0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba arkadaşlar,2005 verso 1,6 lpg manuel vites aracımı gelecek aydaki 160 bin bakımına hazırlıyorum Ufuk beyle sağ olsun. Önceden aldığım notlara göre bu bakım hem 40, hem 80 bin katı olduğundan rutin dışında yakıt filtresi ve nerdeyse tüm sıvılar değişiyor. Araç LPG li olduğundan benzin filtresini değiştirmemeyi düşünüyorum. Fren hidroliği ve radyatör soğutucu tamam değiştircem ama şanzıman yağı değişimi hala içime sinmedi. Aslında her 80 bin katı demiş, ilk sahibi de önce değişmiş mi bilemediğimden değiştirmek mantıklı amma ve lakin önceki aracımda da(2003corolla) benzer durumda kalmıştım. Hiç sorun olmayan şanzıman, yetkili serviste değişmesine rağmen vites geçişleri zorlaşmıştı. Hatta 1-2 arası bariz zor geçiyordu. Şimdi araçtaki vites geçişleri çok iyi durumda, hiçbir şikayetim yok. Ne dersiniz, yine de şanzıman yağı değişilmeli mi?
... Madem aldığınızda değiştirilip değiştirilmediğini bilmiyordunuz niye değiştirmediniz ki? Kullanım kitapçığına bakıp uygun yağ standardını öğrenin ve buna göre kaliteli bir yağ alın. Mobil öneririm. Yetkili servislerde kullanılan yağ, şanzımanın istediği standartlara uygun yağ olmayabilir, o nedenle sıkıntı yaratmış olabilir. Ayrıca şanzıman yağı seviyesine de dikkat edilmemiş olabilir.Benim şanzıman yağı değişeceği zaman yetkili servisteki ustam tam 10-15 dakika şanzıman yağı seviye çubuğunun silip kontrol etti. Bende 96bin km.de değişince çok daha yumuşadı geçişler, tam 7 lt yağ aldı. >Doğru standartta yağ olmasına ve şanzıman yağı seviyesine dikkat edilsin, şanzımanda sıkıntı yoksa bir sorunla karşılaşmazsınız.
Ben serviste şanzıman yağı değiştirmiştim, Sonrasında ve halen (90000 de değişti şuan 130000 de) kışın özellikle çalıştırdıktan sonra ayağımı debriyajdan kaldırınca araç öne doğru gitmeye çalışıyor, düz yolda gidiyor yavaş yavaş, yazın yok bu durum Servis normal dedi, eski yağ kıvamını kaybetmiş yeni yağ daha yoğunmuş!Bu sebepten pişmanım, bence normal değil ama değişmekte gerek
Konu hort, yeni konuya gerek olmadığını düşündüğüm için buraya yazıyorum. Biraz önce aracımı 30.000 bakımı için servise bıraktım. Bana manuel araçlar için de şanzıman yağı değişimi gerektiğini, değişim için gerekli periyodun 80.000 km ya da 4 yıl olduğunu söylediler, ücretini de 900 lira olarak belirttiler, aracımın henüz 4 yılı ve 80.000 km'sinin hiçbiri dolmadığı için şuan düşünmediğimi, zamanı gelince düşüneceğimi söyledim. Konu hakkında tecrübesi/ bilgisi olan arkadaşlardan bilgi alabilir miyim? 80.000 km yapmamış olmama rağmen 4 yılda bir değişim periyodu söz konusu mu? Eğer öyle ise bu sürede değiştirmemek ne gibi sorunlara yol açar? Bir de bunun fiyatının bu kadar pahalı olması normal mi? Önceki aracım da 1.33 corolla idi ve servis bakımlıydı ancak ne 80.000 ne 4 yıl gibi bir periyottan hiç söz edilmemişti.
Servis durumu ya geçiştirmiş yada teknik bilgisi yok,kışın aracı ilk çalıştırdığınızda ildeal ısıya ulaşmak için otomatik jikle devrede olur ve devir normalden yüksek çalışır,devir yüksek olunca debriyajdan ayağınızı çektiğinizde araç ileri hareket etmek ister bu durum gayet doğaldır,yazın ise zaten hava sıcak olduğu için bu durum yaşanmaz devir düşük kalır aracı hareket ettirmeye yetmez. Şanzıman yağı dediğimiz sıvı aynı motor yağı gibi ısınıyor ve devamlı ısınıp soğumaya maruz kalıyor,havalandırma dan aldığı havanın içindeki nem oranı yağın kalitesini bozuyor zaten devamlı ısıya maruz kalan yağ nem ile kalitesi bozulunca görevini yerine getirmiyor belirli zaman sonra dişliler birbirini yemeye aşınmaya başlıyor,eğer uzun ömürlü olmasını istiyorsanız düzenli periyotlarda şanzıman ve fren hidroliği ni değiştirin,fiyatın anormal gelmesinin sebebi Toyota'nın kullandığı Lv75w yağın piyasada muadilinin olmaması fiyatını yükseltiyor bence 900 TL uygun bile söylemişler.
Benim araca dün 85 binde ilk defa şanzıman yağı değişimi yapıldı. Yağ tertemizdi yeni gibiydi. Değişmesi zorunlu muydu acaba?
Teşekkür ederim Ümit bey, henüz 4 yıl dolmadı ama anlaşılan bu konu da önemli. Yıl sonunda 4 yıl dolunca onu da gidip değiştireceğim.
Yağ temiz gözükür ama özelliğini yitiriyor,az miktardaki çapakları demir tozlarını göremezsiniz şanzıman içinde mıknatıs oluyor,yapılan işlem sizin lehinize, cebinizden şu dar zamanda fazla para çıkmış olabilir ama ilerleyen zamanlarda oluşacak daha büyük zararların önüne geçmiş oldunuz.
Teşekkür ederim ümit bey. Bir de motor iç temizleyicisi için bakım önce hatırlat demişti usta ancak ben unuttum. 70 bin bakımında da yapılmadı. Bunun bir zararı olur mu?
Herkese iyi forumlar, 103.*** km'de corolla 1.6 manuel 2014 model aracımın şanzıman yağı daha önce değişmedi bu bakımda değiştirmek istiyorum. Motul 75w90 bazı yerlerde uygun değil diye okudum, bazen tavsiyeler yıllar içerisinde yerini yenilerine bırakıyor. Teşekkür ederim.