0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Fotoda daire içine aldığım beyaz parça üzerinde elektrik soketi var. Acaba soför airbag sensörü olabilir mi diye düşündüm.Ben açılmama nedenini darbe şiddetinin az olmasına bağladım. Zira çok çabuk açılan bir emniyet sistemi değil diye biliyorum ama serviste soracağım sağlam mı diye, dediğin gibi belki problem de olabilir.Geçtiğimiz günlerde iletişim merkezlerinden de aramışlardı ücretsiz servis kontrolüne (yine airbag konusuymuş galiba) götürün aracınızı diye.
Herkese Selamlar,uzun zaman oldu, hem araçsız kaldık, hem sıkıldık ama sevindirici taraf en azından kaza raporunda karşı tarafın %100 kusurlu bulunarak adaletli bir karar verilmiş olması.Bu süre içinde konu nasıl gelişti, nereden nasıl haber aldık onu mesaj metinleri eşliğinde yazıyorum olur ya bir başkasına da fikir olur.Kaza tutanağı aracın bulunduğu servis tarafından sisteme işlendikten bir kaç gün sonra cep telefonuma sigorta birliği ve benim zorunlu trafik şirketi tarafından gelen mesajlarla bilgilendirme yapıldı.Sigorta Bilgi Ve Gözetim Merkezinden gelen mesajlar şu şekildeydi;26-09-2016 tarihinde Sn. SOMPO JAPAN SIGORTA tarafindan 2016311135639/1' lu hasar dosyaniz ile ilgili eksper atamasi yapilmistir.Sigorta Bilgi ve Gözetim MerkeziAraciniza ait 19-09-2016 tarihli ve xxx/x no'lu hasar dosyasi sirketiniz tarafindan olusturulmustur.Sigorta sirketiniz gerekli aksiyonlari saglayacaktir.Bundan yaklaşık bir hafta sonra kaza tespit tutanağı değerlendirilmesi sonucunda da kusur dağılımını gösteren aşağıdaki mesaj gelerek bilgi sahibi olduk034 xxxx plakali araciniza ait tutanak sonuclandirilmistir. goo.gl/sCN6GC adresinden tutanaginizin durumunu ögrenebilirsiniz.Eş zamanlı olarak Sompo Japan'dan zorunlu trafikle ilgili olarak gelen mesajlar da şöyleydi;Araciniz 3 yastan buyukse,Trafik Sigorta Genel Sarti uyarinca esdeger parca kullanimi gerekli olup,orijinal parca kullanimi halinde olusacak fark odenmeyecektirSYN MUSTERIMIZ, GECMIS OLSUN. DOSYA NUMARANIZ xxx/x DIR. EKSPERINIZ OZ SIGORTA EKSPERLIKHIZMETLERILTD.STI OLUP TELEFONU 216xxxxx DIR. SAYGILARIMIZLASirketimiz anlasmali tamirhanelerimizdeki tedarik,parca ve iscilik indirimiyle cikacak maliyetle sorumludur.Aracin onarildigi yerde fark cikarsa odenmeyecektir.Dolayısıyla araç bu şekilde bugüne kadar bekledi.Mesaj Birleştirildi: Ekim 06, 2016, 11:56:02Bundan sonraki süreçte şöyle oldu.Yetkili servis maliyeti yaklaşık 15.000 TL seviyesindeydi.Tarafsız denilen sigorta eksperi ise bugün arayarak dedi ki, biz yetkili serviste onarım yaptıramıyoruz,(biz derken kimi kastettiğini de anlayamadım, zira adam ne benim Sompo Japan sigorta personeli ne de karşı tarafın Nippon Kasko personeli, hazineden atanan personeliz vs. birşeyler dedi)sistem buna izin vermiyor. Sadece Sompo Japan anlaşmalı özel servislerinde yaptırabilirsiniz. (Bunlarda kendi içinde fiyat sıralamasına tabi tutulmuş örneğin en uygun teklif karşıda bir yerden) Dolayısıyla 5.000 TL seviyesinde maliyet ile aracımı Sompo'nun bana yakın Maltepe'de de anlaşmalı servisleri varken ta Avrupa yakasında yaptıracaklar.Bunun dışındaki opsiyonlarda ben 5.000 TL alabilip kalan fark benden oluyor. Diyor ki kendin buluyorsan bul yaptır?Uzun lafın kısası %100 haklı çıktık, durduk yerde kaç haftadır araçsız kaldık, arabamız değer kaybına uğradı (artık tramerde hasar kaydı çıkacak) ve sonuçta neyi nasıl yapacaklarını bilmediğimiz bir serviste onarım. Uğraşacak ne vaktim, ne zamanım ne imkanım var. Başka bir seçeneğim olmadığı için kabul etmek zorunda kalıyorum. Bugün aracı Dumankaya'dan çekecekler.Dumankaya trafik sigortasını Sompo'dan satıyor ancak Sompo ile özel servis anlaşması yok! Sompo'ya baksan o da ayrı bir olay.Bundan sonra trafik sigortasında da tanıdığın anlaşmalı servis varsa onun çalıştığı sigorta firmasına yaptıracaksın sigortanı en temizi bu.%100 haklı olsan bile sonuç olarak dönüp dolaşıp kaskoya muhtaç hale getiriyorlarmış olay anlaşıldı.Hayatı öğrenmek pahalı bir işmiş,Saygılarımla.
Artık ders oldu.Allah cümlemizi korusun ama yine başımıza bir iş gelecek olursa kasko olmadığından yetkili servis yerine trafik sigortası şirketinin anlaşmalı servislerinin adreslerini yanımda taşıyacağım.Sonuçta araç tamircisi değiliz kullanıcıyız çoğumuz, insan bir yerlere güvenmek ihtiyacı hissediyor ve yetkili servis kapısı tek kurtarıcımız oluyor(du) ama bu kadar da pahalı olmasaydı. Demek benim araca harcayacağı zamanda zaten 15.000 TL iş çıkaracağına inanıyor ki yakın fiyat vereyim de iş kaçmasın demiyor, kim bilir.