Gönderen Konu: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!  (Okunma sayısı 24671 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #40 : Eylül 21, 2016, 14:14:27 »
Benim araç benzinde ort. 8.7 lt.  lpgde ise 11.lt gösteriyor. rakamlar mantıklı ama benim anlamadığım araç yakıtı seçiyor yada sıkıştırma ve yanmayı iyi denetliyor ve ölçüyor gibi geldi..OLABİLİR Mİ?

Aracın yakıtı anlama şansı yok, araç LPG yakarken benzin enjektörlerinin çalıştığını sanarak hesaplama yapıyor. Sizin ekranda gördüğünüz fark + yönde LTFT ve STFT sebebi ile oluşuyor. Aracınız yaklaşık %25 fakirde çalışıyor, bu fakirliği gidermek için araç püskürttüğünü düşündüğü yakıtı bu oranda arttırıyor, siz de ekranda bu artışı görüyorsunuz. Bu oran aracın benzin haritasının tamamında veya bir kısmında yoğun olabilir, özellikle sizin kullandığınız devir aralığında.  11/8.7=1.26

İdeal ayarda ekranda her iki yakıtta aynı tüketimi görürsünüz, gerçek LPG tüketimi ise gördüğünüz bu rakamın yüzde 20 fazlası olmalı.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #40 : Eylül 21, 2016, 14:14:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2551 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #41 : Eylül 21, 2016, 14:36:53 »
Aracın yakıtı anlama şansı yok, araç LPG yakarken benzin enjektörlerinin çalıştığını sanarak hesaplama yapıyor. Sizin ekranda gördüğünüz fark + yönde LTFT ve STFT sebebi ile oluşuyor. Aracınız yaklaşık %25 fakirde çalışıyor, bu fakirliği gidermek için araç püskürttüğünü düşündüğü yakıtı bu oranda arttırıyor, siz de ekranda bu artışı görüyorsunuz. Bu oran aracın benzin haritasının tamamında veya bir kısmında yoğun olabilir, özellikle sizin kullandığınız devir aralığında.  11/8.7=1.26

İdeal ayarda ekranda her iki yakıtta aynı tüketimi görürsünüz, gerçek LPG tüketimi ise gördüğünüz bu rakamın yüzde 20 fazlası olmalı.

Demek bu şekilde oluyor,  bilgi için teşekkürler  :saygi:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '12
  • 1002 kere teşekkür etti
  • 1007 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #42 : Eylül 21, 2016, 14:45:58 »
Hayırlısı olsun bekir bey.Kullanmaya başladıkça bu zamana kadar taktırmadığınıza pişman olacaksınız. ;)
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #43 : Eylül 21, 2016, 15:27:02 »
Bekir Bey hayırlısı olsun,
Ben sıraladığınız şıklardan Lovato derim, Mutlu zaten sebeplerini, Murat abi de aradaki fiyat farkının ne kadar kilometrede çıkacağını yazmış. Daha fazla OBD kit seçeneği olsaydı listenizde en ucuzunu taktırın derdim. Araçlarımızı sevdiğimiz için aman iyisi olsun falan diyoruz ama tasarruf etmek için de çok masraf etmek biraz çelişiyor. Bu arada yağlama işine de ben pek inanmıyorum, o ufacık kaptaki sıvı damla damla nasıl soğutacak subapları, hadi bir damla attı, hangi subapa gidecek vs. Bununla ilgili bir konu da var ama görüşler farklı tabi http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50473.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #44 : Eylül 21, 2016, 16:03:53 »
Pahalı olan model daha iyi olacaktır diye bir düşüncem yok aslında.

Sadece sorunsuzluk anlamında 1 aydır okuduğum ve araştırdığım kadarıyla,yurt dışında Prins takılanların yoğunlukta olduğu forumlarıda biraz okuma şansım olduğunda ibre biraz daha SORUNSUZLUK VE UZUN ÖMÜR olduğunda Prinse doğru kaydım.

Ancak burda önüme 2 tane engel çıkıyor işte.
1-Yedek Parça Fiyatları
2-OBD üzerinden müdahele şansı olmaması ve servis bağımlı olması.

Aracım bende 10 yıl daha kullandığımı sayarsam yılda 20 bin km yapsam diyelim yıllık toplamda 200 bin km eder.
Yani aslında bu kilometreyi Lovatoda çıkartır diye düşünüyorum.

Şimdi biraz teknik yazayım.(Burdan sonra yazdıklarım kendi okuduklarımdan kısaca bir derlemedir.Doğru yada yanlış,bu işin ustadları daha iyi bilir tabiki
**********
Lovatoda veya diğer bir çok markadaki kullanılan italyan enjektörlerde 2.8-3.0 arası omaj değerleri var.
Normal kullanımda sorun çıkarmı,yüksek ihtimalle çıkmaz.
Prins Silverlinedaki Prins Marka enjektörlerde 1,8 omaj, VSI 2 modelindeki Khein enjektörlerde ise 1.0 omaj değeri mevcut.

Bu değer küçüldükçe benzinden gaza geçtiğini anlayamama ve daha da önemlisi yüksek devirler çevirirken enjektörlerin devamlı açık kalmasını engelliyor.Omaj değeri büyüdükçe enjektörler bu sefer yüksek devirlerde devamlı açık kalarak devamlı gaz püskürtüyorlar.Buda LPG tüketiminin artmasına sebep oluyor.(Tasarruf nerde kaldı şimdi?)

Enjektör ömrü konusunda galiba kimse Prinsi tartışmaz.(Yanlış montaja bağlı hataları saymazsak)

OBD olayına geleyim.
Lovato veya diğer obd li kitlerin ürünlerini OBD-II soketi üzerinden müdahele edilebilir hale getirme sebebi araştırdığım kadarıyla kendi sistemlerinin 16 bitlik bir sistem üzerinden çalışması ve araçlarında 16 bitlik sistem kullanması nedeniyle Arıza Işığı yakma ihtimali ve bu arıza uyarılarını söndürmek için bu sistemi geliştirmişler.

Prinsteki işletim sistemi ise 32 bit veya 64 bit olduğundan yani daha gelişmiş bir yazılım ve sistem olduğundan OBD-II soket bağlantısına ihtiyaç duymuyormuş.Bu nedenle araçların işletim sistemi geride kaldığı için arıza ışığı kaydı oluşmuyormuş.(Prinste doğru ayarı yakalamak bu yüzden biraz daha uğraştırıcı oluyormuş.Bunu görüştüğüm bütün bayiler söyledi bana)

Prins VSI 2 ile Silverline modeli arasında Enjektör ve Regülatör farkı ile bir kaç ufak bağlantı yeri ve hortum çıkış yeri farklılığı varmış.
***********
Murat Köseninde yaptığı hesap doğru bir hesap.
Birisinde 15 bin km de ötekinde 30 bin km de amartisman şeklinde oluyor.

ancak benim niyetim amortismandan ziyade yüksek devirlerde kullanırken kalkıpta bana kısa süre sonra yok enjektör gitmiş yok fakir karışım şu bu olaylarına girmemek.
Bunlar markadan ziyade montaj ile ilgilimi dersiniz onu bilemiyorum!
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #45 : Eylül 21, 2016, 16:15:09 »
Bekir abi, çoğu ustanın söylediğinin aksine obd sadece arıza ışığı söndürmek için kullanılmıyor. Aracın ltft, stft değerlerini okuyarak buna göre yakıt göndermeyi emrediyor lpg beyni. Yokuş mu çıkıyorsun, irtifa azalıyor ve senin normaldeki ayarın değişiyor, zengin kalıyor. Obd burada devreye girerek olması gerektiği kadar lpg gönderilmesini yeniden ayarlıyor ve motor bu durumda her zaman en verimli şekilde çalışıyor. Düşünsenize Artvin'in dağın tepesine göre ayarlanmış bir lpg sistemi var. İrtifadan dolayı oksijen az olduğu için motor tam verimini kullanamıyor buna göre lpg ayarlanıyor fakat bu adam sonra Hopa'ya deniz kenarına iniyor, oksijen artıyor, benzinde olsa fazla yakıt gönderip gücü artıracak motoru, ama lpgye müdahale edemediğinden hala önceki ayardaki güçte kalıyor. İşin kötüsü fakir kalıyor ve motorun sıcaklığını yükseltip uzun vadede zarara yol açabiliyor.

Ömür konusunda Prins'e kimse bir şey diyemez, fakat verdiğin parayla o süre orantılı. Birinde 500 tl veriyorsun 5 sene gidiyor, ötekinde 1000 tl veriyorsun 10 sene gidiyor atıyorum. Sene başına masraf konusunda bence farkları yok. Atiker daha kısa sürede az para veriyorsun, Lovato,Brc orta vadede orta kademede masraf ediyorsun, Prinsde de uzun vadede yüksek masraf ediyorsun. Hepsi aynı kapıya çıkıyor.

Ohm değeri dolayısıyla yüksek devirde lpg yakıt tüketimini artırıyorsa ekonomi nerede kaldı hani diyorsun da, sen yüksek deviri lpg ile çevireceksen o ekonomi zaten kalmıyor ki. Az yaksın istiyorsan yüksek devirlere çıkmayacaksın. Ekonomi yapmak için takılan lpg ile niye yüksek devir yapılır?

Ateşleme avanslarından ötürü 3000-3500 devir sonrasında lpg yanmaya devam ederken egzos zamanı başlıyor, egzos subaplarını alevler yalıyor ve bu uzun vadede subap yanmasına neden oluyor. Hal böyleyken hala lpg ile yüksek devir yapmak ister misin?

Tavsiyem 4000 devrin üstünde tamamen benzine geçecek şekilde ayarlatman, 4000 devir altında da %10-15 civarında benzin püskürtülmesini ayarlatman. Böyle olunca subap sorununu olabildiğince önlersin. Buna göre de yüksek devirde lpg kullanmayacağın için ohm değeri de ilgilendirmiyor artık.  :tamam:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #46 : Eylül 21, 2016, 16:22:22 »
OBD kısmı olmadı Bekir Bey  :)

OBD kitler aracın kendi ECU'sunu izleyip yolda sürekli belirli limitler dahilinde anlık gaz ayarı yapıyor. Bu ne sağlar bize? Farklı yakıt aldığınızda, bu yakıt süpermiş veya bu yakıt çok kötüymüş, araba sürünüyor demezsiniz. Mevsim geçişlerinde ayar yaptırmanız gerekmez. Bu sistemin tüm amacı aracı fakir veya zengin karışımda çalışmaması, böyle olunca da arıza lambası yanmıyor haliyle. Yoksa aracı kandırmak gibi bir durumu yok, öyle bir yaklaşımın arıza lambasını sökmekten farkı da olmazdı.
Hiç mi yanmaz arıza lambası? Aşırı kötü bir ayarla gezince OBD de kurtarmıyor, limitleri var, yanar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #47 : Eylül 21, 2016, 16:26:44 »
Arkadaşlar bu LPG denen olayda ben yüksek devir çevirmeyeceksem yada 3500-4000 devir üzeri benzine geçecekse ben niye LPG taktırıcam o zaman?

sadece 2000-3000 devir arası kullanmak içinmi?

Bak şu anda @Mutlu Tekir (30216) benim bütün bildiklerimi yıktın gibi bir şey.(Çok bişey bildiğim yok orası ayrıda)
Yahu ben Yalovadan Bursaya dönerken rampalarda 4000 devrin hiç altına inmiyorumki!
Ben o yolda benzine geçirtirsem benim cebime ne yarar sağlayacak bu lpg olayı??
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #48 : Eylül 21, 2016, 17:00:11 »
Arkadaşlar bu LPG denen olayda ben yüksek devir çevirmeyeceksem yada 3500-4000 devir üzeri benzine geçecekse ben niye LPG taktırıcam o zaman?

sadece 2000-3000 devir arası kullanmak içinmi?

Bak şu anda @Mutlu Tekir (30216) benim bütün bildiklerimi yıktın gibi bir şey.(Çok bişey bildiğim yok orası ayrıda)
Yahu ben Yalovadan Bursaya dönerken rampalarda 4000 devrin hiç altına inmiyorumki!
Ben o yolda benzine geçirtirsem benim cebime ne yarar sağlayacak bu lpg olayı??

Ben de inmiyorum ki. Yokuş çıkarken yüksek devri benzinle yapıyorum, böylece arabanın motoru açılıyor, kendine geliyor. Ama hem ekonomi yapmak istemek hem de yüksek devir çevirmek zıt şeylerdir. Yoksa ben de 120-130 a sabitliyorum 3500-4000 devir arasında gidiyorum. Ama 4500 ve üstünü göreceksem kesinlikle benzinle giderim. Lpg şehiriçinde, düşük ve orta devirlerde ekonomiyi daha da artırır.
Ha lpg taktırdıktan sonra *** gördüm demek istiyorsanız tabiki de basılabilir, ama sonrasında subap masrafını da göze almak gerekir. Ben de gördüm ikiyüzü Yaris ile Atiker takılı lpg ile.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '12
  • 47 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #49 : Eylül 21, 2016, 17:13:04 »
Bekir Bey abi iyi günler.

Valve care sistemden kesinlikle uzak dur abi. Araçta lpg yağı biter aracını gazda kullanamazsın. Prins bakımları muazzam pahalıdır. Yağla birlikte her 10000 km'de bir sana maliyeti 250 TL civarı olacaktır. Yağlama olmazsa 100 TL civarına düşecektir bu maliyet. Aynı zamanda aracını her zaman şehir merkezlerinde kullanmayacaksın. Hal böyle olunca Prins markasına Prins bayileri dışında hiç bir yerde ayar dahi yaptıramayacaksın. Lpg sisteminde bir problem olursa, ki inşallah olmasın, Prins taktırırsan, bulunduğun yerdeki ustanın her türlü kaprisine, dediğine tamah etmek zorundasın, seçeneğin olmayacaktır, elin mahkum olacaktır. Garanti şartları son derece ağırdır. Aracın lpg bakımını 100 kilometre geçirsen aracın garanti dışı kalır, her hangi bir esneklik göstermezler.

Lovato markasını tercih edersen, Murat abi, ya da öğrenmek ister ve internetten 30 TL'ye bir ayar kablosu alırsan, ayarlarına kendin bile bakabilir, arızayı görebilir, hatta sözde lpg ustalarından çok daha iyi ayar yapan birisi haline bile gelebilirsin. Parça ömürleri aşağı yukarı aynıdır. Olası bir parça arızasında çok daha düşük maliyetle parça değişimi yaptırabilirsin.

Saygılar
When a man lies, he murders some part of the world...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 258 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #50 : Eylül 21, 2016, 17:17:48 »
Prinste bakımlar 20şer binde oluyor yanlışınız var. Aradaki 10 bin bakımları kontrol amaçlı ve ücretsiz.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #51 : Eylül 21, 2016, 17:21:35 »
İlker hocam sen işi yapan ve uygulayan adamsın.
O zaman sana müsadenle sana bir kaç soru!

1-Prins bayileride belki kaprisli ancak hepsi aynı zamanda Lovato bayisi bunların yada atiker  :islik:

2-Az önce Mutlu arkadaşımızın dediği şey yani yüksek devirlerde benzine geçiş sistemi oluyorsa o zaman hem benzin hem lpg harcıyorum hatta yüsek devirlerde daha çok benzin harcayacağım eskisi gibi o zaman mantık şu galiba-->LPG varsa sakin kullan yüksek devirleri görme mantığı işliyor  :islik:

3-Dolum kapağı yerinin benzin depo kapağı olursa zamanla orda esneme yapıp plastik olan kısmının yırtıldığını okudum.Tampon altı montaj dahamı sağlıklı sence?

4-Ben karar verirsem (1-2 gün içinde vericem) yanımda bu işten anlayan bir arkadaşımı getirip,montajı sizin ustanız ile birlikte konuşarak yapmalarında(örneğin enjektör delinme yerleri v.b) bir sakınca varmı acaba İlker hocam?
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '12
  • 47 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #52 : Eylül 21, 2016, 17:29:15 »
Pahalı olan model daha iyi olacaktır diye bir düşüncem yok aslında.

Sadece sorunsuzluk anlamında 1 aydır okuduğum ve araştırdığım kadarıyla,yurt dışında Prins takılanların yoğunlukta olduğu forumlarıda biraz okuma şansım olduğunda ibre biraz daha SORUNSUZLUK VE UZUN ÖMÜR olduğunda Prinse doğru kaydım.

Ancak burda önüme 2 tane engel çıkıyor işte.
1-Yedek Parça Fiyatları
2-OBD üzerinden müdahele şansı olmaması ve servis bağımlı olması.

Aracım bende 10 yıl daha kullandığımı sayarsam yılda 20 bin km yapsam diyelim yıllık toplamda 200 bin km eder.
Yani aslında bu kilometreyi Lovatoda çıkartır diye düşünüyorum.

Şimdi biraz teknik yazayım.(Burdan sonra yazdıklarım kendi okuduklarımdan kısaca bir derlemedir.Doğru yada yanlış,bu işin ustadları daha iyi bilir tabiki
**********
Lovatoda veya diğer bir çok markadaki kullanılan italyan enjektörlerde 2.8-3.0 arası omaj değerleri var.
Normal kullanımda sorun çıkarmı,yüksek ihtimalle çıkmaz.
Prins Silverlinedaki Prins Marka enjektörlerde 1,8 omaj, VSI 2 modelindeki Khein enjektörlerde ise 1.0 omaj değeri mevcut.

Bu değer küçüldükçe benzinden gaza geçtiğini anlayamama ve daha da önemlisi yüksek devirler çevirirken enjektörlerin devamlı açık kalmasını engelliyor.Omaj değeri büyüdükçe enjektörler bu sefer yüksek devirlerde devamlı açık kalarak devamlı gaz püskürtüyorlar.Buda LPG tüketiminin artmasına sebep oluyor.(Tasarruf nerde kaldı şimdi?)

Enjektör ömrü konusunda galiba kimse Prinsi tartışmaz.(Yanlış montaja bağlı hataları saymazsak)

OBD olayına geleyim.
Lovato veya diğer obd li kitlerin ürünlerini OBD-II soketi üzerinden müdahele edilebilir hale getirme sebebi araştırdığım kadarıyla kendi sistemlerinin 16 bitlik bir sistem üzerinden çalışması ve araçlarında 16 bitlik sistem kullanması nedeniyle Arıza Işığı yakma ihtimali ve bu arıza uyarılarını söndürmek için bu sistemi geliştirmişler.

Prinsteki işletim sistemi ise 32 bit veya 64 bit olduğundan yani daha gelişmiş bir yazılım ve sistem olduğundan OBD-II soket bağlantısına ihtiyaç duymuyormuş.Bu nedenle araçların işletim sistemi geride kaldığı için arıza ışığı kaydı oluşmuyormuş.(Prinste doğru ayarı yakalamak bu yüzden biraz daha uğraştırıcı oluyormuş.Bunu görüştüğüm bütün bayiler söyledi bana)

Prins VSI 2 ile Silverline modeli arasında Enjektör ve Regülatör farkı ile bir kaç ufak bağlantı yeri ve hortum çıkış yeri farklılığı varmış.
***********
Murat Köseninde yaptığı hesap doğru bir hesap.
Birisinde 15 bin km de ötekinde 30 bin km de amartisman şeklinde oluyor.

ancak benim niyetim amortismandan ziyade yüksek devirlerde kullanırken kalkıpta bana kısa süre sonra yok enjektör gitmiş yok fakir karışım şu bu olaylarına girmemek.
Bunlar markadan ziyade montaj ile ilgilimi dersiniz onu bilemiyorum!

Lovato OBDII sistem enjektör tipi Lovato KP enjektördür ve 2Ohm çalışır.

Araç yüksek devirlerde giderken direk benzinle çalışması bence de son derece mantıksız, tasarruf önemli, düzgün bir ayarla aracınız benzine almanıza gerek kalmayacaktır. OBD sistem bağlantısı kesinlikle arıza lambasını söndürmesi için çıkarılmış bir özellik değildir ancak son senelerde çeşitli markalarda bu özelliği arıza lambası söndürmek üzere çalışması konusunda bir yazılım geliştirilmiştir ve bizim işgüzar lpg ustalarımız bu özelliği çekirdek yer gibi kullanmaya başlamıştır son derece üzücü. Normal şartlarda OBD kablolarının bağlandığı hat aracın oksijen sensörü verilerini taşıyan hattır ve bu değerleri 0 değerine yakın tutmak için farklı kullanım koşullarında gaz ayarını açar ve kısar, gaz ayarlarını o anki hava koşullarına ve kullanım tarzına göre günceller. Bir başka deyişle aracınızın oksijen sensörü düzgün veri gönderdiği sürece gaz ayarından kaynaklı zengin fakir karışımdan kaynaklı arıza lambanız yanmayacaktır.

Saygılar
When a man lies, he murders some part of the world...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #53 : Eylül 21, 2016, 17:41:41 »
Bilgim yok hocam,  Ufuk Sönmez hoca daha iyi bilir bu konuyu  :tamam:

Yol bilgisayarı, yakıt LPG'mi?, Ethanol mü? vs. bilmez de ölçmez de hocam, sadece enjektörlerin enjeksiyon süresine göre ortalama bir hesaplama yapar.

Bu tasarımda BENZİN OKTAN yakıt katkıları da hesaba katılıyordur herhalde dimi?


ECU, sensörler yardımı ile yanma sonrası ortaya çıkan gaz sonucunda yakıtın zengin mi? fakir mi? olduğunu hesaplayarak enjeksiyon süresine müdahale eder hocam ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '12
  • 47 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #54 : Eylül 21, 2016, 17:42:02 »
İlker hocam sen işi yapan ve uygulayan adamsın.
O zaman sana müsadenle sana bir kaç soru!

1-Prins bayileride belki kaprisli ancak hepsi aynı zamanda Lovato bayisi bunların yada atiker  :islik:

2-Az önce Mutlu arkadaşımızın dediği şey yani yüksek devirlerde benzine geçiş sistemi oluyorsa o zaman hem benzin hem lpg harcıyorum hatta yüsek devirlerde daha çok benzin harcayacağım eskisi gibi o zaman mantık şu galiba-->LPG varsa sakin kullan yüksek devirleri görme mantığı işliyor  :islik:

3-Dolum kapağı yerinin benzin depo kapağı olursa zamanla orda esneme yapıp plastik olan kısmının yırtıldığını okudum.Tampon altı montaj dahamı sağlıklı sence?

4-Ben karar verirsem (1-2 gün içinde vericem) yanımda bu işten anlayan bir arkadaşımı getirip,montajı sizin ustanız ile birlikte konuşarak yapmalarında(örneğin enjektör delinme yerleri v.b) bir sakınca varmı acaba İlker hocam?

Şu anda piyasada distribütör firmalar dışında çok sayılı firma tek markanın bayisidir. Ve genellikle usta mantığı şu şekilde işler, hangisinde daha çok para kazanıyorsa o markaya yönlendirme yapar, durum vahim :)

Yüksek devirde benzin işi önermediğim bir durum, programda bu özellik isteğe bağlı açılıp kapatılır, direk benzine geçiş yaptırılabilir, benzin takviyesi yaptırılabilir, ancak ben bunların hiç birisini önermiyorum. Sistem istediğinde noktasal benzin püskürtmeleri kendisi ayarlar, düzgün parça tercihi ve iyi bir ayarla, devamlı çok yüksek devirlerde kullanılan aracın bile aylık ekstra benzin gideri 15 TL'yi geçmeyecektir. Aracın çekişi daha iyi diye benzine almak ya da benzinde daha iyi çekiyor gibi yorumlar yanlış lpg montajı ve yanlış ayarla alakalı olan durumlar.

Dolum ucunun benzin depo kapağının oraya takılması apayrı bir mevzu. Dolum ucunun arkasına bir ayak yapılırsa kırılma yırtılma gibi bir durum söz konusu değil ancak işçilik uzunsa bundan kaçan usta ne kadar ustadır onu konuşmamız lazım. Avrupa dolum ucu konusu üzerine konuşacağımız farklı bir konu, farklı dezavantajları var, ama görsellik olarak kesinlikle kıyas götürmez, dilersen ziyaretinde konuşalım bunu.

İşten anlayan arkadaşımız ile birlikte gelirsen ya da gelmezsen hiç farketmez, aracını usta başımız Rıza ustamıza teslim edeceğiz. Kendisi de internette forumlarda son derece aktif bilinen bir arkadaştır. Rızanın Garajı:donanımhaber. Doğrucu ve bilgili olan herkesten öğrenecek bir şeylerimiz var, tam tersi şekilde hiç bilgisi olmayan ve öğrenmek isteyen herkese öğretecek bir şeylerimiz olduğu gibi. Yaptığımız işi gördüğünde zaten her şeyi uygun bir şekilde yaptığımızı görecek ve onayı verecektir diye düşünüyorum Bekir Bey abim.
When a man lies, he murders some part of the world...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #55 : Eylül 21, 2016, 17:44:52 »
Lovato OBDII sistem enjektör tipi Lovato KP enjektördür ve 2Ohm çalışır.

Araç yüksek devirlerde giderken direk benzinle çalışması bence de son derece mantıksız, tasarruf önemli, düzgün bir ayarla aracınız benzine almanıza gerek kalmayacaktır. OBD sistem bağlantısı kesinlikle arıza lambasını söndürmesi için çıkarılmış bir özellik değildir ancak son senelerde çeşitli markalarda bu özelliği arıza lambası söndürmek üzere çalışması konusunda bir yazılım geliştirilmiştir ve bizim işgüzar lpg ustalarımız bu özelliği çekirdek yer gibi kullanmaya başlamıştır son derece üzücü. Normal şartlarda OBD kablolarının bağlandığı hat aracın oksijen sensörü verilerini taşıyan hattır ve bu değerleri 0 değerine yakın tutmak için farklı kullanım koşullarında gaz ayarını açar ve kısar, gaz ayarlarını o anki hava koşullarına ve kullanım tarzına göre günceller. Bir başka deyişle aracınızın oksijen sensörü düzgün veri gönderdiği sürece gaz ayarından kaynaklı zengin fakir karışımdan kaynaklı arıza lambanız yanmayacaktır.

Saygılar

İlker bey müsadeniz ile benimde bir sorum olacak, LPG kontrol modülleri (nam-ı diğer beyin) içerisinde OEM ECU'ler (Marka fark etmez Marelli,Siemens, Denso vs.) ile kıyaslanabilecek hızda işlem yapabilen bir modül var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '12
  • 47 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #56 : Eylül 21, 2016, 17:46:52 »
Anti parantez Firmamızda DYNO cihazı bulunuyor, ekspertiz hizmeti de veriyoruz. Dilersen benzin takviyesi vermeden ve ayar işimiz tamamlandığında önce benzinde, ardından gazda performans testi yapar ve nasıl bir düşüş olduğunu, ya da olmadığını :) sana bilgisayar verileri ile gösterebiliriz. Genelde ekspertiz hattımız hafta içi çok yoğun oluyor, ancak hafta sonu montaj yapılacağı için sorunsuz bir şekilde bu hizmeti sana sunabileceğimizi düşünüyorum.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 21, 2016, 17:51:17
İlker bey müsadeniz ile benimde bir sorum olacak, LPG kontrol modülleri (nam-ı diğer beyin) içerisinde OEM ECU'ler (Marka fark etmez Marelli,Siemens, Denso vs.) ile kıyaslanabilecek hızda işlem yapabilen bir modül var mı?

Ufuk Bey abi, yeni nesil lpg EKÜ'lerinde, mikro işlemci değişikliklerine gidilmeye başlandı. Ancak bu çok yeni bir gelişme, şu anda sadece direk enjeksiyonlu araçlara takılan lpg sistemlerinin yeni tiplerinde bu şekilde Arge yapılmaya başlandı. Ancak ne olursa olsun, benim şahsi düşüncem, hiç bir zaman bu işlemciler aracın kendi EKÜlerinde olduğu kadar kuvvetli-hızlı olmayacaktır. Çünkü bu tamamen maliyet ile alakalı ve lpg EKÜsünün kontrol etmesi gereken parametre sayısı ile benzin EKÜsünün kontrol etmesi gereken parametre sayısı arasında dağlar kadar fark var.
When a man lies, he murders some part of the world...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2551 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #57 : Eylül 21, 2016, 17:55:11 »

ECU, sensörler yardımı ile yanma sonrası ortaya çıkan gaz sonucunda yakıtın zengin mi? fakir mi? olduğunu hesaplayarak enjeksiyon süresine müdahale eder hocam ;)

İşte aynı müdahaleyi lpg dede yapıyor  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2591 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #58 : Eylül 21, 2016, 18:00:50 »
Bekir abi obd konusunda yanliş bilgilenmiş olabilirsin. İkincisi eğer enjektör takıntın varsa lovato taktırıp enjektörlerin kehin muadili neredeyse aynı hızda çalışabilen dymco ile değiştir.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensise Kısmetse LPG Takılıyor!
« Yanıtla #59 : Eylül 21, 2016, 18:05:26 »
Bekir abi, bir düzeltme yapayım hangi devirden sonra benzine geçeceği, hangi devirler arasında ne kadar benzin püskürtüleceği tamamen senin isteğine bağlı.
Benim aracımda 4500 üstünde tamamen benzine geçecek şekilde ayarlattım. Yolum düşse her devirde %10-15 benzin püskürtme de açtıracağım da fırsat olmuyor. Amacım subap yanmasını mümkün olduğunca ertelemek.
Eskiden 40 kuruş yakarken lpgde zaten 25 yakılacak, benzinle birlikte 28 olsun 2-3 kuruş için subap masrafının açılmasını istemezdim şahsen. Sen de 10 sene kullanacağın ve 200-250 bin km.leri göreceğin için böyle dedim. Dersen ki yok tasarruf istiyorum, kullanabilirsin gaz kesiciye de girebilirsin lpg ile. Ama 70-80 bin km. de subap yakan Toyotaları da görüyoruz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.