0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Hayır, kablonun geçtiği değil, onun üzerindeki metal ile dış kaporta arasına, dolayısiyle kablo tüpü boşta kalıyor.Kablo tüp boru içinden geliyor, üzerine bazı deliklerden köpük taşsada sıkıştırmıyor.
ozaman sıkıntı yok
peki abi servisler bu konuda bir ücret talep ediyor mu?
Evet, ücretsiz olmaz.. malzeme parası alınıyor, kdv dahil 118.TL,.. pahalı bir otomobilin değerinin korunması adına bu tutar hiç birşey.Tüm markalarda böyledir, Honda'ya has bir durum değil.
Daha önce de yazdım.. Güvenlik zaafiyeti doğurmuyorsa bu sorun benim için hiç problem teşkil etmez. Alır binerim.. Ancak fabrikasyon bir hata olduğu kabul edildiği halde bu durumu gidermek için benden ilave 5 TL isterlerse durum bambaşka bir hal alır...
"Meşhur C-Sütunu neden çöküyor? Yoldan gelen titreşim veya darbeler şase üzerine düzgün bir şekilde dağıtılamadığı ve en zayıf halka orası olduğu için. Peki, orayı sabunlayıp altını doldurttuk diyelim. Bu durumda araç üzerine yoldan gelen ve orayı çökertemeyen titreşim, yayıldığı başka bir zayıf noktayı çökertecek. Fiziğin temel kurallarından biridir: Enerji varsa yok, yoksa var edilemez. Mutlaka başka bir enerji türüne dönüşür. Bu durumda yoldan gelen enerji (darbe, titreşim, vs.) başka bir yere kaçamayıp yine araç üzerinde dağılmaya çalışacağına göre, görünen veya görünmeyen bir başka yeri zorlayacaktır.."Honda o ücreti almasa kabul etmiş gibi olacaktı bence bu durumu.O yüzden ücret talep ediliyor olmalı...
Mesaj Birleştirildi: Ocak 02, 2018, 17:59:24Tamamiyle yanlış,Önceden bende bir ihtimal burulmadan olduğunu düşünmüştüm ama dışını bukadar büken bir burulma arka camıda patlatması gerekirdi, her araç buruluyor ve yeni Honda Civic diğer mevcut markaların ve modellerin tamamından daha az buruluyor.Peki o zaman C sütunu dış kaplaması neden dalgalandı?Honda, buraya kullandığı sacın kalınlığını hesapladı ama gerçekte tahminlerini aşan dış etkenler, aşırı güneş dahil, daha ağır bastı ve bu kalınlık yetersiz kaldı.Dalgalanma/çöküntülerin sebebi bu veya şu şekilde dış etken ama sac bu kadar ince olmasaydı o etkenler orayı dalgalandıramazdı/çökertemezdi.Honda hatasını kabul ettiği için bu onarımı yapıyor ve diğer tüm markalar gibi sarf malzeme fiyatını alıyor.Eğer bu hata olmasaydı araç zaten 2.000.TL pahalı satılması gerekecekti. Keşke öyle olsaydı çünkü bu sebeple geçici bir süre satışları yavaşladı.Şimdi.., kuruyunca tahta gibi sıkılaşan bu köpükle arkası doldurulduğunda herhangi bir sorununun kalacağını düşünmüyorum.Sonuçta 6 aydan uzun bir süredir Honda Japonya tarafından tüm baştan detaylı araştırıldı ve karar verildi.Honda Türkiye yetkili servis bölüm çalışanları eğitimlerini aldılar ve uygulamalara başlandı. Bunların hepsi uzunca zaman ve paraydı.
Haber tamamen Honda'yı savunmak maksatlı yazılmış taraflı olduğu %2000 belli olan bi haber olmuş.Ayrıca bu işlem sonrası servis göçüklerin tekrar olmuycağının garantisini dahi veremiyor bunun neresi çözüm?
C sütunları sökülürken olaya daha geniş profilden bakarsanız;1-arka camında söküldüğünü unutmayın.ülkemiz gibi bir yerde arka camdan ve tavandan gelen sesler başlayacak bunu unutmayın.2-bagaj kapağı için hala bir iyileştirme yapılmayışı!3-çözüm yöntemlerine bir şey diyemiyorum,büyük bir firma sonuçta bazı şeyleri bizlere göre daha iyi hesaplamışlardır.4-yüksek süratlerde kaportadaki dalgalanma olması halen bir sorun.5-çarpışma testlerinde sacın ince veya kalın olması evet sonucu çok fazla etkilemez ancak ince olması araca hafiflik ve bir miktar yakıt tüketimi dışında başka bir avantaj kazandırmıyor,malesef böyle sorunlar doğuruyor.6-Araç sahiplerinden ücret alınması çok yanlış ve Honda'ya yakışmıyor.Kim ne dersin bu konudaki düşüncem değişmez.Aurislerde airbag fişeği değişim işlemi içinde araç en az yarım gün serviste kalıyor ama kimseden işçilik veya başka bir başlık adı altında ücret alınmıyor.7-Geçen gün arkadaşımın 1 yıl önce sıfır km aldığı civic aracına baktım.en ufak bir göçme veya pürüz yok.Ancak saca gerçekten elimle çok hafifçe bastırmama rağmen çok fazla esniyor.Başka araçlarla da baktım ama kıyaslama yapmak bu işi çözmez.Sorun öyle yada böyle çözüldü gibi duruyor ama bence çözümün ne derece doğru olduğunu zaman gösterecek gibime geliyor.
Bu arada Tekin abi. Son yakıt bilgilerini paylaşır mısın? Sayfaları karıştırdım bulamadım, güncellesen iyi olacak sanırım
Artık burada da havalar soğudu, ön camda rutubet oluşmaması için yönlendirmeyi sürekli ön camda tutuyorum kendisi otomatik olarak klimayı devreye alıyor (iptal edebilirim ama daha iyi oluyor çünkü bir anda güneş de çıkabiliyor) ve kalorifer ısıtma yapıyor, 21.C bize iyi geliyor.Antalya şu aralar 15.C civarlarında ve çift yön 3.km gibi kısa mesafe ağırlıklı, gün içinde de şehir içi kullanıyorum. 7 - 7.5L/100km
Bu işlem olabilir mi yapılacak işlem
Evet, onlar ileriyi düşünerek detaylandırmışlardır, bu işlemden sonra en sağlam C sütununa sahip marka ödülü alabilir..