Gönderen Konu: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri  (Okunma sayısı 44056 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #40 : Eylül 17, 2016, 20:19:15 »
Arkadaşlar bir soru sorayım. Lpg yakıt olarak katalitik konvertör ısısını benzine nazaran daha da artırır mı?

Kataliğin sıcaklığının artmasının nedeni yanmamış yakıttır. Eğer lpg ayarı bozuksa olabilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #40 : Eylül 17, 2016, 20:19:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #41 : Eylül 17, 2016, 21:04:02 »
Arkadaşlar bir soru sorayım. Lpg yakıt olarak katalitik konvertör ısısını benzine nazaran daha da artırır mı?
Lpg ayarının aşını zenginde olması ve yuksek devirlerde uzayan yanma süresinden ötürü katalitik konvertöre zarar verdiğini duymuştum.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 258 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #42 : Eylül 17, 2016, 21:15:07 »
katın içini boşalttıran bir sürü adam var. kimisi alt devirlerde çekiş düşer üst devirlerde araç rahatlar diyor. kimisi alt devirlerde araç rahatlar yakıt azalır diyor.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #43 : Eylül 18, 2016, 09:44:00 »
Kataliğin sıcaklığının artmasının nedeni yanmamış yakıttır. Eğer lpg ayarı bozuksa olabilir.
Mutlu bu gün yolda giderken deneme yaptım. Tabi değişkenler falan öyle objektif bir test değil ama gözle görülür fark oldu. Düz yolda hız sabitleyici ile giderken benzine aldım katalitik ısısı en az 50 derece düştü hızlı bir biçimde sonra yavaş yavaş 1 2 derece düşme eğilimi gösterdi gaza aldım. Hemen 50 derece arttı sonra  1 2 derece artıp geri azaldı.bir artıp bir azalıyor sonra doğal olarak aşırı ısınmıyor. Ama gaza basış hızı aracın yükü çok etkiliyor.
Ltft stft benim +5 - 5 pek geçmiyor.
Şu aklıma geldi lpg ayarı zengine kaçarsa katalitik çok kısa sürede gelin olur gibi.
Ama fakir karışımda durum nedir bilmiyorum.

Lpg ayarının aşını zenginde olması ve yuksek devirlerde uzayan yanma süresinden ötürü katalitik konvertöre zarar verdiğini duymuştum.
Hocam ben duymadım ama deneyerek öğrendim diyebilirim. Yani denemesini ben yapmış oldum [emoji41]
katın içini boşalttıran bir sürü adam var. kimisi alt devirlerde çekiş düşer üst devirlerde araç rahatlar diyor. kimisi alt devirlerde araç rahatlar yakıt azalır diyor.
Kat. İptali genelde chip falan yapan elemanlar iptal falan ettiriyor diye duydum ama galiba turbo benzinli ya da turbo dizel araçlarda çok işe yarıyor iptal edince
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '16
  • 15 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #44 : Eylül 18, 2016, 10:47:51 »
Arkadaşlar

İlk 1000 km kontrolumu 2000 km olunca yaptırdım :)
Yapılan testte benzin lpg performans değerlerini gösteren grafikler uyumluydu,

-52 lt lpg depom 36 lt de doluyor, 40 litre alması gerekirkenŞamandıra konusunda lpg deposu boş gideceğim ozaman ayarlanacak, full dolu olduğu için yapılamadı.

-Yüksek devirde bEnzin takviyesi konusu sordum zaten açıkmış
3000 devir üstü %10 benzin üflemesi.
Toyota Corolla 1.6 Advance Multidrive S (2016)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '12
  • 47 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #45 : Eylül 19, 2016, 16:44:38 »
Şamandıra ayarından hocam tıpkı wc rezervuarundaki gibi sistem var.  Şamandıra ayarına göre içeriye giren likit gaz miktarı ayarlanıyor.  Bizimkiler biraz aşağıda demek ki.

Bu Konuyu defalarca İtalya ile görüşme şansım oldu. Asıl sıkıntı şu, lpg bitti uyarısı geldiğinde tankın için 1-2 lt bandında sıvı lpg kalabiliyor. Ve özelliklede rampalarda ya da ani yüklenme anında gaz bittiğinde gaz bitti gibi düşünülüp tekrar gaz dolumu yapılıyor. Aslında aracın devrini düşürüp tekrar gaza alınsa araç gazda gitmeye devam edecektir. Bu şekilde bazı durumlarda 50km kadar yol yaptığı oluyor aracın, 3 4 lt lpg'ye tekabül eder.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 19, 2016, 16:54:11
Merhaba ilker bey benım aracım otomatik vites 1.6 132 ps 2015 model toyota auris. Araca 2.5 ay once brc seq32 bağlattım. Montajdan bır ay sonra araç arada bir gaza geçme sorunu yaptı daha sonra yetkılı servise götürdüm türlü kontrol ve testlerden sonra aracta on tarafta bulunan gaz kesıcının bu soruna yol actıgı anlasıldı (sanırım gaz kesici bozukmuş) ve bu parca araçtan cıkarıldı. Sımdı yaklasık 1 aydır sorunsuz biniyorum ama gaz kesici olmadan gazda kullanmam güvenlik vs sorunu yaratırmı? Ayrıca gaz kesıcı sokuldugunden beri araçta ilk kalkısta ön motor bölümünden böyle sürtme sesi yada eski dizel motor sesi gibi rahatsız edici bir ses geliyor. Bu ses sadece ilk kalkısta motora yük binince oluyor sonra devrini alınca kesiliyor. Bu sesin kaynagı ne olabılır ve ne yapmam gerekiyor?

Gaz valfi son derece önemli bir parça en kısa sürede taktırmanızı öneririm. Kaput altında gaz borularında olası bir açılma ya da çıkma durumu olursa gazı gaz valfi kesemeyecektir. Bunu açmak gerekirse, aracın şamandıra üstündeki bobin ve enjektör arasında ki tüm gaz çıkacaktır.

Saygılar

Mesaj Birleştirildi: Eylül 19, 2016, 17:57:14

Mesaj Birleştirildi: Eylül 12, 2016, 22:08:56
Merhaba auris bolumune de yazmistim ama yardimci olabilirseniz sevinirim

×2010 1.6 otomatik auris icin hangi markayi tavsiye edersiniz...
×genel kani %30 kar saglayacagini soykerken 16 17 kuruslardan bahseden arkadaslar var sizce bu tutarlara inilebilir mi
×senede 10 bin km zor yapiyorum lpg mantili mi
Forumda genel cevaplar bir cogunu okudum siz de fikirlerinizi paylasirsaniz sevinirim

Abdullah Bey abi,

Uzun yolda 110-120 bandını geçmezsen, cruise control kullanmazsan bizim de hedefimiz 17 kuruş civarı. Tabi son günlerde lpg'ye %10 civarı zam geldi, maksimum 20 kuruş civarına kadar düşecektir yakıtın. montajı ortalama 1800 TL civarına yaptırmış olsan ve kilometrede 18 kuruş karın olsa, tam 10000 kilometrede kendini amorti edecektir. Araca bir yıldan fazla binmeyi düşünüyorsan kesinlikle taktırmanı tavsiye ederim. Zaten lpg takıldıktan sonra 10000 dediğin kilometre de 15000'e çıkacaktır. Her halükarda ciddi karda olacaksın.

Saygılar

Mesaj Birleştirildi: Eylül 19, 2016, 17:57:58
Aracı bilgisyara baplayınca Lpg beyninden ayarlanabiliyormu, deponun kaç litre lpg alabileceği?

Yoksa şamandıra sistemine usta müdhalesi mi gerekir?..

Şamandıra sökülmeden bu müdahale gerçekleştirilemez. Bilgisayardan gösterge düğme düzensizliklerine müdahale edilebilir.

Saygılar

Mesaj Birleştirildi: Eylül 19, 2016, 17:59:37
Müdahale ettirsemmi kararsız kaldım,
52 litre tankım, 41-40 lt ideal doluluk, şuan 36 lt alıyor, 4-5 litre fazla yakıt için değermi ?

Erdem Bey,

Aracınızda gaz bitti sinyalini aldıktan sonra bir iki defaya mahsus uyarı sinyalini susturup aracın devrini düşürüp tekrar gaza alınız. Bu şekilde aracınız deponun dibinde eser miktarda kalan gazı da bitirecektir. Sonra yapacağınız dolumda en azından 39 40 litre gaz alacağını düşünüyorum. Bence bu işlem çok ekstra durumlar dışında çok tercih edilmemesi gereken bir durum.

Saygılar

Mesaj Birleştirildi: Eylül 19, 2016, 18:01:43
Arkadaşlar bir soru sorayım. Lpg yakıt olarak katalitik konvertör ısısını benzine nazaran daha da artırır mı?

Lpg kalori olarak benzinden daha yüksektir. Yani yandığında açığa çıkan ısı daha yüksektir. Bu durumda yapılacak kontrollerde benzindekine nazaran 50-70 derece civarı yüksek ısı görebilirsiniz. Ancak bu durum katalizatörün arıza yapmasına sebep olmaz. Ancak ayar bozuksa, basınç yüksekse, emiş yanlış yerden alınmışsa bu sıcaklık farkı artabilir, bu da katalizatörün arıza yapmasına sebep olabilir.

Saygılar
When a man lies, he murders some part of the world...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #46 : Eylül 29, 2016, 13:41:27 »
İlker bey bilgi için teşekkürler demekki yanılmamışım.
Bir soru sorayım 1. 6 opel ecotec 105 hp motorlara hiç montaj yaptınız mı?  Manifolt emişi çifter çifter diyenler var. Bir tarafa takınca diğer taraftan yakıt alamadığı için subap yakıyor gibi duyumlar aldım.
Chevrolet rezzo ecotec motorlu aracımız var lpg dönüşümü düşünüyoruz.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #47 : Eylül 29, 2016, 14:23:54 »
İlker bey bilgi için teşekkürler demekki yanılmamışım.
Bir soru sorayım 1. 6 opel ecotec 105 hp motorlara hiç montaj yaptınız mı?  Manifolt emişi çifter çifter diyenler var. Bir tarafa takınca diğer taraftan yakıt alamadığı için subap yakıyor gibi duyumlar aldım.
Chevrolet rezzo ecotec motorlu aracımız var lpg dönüşümü düşünüyoruz.

Evet Talat manifold bölümlü diye biliyorum bende
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '12
  • 47 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #48 : Ekim 03, 2016, 13:26:11 »
İlker bey bilgi için teşekkürler demekki yanılmamışım.
Bir soru sorayım 1. 6 opel ecotec 105 hp motorlara hiç montaj yaptınız mı?  Manifolt emişi çifter çifter diyenler var. Bir tarafa takınca diğer taraftan yakıt alamadığı için subap yakıyor gibi duyumlar aldım.
Chevrolet rezzo ecotec motorlu aracımız var lpg dönüşümü düşünüyoruz.

Talat Bey araç kaç modeldi? Dediğiniz gibi bu motorların ikiz yanma odalı tipinde olanları da var, twinport diye tabir edilen motorlu olanları da.. Motor no ve model yılını da paylaşabilirseniz memnun olurum. Montaj oluyor mu? Evet hepsine sorunsuz montajlar gerçekleştirebiliyoruz, motor tipine göre montajımızı düzgün yapıyoruz, sibop sorunu tamamen yanlış montaj ve ayar ile alakalı.

Saygılar
When a man lies, he murders some part of the world...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #49 : Ekim 03, 2016, 14:16:54 »
Talat Bey araç kaç modeldi? Dediğiniz gibi bu motorların ikiz yanma odalı tipinde olanları da var, twinport diye tabir edilen motorlu olanları da.. Motor no ve model yılını da paylaşabilirseniz memnun olurum. Montaj oluyor mu? Evet hepsine sorunsuz montajlar gerçekleştirebiliyoruz, motor tipine göre montajımızı düzgün yapıyoruz, sibop sorunu tamamen yanlış montaj ve ayar ile alakalı.

Saygılar
Hocam 2004 model chevrolet rezzo ecotec yazıyor motor kapağında 105 hp 1.600cc.
Kod bilmiyorum malesef. Bu motor acaba ikiz yanma odalı olan mıdır??
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 88000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Lovato
« Yanıtla #50 : Ekim 03, 2016, 18:47:52 »
2 gun once lovato obd kit taktirdim aracim avensis 2011 1.6 rolantide gaza basinca sanki gazi kesiyor. Neden yapabilir acaba ayarmi yoksa montajdami sikinti vardir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Lovato
« Yanıtla #51 : Ekim 03, 2016, 19:26:27 »
Hayirli olsun. Farumumuz da Lovato yetkilisi Ilker bey var. Kendisine ozel den ulasirsaniz yardimci olacaktir. Yada montaj yaptirdiginiz bayiyi kendisine soylerseniz oradakilerle gorusup gerekli ayari yaptiracaktir.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #52 : Ekim 03, 2016, 19:36:44 »
Uğur bey konuları birleştirdim. İlker bey buradan daha hızlı görüp cevaplar
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 88000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #53 : Ekim 03, 2016, 20:20:57 »
Tesekkur ederim araca montaj sirasinda once c sonra b tipi nozul takildi mintajdan sonra arac nerdeyse gitmiyordu. Buji dendi gittim denso buji taktirdim ayar filan yaptilar. yol ayari yapilmadi otomatik kalibrasyon yapildi. Soylememe ragmen obd otomatik ayarliyor dendi. Ellle ayarlarken biraz duzeldi ama hala rolantide gaza basinca isteksiz



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #54 : Ekim 03, 2016, 20:22:25 »
Tesekkur ederim araca montaj sirasinda once c sonra b tipi nozul takildi mintajdan sonra arac nerdeyse gitmiyordu. Buji dendi gittim denso buji taktirdim ayar filan yaptilar. yol ayari yapilmadi otomatik kalibrasyon yapildi. Soylememe ragmen obd otomatik ayarliyor dendi. Ellle ayarlarken biraz duzeldi ama hala rolantide gaza basinca isteksiz

Hocam neden B nozul taktılar? size birşey dediler mi? C nozul takılıyor bizdeki 1.6 lara. değişmesi gerekebilir
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 88000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #55 : Ekim 03, 2016, 20:24:27 »
C taktilar araba gaz yemiyordu b takinca duzeldi yalniz dedigim gibi eskiye gore fark var

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #56 : Ekim 03, 2016, 20:49:27 »
Ilker bey konuyu gorunce gerekli kordineyi saglar. Ne desek bos.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #57 : Ekim 03, 2016, 20:56:57 »
Hocam neden B nozul taktılar? size birşey dediler mi? C nozul takılıyor bizdeki 1.6 lara. değişmesi gerekebilir

Kaan bende de B takılı, yazılımda nozul durumda nasıl görünüyor C takılı olunca? Tam ortada mı yoksa büyük sınırında mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #58 : Ekim 03, 2016, 21:05:34 »
Kaan bende de B takılı, yazılımda nozul durumda nasıl görünüyor C takılı olunca? Tam ortada mı yoksa büyük sınırında mı?
Yazılımı Baz almayın Nozzle ölçüsü konusunda
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 88000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Lpg Guru ile Lpg Çözümleri
« Yanıtla #59 : Ekim 03, 2016, 21:14:32 »
C takılı iken aşırı silkeleme yapıyordu.b takinca biraz düzeldi . Ama  araç duzde kalkarken bile 2 kere gaz vermek gwrekiyor