0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Şunu eklemek istiyorum ayrıca. Sıvı lpg sistemi takılan araçlarda direkt injection sistemi var. Bizdeki atmosferiklerden çok farklı bir motora sahip. Gerek yok demeyelimde uğraşmanıza gerek olmaz. Ustalar takar. Atmosferik aracada uyar tabiki. Biz 13 yıl bindik karbüratörlü LPG li araca. Satarken "hocam aracınızın motoru ve dışı tertemiz valla" dediler takasta çok iyi bi fiyat verdiler. Allah uzun ömür versin, inşallah maddi manevi sorun olmaz ama 20 yıla kim öle kim kala diye düşünebilirsiniz ve ayrıca 6-7 yıl sonra efsane gibi memnun etmeyecektir sizi. Bunuda göz önüne alabilirsiniz.
Eyvallah Kaan Hocam, ama tekrar söylüyorum 2000 TL'ye gaz LPG taktıracağıma 3000 TL'ye sıvı LPG taktırırım. Motoru kurutmaz, subapları aşındırmaz, bakımı yok, performansı düşürmez, yakıtı daha da düşürür. 2 sene sonra veya 20 sene sonra satmışım önemli değil. Efsaneyi ilana koyduğumda 1 haftada 750 kişi baktı ilana ve sayısını hatırlamadığım kadar favorisine ekleyen oldu ve 1 hafta sonunda istediğim fiyata verdim aracı. 1 ay sonra sattığım kişiyi aradım ve memnun değilsen aracımı geri ver, 1 ay bindiğin kar kalsın yanına dedim. Kesinlikle satmayacağını söyledi. Bunu söylemesi beni çok mutlu etti. Demek ki arabama gözüm gibi bakabilmişim dedim. Hayrını görsün arkadaş. Dediğim gibi ben satmayı düşünerek hareket etmem. Ben kendi konforuma, zevkime bakarım.
Ramazan Hocam tam herkes muhalif diye düşünürken Hızır gibi yetiştin. Teşekkür ederim yorum için. Mantıklı geliyor, epey sıcak bakıyorum bu işe bakalım fiyat konusunu dediğin gibi çözebilirsem gidip ilk fırsatta uygulatacağım gibi görünüyor.Mehmet Hocam size zahmet vereceğim ama arkadaşa ulaşır da yorumlarını bizimle paylaşırsanız çok ama çok makbule geçecek. Vialle marka sıvı LPG'nin fiyatını da öğrenirseniz daha da makbule geçer. Şimdiden teşekkür ederim azizim.
prins bayisindan aldığım bilgiler doğrultusunda ;Sıvı lpg sistemi tsi, tfsi, gdi, ecobos motor tipi araçlar için geliştirilen bir sistem olduğunu,bahsedilen motorlar dışında bu sistemegerek olmadığını,direk LPG ile çalıştığını,bakım gerektirmediğini,güç ve performans kaybı olmadığını,araçın orjinal yakıt parçalarını kullandığını,delme ve tadilat işlemi gerektirmeden yapıldığını ve ortam sıcaklığı ve nemden etkilenmediğini söylediler.Özelliklede yukarıda adı geçen motor tipleri için özel olarak geliştirilmiş.
Hocam senede 10bin km'yi zor dolduruyorum. Sadece uzun yolda (Hatay - Zonguldak arası) kullanıyorum desem yeridir. Malum 3 vardiya çalışınca pek arabaya binecek vakit bulamıyor insan.Mesaj Birleştirildi: Eylül 11, 2016, 19:29:55Yorumlar için teşekkür ederim arkadaşlar. Herkesin yorumunu değerli buluyor ve inanın hesaba katıyorum.Şimdi bugün adam gibi bir marka LPG sistemi taktırmaya kalksak, en az 2bin tl para vermek gerekiyor. Bunlar çalışırken benzinde çalışıyor ve motor ısındıktan sonra LPG'ye geçiyor. Sıvı LPG sistemi direkt olarak LPG'de çalışıyor benzine ihtiyaç duymuyor. Ayrıca LPG'nin yanma sıcaklığı daha yüksek diye biliyorum. Bu da oda içerisinde (silindir içerisinde) daha kuvvetli bir patlama yaşatıyor ve verimi azaltıyor. Gaz LPG benzine oranla (miktar olarak bakarsanız) daha fazla harcanır. 100 km'de atıyorum 6 LT benzin yakan araç, 100 km'de 7.5 LT LPG yakar. Tabi LPG fiyatı daha ucuz olduğu için göze görünmez ama netice budur. Sıvı LPG sisteminde aracın kendi enjektörleri (benzin enjektörleri) kullanıldığı için benzinle aynı miktarda LPG yakacaktır. Bu bilgiler ışığında normal bir LPG sistemi 2000 TL'ye takılıyor ve sıvı LPG sistemi 3000 TL'ye takılıyorsa, ben sıvı LPG'yi tercih ederim. (Fiyatları ve rakamları uydurdum kusura bakmayın, kimseyi yanıltmış olmayayım)Mesaj Birleştirildi: Eylül 11, 2016, 19:33:35İşte ana konuya değinen bir arkadaşım. Teşekkür ederim azizim yorum için. Bir üstteki yorumumu da sizinle tekrar paylaşayım: Şimdi eğer tasarrufu düşünüyorsak BENCE sıvı lpg daha da tasarruflu olacaktır. Ayrıca aracın performansını kesinlikle düşürmediğini biliyorum hatta artırdığını iddia eden biri de var. (Adama aracı sıvı lpg taktırmadan önce ve sonra dyno testine sokmuş. %10 performans arttı diyor, VW Scirocco için).
Sırasıyla cevaplıyorum. Uzun süre kullanacağınız için uzun vadede kar ettirecektir. Lpg nin yanma sıcaklığı daha yüksek değildir. Volumetrik verim daha düşüktür. Daha fazla patlama gibi bir durum yok. Daha çevrecidir, daha temizdir. Sıvı da olsa standart regülatörlü sistem de olsa %20 fazla yakacaktır. Sıvı lpg kullanıp memnun olmayan yok duyduklarım kadarıyla. En son atmosferik mazda 3 e sıvı sistem taktırılmıştı o da çok memnundu. Benzin kullanmaması avantaj fakat fiyatı çoook fazla. Lpg ayarı düzgün olduktan sonra hiç bir sıkıntı yaşamazsınız.
Sıvı lpg takılabilir diye düşünüyorum ama zaten üste vereceğiniz minimum 5000 lira ile lpg'li araca binmek mantık dışında. Hangi dönüşüm istasyonuna giderseniz gidin size benzer şeyi söylerler. Benim fikrim bu kadar ek masrafla gereksiz olduğu yönünde.
Hasan bey dün gece araştırdım. 3 tip sistem var. LPDİLPFİLPİbirde sıvı sistem. Anladığım kadarıyla sıvı sistem MPİ motorlar yani standart enjeksiyonlu atmosferik motorlar için. Yanlış bulamadıysam 3000 den fazla bi fiyatı var ama Vialle de bu sistem bayaaaa iyi çalışıyor
Teşekkür ederim Kaan Bey, 3000 TL'den fazla tutuyorsa pek oralı olmam fakat 3000 TL gibi bir fiyat çıkarsa ciddi olarak düşüneceğim. Vialle'nin methini çok duydum, iletişim bilgileri var mı elinizde ? Arayıp kendilerine soralım olmazsa...
Yerinizde olsam ankarada Quattro garage a atiker obd taktırırdım ya da istanbulda foruma yeni katılan İlker beye lovato obd taktırırdım. Zonguldak ve çevresinde elletmeyin.Ben önceki yarisime ankarada quattroda atiker obd taktırmıştım ve çok memnun kaldım. Dediğim gibi yol ayarı düzgün olduktan sonra sıkıntısız çalışır. Obd li ise ayar.derdiniz de kalmaz.
Tavsiye için teşekkür ederim hocam ama saydığın markaların ikisine de yanaşmam şahsen. Daha önce efsanemde Tartarini kullanmıştım, Zonguldak'ta taktırma hatasına düştüm ama bir ahbabımın vasıtasıyla Adapazarı'nda Elbirlik Otogaz ile tanıştım. Yaptıkları gaz ayarını bir daha aracımı satana kadar (3 yıl boyunca) kimseye elletmedim. Tartarini'den de aşırı memnun kaldım. Şu anda İskenderun'dayım ve arkadaşımın 2014 Advance'ına Adana'da Landirenzo EVO kit taktırdık. Şiddetle öneriyoruz herkese. Yani konumum da işin içine girince, şu anda gaz lpg sistemi taktırmaya karar verir vermez gideceğim yer Adana, taktıracağım sistem Landirenzo EVO'dur. Adana'daki ekip ayrıca sadece Landirenzo takıyor, başka markayla çalışmıyorlar. Adamlar standart oluşturmuş hocam, aynı araçlara aynı tesisatı çekiyorlar. Bu da büyük deneyim ve avantajdır. Tavsiye ederim. Atiker, AKL, Lovato gibi markaları (şahsım adına konuşayım) aracıma yaklaştırmam. Tercih sizin tabi...
Osman bey bahsetmiş olduğunuz marka ve lpg sisteminin Toyota VVT-İ Benzinli motorlara takılması şu an için markanın genel merkezi tarafında önerilmiyor.Ankaradaki genel merkezlerinde bu sistemin takılmış olduğu Toyota Avensis marka araçta ikinci veya üçüncü marşta çalışma olayı mevcut.Hiç bir şekilde sorun bulunamamış.Bunu yurt dışındaki genel merkezlerine yazmışlar ve VVT-i benzinli motorlara montajın durdurulması talimatı alınmış.Sizin aracınıza takılır belki sizinkinde birşey olmaz mantığı ne kadar doğru olur bilemiyorum ancak bu sistemlerin klasik kuru tip lpg kitlerine göre fiyatlarının en az 1,5-2 kat daha olduğu düşünülür ve maliyetinin kaç yılda çıkacağı hesap edilip takılırsa sanki daha doğru bir hesap yapılır gibime geliyor.