Gönderen Konu: Yeni Honda Civic  (Okunma sayısı 69554 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #740 : Temmuz 27, 2018, 19:30:02 »
Yerli araç denilen araç için zaten elon musk geldi ve fikir alışverişleri yapılıyor ama beklemeyin ki yani şimdi yerli elektrikli araba 100 binden girse ben gidip 100 milyara sıfır olarak onu alacağıma corolla 1.6 otomatik alırım atıyorum yani piyasada yeni olacağından hem parça hem servis hem sarj ağı hemde diğer markaların piyasadaki bilindiklerinden dolayı kısa vadede bağımlılıktan kurtulmamız kolay olmaz keşke olsaydı.

100 Bin liraya 500 km menzilli elektrikli araba satsınlar bu ülkede kimse ilk çıkan ürünmüş diye bakmaz siparişlere yetişemezler.Ayrıca tasarım ve imalar doğru yapılsın elektrikli araçların bakım aralığı çok uzundur.

Yerli Arabanın 200 Bin lira civarında bir fiyatla satışa çıkacağı konuşuluyor.İlk sene üretim hacmide 17 bin civarında olacakmış.Kendi adıma Model 3 muadili bir şey çıksın 150 bin tl fiyata, yarın siparişi veririm.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #740 : Temmuz 27, 2018, 19:30:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #741 : Temmuz 27, 2018, 21:17:38 »
valla ne zamanki teyp açık,klima açık,farlar açık 800 km yapar,30 dakikada şarj olur o zaman alırım :)
geçen biri video yapmıştı tesla ile ankara`dan istanbul`a 9 saat sürmüştü gelmesi.yemişim şimdilik elektriğini :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #742 : Temmuz 27, 2018, 22:05:23 »
valla ne zamanki teyp açık,klima açık,farlar açık 800 km yapar,30 dakikada şarj olur o zaman alırım :)
geçen biri video yapmıştı tesla ile ankara`dan istanbul`a 9 saat sürmüştü gelmesi.yemişim şimdilik elektriğini :)

Bunu bu kadar basite indirgemek yanlış. O videoyu izledim.
Tesla şuan Türkiye’de olmadığı için o sıkıntıyı yaşıyorlar.
Teslanın orijinal batarya ünitesi TR de olmadığı için bizim prizler ile aracı tam dolu hale getirmek 18-22 saat sürüyor.

Oysa 2019 da Tesla Türkiye’ye giriş yapacak ve önemli geçiş güzergahlarına hızlı şarj ünitelerini koyacak.
İşte o zaman yollarda daha çok Tesla göreceğiz.

Km de 7 krş yakarak ilerleyebilen bir araç.
Dahası araçta değişmesi gereken parça sayısı az.
Sanayi diye bir şey olmayacak.

Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #743 : Temmuz 27, 2018, 22:14:36 »
valla ne zamanki teyp açık,klima açık,farlar açık 800 km yapar,30 dakikada şarj olur o zaman alırım :)
geçen biri video yapmıştı tesla ile ankara`dan istanbul`a 9 saat sürmüştü gelmesi.yemişim şimdilik elektriğini :)

Video linkini alabilir miyim?

Zira hız/hızlanma/tork konusunda kendi sınıfında liderliğe oynayan bir araç ile nasıl 9 saatte gelmiş? (hipermilling yapmıyorsa)  Model S p85 bile 400 Km'den fazla bir menzile sahipken nasıl becermiş acaba 9 saatte gelmeyi?

Ha şu olmuştur..Yolda batarya bitince normal şebekeden şarj etmek zorunda kalmıştır  o 9 saatin içinde bekleme süresi de vardır.Lakin bu teknolojik gerilik değil ki...Resmi olarak ülkeye gelmeyen bir aracın altyapısı olmaması ile alakalı.Yoksa supercharger istasyonu olsa ( ki 3 tane kurulacak İstanbul-Ankara otobanına) en fazla 1.5 saat beklerdi şarjı.Buda model S 85 için geçerli. 100d tek şarjda 550 km ye yakın yol yapıyor.Neredeyse tek seferde İstanbul Anadolu yakasından Ankara'ya ortalama 120  Km ile iner.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #744 : Temmuz 28, 2018, 14:59:33 »
Bunu bu kadar basite indirgemek yanlış. O videoyu izledim.
Tesla şuan Türkiye’de olmadığı için o sıkıntıyı yaşıyorlar.
Teslanın orijinal batarya ünitesi TR de olmadığı için bizim prizler ile aracı tam dolu hale getirmek 18-22 saat sürüyor.

Oysa 2019 da Tesla Türkiye’ye giriş yapacak ve önemli geçiş güzergahlarına hızlı şarj ünitelerini koyacak.
İşte o zaman yollarda daha çok Tesla göreceğiz.

Km de 7 krş yakarak ilerleyebilen bir araç.
Dahası araçta değişmesi gereken parça sayısı az.
Sanayi diye bir şey olmayacak.
Bende ondan bahsediyorum,şu andaki istasyonlar ve supercharge da olmadığı için şu anlık için hayal,şehirler arası içi uygun değil,şehir içinde istanbul da da nerede oturduğunuza bağlı istasyonlar az,şuanda tesla araç 1.5 saat de supercharger ile doluyormuş.Bmw bunun 2 katı üzerinde hızlı charger kuracak bu ay Almanya`da.
yani bugün için değil ancak 5-10 yıla iyi şeyler olacağını düşünüyorum.Geçen gün bir yerde renault`un elektrikli araç tasarlayan bölümün başkanına sormuşdular Dünyadaki araçların çoğu elektrikli araç olurmu diye sizce diye.Verdiği cevap şu şekilde idi.Dünyadaki tüm elektrik üretimi,tüm arabaların elektrikli olmasını karşılacak kapasitede değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #745 : Temmuz 28, 2018, 15:11:46 »
Bende ondan bahsediyorum,şu andaki istasyonlar ve supercharge da olmadığı için şu anlık için hayal,şehirler arası içi uygun değil,şehir içinde istanbul da da nerede oturduğunuza bağlı istasyonlar az,şuanda tesla araç 1.5 saat de supercharger ile doluyormuş.Bmw bunun 2 katı üzerinde hızlı charger kuracak bu ay Almanya`da.
yani bugün için değil ancak 5-10 yıla iyi şeyler olacağını düşünüyorum.Geçen gün bir yerde renault`un elektrikli araç tasarlayan bölümün başkanına sormuşdular Dünyadaki araçların çoğu elektrikli araç olurmu diye sizce diye.Verdiği cevap şu şekilde idi.Dünyadaki tüm elektrik üretimi,tüm arabaların elektrikli olmasını karşılacak kapasitede değil.

işte bu yüzden yani dünyadaki elektirik üretiminin tüm araçları karşılayamaması nedeniyle toyota'nın hibrit teknolojisi en ideal olanıdır. yani

aracın kendini kendini şarz etmesi ekstradan kablo, elektirik, şarz istasyonu gibi gereksiz masrafları da ortadan kaldırması nedeniyle çoğu şirket

 toyota'nın hibrit teknolojisini örnek alıyor( hyundai gibi.) ve alacak. en optimum teknoloji bu çünkü.




Mesaj Birleştirildi: Temmuz 28, 2018, 15:13:54
hyundai gibi kia'da toyota'nın hibrit teknolojisini örnek alıyor. yanılmıyorsam geçtiğimiz yıllarda bmw'de toyota ile bu konuda işbirliğine girmişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #746 : Temmuz 28, 2018, 16:54:13 »
işte bu yüzden yani dünyadaki elektirik üretiminin tüm araçları karşılayamaması nedeniyle toyota'nın hibrit teknolojisi en ideal olanıdır.

Hibrit teknoloji en gereksiz ara teknolojidir ve bir işe yaramıyor bariz şekilde.Şu anda Hibrit araçların elektrik bölümü sadece destek seviyesinde sistem ana olarak içten yanmalılar üzerinde yürüyor ve bu dengeyi elektrik lehine bozmaya çalıştığınız zamanda araç fiyatı ağırlığı v.s  alıp başını gidiyor.Arıza yedek parça ve bakım kısmını ise elektrikli ve içten yanmalı motor toplamı kadar.

Kaldi ki geleceği Hidrojende gören !! Japonlar bile tam elektrikli araç yatırımlarına yönelmek zorunda kalıyor hatta şu anda en fazla satan tam elektrikli araç Nissan Leaf.

Renault başkanı ise bildiğiniz halt etmiş. Arkadaşlar batarya kirası gibi bir garabetin mucidi.Bu muhteşem fikir! ellerinde patlayınca sonradan vaz geçtiler gerçi.Bu bile adamların vizyonunu gösteriyor.Adam zan ediyor ki Elektrikli araçlar 7/24 şebekeye bağlı olup güç çekecekler.Şahsen aylık Km ortalamam 1000 km.bir model 3 sahibi olsam ayda iki üç defa şarj etsem yetiyor da artıyor bile.

Bizde anlaşılmayan şey şu Dünya batarya -Yenilenebilir enerji araştırmalarına milyar dolarlar seviyesinde yatırım yapıyor.Bataraya kapasite ve şarj teknolojileri laboratuvar düzeyinde inanılmaz seviyelerde ve en geç 2025 gibi bu buluşların çoğunun ticarileşeceği ön görülüyor ki şu anda major bir seviye atlaması olmasa bile batarya kapasiteleri yıllık %6 gibi bir oranda zaten artmakta bu halde bile 2025 yılında sedan bir araç için minimum 750 km menzil yapar.Buda günümüz kullanıcılarının %80 ninden fazlasının işini görür.Buna paralel yüksek güçlü 350KWh ve üstü yani) şarj istasyonlarıda geliştikçe ne menzil ne şarj süresi problem olmaktan çıkacaktır zaten ABD ve batı Avrupa da  çıkmak üzere.

Burada orta vadedeki ana sıkıntı Lityum cobalt gibi madenlerin talebe yetişip yetişmeyeceği ve fiyatlandırma.Elektrikli bir aracı iten yanmalılardan  kadar verimli ve avantajlı yapmak için batarya paketlerinin KWh başı 100 doların altına inmesi.Eğer maden sıkıntısı çıkarsa batarya maliyetleri bir yerden sonra fiyat düşüşü yaşamaz.

Uzun vadede ise lityum temelli pillerinde papucu dama atılacak.Piyasa polimer tabanlı katı hal pillerinin egemenliğine girecek ki hem maliyet hem güvenlik hem kapasite hemde döngü açısından mükemmel araç pili olacak ürün.

Ezcümle  Toyota'nın bile 2020 de 10 yeni Elektrikli model ve tüm modellerinin elektrikli versiyonlarının bulunduracağını açıkladığı ,Mazda ile birlikte ABD'de fabrika kurmaya niyetlendiği ,Mercedes'in milyar dolarlar seviyesinde hem binek araçlar hem kamyonlara (eActros) hem minübüslere hem şarj istasyonlarına  hem de batarya fabrikasına yatırım yaptığı bir dünyada Hibrit'in şansı yok.Benim görüşümce Hibrit batarya-şarj teknoloji ve maliyetlerinin bu kadr hızlı geleşeceğini ön göremeyip ara çözüm olarak sunulmuş gereksiz ve pahalı bir teknoloji.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #747 : Temmuz 28, 2018, 17:10:39 »
hibrit şu andaki koşullar arasında en iyi seçenek,ne zamanki batarya kapasite ve şarj olmaz süreleri çok komik sürelere düşülür o zaman daha yaygınlaşır,he tabi bizde yine elektrik fiyatına yansır yine kursağımızda kalır o ayrı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #748 : Temmuz 28, 2018, 17:21:35 »
Hibrit teknoloji en gereksiz ara teknolojidir ve bir işe yaramıyor bariz şekilde.Şu anda Hibrit araçların elektrik bölümü sadece destek seviyesinde sistem ana olarak içten yanmalılar üzerinde yürüyor ve bu dengeyi elektrik lehine bozmaya çalıştığınız zamanda araç fiyatı ağırlığı v.s  alıp başını gidiyor.Arıza yedek parça ve bakım kısmını ise elektrikli ve içten yanmalı motor toplamı kadar.

Kaldi ki geleceği Hidrojende gören !! Japonlar bile tam elektrikli araç yatırımlarına yönelmek zorunda kalıyor hatta şu anda en fazla satan tam elektrikli araç Nissan Leaf.

Renault başkanı ise bildiğiniz halt etmiş. Arkadaşlar batarya kirası gibi bir garabetin mucidi.Bu muhteşem fikir! ellerinde patlayınca sonradan vaz geçtiler gerçi.Bu bile adamların vizyonunu gösteriyor.Adam zan ediyor ki Elektrikli araçlar 7/24 şebekeye bağlı olup güç çekecekler.Şahsen aylık Km ortalamam 1000 km.bir model 3 sahibi olsam ayda iki üç defa şarj etsem yetiyor da artıyor bile.

Bizde anlaşılmayan şey şu Dünya batarya -Yenilenebilir enerji araştırmalarına milyar dolarlar seviyesinde yatırım yapıyor.Bataraya kapasite ve şarj teknolojileri laboratuvar düzeyinde inanılmaz seviyelerde ve en geç 2025 gibi bu buluşların çoğunun ticarileşeceği ön görülüyor ki şu anda major bir seviye atlaması olmasa bile batarya kapasiteleri yıllık %6 gibi bir oranda zaten artmakta bu halde bile 2025 yılında sedan bir araç için minimum 750 km menzil yapar.Buda günümüz kullanıcılarının %80 ninden fazlasının işini görür.Buna paralel yüksek güçlü 350KWh ve üstü yani) şarj istasyonlarıda geliştikçe ne menzil ne şarj süresi problem olmaktan çıkacaktır zaten ABD ve batı Avrupa da  çıkmak üzere.

Burada orta vadedeki ana sıkıntı Lityum cobalt gibi madenlerin talebe yetişip yetişmeyeceği ve fiyatlandırma.Elektrikli bir aracı iten yanmalılardan  kadar verimli ve avantajlı yapmak için batarya paketlerinin KWh başı 100 doların altına inmesi.Eğer maden sıkıntısı çıkarsa batarya maliyetleri bir yerden sonra fiyat düşüşü yaşamaz.

Uzun vadede ise lityum temelli pillerinde papucu dama atılacak.Piyasa polimer tabanlı katı hal pillerinin egemenliğine girecek ki hem maliyet hem güvenlik hem kapasite hemde döngü açısından mükemmel araç pili olacak ürün.

Ezcümle  Toyota'nın bile 2020 de 10 yeni Elektrikli model ve tüm modellerinin elektrikli versiyonlarının bulunduracağını açıkladığı ,Mazda ile birlikte ABD'de fabrika kurmaya niyetlendiği ,Mercedes'in milyar dolarlar seviyesinde hem binek araçlar hem kamyonlara (eActros) hem minübüslere hem şarj istasyonlarına  hem de batarya fabrikasına yatırım yaptığı bir dünyada Hibrit'in şansı yok.Benim görüşümce Hibrit batarya-şarj teknoloji ve maliyetlerinin bu kadr hızlı geleşeceğini ön göremeyip ara çözüm olarak sunulmuş gereksiz ve pahalı bir teknoloji.

yani size göre toyota sakarya'ya boşuna 350 milyon euroluk hibrit araç yatırımı yaptı. toyota chr 97 ülkeye boşuna ihraç ediliyor. amerika,

avrupa ve japonya'da en çok hibrit araçlar satılmıyor. hatta verdiğim linki incelerseniz sakarya'da üretilen chr'nin %80'i ihraç ediliyor. japonya'da en çok

 satılan araçlar toyota prius ve toyota chr hibrit. yüzde yüz elektirikli bir aracın ekonomik olarak rantabl olmadığı gün gibi aşikar. ( elektirik tüketimi, şarz

 istasyonu, kablo maliyetleri gibi giderler) aksine hibrit motor elektirkli motora göre optimum koşullara sahip. evet elektirikli araçlar da piyasaya çıkacak

 ancak yüksek maliyetleri nedeniyle hibrit araçlar kadar ekonomik ve rantabl olamayacaktır. hibrit ve prius chr ile ilgili ayrıntılı link:

 http://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrJRCCgeVxbaHwAa4QDjgx.;_ylu=X3oDMTByaW11dnNvBGNvbG8DaXIyBHBvcwMxBHZ0aWQDBHNlYwNzcg--/RV=2/RE=1532815904/RO=10/RU=http%3a%2f%2fwww.milliyet.com.tr%2ftoyota-c-hr-japonya-nin-en-cok-otomobil-2438084%2f/RK=2/RS=UJ8yi6hSx8qxN_csc5vnxovtAdM-

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #749 : Temmuz 28, 2018, 17:51:07 »
Kutay bey;

Toyota'nın yaptığı yapacağı yatırım şirketi bağlar ve dünyanın gidişatı hakkında net bilgi vermez.Zaten onlara kalsa gelecek  hibrit bile değil Hidrojende idi.Önümüzde koca Nokia örneği var.Zamanında dünyanın bir numaralı telefon üreticisi iken geleceği okuyamadıkları için battılar.

Birde bu işin nasıl yürüdüğünü bilmek lazım.Teknoloji geliştirme kararı alıp bunu son kullanıcıya sınma arasında otomotiv sektöründe minumum 5 yıl vardır.Toyota 5 yıl önceki projeksiyonlarında ne Tesla gibi bir markanın pazara bu kadar baskı yapıp onu değiştireceğini ne batarya teknolojilerinin bu kadar hızlı gelişeceğini  nede devletlerin (özellikle çin) bu derece teşvik edeceğini öngöremedi ve kendi öngörüleri doğrultusunda Hibrit araca yatırım yaptı ve bu seneye kadar da elektrikli araçlara direndi.

Sonra gidişatı gördüler ki bu gün panasonic ile (Teslanın batarya ortağı) ortaklık kuruyor.2020 yılına kadar sıfırdan bir elektrikli araç üretme niyetleri var.Ayrıca bir EV (elektrikli araç) bölümü kurup başınada Toyota ailesinden birini geçirdiler ( Akio Toyoda). Yani anlayacağınız toyota'da varını yoğunu hibrite yatırıyor değil.Onlarda pazarın gidişatını gördüler ve yeni yeni yapılanmaya gidiyorlar (Tabi geç kaldıkları aşikar ama kapatılmayacak bir farkta değil)

Yani ileriye dönük Toyota'nın Hibrit ve Hidrojen (Mirai) piyasasından çekilip elektrikliye döndüğünü görebiliyoruz.Daha öncede yazdığım gibi 2020'de piyasaya bu tarz araç sunmaya başlayacaklar.

Hepsini bir yana geçtim bundan 5 sene sonra  tek şarjın 1 depo yakıttan fazla yol yaptığı,şarj istasyonları sayısının zibil gibi arttığı bakım/idame maliyetlerinin  içten yanmalılara fersah fersah fark attığı bir dünyada kim Hibrit gibi görece pahalı ve işletme maliyetinin yüksek olduğu bir teknolojiye yönelir ki?

5-10 sene bize çok gözüyor olabilir malumunuz çok çabuk geçen bir süre.Toyota'yı geçtim ülke olarak bu trene bir şekilde atlamamız gerekiyor yoksa tren kaçarsa en büyük ihraç kalemimizde biyük darbe yeriz.Zaten pamuk ipliğine bağlı bir ekonomimiz var bir de bu konu tuz biber olmsın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #750 : Temmuz 28, 2018, 18:48:51 »
hamza bey, salt elektirikli aracın maliyet yükü nedeniyle hibrit araçlardan daha pahalı olacağı gün gibi aşikar. bu satış fiyatlarına da yansıyacak ve milletimiz

 ister istemez ekonomik olanı tercih edecektir. tesla'nın elektirikli aracının 50 bin dolar civarında olacağı söyleniyor. yani 250 bin tl. oysa  toyota'nın şu an ki

 hibrit chr araç fiyatları incelendiğinde en dolu modelinin indirimlerle 160 bin tl civarında olduğu görülecektir. kaldı ki toyota bu işe geçici olarak girmedi.

 geçen yıl yaptıkları açıklamada 2019'un 2. çeyreğinden itibaren tüm modellerde hibrite geçileceği açıklandı. evet elektirikli araçlarda alternatif olarak

 sunulacaktır ama dediğim gibi hibrit gibi rantabl ve optimum olamayacaktır. zira salt elektirikli araçların maliyeti hibrit araçlardan kat kat fazladır.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #751 : Temmuz 28, 2018, 19:25:05 »
Hibrit teknolojisini bilerek bu şekilde yaptılar aslında en ideali bizim için bu değil Teslanın ürettiği.

Hibritte yalandan dizel yerine versiyon değişikliği diyebiliriz Kabataslak.
Teslanın yaptığı bir devrim.

Resmen orta çağdan yeni çağa atlatır tarzda adamlar teknoloji sundu.

Bmw, Mercedes, Audi, Volvo, lexus gibi dünyanın önde gelen şirketlerinin hepsinde Tesla ile baş edebilecek teknoloji var. Ancak Tesla piyasaya beklenenden erken sundu. 2050 li yıllarda Teslanın yaptığı yapılacaktı.

Tesla şimdi üretip piyasaya sürünce bütün otomobil piyasası ters düz oldu.
Avrupa satışlarında BMW ve Mercedes gibi 2 devi segmentinde geride bıraktı Tesla.

Hızla artan satışı var ve bunu önlemek için hemen audi tam elektrikli araç üretti henüz piyasada yok.


Toyotanın hybrid sistemi tamamen kendi düzenine göre ürettiği en uygun teknolojidir.
Teslanın yaptığını yapsa;
- toyotanın bütün servis ağı, yan sanayisi, bakım ücretleri ve üretilen parçaların hepsinin hurda olduğunu çöp olduğunu düşünün kaç milyar milyar dolar yapar.

Bugün teslanın yaptığı Budur.

Dünya üzerindeki her aracın TESLA marka olduğunu düşünün.
Otomotiv sanayisi diye bir şey artık olmayacak.
Çevre kirliliği yok.
Gürültü kirliliği yok.
Kendi kendine giden araçlar.
Km de 7 krş ile en verimli yakıt ekonomisi.
Benzin-mazot- lpg yok.
Aracın bakımı yok.( 8 yıl garanti  )
Araçta motor ve yüzlerce mekanik parça yok.

Aracın satış politikası herkese tek fiyat.

Teslanın müdürünede 100 bin
Banada 100 bin
Devlet başkanınada 100 bin.


Bütün bunları yapabilen adama karşı Hybrid direnemez.
2019 da Tesla ülkemizde.
Ve model 3 ü 200 bin ₺ den satsınlar segmentin en çok satan aracı olur bu yazımda burda dursun.
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #752 : Temmuz 28, 2018, 20:01:37 »
hamza bey, salt elektirikli aracın maliyet yükü nedeniyle hibrit araçlardan daha pahalı olacağı gün gibi aşikar. bu satış fiyatlarına da yansıyacak ve milletimiz

 ister istemez ekonomik olanı tercih edecektir. tesla'nın elektirikli aracının 50 bin dolar civarında olacağı söyleniyor. yani 250 bin tl. oysa  toyota'nın şu an ki

 hibrit chr araç fiyatları incelendiğinde en dolu modelinin indirimlerle 160 bin tl civarında olduğu görülecektir. kaldı ki toyota bu işe geçici olarak girmedi.

 geçen yıl yaptıkları açıklamada 2019'un 2. çeyreğinden itibaren tüm modellerde hibrite geçileceği açıklandı. evet elektirikli araçlarda alternatif olarak

 sunulacaktır ama dediğim gibi hibrit gibi rantabl ve optimum olamayacaktır. zira salt elektirikli araçların maliyeti hibrit araçlardan kat kat fazladır.

Anladığım kadarı ile salt Türkiye üzerinden konuşuyoruz?Ben daha global verileri yazıyordum.Yani dünyanın gidişi nereye diye.

Öncelikle maliyet meselesi:

Şu anda KWh başı batarya maliyeti KWh başına 210 dolar civarında diyor Blomberg (Kaynak: https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-12-05/latest-bull-case-for-electric-cars-the-cheapest-batteries-ever) TEsla ise 190 dolar civarında olduğunu iddia ediyor.

işi bilenler der ki KWh başı maliyetler 150 dolar altına inince içten yanmalıların fiyat avantajıda kalmayacak. (Hibrite hiç girmiyorum bile).Zan ederim anlaşamadığımız husus burası siz şu anda böyle diye bakıyorsunuz ben ise gelecek 10 yıl için konuşuyorum.Yoksa Hibritin üretim maliyeti düşmez iken batarya maliyetleri bariz şekilde düşecek.

Ayrıca Toyota başkanı benim bildiğim 2020 yılı için tüm modellerde hibrite değil elektrikli araca geçeceklerini söylemişti : (Kaynak: https://electrek.co/2017/12/18/toyota-electric-car-plans/ ) ya farklı açıklamalar oldu yada sonradan birini değiştirdiler.

Tesla maliyeti ise keşke dediğiniz gibi olsaydı. Model 3 uzun menzillisi 45 Bin eurodan başlıyor ve donanımı yükseltirseniz 60 Bin euroya çıkıyor.Türkiye için büyük para.Yerli aracın bile 200 Binden çıkacağı söyleniyor.gerisini varın hesaplayın.

Türkiye'ye gelirsek son kullanıcı olarak bu konuda söyleyecek bir şeyimiz yok çünkü Zoe ve bmw  hariç elektrikli araç satışı yok.eni konu 2-3 model ve menzilleri kısıtlı. hyundai getirmiyor mesela aracını nedense.

Neticede ülkemizde bu tür bir teknolojiye nasıl ve ne şartlarda ulaşacağımız net değil.Teşvik olacak mı (Yerli için) vergilendirme nasıl olacak? şarj altyapısı nasıl yaygınlaşacak tam muamma.

Ama bu ülkemizin şartlarından kaynaklanan bir durum.Dünya genelinde ise ağır vasıta  gibi kalemler hariç elektrik teknolojisi önünde ne hibrit bırakacak nede içten yanmalı.Sektörü bıraktım AB ülkeleri 2030-2040 gibi içten yanmalıların satışını yasaklıyor veya düşünüyorlar.Çin devasa teşvik veriyor hatta kanunlarını esnetip ortaksız yatırım yapılmayan ülkesinde Teslanın fabrika açmasına müsade ediyor.

Son olarak kişisel kanaatim geleceğin ne içten yanmalılarda (Mazda'nın kulağı çınlasın) ne hibritte nede hidrojende....belki biz göremeyiz ama havacılığın bile yavaş yavaş el attığı elektrikli  tahrik olayında...


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #753 : Temmuz 28, 2018, 21:10:18 »
Anladığım kadarı ile salt Türkiye üzerinden konuşuyoruz?Ben daha global verileri yazıyordum.Yani dünyanın gidişi nereye diye.

Öncelikle maliyet meselesi:

Şu anda KWh başı batarya maliyeti KWh başına 210 dolar civarında diyor Blomberg (Kaynak: https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-12-05/latest-bull-case-for-electric-cars-the-cheapest-batteries-ever) TEsla ise 190 dolar civarında olduğunu iddia ediyor.

işi bilenler der ki KWh başı maliyetler 150 dolar altına inince içten yanmalıların fiyat avantajıda kalmayacak. (Hibrite hiç girmiyorum bile).Zan ederim anlaşamadığımız husus burası siz şu anda böyle diye bakıyorsunuz ben ise gelecek 10 yıl için konuşuyorum.Yoksa Hibritin üretim maliyeti düşmez iken batarya maliyetleri bariz şekilde düşecek.

Ayrıca Toyota başkanı benim bildiğim 2020 yılı için tüm modellerde hibrite değil elektrikli araca geçeceklerini söylemişti : (Kaynak: https://electrek.co/2017/12/18/toyota-electric-car-plans/ ) ya farklı açıklamalar oldu yada sonradan birini değiştirdiler.

Tesla maliyeti ise keşke dediğiniz gibi olsaydı. Model 3 uzun menzillisi 45 Bin eurodan başlıyor ve donanımı yükseltirseniz 60 Bin euroya çıkıyor.Türkiye için büyük para.Yerli aracın bile 200 Binden çıkacağı söyleniyor.gerisini varın hesaplayın.

Türkiye'ye gelirsek son kullanıcı olarak bu konuda söyleyecek bir şeyimiz yok çünkü Zoe ve bmw  hariç elektrikli araç satışı yok.eni konu 2-3 model ve menzilleri kısıtlı. hyundai getirmiyor mesela aracını nedense.

Neticede ülkemizde bu tür bir teknolojiye nasıl ve ne şartlarda ulaşacağımız net değil.Teşvik olacak mı (Yerli için) vergilendirme nasıl olacak? şarj altyapısı nasıl yaygınlaşacak tam muamma.

Ama bu ülkemizin şartlarından kaynaklanan bir durum.Dünya genelinde ise ağır vasıta  gibi kalemler hariç elektrik teknolojisi önünde ne hibrit bırakacak nede içten yanmalı.Sektörü bıraktım AB ülkeleri 2030-2040 gibi içten yanmalıların satışını yasaklıyor veya düşünüyorlar.Çin devasa teşvik veriyor hatta kanunlarını esnetip ortaksız yatırım yapılmayan ülkesinde Teslanın fabrika açmasına müsade ediyor.

Son olarak kişisel kanaatim geleceğin ne içten yanmalılarda (Mazda'nın kulağı çınlasın) ne hibritte nede hidrojende....belki biz göremeyiz ama havacılığın bile yavaş yavaş el attığı elektrikli  tahrik olayında...


tesla'nın maliyeti 45 bin euro'dan başlıyor diyerek bir anlamda benim tezimi güçlendiriyorsunuz. olaya şöyle bakalım: bir yanda amerika'da

üretilen 45 bin euroluk tesla ( yaklaşık 250 bin tl) diğer tarafta türkiye'de üretilen ve yerli kabul edeceğimiz 160 bin tl'ye toyota (%75 yerli malzeme

kullanıldığını duymuştum.) siz olsanız hangisini alırsınız? sadece Türkiye açısından değil dünyada da hele de şu kriz ortamında hibrit ve toyota tercih ve

şükür sebebidir. ayrıca yakın bir zamanda sakın yabana atmayın toyota'nın öncülüğünü yaptığı hidrojen de alternatifler arasında olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #754 : Temmuz 28, 2018, 21:39:15 »
tesla'nın maliyeti 45 bin euro'dan başlıyor diyerek bir anlamda benim tezimi güçlendiriyorsunuz. olaya şöyle bakalım: bir yanda amerika'da

üretilen 45 bin euroluk tesla ( yaklaşık 250 bin tl) diğer tarafta türkiye'de üretilen ve yerli kabul edeceğimiz 160 bin tl'ye toyota (%75 yerli malzeme

kullanıldığını duymuştum.) siz olsanız hangisini alırsınız? sadece Türkiye açısından değil dünyada da hele de şu kriz ortamında hibrit ve toyota tercih ve

şükür sebebidir. ayrıca yakın bir zamanda sakın yabana atmayın toyota'nın öncülüğünü yaptığı hidrojen de alternatifler arasında olacaktır.

Param varsa gider Tesla alırım :) uzun vade kullanımda zaten (yakıt-bakım-arıza ) aradaki fark dahada azalacaktır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #755 : Temmuz 28, 2018, 21:53:05 »
Türkiye'de üretilip 97 ülkeye ihraç edilerek ekonomimize katkı sağlayan toyota'yı ödüllendirmek adına  toyota aldım, yine toyota alırım. olaya biraz da bu

açıdan bakmak gerekiyor sanırım. para mevzusunda da  Türk halkının toyota'yı seçeceği gerçeği ortaya çıkıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #756 : Temmuz 28, 2018, 22:12:58 »
olaya biraz da bu

açıdan bakmak gerekiyor sanırım. para mevzusunda da  Türk halkının toyota'yı seçeceği gerçeği ortaya çıkıyor.

Şimdi olaya bu açıdan bakarsa 2019 da lansmanı olacak 2020 de seri üretimi olacak yerli tam elektrikli araç toyotayı süpürmesi lazım.

İnsanları tam elektrikli motor konusunda şuan bilgisiz. Hatta hala hybrid ne diyen var.
Elektrikli motorun özelliklerini öğrendiği anda hybrid falan almaz o kişi.
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #757 : Temmuz 28, 2018, 23:34:26 »
Türkiye'de üretilip 97 ülkeye ihraç edilerek ekonomimize katkı sağlayan toyota'yı ödüllendirmek adına  toyota aldım, yine toyota alırım. olaya biraz da bu

açıdan bakmak gerekiyor sanırım. para mevzusunda da  Türk halkının toyota'yı seçeceği gerçeği ortaya çıkıyor.

Kutay Bey tercihiniz saygı duyulacak bir tercihtir buna bir şey diyemem ama sırf bu ülkede üretiliyor diyede isterlerime uymayan hatta alakası olmayan bir araç almak bana mantıklı gelmiyor.Tesla/yerli otomobil  için aynı şey sorulsa çok abes bir fark olmadıkça yerlisini alırım.Zira ikisi de aynı kulvarın araçları.Yoksa Toyota nere Tesla nere...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #758 : Temmuz 29, 2018, 09:12:18 »
aynen hamza bey tamamen tercih meselesi. bize de herkesin tercihine saygı duymak düşer.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla&Yaris
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '17
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #759 : Temmuz 29, 2018, 21:00:21 »
Hibrit-elektrikli karşılaştırması yapmak bence biraz gereksiz. Hibrit 20 yıldır ticari olarak piyasada, emisyon düşürmek amacıyla tasarlanmış bir teknoloji. Ticari olarak başarılı da. Çeşitli nedenlerle bazı insanların hoşuna gitmez, kullanmaz ayrı mesela. Neticede milyonlarca hibrit araç satılmış, son 20 yıl içinde.

Elektrikli araba yeni bir teknoloji, piyasayı değiştireceği aşikar. Çevreci vs deniyor ama kimse o elektriğin nereden üretildiğini sorgulamıyor, elektrik üretiminin çevreciliğini sorgulamıyor. Yenilenebilir enerji kaynaklarının yaygınlaşması ve verimliliğinin artması ile elektrikli arabalar gerçekten çevreci olacaktır.

Elektrikli arabaların yaygınlaşmasının önündeki en büyük engel şu andaki elektrik üretim ve dağıtım kapasitesi. Tamamen elektrikli arabalar ve ulaşım için şimdiki altyapının 5-10 misli artması lazım. Bunun ne kadar büyük bir maliyet ve zaman demek olduğunu hepimiz anlayabiliriz.