni yazılım oynamasıyla ürettiği bu teknoloji yolcularınızı da, sizi de daha iyi bir sürücü olduğunuzu düşündürecek.

Mazda bu teknolojisini yarış arabaları sürücülerinin kütle transferi tekniğinden esinlenerek üretmiştir. Sürücü direksiyonu her çevirişinde, GVC dış ön taraftaki tekere kütle transferi yaparak yol tutuşunu ve direksiyon hakimiyetini artırmaktadır. Bunun sonucunda dönüşlerde doğru noktaya patikayı bulmak için direksiyon daha az çevrilmekte ve düz yolda giderken daha az direksiyon komutu gerekmektedir. Bu sistem tanıtımı fazlaca yapılan basit bir performans ayarı değil, sürücü deneyimini artıran çok kapsamlı bir elektronik sistemdir.

Araba yavaşlandığında ya da frene basıldığında ağırlık öne doğru olur. Bu ağırlık transferi ön tekerlere daha fazla ağırlık yükler ve yol tutuşu artırır. Yarış sürücülerine viraja gelmeden hemen önce frene basarak bu ağırlık transferini başlatarak kullanması öğretilir, Mazda da bu süreci otomatikleştirmiş durumda. Sürücü direksiyonu döndürdüğü gibi, SkyActiv araç dinamiğinin bir parçası olan GVC yazılımını da içeren Mazda'nın SkyActiv motor yönetim sistemi ateşleme zamanlamasını çok az geciktirir. Bunun sonucunda torku ve gücü çok az düşer, aracın hızı çok az düşer ve çok az bir ağırlık viraj dışındaki ön lastiğe transfer edilir. Bütün bunlar bir yarış sürücüsünün yapamayacağı bir süre içinde, 50 ms içinde yani saniyenin 1/20 diliminde gerçekleşir.

Hızdaki değişim 0,01G ile 0,05G civarında hissedilmeyecek kadar az. Aktarılan ağırlık en fazla 4 kg. Fakat bu bile sürüş karakterinin artması için yeterli diyor Mazda. Fren kullanılması bu süreç için çok uzun süre aldığı ve yeterli keskinlikte olmadığı keşfedilmiş.

Mazda GVC G-Vectoring Control 2016 (Yoldaki video)
https://www.youtube.com/watch?v=VBZfVRnKpyg

Mazda GVC G-Vectoring Control in snow 2016 (Kar üstündeki etkisi)
https://www.youtube.com/watch?v=aaIUnLt4y1c

Kaynak: http://www.extremetech.com/extreme/230819-mazda-g-vectoring-control-software-tweak-makes-you-think-youre-a-better-driver
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Mazda G-Vectoring Control
« : Eylül 21, 2016, 16:56:49 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 88000
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #1 : Ekim 02, 2016, 13:19:51 »
Mazda hak ettiği yeri bulamayan bir araç ülkemiz de. Yavaş yavaş toparlanıyor fazla görmeye başladım son zamanlarda.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 71000
  • Kan Grubu: A+
  • 2476 kere teşekkür etti
  • 1385 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #2 : Ekim 02, 2016, 16:35:47 »
şu insan kullanılarak yapılan slalolm/moose testleri cidden kafa karıştırıcı.
eklediğim resimde cvc kapalı iken adamın direksiyona daha fazla kontra verildiği görülüyor :foto: :foto:

şunu ncap esc testleri gibi hızı ve açısı aynı olan pc ile yöetilen cihazla yapsalar inanırım.


Romano Risn +Obd2
Eneos 0w-20 Fs Kullanıcısı
Ne Mutlu Türk'üm Diyene!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1374 kere teşekkür etti
  • 1861 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #3 : Ekim 02, 2016, 16:53:11 »
şu insan kullanılarak yapılan slalolm/moose testleri cidden kafa karıştırıcı.
eklediğim resimde cvc kapalı iken adamın direksiyona daha fazla kontra verildiği görülüyor :foto: :foto:

şunu ncap esc testleri gibi hızı ve açısı aynı olan pc ile yöetilen cihazla yapsalar inanırım.





Yalnız oradaki şartlar kaygan buz. Dikkat ettiysen aynı sürücü ve aynı dönüş oranıyla dönüyor ikisinde de. İçmekandan çekilen görüntüyü de izle. Gvc ile esp devreye girmeye gerek kalmıyorken, Gvc kapalıyken araç kayıyor, kontra vermesi de mazdada esp nin geç devreye girmesinden ötürü, sportiflik yaratma amaçlarından ötürü aracın kıçının atmasına izin veriyor bir müddet.

İç mekandaki çekimlerde arka yolcudaki hareket miktarı da bu teknolojinin güzelliğinin kanıtıdır.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 39 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #4 : Ekim 02, 2016, 17:04:40 »
Wankel motor gibi öncü teknolojileri yaygınlaştıran Mazda yı bi kez daha takdir ediyorum.
Çok güzel araçlar ama Türkiye de bayi ve yetkili servisleri yüzünden durumu malum.  2,3 yıl önce bi uğramıştım,  kendi gözlerimle gördüm...  Sanki onlar bana para vericek,  ben araba satıcam. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1374 kere teşekkür etti
  • 1861 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #5 : Ekim 02, 2016, 17:28:36 »
Wankel motor gibi öncü teknolojileri yaygınlaştıran Mazda yı bi kez daha takdir ediyorum.
Çok güzel araçlar ama Türkiye de bayi ve yetkili servisleri yüzünden durumu malum.  2,3 yıl önce bi uğramıştım,  kendi gözlerimle gördüm...  Sanki onlar bana para vericek,  ben araba satıcam.

 :rofl: maalesef. sıfır araba karşıtı olduğumdan beni ilgilendirmiyor bayileri. :) Ankara'da da servisim var çok gerekirse, haricinde ufak tefek işleri kendim ve Karabük'teki ustamla hallediyoruz.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 28 kere teşekkür etti
  • 145 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #6 : Ekim 02, 2016, 19:23:38 »
Açıkçası çok merak ediyorum.Ek bir sensör yada aktüatör kullanmadan sadece yazılımla hal ettikleri ve sundukları bu teknolojiyi alt yapısı müsait önceki araçlarada sunacaklar mı?

Kapitalizm ve japon etik anlayışından hangisi galip gelecek acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1374 kere teşekkür etti
  • 1861 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #7 : Ekim 02, 2016, 19:39:51 »
Açıkçası çok merak ediyorum.Ek bir sensör yada aktüatör kullanmadan sadece yazılımla hal ettikleri ve sundukları bu teknolojiyi alt yapısı müsait önceki araçlarada sunacaklar mı?

Kapitalizm ve japon etik anlayışından hangisi galip gelecek acaba?

Bu makalede sunulmayacağı söylenmiş. Zaman gösterecek. Direksiyon döndürür döndürmez ya da viraja girmeden hemen evvel ayağı gazdan çekmekle aynı etkiyi gösterecektir ama bu yöntem daha fazla hissedilir olacaktır.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1998 Toyota Corolla (AE101) 1.6 XLi 4A-FE 114 bg.
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: ---
  • 199 kere teşekkür etti
  • 235 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #8 : Ekim 03, 2016, 16:27:20 »
Mazda Türkiye'ye ne kadar değer veriyor ki Türkiye de mazda'ya hakettiği değeri verecek hep merak ederim. Bundan ötürü hep uzak kaldık bu markaya. Güzel ve sağlam araba konusunda bence başarılı olan markadır.
1998 Toyota Corolla (AE101) 1.6 XLi 4A-FE 114 bg.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: A-
  • 15 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #9 : Ekim 03, 2016, 19:00:27 »
Eskiden B serisi kamyonetleriyle epey etkindi, 20 yıl kadar önce. Artık asılmıyorlar piyasaya. Aslında motoru iyi yapan firmalardandı eskiden. Şimdi bilmiyorum kalitesini.

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bir kere yanlış trene bindiyseniz; koridordan ters tarafa yürümenin hiç bir faydası yoktur.
 Friedrich Nietzche

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 28 kere teşekkür etti
  • 145 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #10 : Ekim 03, 2016, 21:43:46 »
Eskiden B serisi kamyonetleriyle epey etkindi, 20 yıl kadar önce. Artık asılmıyorlar piyasaya. Aslında motoru iyi yapan firmalardandı eskiden. Şimdi bilmiyorum kalitesini.

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hala kaliteli marka.Sorunsuzluğu Toyyota'dan daha iyidir nerdeyse.

Yalnız Türkiye'de butik satıcı olmaya niyetlendikleri için Distribütör tok satıcıyız deyip pahalı satıyorlar arabayı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1374 kere teşekkür etti
  • 1861 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #11 : Ekim 03, 2016, 21:51:17 »
Mazda Türkiye'ye ne kadar değer veriyor ki Türkiye de mazda'ya hakettiği değeri verecek hep merak ederim. Bundan ötürü hep uzak kaldık bu markaya. Güzel ve sağlam araba konusunda bence başarılı olan markadır.

Hangi firma Türkiye'ye değer veriyor ki? Trim yalıtımı için bez bant ya da sünger kullanmayan Toyota, yalıtımı iyi yapılmayan Japon araçlar, güvenlik donanımı opsiyonel dahi sunmayan yine Toyota, Almanya'da standart donanım olan özellikleri kısarak ya da opsiyonel sunarak pahalıya satan Alman araçlar....

Türkiye'ye ne kadar değer veriyor konusu göreceli. Kimisine göre araç fiyatları iledir, kimisine göre yaygın servis ağıdır, kimisine göre konforlu iç mekandır.
Mazda da araçlarının fiyatlarını rakipleri ile benzer veriyor, donanımı daha dolu, (en üst donanımda adaptif cc nin standart olduğu başka marka var mı? 2014'ten bu yana standart, ayrıca şehiriçi aktif güvenlik sistemleri de tüm donanım seviyelerinde standart.)
Bakıyoruz 2010 model baz donanımdaki bile özellikler günümüzde bazı markaların en üst donanım seviyelerinde ancak karşılaşılabiliyorken, iç mekanı konforluyken Türkiye'ye değer vermiyor demek bence haksızlıktır. Dizel otomatik bile getirdiler. Dünyanın en sessiz dizel motorunu otomatik şanzıman ile birleştirip üstüne ful donanımında rakibindeki birçok markadan fazla premium segmente yaklaşan donanımlar eklemiş ve rakip firmaların ful donanım dizel otomatik fiyatlarında satıyorken hele....

Ha derseniz ki servis ağı, bayisi burnundan kıl aldırmıyor, sonuna kadar haklısınız. O nedenle 2. el alırım ve güvendiğim ustama teslim ederim, zaten kolay kolay sorun çıkaran bir araç değil.

Geçenlerde Kayseri'nin salak caddesinde araba büyüklüğündeki kasisden 70 km hızla geçtim. Kasisten 3 m önceye küçücük uyarı koymuşlar. Ne bir reflektör, ne bir boya, ne bir ışıklı uyarı hiçbir şey yok.  Başka araba olsa Allah bilir rotu bozulurdu belki başka yürür takım sorunları çıkarabilirdi, fakat Mazdam da çok şükür hiçbir sıkıntı yok. Temiz kullanılmış, bakımları zamanında yapılmış bir Mazda en sorunsuz araçtır. ;)
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1998 Toyota Corolla (AE101) 1.6 XLi 4A-FE 114 bg.
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: ---
  • 199 kere teşekkür etti
  • 235 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #12 : Ekim 04, 2016, 12:55:21 »
Hangi firma Türkiye'ye değer veriyor ki? Trim yalıtımı için bez bant ya da sünger kullanmayan Toyota, yalıtımı iyi yapılmayan Japon araçlar, güvenlik donanımı opsiyonel dahi sunmayan yine Toyota, Almanya'da standart donanım olan özellikleri kısarak ya da opsiyonel sunarak pahalıya satan Alman araçlar....

Türkiye'ye ne kadar değer veriyor konusu göreceli. Kimisine göre araç fiyatları iledir, kimisine göre yaygın servis ağıdır, kimisine göre konforlu iç mekandır.
Mazda da araçlarının fiyatlarını rakipleri ile benzer veriyor, donanımı daha dolu, (en üst donanımda adaptif cc nin standart olduğu başka marka var mı? 2014'ten bu yana standart, ayrıca şehiriçi aktif güvenlik sistemleri de tüm donanım seviyelerinde standart.)
Bakıyoruz 2010 model baz donanımdaki bile özellikler günümüzde bazı markaların en üst donanım seviyelerinde ancak karşılaşılabiliyorken, iç mekanı konforluyken Türkiye'ye değer vermiyor demek bence haksızlıktır. Dizel otomatik bile getirdiler. Dünyanın en sessiz dizel motorunu otomatik şanzıman ile birleştirip üstüne ful donanımında rakibindeki birçok markadan fazla premium segmente yaklaşan donanımlar eklemiş ve rakip firmaların ful donanım dizel otomatik fiyatlarında satıyorken hele....

Ha derseniz ki servis ağı, bayisi burnundan kıl aldırmıyor, sonuna kadar haklısınız. O nedenle 2. el alırım ve güvendiğim ustama teslim ederim, zaten kolay kolay sorun çıkaran bir araç değil.

Geçenlerde Kayseri'nin salak caddesinde araba büyüklüğündeki kasisden 70 km hızla geçtim. Kasisten 3 m önceye küçücük uyarı koymuşlar. Ne bir reflektör, ne bir boya, ne bir ışıklı uyarı hiçbir şey yok.  Başka araba olsa Allah bilir rotu bozulurdu belki başka yürür takım sorunları çıkarabilirdi, fakat Mazdam da çok şükür hiçbir sıkıntı yok. Temiz kullanılmış, bakımları zamanında yapılmış bir Mazda en sorunsuz araçtır. ;)

  Ben tartışma olarak değil bir gerçek olan servis ağı ve serviste sunulan hizmete çok tepkiliyim. 1992 Model Sıfır 626, 1991 sıfır mazda 323 almış ve servisinde ve parçasında sıkıntı yaşamış bir ailemiz var. yaklaşık 23 senedir süre gelen bir sıkıntı bu. Bu birinci dipnot.
  İkincisi de 'Güzel ve sağlam araba konusunda başarılı markadarı.' ifademi hiçe saydığınızı görüyorum.
  Üçüncüsü bo kadar donanımı standart vb. veyahut Türkiye'mizde satışa sunulan donanım yoksulu arabalar ile pekçok sitemkar mesajım bu forumda vardır.

 *Benim dindiğim araçta otomatik cam dahi yok. Zaten imzamda belli. 1991 Yılında sıfır aldığımız 323'ümüzde standart olan elektrikli ayna ve dört cam otomatiği o dönem satılan BMW, Mercedes vb. üst sınıf araçlarda bile yoktu. Konunun bu olmadığını anlamış ve mesajınınızın ortasında belirtmişsiniz. Ben tekrar ediyorum; burada konu Mazda ama Subaru gibi bir dünya devi marka bile Türkiye'ye ağırlık vermedi verdirilmedi. Dünyanın en özel ve mükemmel arabasını veyahut cihazını almış olsam, bir vida için 'Paramla Rezil Olacağım' servis ağırıma gider. Umarım şimdi 'daha net' anlaşılmışımdır.

  Hiç üretmeyip tükettiğimiz Otomobillerde bu gibi diyaloglar uzun süreler devam eder.
1998 Toyota Corolla (AE101) 1.6 XLi 4A-FE 114 bg.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1374 kere teşekkür etti
  • 1861 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #13 : Ekim 04, 2016, 13:56:52 »
  Ben tartışma olarak değil bir gerçek olan servis ağı ve serviste sunulan hizmete çok tepkiliyim. 1992 Model Sıfır 626, 1991 sıfır mazda 323 almış ve servisinde ve parçasında sıkıntı yaşamış bir ailemiz var. yaklaşık 23 senedir süre gelen bir sıkıntı bu. Bu birinci dipnot.
  İkincisi de 'Güzel ve sağlam araba konusunda başarılı markadarı.' ifademi hiçe saydığınızı görüyorum.
  Üçüncüsü bo kadar donanımı standart vb. veyahut Türkiye'mizde satışa sunulan donanım yoksulu arabalar ile pekçok sitemkar mesajım bu forumda vardır.

 *Benim dindiğim araçta otomatik cam dahi yok. Zaten imzamda belli. 1991 Yılında sıfır aldığımız 323'ümüzde standart olan elektrikli ayna ve dört cam otomatiği o dönem satılan BMW, Mercedes vb. üst sınıf araçlarda bile yoktu. Konunun bu olmadığını anlamış ve mesajınınızın ortasında belirtmişsiniz. Ben tekrar ediyorum; burada konu Mazda ama Subaru gibi bir dünya devi marka bile Türkiye'ye ağırlık vermedi verdirilmedi. Dünyanın en özel ve mükemmel arabasını veyahut cihazını almış olsam, bir vida için 'Paramla Rezil Olacağım' servis ağırıma gider. Umarım şimdi 'daha net' anlaşılmışımdır.

  Hiç üretmeyip tükettiğimiz Otomobillerde bu gibi diyaloglar uzun süreler devam eder.

Amacım tartışmak değildi ki, fikir alışverişinde bulunuyorduk. Türkiye'ye değer vermeyen markaların sadece Mazda ile sınırlı olmadığını belirtmek istedim.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Ashes to ashes, dust to dust.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kilometre: 43
  • Kan Grubu: A+
  • 2091 kere teşekkür etti
  • 2408 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #14 : Ekim 04, 2016, 18:04:06 »
 Uluslararası düşünülürse; değer verilmez, alınır.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • İlla edep, illa edep...
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 18000
  • Kan Grubu: ---
  • 316 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #15 : Ekim 04, 2016, 19:03:52 »
Yeni Mx -5 modellerinde de var mı bu teknoloji ? (Katalogda değinilmemiş sanki ya da ben de atlamış olabilirim.)
Cahil kimsenin yanında kitap gibi sessiz ol ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: A-
  • 15 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #16 : Ekim 04, 2016, 19:48:15 »
Sadece mazda mı.? Yeni Chrysler 300C de gelmiyor. Eskilerine ( 2005-2008) kalıyoruz yine, onların da kilometreleri yüksek.

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bir kere yanlış trene bindiyseniz; koridordan ters tarafa yürümenin hiç bir faydası yoktur.
 Friedrich Nietzche

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 115000
  • Kan Grubu: ---
  • 1374 kere teşekkür etti
  • 1861 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #17 : Ekim 04, 2016, 19:50:59 »
Yeni Mx -5 modellerinde de var mı bu teknoloji ? (Katalogda değinilmemiş sanki ya da ben de atlamış olabilirim.)

2017 modellerden itibaren standart olacak deniyor
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 333
  • Kan Grubu: B+
  • 636 kere teşekkür etti
  • 955 kere teşekkür edildi
Ynt: Mazda G-Vectoring Control
« Yanıtla #18 : Ekim 04, 2016, 20:12:49 »
Ne Mazda mi ?

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Etiketler: mazda gvc g-vectoring