Gönderen Konu: Bir dönüşüm hikayesi  (Okunma sayısı 17286 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir dönüşüm hikayesi
« Yanıtla #60 : Ocak 20, 2018, 13:19:01 »
Kazasız belasız sürüşler Kaan Bey, LPG'den sonra stepne için nasıl bir yol izlediniz? Aklımı kurcalıyor şu sıralar. Simit yerine silindir mi taktırsam diye düşünüyorum.
BRC Sequent 32 veya Lovato C OBD II arasındayım ben de hala kararsızım. BRC için 2800TL, Lovato için 2500TL fiyat aldım.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Bir dönüşüm hikayesi
« Yanıtla #60 : Ocak 20, 2018, 13:19:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir dönüşüm hikayesi
« Yanıtla #61 : Ocak 20, 2018, 20:20:57 »
Kazasız belasız sürüşler Kaan Bey, LPG'den sonra stepne için nasıl bir yol izlediniz? Aklımı kurcalıyor şu sıralar. Simit yerine silindir mi taktırsam diye düşünüyorum.
BRC Sequent 32 veya Lovato C OBD II arasındayım ben de hala kararsızım. BRC için 2800TL, Lovato için 2500TL fiyat aldım.

Teşekkür ederim sağolun :)

Araçta stepnede sensör var mı? İlk serilerde sensör var sonra stepnedeki sensörü iptal ettiler.
Ben mini stepne aldım bagaja koydum. Sadece ben kullanmıyorum aracı, babamda kullanıyor. Yol yardımımızda var. Lastik patlasa bile bir telefonla gelip stepneyi takıyorlar en yakın serviste tamirini yaptırıyorlar yada çevreden öneride bulunuyorlar. Sensörü mini stepne içine koydum ben. Herhangi bi uyarı vermiyor.
Stepneye 56 litrelik tank taktırın. Ne zaman doldurdum ne zaman bitti diye unutun :)

Bence BRC değil, araştırmıştım bayaaaaa. Lovatonun ayarı olsun parçaları olsun F/P ürün.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir dönüşüm hikayesi
« Yanıtla #62 : Ocak 21, 2018, 15:44:22 »
Stepnede sensör var mı bilmiyorum. Araç  2015 aralık çıkışlı (ilk muayene 12 aralık 2018'de). 4 cam all auto ve ışıklandırmalı olan, hız limitörsüz olan seriden ama stepneyi bilemiyorum. Önümüzdeki ay servise girecek 20.000 bakımına  o zaman sorarım servise. Mini stepne bagajda sabitlenebiliyor mu honda civic'teki gibi yoksa eşya gibi ortada mı kalıyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir dönüşüm hikayesi
« Yanıtla #63 : Ocak 21, 2018, 23:29:00 »
Stepnede sensör var mı bilmiyorum. Araç  2015 aralık çıkışlı (ilk muayene 12 aralık 2018'de). 4 cam all auto ve ışıklandırmalı olan, hız limitörsüz olan seriden ama stepneyi bilemiyorum. Önümüzdeki ay servise girecek 20.000 bakımına  o zaman sorarım servise. Mini stepne bagajda sabitlenebiliyor mu honda civic'teki gibi yoksa eşya gibi ortada mı kalıyor?

2015 lerde yoktur. Sizde stepneye bakabilirsiniz. Üstünde yazıyor zaten sensör  olmadığı.

Ben büyük cırt ile aynı hondalardaki gibi sabitledim. Yer işgal etmiyor. Bizim bagaj aktif kullanılıyor zaten sabitlemek işe yarıyor :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir dönüşüm hikayesi
« Yanıtla #64 : Şubat 12, 2018, 23:23:30 »
Merhaba öncelikle hayırlı olsun kardeşim,senin bilgi tecrübe ve yorumlarına güveniyorum. Nasıl  gidiyor memnunmusun taktıralı 10-15binkm. olmuştur.Herhangi bir sorun yaşadınmı.Sanırım arasıra log kaydı almıştın ama ayarı kendin yapıyorsun, peki hiç kurcalamayınca gerçekten dedikleri gibi hava/yakıt oranını sürekli kendimi düzenliyor. Ltft ve Stft değerleri hep +- %5 gibimi.
 Ben önceki 2 aracıma Brc taktırmıştım, fakat bu Lovota obd 2 kafama takılıyor, iki kit arasında kaldım.

Daha önceki aracımda log kaydı aldığımda hep %14 fakirdeydi, ayara götürüyordum, tabi izmir de yol ayarı yapan yok  aracı  bilgisayara bağlayan 2 brc yetkili servisini de ikna edememiştim fakir yaktığına, bana pc den haritayı gösteriyordu ilginçtir ikiside aynı cümleyi kurdu, ayar gerekmiyor ekranı gösterip "Bak benzinle aynı çizgide ayara gerek yok" neyse kitte sorun yaşamamıştım sadece log kaydında fakir olduğunu görmüştüm.

Şimdi Gelelim sorumuza Araç 2012 Corolla 1.6  otomatik  Lovota seslimi çalışıyor, bir arkadaşa yorumda regülatörü akü altına koydurmasını söylemiştin, ama bizim arac otomatik sanırım orda yer yok. Ön göğüslüğe yakın yere konsa içeri ses yaparmı.Enjektörler seslimi çalışıyor peki.

Depo kapağına yapılan dolum ağzıyla ilgili sorun oldumu gevşeme falan .

Ben 4000 rpm pek geçmem o devirden sonra benzini açtırmaya gerek varmı.

Ortalama kaç litre Lpg yakıyor.

Son olarak keşke dediğin bir durum oldumu.

Baya uzun oldu kusura bakma, aracın kilometresi 23binde yeni aldık nasipse  uzun yıllar kullanmak niyetindeyim  o yüzden doğru bir kit takmak istiyorum.
Teşekkür ederim ..:)



2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir dönüşüm hikayesi
« Yanıtla #65 : Şubat 14, 2018, 10:44:37 »
Teşekkür ederim sağolun. 25.000 km oldu neredeyse :)

herhangi bir sorun olmadı çok şükür.

Evet kendisi düzenliyor ama bayaaaadır log kaydı alacak yolculuk yapmadım, yada yolculuklarda araçta bulunmadım. iş-güç :)

izmirde afr ile bağlanıp yol ayarı yapanlar var. Lovatoda ayarlaması güzel bir kit, bir ara merakımdan yolumu düşürüp kontrol ettirmek ayarlara baktırmak istiyorum. kendi log kayıtlarımda son aldığım kayda kadar herhangi bir sorun yoktu zaten. ama afr ile nasıl olacak onu merak ediyorum.

regülatör çok soğuk sabahlarda ince bi ses yapıyor ama bunu benden başkası duymayabilir. biraz dikkatli olduğumdan kaynaklanıyor. babam için ses bile yok :D  :rofl:

enjektörler motor plastik kapağı takılınca sessiz sedasız işini yapıyor. yan yana iki araçtan brc li bir araçta tıkır tıkır çalışma sesi duyulurken bizimkisi sessiz kalıyor.

benzin açılması valvematiclerde yoktu ayarı ona göre yaptık. sabitleyiciyle 4000 devire kadar çıkabiliyor ki zaten uzun tırmanışlarda benzine alıyorum ben, kafam rahat olsun diye :)

dolum ağzında sorun olmadı, pompacılar ilk zamandan bu zamana sorun oluşturmadı. bende dikkat ediyorum zaten.

keşke dediğim 47 litre depo var 56 olsaydı diyorum.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir dönüşüm hikayesi
« Yanıtla #66 : Şubat 14, 2018, 18:38:45 »
Tamamdır, teşekkür ederim. İzmir'de Lovato egebölge distirübütörü olan aktifotogazı  önerdi ankara damla otogazdan konuştuğum kişi.

Fiyat dolum ağzı depo kapağına olursa 2550tl. 9 taksit.

Sanırıım lovato da karar verdim, sessiz ve otomatik ayar nedeniyle..
en büyük tank kaç lt. olur ki acaba sanırım sizinkiyle lastik boyutu aynı bizim.

2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Viofo, aydınlatma pk, koltuk ısıtma, ses yalıtım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 3550
  • Model Yılı: '23
  • 28 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir dönüşüm hikayesi
« Yanıtla #67 : Mayıs 10, 2018, 05:59:25 »
Evet şu konuyu birde ben hortlatayım :)

Şimdi kaan hocam lpg takılalı yaklaşık 30-35000 km olmuştur tahminen, daha önce zavoli kullanmış birisi olarak soruyorum; periyodik bakım maliyeti ne kadar? Önceki aracımı sattım sıfır alma arefesindeyim bakım konusu önemli benim için.

Birde lovatonun enjektör teknik detaylarını sitesinde göremedim (belki de bulamadım), kaç ohm ve kaç ms tepki süresi var?


Edit:İlave
Sen harika bir uçurtmasın, bende senin ipinim unutmayasın...
Corolla Flame X-Pack Mds 1.5 Benzin 2023-.....
Corolla Advance Manuel 1.6 Benzin&Lpg (Zavoli) 2018-2023 (105.000 km)
Corolla Hb Sol Manuel 1.6 Benizn&Lpg (Zavoli) 2016-2018 (45.000 km)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir dönüşüm hikayesi
« Yanıtla #68 : Mayıs 11, 2018, 00:14:05 »
35 bini geçmeye başladı :)

Her 10.000 km bir 40 liraya filtre değişimini yapıyorlar. Ayarlara dokundurtmuyorum. ELM ile aklıma geldikte takip ediyorum. Şuan bir sorun görünmüyor zaten.

Teknik detaylarını LPG konusunda konuşmuştuk şuan rakamlar aklımda değil, ne desem yanlış olur. Ama tabiki Khein enjektör kadar hızlı değil :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • atiker grand 2018
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110524
  • Model Yılı: '06
  • 136 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir dönüşüm hikayesi
« Yanıtla #69 : Ekim 01, 2018, 16:24:09 »
Evet uzun zaman olmuş konuya yeni mesaj gelmeyeli. 22.09.2018 tarihinde 2006 model 91 bin km de ki Avensis 1.6 aracıma atiker grand obd 2, depo olarak da 54 lt simit tüp tercih ettim. Dolum ağzıda depo kapagında. Kısmette bizim de lpg li olmak varmış. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla&Yaris
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '17
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir dönüşüm hikayesi
« Yanıtla #70 : Kasım 14, 2018, 22:37:19 »
MErhaba
Benim de size bir sorum olacak. Nisan ayında Ankara Damla Otogaz'da Lovato kiti taktırdım. Taktırdıktan sonra, arabada direksiyon altından fıslama gibi bir ses gelmeye başladı, hatta direk fıslama sesi diyebilirim. Hem LPG'de hem benzinde de bu ses geliyor. Ses gaza bastıkça şiddeti artıyor. Yüksek bir ses değil ama daha önce olmadığı için giderilebilir bir şey olduğunu düşünüyorum. LPG'den önce olmadığına taktırdıktan sonra hanımın da fark etmesi ve aynı model araba ile test sürüşü yapınca emin oldum diyebilirim. Test sürüşündeki arabada çok çok az vardı, benimkinde ona göre gayet duyulan bir ses var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir dönüşüm hikayesi
« Yanıtla #71 : Kasım 15, 2018, 13:29:22 »
Büyük ihtimalle o duyduğunuz ses motorun hava emiş sesi. Atmosferik motorların hepsinde aynı ses olur (Turbo olmayan benzinli bir aracı çalıştırın, kaputu açın, gaza basınca motor kısmından aynı sesi duyacaksınız. Kuvvetle basınca hava emiş olduğuna sizde kanaat getireceksiniz). Sizin aracınızda daha  önce hissetmemenizin sebebi montaj sırasında motor ile kokpit arasında kablo vs. geçirirken açılan bir yerin yeterince özenli kapatılmamış olmaması olabilir.
Eğer frene basınca artıyor yada frene basınca azalıyorsa westinghouse dandır. Ses olur, fakat problem olmaz. Devam....
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 107000
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Bir dönüşüm hikayesi
« Yanıtla #72 : Kasım 19, 2019, 23:18:58 »
Tabiki buyrun :)






Teşekkür ederim abi, hepimize kazasız belasız günler :)
Sanki geç kaldık diye düşünmüyor değilim abi bende :)

Kaan bey dolum ağzı için delinen yere herhangi bir işlem yaptırdınız mı?
Paslanma oluyor mu?
2016 makyajlı Corolla 1.33 life 2017 çıkışlı..
C.C.li =)
Prins Technomax 09/11/2019