Gönderen Konu: BİRAZ UZUN AMA YARDİM AMACLİ  (Okunma sayısı 1881 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
BİRAZ UZUN AMA YARDİM AMACLİ
« : Temmuz 03, 2016, 23:31:27 »
Arkadaslar gecen sene 150 binde aldigim 2006 otomatik1.6 lpg li aracimda hic karsilasmadigim bazi sıkıntilar vardi. Uzun uğraş beyin firtinasi ve kafayi sıyırma surecinden sonra sonuca zar zor ulastim. Uzatmayayim konuya geciyorum.
     Araci aldiktan sonra cokta normal olmadigini dusundugum kalkislarda biraz sert hamleler yapinca arac soyle bi yigiliyor sonra tekrar toparliyor. Bunu motor tam olarak isindiktan sonra yapiyordu. Acikcasi satin alirken isinmasini beklememistim. Dolayisiyla ilk soguk kullanimimda sikintiyi fark edemedim.(tecrube).fakat bu durum ilerleyen 1-2 ay sonra kalkislarda stop etmelere kadar gitti. Titreme yok. Devirde dalgalanma yok rolentide devir dusuklugu yok. Hersey mukemmel fakat yumusak degilde sert yapilan her hamlede küt diye stop ediyordu. Bunu hem benzinde hem lpg de yapiyordu.
     Arastirma sonucu sorunun siboplardan olacagina karar verildi fakat ustalar direk sibop degisimine gitmek istediler. Hic kimseden su sorumun cevabini alamadim. Sorum şu: hondalarda sibop ayari ile  lpg de  150-200 bine kadar  giden siboplar neden toyota da 70-80 bin lpg de kullanilmis siboplar hemen degisime gidiyor. Bu sorum hep havada kaldi.Ama ben ustalarin bakislardaki su bizim 2000 lirayi ver kurtullari gordum. Neyse uzun lafin kisasi ustanin birisi israrlarima dayanamayip benim sibop kontrol edip egzos tarafinda olan iki iticini sıkıstigini tespit edip iyi bir ustalikla problemimi cozdu. Sonuc arac benzinde saat gibi oldu. Fakat lpg de problem devam etti.
      Araci bir sure benzinde tecrube amacli kullandim. Saglikli motorla saglikli lpg ayari mantigiyla. 1-2 ay benzinde tamam bu is oldu dedikten sonra lpg ayariyla atikerde lpg enjektoru degisimi yaptirdim. İlk 1-2 ay lpg den de cok memnundum. Fakat bi zaman sonra  yine eski problemim nuksetmeye basladi. Benzinde arac saat gibi lpg de arac yurumuyor. Fakat bu arada benim bir handikapim daha var oda lpg kitimin BAYKAN marka olmasi. Ne yetkili servisi var. Ne ustasi var. Nede programi var. 10 tane lpg ciye gittim ozellikle eski BAYKAN suan ATİKER bayisi olan ustalara sorunumu anlattigimda inanin kaputu kaldirip goz kontrolu bile yapmadilar. Bana israrla kiti komple degistirelim akilini verdiler. Ellerinde programi olanda baglanip olmuyor  baglanamiyorum diyen bile oldu.
    Tirnagin varsa basini kasirsin. Yada savrulacak paran varsa isin gorulur.Onu gordum. En son kaputu kaldirip regulatorun durumunu gorunce direk degistirmeye karar verdim. Eski BAYKAN bayisi bulup programi garantileyince regulatoru orada degistirdim. Sonuc: simdilik cok guzel.
Not: sikintilari fark ettigimde ( gaz kelebek bogazi,hava akim sensoru,lpg filtresi,buji, bobin ) gibi olayin hikaye kisimlarin degisimi kontrolu ve temizlikleri yapildiktan sonra sibop,lpg enjektoru ve regulator degisimine gidildi.


Mesaj Birleştirildi: Temmuz 03, 2016, 23:34:36


Mesaj Birleştirildi: Temmuz 03, 2016, 23:36:26


Mesaj Birleştirildi: Temmuz 03, 2016, 23:40:03


Mesaj Birleştirildi: Temmuz 03, 2016, 23:53:24
Durum bundan ibaret. İnsallah bir kere daha farkli bi problem yasamam. Bu arada 1100-1200 liraya atiker takan bayiler pazarlikla enjektori 220 tl ye regulatoru 250 tlye degistirdiler. Geri kalan kismi regulator.enjektor ve simit tup haric sistemi komple 800 lira fiyat bictiler.buda ayri bi vicdansizlik. Yani sistemi sifirdan 1100 tl ye takiyorsa benim bu degistirmeyecegi 3 kalem malzemenin bedeli 300 tlmi?  Madem 300 tl neden benim iki kalem parcama 470 tl para aldin. Madem benden 470 tl para aldin. Birde benim nerden baksaniz degisimi ve maliyeti 250 tl olan lpg tankimda var. Toplamda 700 tl lik zaten sistemde mevcut. Benden neden hakki olan 500 tl degilde 800 tl istiyorsun be mubarekler. Bunun adi haksiz kazanc degilmidir arkadaslar
2007 mod. 1.4 g.punto 2007-2013
2005 mod 1.6 vtec AT euro civic 2013-2014
2001 mod 1.6 vvti AT corolla 2014-2015
2015 mod 1.6 cvt megane3

Toyota Club Türkiye

BİRAZ UZUN AMA YARDİM AMACLİ
« : Temmuz 03, 2016, 23:31:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: BİRAZ UZUN AMA YARDİM AMACLİ
« Yanıtla #1 : Temmuz 07, 2016, 00:16:50 »
Arkadaslar lpg deki arizalari genelde programa gore tespit ediyorlar.lakin benim aracimdaki tekleme regulatorden olmadisa ragmen butun degerler normal gosteriyordu. Halbuki devirdayimdaki problemde dolayi gerekli isiyi saglayamadigi icin sivi seklinde giden lpg aracin bogulmasina sebep oluyordu. Ezber mantigiyla calisan lpg ciler bunu cozemiyorlar. Yada sizi yontmaya calisiyorlar.
2007 mod. 1.4 g.punto 2007-2013
2005 mod 1.6 vtec AT euro civic 2013-2014
2001 mod 1.6 vvti AT corolla 2014-2015
2015 mod 1.6 cvt megane3

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: BİRAZ UZUN AMA YARDİM AMACLİ
« Yanıtla #2 : Temmuz 07, 2016, 04:52:47 »
Sattığım 2006 model corolla sol aracima 2009 yılında 38bin km iken BRC sıralı tüp taktirdim. Geçen yıl 126 binde arkadaşa sattım. Araç arkadaşımda 145bin civarlarında hiç bir sıkıntısı yok bakim zamanı beraber gidip yaptırıyoruz.  Aracın kullanımı çok önemli bakimlarinı 1km olsun geçirmedim buna tüp bakımda dahil ve yağ filtresi ni hep orjinal bosch yağ filtresi taktım ustam kesinlikle Çin mali takma hocam subayların duslamasini tam yapamıyor özellikle ilerleyen km lerde yavas yavas hararetten tupte subablar eriyor dedi. Sebebi bu olsa gerek.
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: BİRAZ UZUN AMA YARDİM AMACLİ
« Yanıtla #3 : Temmuz 07, 2016, 09:22:21 »
Geçmiş olsun. Görselde görünen tüp beyni sanırım. Görseli bile çok kötü olmuş, işlevini düşünemiyorum bile.
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: BİRAZ UZUN AMA YARDİM AMACLİ
« Yanıtla #4 : Temmuz 07, 2016, 09:43:34 »
Atiker Enjektör 125 tl
Atiker Tüp beyni 80 liraya internette satılırken bu neyin işçiliği, beyin değiştirirken fiyat istedim. 180-250lira arası dediler. İnternetten 75liraya bulup getirttim. Değiştirme+gaz ayarı 50 lira el emeği verdim. Ofiyatları çeken arkadaşlara yaptırdım.
Subapları değiştirirken çelik subab taktırsaydınız. Değiştirirken yazsaydınız Şaban Abi burda herkes çelik subab tavsiye ederdi. 80bin km de en kötü götürür. Şaban Abi mevzu 4000deviri geçmemek lpgde. 4000den sonra benzine almak yoksa subablar ömürlük..
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: BİRAZ UZUN AMA YARDİM AMACLİ
« Yanıtla #5 : Temmuz 07, 2016, 10:24:58 »
Gecmis olsun. Hocam regulatorun bu halini goren herkez bozuk olmasada o regulatoru degistirir. Muhtemel bu gidisle lpg sisteminin ecu su da degisilmek ister. Lpg sistemi km den ziyade malzeme imru olarak belli bir sure sonra bozuluyor. Birde piyasadaki ustalar sadece mintaj ustasi. Baska bisey bilmiyorlar. Parcayi al gotur bunu tak de taksinlar. Onun harici taktigi kitin kullanim klavuzunu okuduklarini dahi sanmiyorum.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: BİRAZ UZUN AMA YARDİM AMACLİ
« Yanıtla #6 : Temmuz 12, 2016, 17:46:39 »
Dostlar kesinlikle her fikrinize katiliyorum.malzemeyi kendimizin almasi arizayi kendimizin tespit etmesi ve en onemlisi yolda kalmadan ARİZALİ FAAL durumlari hemen halletmemiZ bizi yoğun ve parayi kolay kazandigimizi dusunen ustalar karsisinda 1-0 one geciriyor. Bu yuzden en ufak problem cozumleri ve tecrubeleri bu form sitelerinde paylasirsak hepimiz hayrini gorur.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 12, 2016, 17:51:29
Gecmis olsun. Hocam regulatorun bu halini goren herkez bozuk olmasada o regulatoru degistirir. Muhtemel bu gidisle lpg sisteminin ecu su da degisilmek ister. Lpg sistemi km den ziyade malzeme imru olarak belli bir sure sonra bozuluyor. Birde piyasadaki ustalar sadece mintaj ustasi. Baska bisey bilmiyorlar. Parcayi al gotur bunu tak de taksinlar. Onun harici taktigi kitin kullanim klavuzunu okuduklarini dahi sanmiyorum.
 Kardes ben siboplari degistirmedim. Sadece sibop iticilerinin sikismis ve bosluk olusanlarinin sentesini ayarlattim. 2-3 iticide kucuk bir tornalatma ile sorun yuzde 100 cozuldu. Birde arac otomatik dedigin gibi 4000 devrin ustunu agresif kullanmazsan gormuyorsun.sonuc 1250 tl ile 3000 tl arasindaki sibop degistirme isini 250 tl gibi bi rakamla hallettim.
GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2007 mod. 1.4 g.punto 2007-2013
2005 mod 1.6 vtec AT euro civic 2013-2014
2001 mod 1.6 vvti AT corolla 2014-2015
2015 mod 1.6 cvt megane3

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 16 kere teşekkür etti
  • 258 kere teşekkür edildi
Ynt: BİRAZ UZUN AMA YARDİM AMACLİ
« Yanıtla #7 : Temmuz 12, 2016, 17:58:59 »
Regulatorun her 50 bin km de açılıp diyaframının değişmesi lazım. Buna hiç ellenmemiş anlaşılan. En azından diyafram değişimi için açılmış olsa idi bu kadar pas tutması ve kirlenmesi önlenmiş olacaktı. Kullanıcıların çoğu diyafram nedir onu bile bilmiyor.
2012 Mazda 3 1.6D (2016-....)
2006 Suzuki Grand Vitara (2015-2016)
2011 1.33 Auris (2014-2015)
1997 Renault Broadway (2008-2009)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: BİRAZ UZUN AMA YARDİM AMACLİ
« Yanıtla #8 : Temmuz 14, 2016, 00:13:24 »
Tüm şüpheleri ortadan kaldirmak icin sifirlarini takmayi tercih ediyorum. Tamir kitleriyle ugrasmakda cok istemedim acikcasi.zaten 90 bin km yol yapmis ekonomik omrunu tamamlamis.
2007 mod. 1.4 g.punto 2007-2013
2005 mod 1.6 vtec AT euro civic 2013-2014
2001 mod 1.6 vvti AT corolla 2014-2015
2015 mod 1.6 cvt megane3

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 26500
  • Model Yılı: '15
  • 7 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: BİRAZ UZUN AMA YARDİM AMACLİ
« Yanıtla #9 : Ağustos 14, 2016, 20:40:53 »
Merhabalar benimde sorunum var:  aracım 2015 model toyota auris henüz 7000km de. Brc takılı ise 2000 km oldu. Araç bazen ilk kalkısta gazdayken harekete  gecmeyıp silkeliyor ve kendiliğindrn geri benzine geçiyor. Ne sorun vardır bana yardımcı olabilirmisiniz?
Her ne olacaksa aslında çoktan oldu bile...