0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yerli araç denilen araç için zaten elon musk geldi ve fikir alışverişleri yapılıyor ama beklemeyin ki yani şimdi yerli elektrikli araba 100 binden girse ben gidip 100 milyara sıfır olarak onu alacağıma corolla 1.6 otomatik alırım atıyorum yani piyasada yeni olacağından hem parça hem servis hem sarj ağı hemde diğer markaların piyasadaki bilindiklerinden dolayı kısa vadede bağımlılıktan kurtulmamız kolay olmaz keşke olsaydı.
valla ne zamanki teyp açık,klima açık,farlar açık 800 km yapar,30 dakikada şarj olur o zaman alırım geçen biri video yapmıştı tesla ile ankara`dan istanbul`a 9 saat sürmüştü gelmesi.yemişim şimdilik elektriğini
Bunu bu kadar basite indirgemek yanlış. O videoyu izledim. Tesla şuan Türkiye’de olmadığı için o sıkıntıyı yaşıyorlar.Teslanın orijinal batarya ünitesi TR de olmadığı için bizim prizler ile aracı tam dolu hale getirmek 18-22 saat sürüyor. Oysa 2019 da Tesla Türkiye’ye giriş yapacak ve önemli geçiş güzergahlarına hızlı şarj ünitelerini koyacak.İşte o zaman yollarda daha çok Tesla göreceğiz.Km de 7 krş yakarak ilerleyebilen bir araç.Dahası araçta değişmesi gereken parça sayısı az.Sanayi diye bir şey olmayacak.
Bende ondan bahsediyorum,şu andaki istasyonlar ve supercharge da olmadığı için şu anlık için hayal,şehirler arası içi uygun değil,şehir içinde istanbul da da nerede oturduğunuza bağlı istasyonlar az,şuanda tesla araç 1.5 saat de supercharger ile doluyormuş.Bmw bunun 2 katı üzerinde hızlı charger kuracak bu ay Almanya`da.yani bugün için değil ancak 5-10 yıla iyi şeyler olacağını düşünüyorum.Geçen gün bir yerde renault`un elektrikli araç tasarlayan bölümün başkanına sormuşdular Dünyadaki araçların çoğu elektrikli araç olurmu diye sizce diye.Verdiği cevap şu şekilde idi.Dünyadaki tüm elektrik üretimi,tüm arabaların elektrikli olmasını karşılacak kapasitede değil.
işte bu yüzden yani dünyadaki elektirik üretiminin tüm araçları karşılayamaması nedeniyle toyota'nın hibrit teknolojisi en ideal olanıdır.
Hibrit teknoloji en gereksiz ara teknolojidir ve bir işe yaramıyor bariz şekilde.Şu anda Hibrit araçların elektrik bölümü sadece destek seviyesinde sistem ana olarak içten yanmalılar üzerinde yürüyor ve bu dengeyi elektrik lehine bozmaya çalıştığınız zamanda araç fiyatı ağırlığı v.s alıp başını gidiyor.Arıza yedek parça ve bakım kısmını ise elektrikli ve içten yanmalı motor toplamı kadar.Kaldi ki geleceği Hidrojende gören !! Japonlar bile tam elektrikli araç yatırımlarına yönelmek zorunda kalıyor hatta şu anda en fazla satan tam elektrikli araç Nissan Leaf.Renault başkanı ise bildiğiniz halt etmiş. Arkadaşlar batarya kirası gibi bir garabetin mucidi.Bu muhteşem fikir! ellerinde patlayınca sonradan vaz geçtiler gerçi.Bu bile adamların vizyonunu gösteriyor.Adam zan ediyor ki Elektrikli araçlar 7/24 şebekeye bağlı olup güç çekecekler.Şahsen aylık Km ortalamam 1000 km.bir model 3 sahibi olsam ayda iki üç defa şarj etsem yetiyor da artıyor bile.Bizde anlaşılmayan şey şu Dünya batarya -Yenilenebilir enerji araştırmalarına milyar dolarlar seviyesinde yatırım yapıyor.Bataraya kapasite ve şarj teknolojileri laboratuvar düzeyinde inanılmaz seviyelerde ve en geç 2025 gibi bu buluşların çoğunun ticarileşeceği ön görülüyor ki şu anda major bir seviye atlaması olmasa bile batarya kapasiteleri yıllık %6 gibi bir oranda zaten artmakta bu halde bile 2025 yılında sedan bir araç için minimum 750 km menzil yapar.Buda günümüz kullanıcılarının %80 ninden fazlasının işini görür.Buna paralel yüksek güçlü 350KWh ve üstü yani) şarj istasyonlarıda geliştikçe ne menzil ne şarj süresi problem olmaktan çıkacaktır zaten ABD ve batı Avrupa da çıkmak üzere.Burada orta vadedeki ana sıkıntı Lityum cobalt gibi madenlerin talebe yetişip yetişmeyeceği ve fiyatlandırma.Elektrikli bir aracı iten yanmalılardan kadar verimli ve avantajlı yapmak için batarya paketlerinin KWh başı 100 doların altına inmesi.Eğer maden sıkıntısı çıkarsa batarya maliyetleri bir yerden sonra fiyat düşüşü yaşamaz.Uzun vadede ise lityum temelli pillerinde papucu dama atılacak.Piyasa polimer tabanlı katı hal pillerinin egemenliğine girecek ki hem maliyet hem güvenlik hem kapasite hemde döngü açısından mükemmel araç pili olacak ürün.Ezcümle Toyota'nın bile 2020 de 10 yeni Elektrikli model ve tüm modellerinin elektrikli versiyonlarının bulunduracağını açıkladığı ,Mazda ile birlikte ABD'de fabrika kurmaya niyetlendiği ,Mercedes'in milyar dolarlar seviyesinde hem binek araçlar hem kamyonlara (eActros) hem minübüslere hem şarj istasyonlarına hem de batarya fabrikasına yatırım yaptığı bir dünyada Hibrit'in şansı yok.Benim görüşümce Hibrit batarya-şarj teknoloji ve maliyetlerinin bu kadr hızlı geleşeceğini ön göremeyip ara çözüm olarak sunulmuş gereksiz ve pahalı bir teknoloji.
hamza bey, salt elektirikli aracın maliyet yükü nedeniyle hibrit araçlardan daha pahalı olacağı gün gibi aşikar. bu satış fiyatlarına da yansıyacak ve milletimiz ister istemez ekonomik olanı tercih edecektir. tesla'nın elektirikli aracının 50 bin dolar civarında olacağı söyleniyor. yani 250 bin tl. oysa toyota'nın şu an ki hibrit chr araç fiyatları incelendiğinde en dolu modelinin indirimlerle 160 bin tl civarında olduğu görülecektir. kaldı ki toyota bu işe geçici olarak girmedi. geçen yıl yaptıkları açıklamada 2019'un 2. çeyreğinden itibaren tüm modellerde hibrite geçileceği açıklandı. evet elektirikli araçlarda alternatif olarak sunulacaktır ama dediğim gibi hibrit gibi rantabl ve optimum olamayacaktır. zira salt elektirikli araçların maliyeti hibrit araçlardan kat kat fazladır.
Anladığım kadarı ile salt Türkiye üzerinden konuşuyoruz?Ben daha global verileri yazıyordum.Yani dünyanın gidişi nereye diye.Öncelikle maliyet meselesi:Şu anda KWh başı batarya maliyeti KWh başına 210 dolar civarında diyor Blomberg (Kaynak: https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-12-05/latest-bull-case-for-electric-cars-the-cheapest-batteries-ever) TEsla ise 190 dolar civarında olduğunu iddia ediyor.işi bilenler der ki KWh başı maliyetler 150 dolar altına inince içten yanmalıların fiyat avantajıda kalmayacak. (Hibrite hiç girmiyorum bile).Zan ederim anlaşamadığımız husus burası siz şu anda böyle diye bakıyorsunuz ben ise gelecek 10 yıl için konuşuyorum.Yoksa Hibritin üretim maliyeti düşmez iken batarya maliyetleri bariz şekilde düşecek.Ayrıca Toyota başkanı benim bildiğim 2020 yılı için tüm modellerde hibrite değil elektrikli araca geçeceklerini söylemişti : (Kaynak: https://electrek.co/2017/12/18/toyota-electric-car-plans/ ) ya farklı açıklamalar oldu yada sonradan birini değiştirdiler.Tesla maliyeti ise keşke dediğiniz gibi olsaydı. Model 3 uzun menzillisi 45 Bin eurodan başlıyor ve donanımı yükseltirseniz 60 Bin euroya çıkıyor.Türkiye için büyük para.Yerli aracın bile 200 Binden çıkacağı söyleniyor.gerisini varın hesaplayın.Türkiye'ye gelirsek son kullanıcı olarak bu konuda söyleyecek bir şeyimiz yok çünkü Zoe ve bmw hariç elektrikli araç satışı yok.eni konu 2-3 model ve menzilleri kısıtlı. hyundai getirmiyor mesela aracını nedense.Neticede ülkemizde bu tür bir teknolojiye nasıl ve ne şartlarda ulaşacağımız net değil.Teşvik olacak mı (Yerli için) vergilendirme nasıl olacak? şarj altyapısı nasıl yaygınlaşacak tam muamma.Ama bu ülkemizin şartlarından kaynaklanan bir durum.Dünya genelinde ise ağır vasıta gibi kalemler hariç elektrik teknolojisi önünde ne hibrit bırakacak nede içten yanmalı.Sektörü bıraktım AB ülkeleri 2030-2040 gibi içten yanmalıların satışını yasaklıyor veya düşünüyorlar.Çin devasa teşvik veriyor hatta kanunlarını esnetip ortaksız yatırım yapılmayan ülkesinde Teslanın fabrika açmasına müsade ediyor.Son olarak kişisel kanaatim geleceğin ne içten yanmalılarda (Mazda'nın kulağı çınlasın) ne hibritte nede hidrojende....belki biz göremeyiz ama havacılığın bile yavaş yavaş el attığı elektrikli tahrik olayında...
tesla'nın maliyeti 45 bin euro'dan başlıyor diyerek bir anlamda benim tezimi güçlendiriyorsunuz. olaya şöyle bakalım: bir yanda amerika'da üretilen 45 bin euroluk tesla ( yaklaşık 250 bin tl) diğer tarafta türkiye'de üretilen ve yerli kabul edeceğimiz 160 bin tl'ye toyota (%75 yerli malzeme kullanıldığını duymuştum.) siz olsanız hangisini alırsınız? sadece Türkiye açısından değil dünyada da hele de şu kriz ortamında hibrit ve toyota tercih ve şükür sebebidir. ayrıca yakın bir zamanda sakın yabana atmayın toyota'nın öncülüğünü yaptığı hidrojen de alternatifler arasında olacaktır.
olaya biraz da bu açıdan bakmak gerekiyor sanırım. para mevzusunda da Türk halkının toyota'yı seçeceği gerçeği ortaya çıkıyor.
Türkiye'de üretilip 97 ülkeye ihraç edilerek ekonomimize katkı sağlayan toyota'yı ödüllendirmek adına toyota aldım, yine toyota alırım. olaya biraz da bu açıdan bakmak gerekiyor sanırım. para mevzusunda da Türk halkının toyota'yı seçeceği gerçeği ortaya çıkıyor.