Arkadaslar gecen sene 150 binde aldigim 2006 otomatik1.6 lpg li aracimda hic karsilasmadigim bazi sıkıntilar vardi. Uzun uğraş beyin firtinasi ve kafayi sıyırma surecinden sonra sonuca zar zor ulastim. Uzatmayayim konuya geciyorum.
Araci aldiktan sonra cokta normal olmadigini dusundugum kalkislarda biraz sert hamleler yapinca arac soyle bi yigiliyor sonra tekrar toparliyor. Bunu motor tam olarak isindiktan sonra yapiyordu. Acikcasi satin alirken isinmasini beklememistim. Dolayisiyla ilk soguk kullanimimda sikintiyi fark edemedim.(tecrube).fakat bu durum ilerleyen 1-2 ay sonra kalkislarda stop etmelere kadar gitti. Titreme yok. Devirde dalgalanma yok rolentide devir dusuklugu yok. Hersey mukemmel fakat yumusak degilde sert yapilan her hamlede küt diye stop ediyordu. Bunu hem benzinde hem lpg de yapiyordu.
Arastirma sonucu sorunun siboplardan olacagina karar verildi fakat ustalar direk sibop degisimine gitmek istediler. Hic kimseden su sorumun cevabini alamadim. Sorum şu: hondalarda sibop ayari ile lpg de 150-200 bine kadar giden siboplar neden toyota da 70-80 bin lpg de kullanilmis siboplar hemen degisime gidiyor. Bu sorum hep havada kaldi.Ama ben ustalarin bakislardaki su bizim 2000 lirayi ver kurtullari gordum. Neyse uzun lafin kisasi ustanin birisi israrlarima dayanamayip benim sibop kontrol edip egzos tarafinda olan iki iticini sıkıstigini tespit edip iyi bir ustalikla problemimi cozdu. Sonuc arac benzinde saat gibi oldu. Fakat lpg de problem devam etti.
Araci bir sure benzinde tecrube amacli kullandim. Saglikli motorla saglikli lpg ayari mantigiyla. 1-2 ay benzinde tamam bu is oldu dedikten sonra lpg ayariyla atikerde lpg enjektoru degisimi yaptirdim. İlk 1-2 ay lpg den de cok memnundum. Fakat bi zaman sonra yine eski problemim nuksetmeye basladi. Benzinde arac saat gibi lpg de arac yurumuyor. Fakat bu arada benim bir handikapim daha var oda lpg kitimin BAYKAN marka olmasi. Ne yetkili servisi var. Ne ustasi var. Nede programi var. 10 tane lpg ciye gittim ozellikle eski BAYKAN suan ATİKER bayisi olan ustalara sorunumu anlattigimda inanin kaputu kaldirip goz kontrolu bile yapmadilar. Bana israrla kiti komple degistirelim akilini verdiler. Ellerinde programi olanda baglanip olmuyor baglanamiyorum diyen bile oldu.
Tirnagin varsa basini kasirsin. Yada savrulacak paran varsa isin gorulur.Onu gordum. En son kaputu kaldirip regulatorun durumunu gorunce direk degistirmeye karar verdim. Eski BAYKAN bayisi bulup programi garantileyince regulatoru orada degistirdim. Sonuc: simdilik cok guzel.
Not: sikintilari fark ettigimde ( gaz kelebek bogazi,hava akim sensoru,lpg filtresi,buji, bobin ) gibi olayin hikaye kisimlarin degisimi kontrolu ve temizlikleri yapildiktan sonra sibop,lpg enjektoru ve regulator degisimine gidildi.
Mesaj Birleştirildi: Temmuz 03, 2016, 23:34:36
Mesaj Birleştirildi: Temmuz 03, 2016, 23:36:26
Mesaj Birleştirildi: Temmuz 03, 2016, 23:40:03
Mesaj Birleştirildi: Temmuz 03, 2016, 23:53:24
Durum bundan ibaret. İnsallah bir kere daha farkli bi problem yasamam. Bu arada 1100-1200 liraya atiker takan bayiler pazarlikla enjektori 220 tl ye regulatoru 250 tlye degistirdiler. Geri kalan kismi regulator.enjektor ve simit tup haric sistemi komple 800 lira fiyat bictiler.buda ayri bi vicdansizlik. Yani sistemi sifirdan 1100 tl ye takiyorsa benim bu degistirmeyecegi 3 kalem malzemenin bedeli 300 tlmi? Madem 300 tl neden benim iki kalem parcama 470 tl para aldin. Madem benden 470 tl para aldin. Birde benim nerden baksaniz degisimi ve maliyeti 250 tl olan lpg tankimda var. Toplamda 700 tl lik zaten sistemde mevcut. Benden neden hakki olan 500 tl degilde 800 tl istiyorsun be mubarekler. Bunun adi haksiz kazanc degilmidir arkadaslar