Gönderen Konu: Anlamak İçin Yazıyorum  (Okunma sayısı 3217 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '10
  • 45 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Anlamak İçin Yazıyorum
« : Mayıs 31, 2016, 10:41:05 »
Merhaba forum üyeleri.LPG sistemi hakkında bazı yorumlarım ve bu yorumlara göre sizlerden tavsiye bekliyorum.Öncelikle motor sistemleri ve lpg sistemleri konusunda fazla bilgi sahibi değilim sadece teknik detaylara boğulmadan sistemi anlamaya çalışıyorum.

1-En başta  benzine göre imal edilmiş bir araca lpg uygulanması  motor açısından sıkıntı doğurabilecek bir tercihtir.Ama biz zaten bunu bilyoruz ve tercihimizi FAYDA / ZARAR analizine göre yaıyoruz.

2-Elde edeceğimiz fayda; yakıttan tasarruf sağlayacağız elde edeceğimiz zararda motora zarar vereceğiz(Ne şiş yansın ne kebab yansın olmuyor galiba)

3-FAYDA/ ZARAR denklemini nasıl kuralımki faydamız en üst seviyeye  çıksın zararımızda en alt seviyeye insin.Bu gayet basit; hangi otomobili kullanıyorsak  ,o otomobili   fabrika ayarlarındaki    gibi kullanmak gerek ama,fabrika ayarları benzin kullan bu araç benzine göre yapıldı diyor.

4- O zaman LPG kullanacağız ama BENZİNE    de çalışır mış   gibi  lpg yi kullanacağız(motoru kandıracağız) yani dönüşüm başladı. Araça diyeçegiz ki LPG  kullan ama BENZİNLİ  gibi çalış.Nasıl olcak bu iş LPG  eşit değildir BENZİNE.Her ne kadar eşit olmasada eşite yakın bir seviyeye getireceğiz.Yani cabamız lpg yi benzine eşitlemeye çalışmak için  en uygun sistemi bulacağız.

5-Araç benzinde  ve   lpg de çalışırken   ikisinin arasında  oluşan olumsuzlukları en aza indirmemiz gerekecek.Lpg motora neyden dolayı zarar verdiğini tesbit edeçeğiz  ama zaten bu zarar kaçınılmaz o zaman ,zararı en aza nasıl indirgeyeceğiz.(zararın nersinden dönersek kardır mantığı yani)

6-Lpg li araçı  benzinde  çalışığına en yakın nasıl çalıştırabilirsek motoro en az zararı vermiş oluruz.Benzinde nasıl çalışıyorsan lpgde de öyle çalış diyeceğiz.Peki lpg de bu sistem nasıl sağlanacak.

7-Motorda  sürekli kendini kontrol eden mekanizmalar var değil mi şimdi biz o kontrol mekanizmasına lpg ile müdahale etmiş olduk.O zaman hem aracın hem lpg sisteminin kontrol mekanizmaları eşleştirilmesi gerekiyor.

8-Lpg  yi sanki benzindeki  gibi  miktarlarda yanmasını sağlayan parça ENJEKETÖR değilmidir.Lpg nin performansı benzine göre az olduğu için benzine nazaran lpg miktarının artıran enjektör değil midir.

9-ENJEKTÖRE   komutu veren elektironik  kontrol ünitesi değilmidir.Elektonik kontrol üniteside aracın elektronik kontrol ünitesi ile uyumlu çaşılmaktadır değil mi.

10-Komutu veren beyin uygulayacak olan enjöktör değilmidir. Lpg de çalışan bir aracın lpg  enjektörü ne kadar benzin enjektörü gibi hatasız çalışır ise  sistem okadar randumanlı olmaz mı.

11-Enkektörün çalışmasına göre sistem kendi kendini kontrol etmez mi.Enjektör komut alacak ve o komutu uygulayacak değil mi.Enjektör almış olduğu komutu sıkıntısız bir şekilde uygular ise  kontrol mekanizması  sürekli yeniden ayar yapması gerekmez değil mi.

12-Yani burda lpg sisteminde oyunu kuran ENJEKTÖR değilmidir.Gelen komutları ne kadar  iyi yerine getir ise sistem okadar randumanlı çalışmaz mı.

13-Enjektörün  teknik kabiliyeti burda önem arzetmez mi?Enjektörün teknik kapasitesini belirleyen kriterler nelerdir.Her firmanın enjektörü  yüksek kapasiteli tekniik değerlere haiz midir.(Enjetörün ömrünü  başka husus olarak değerlendiriyorum,önemli olan  enjektör vazifesini tam eksiksiz yapabiliyor mu?)

14-Evet ben esas enjektöre önem  veriyorum.Yanlışım var ise lütfen düzeltin.Birde iyi enjektör nasıl olmalı, hangi teknik değerleri sağlamalı
2010 Toyota Verso Piremium - KONYA

Toyota Club Türkiye

Anlamak İçin Yazıyorum
« : Mayıs 31, 2016, 10:41:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #1 : Mayıs 31, 2016, 11:19:41 »
:wacko: :wacko: :wacko:

Bu yazdıklarınızı bir defada mı yazdınız Yusuf bey? :)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #2 : Mayıs 31, 2016, 11:26:56 »
Enjektör sadece açma-kapama mekanizmasıdır. LPG sisteminde ne kadar hızlı işlevini yerine getirebiliyorsa o kadar iyidir. Ancak bu mekanizmayı kontrol eden LPG ECU'su da önemlidir. Sonuçta çünkü sinyal ECU'da üretilmektedir.

En ideal setup şöyle olur,

Benzin enjektör süreleri (ms) ile LPG enjektör sürelerinin olabildiğince birbirine yakın olması. Bunun için de enjektör nozüllerinin motor hacminize göre uygun olması, hortumların eşit boyda olması vs gerekiyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #3 : Mayıs 31, 2016, 11:40:03 »
Enjektör sadece açma-kapama mekanizmasıdır. LPG sisteminde ne kadar hızlı işlevini yerine getirebiliyorsa o kadar iyidir. Ancak bu mekanizmayı kontrol eden LPG ECU'su da önemlidir. Sonuçta çünkü sinyal ECU'da üretilmektedir.

En ideal setup şöyle olur,

Benzin enjektör süreleri (ms) ile LPG enjektör sürelerinin olabildiğince birbirine yakın olması. Bunun için de enjektör nozüllerinin motor hacminize göre uygun olması, hortumların eşit boyda olması vs gerekiyor.

Bu kısım hatalı, Benzin Enjektör süreleri ile LPG enjektör süreleri aynı olmaz.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #4 : Mayıs 31, 2016, 14:24:55 »
aynı demiyorum zaten mesajda, niye olamayacağını da yazsaydınız bilgilendirici olurdu ;)

edit: hatta size takviye görsel de sunayım kullanmanız için ;)

İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #5 : Mayıs 31, 2016, 14:46:54 »
Bu konu çok karıştırılıyor,
 Genelde sizin dediğiniz gibi yazılıyor ve herkes basınçla ve nozulleri ile oynuyor.

Olması gereken, LPG de çalışırken ki Benzin Enjeksiyon Süresinin, Benzinde çalışırken ki Benzin enjeksiyon süresine eşit olması.  :tamam: Aslında bu olay eski tip kitler için yada OBD li olup obd adaptasyonu açık olmayanlar için geçerli. OBD li kitlerde Bu benzin enjeksiyon süresinden çok LTFT-STFT değerlerine göre ayar yapılıyor.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #6 : Mayıs 31, 2016, 15:00:14 »
Merhaba forum üyeleri.LPG sistemi hakkında bazı yorumlarım ve bu yorumlara göre sizlerden tavsiye bekliyorum.Öncelikle motor sistemleri ve lpg sistemleri konusunda fazla bilgi sahibi değilim sadece teknik detaylara boğulmadan sistemi anlamaya çalışıyorum.

1-En başta  benzine göre imal edilmiş bir araca lpg uygulanması  motor açısından sıkıntı doğurabilecek bir tercihtir.Ama biz zaten bunu bilyoruz ve tercihimizi FAYDA / ZARAR analizine göre yaıyoruz.

Lpg; son derece çevreci, faydalı, ucuz, temiz, benzinin kimyasal değerlerine yakın bir yakıttır.


2-Elde edeceğimiz fayda; yakıttan tasarruf sağlayacağız elde edeceğimiz zararda motora zarar vereceğiz(Ne şiş yansın ne kebab yansın olmuyor galiba)

Lpg'nin yeni nesil motorlarda verdiği zarar sadece subaplardır. Düzgün bir ayarla ayarlanmış Lpg motora zarar vermez. Motora Lpg'den zarar gelmişse bilin ki ayarı fakirdir.


3-FAYDA/ ZARAR denklemini nasıl kuralımki faydamız en üst seviyeye  çıksın zararımızda en alt seviyeye insin.Bu gayet basit; hangi otomobili kullanıyorsak  ,o otomobili   fabrika ayarlarındaki    gibi kullanmak gerek ama,fabrika ayarları benzin kullan bu araç benzine göre yapıldı diyor.

Dediğim gibi benzinin ve lpg nin yakıt değerleri birbirine çok yakın. Lpg'yi ekonomi için taktırıyoruz. Lpg nin 3500-4000 devir üstünde fazla kullanılması subaplar için daha zararlıdır. Sakin bir kullanıcı hangi marka lpg yi taktırırsa taktırsın aradaki farkı anlamayacaktır.

4- O zaman LPG kullanacağız ama BENZİNE    de çalışır mış   gibi  lpg yi kullanacağız(motoru kandıracağız) yani dönüşüm başladı. Araça diyeçegiz ki LPG  kullan ama BENZİNLİ  gibi çalış.Nasıl olcak bu iş LPG  eşit değildir BENZİNE.Her ne kadar eşit olmasada eşite yakın bir seviyeye getireceğiz.Yani cabamız lpg yi benzine eşitlemeye çalışmak için  en uygun sistemi bulacağız.


Ayar konusu Lpg için çok önemli. Çeşitli şartlarda ve çeşitli oranlarda gaza bastığımız koşullar için verilecek Lpg miktarı, rölantide ayarlanan bir ayar ile kesinlikle tutturulamaz. Bunun için yolda ayar yaptırılmalı. Ek olarak OBD'li bir lpg kitinin olması her türlü koşulda ayarın optimum koşullarda tutturulmasını sağlar. İrtifa değiştikçe, sıcaklık değiştikçe ayar da değişir çünkü, OBD bu değişikliklere de uyum sağlar, kendi ayarlar.


5-Araç benzinde  ve   lpg de çalışırken   ikisinin arasında  oluşan olumsuzlukları en aza indirmemiz gerekecek.Lpg motora neyden dolayı zarar verdiğini tesbit edeçeğiz  ama zaten bu zarar kaçınılmaz o zaman ,zararı en aza nasıl indirgeyeceğiz.(zararın nersinden dönersek kardır mantığı yani)

Zarar sadece subaplara, iyi bir ayar, ondan da güzeli OBD li sistemle ayar derdinden kurtulmak. Ama aracı benzinde kullanırmışcasına 6bin devirleri lpg ile görürseniz uzun vadede tabiki zarar verecektir. Yağ değişimi de önemlidir. Eğer agresif kullanılıyorsa ve yağ eksiltmeye rağmen yağ kalınlaştırılmazsa motora zararı Lpg değil, sürücüsü verir.

6-Lpg li araçı  benzinde  çalışığına en yakın nasıl çalıştırabilirsek motoro en az zararı vermiş oluruz.Benzinde nasıl çalışıyorsan lpgde de öyle çalış diyeceğiz.Peki lpg de bu sistem nasıl sağlanacak.

Benzinle lpg nin AFR oranları farklı. O nedenle belirli devirlerde araç optimum yandığı karışımda ayarlanmalı. STFT LTFT nin sıfır olduğu durumlara göre lpg ayarlanır.

7-Motorda  sürekli kendini kontrol eden mekanizmalar var değil mi şimdi biz o kontrol mekanizmasına lpg ile müdahale etmiş olduk.O zaman hem aracın hem lpg sisteminin kontrol mekanizmaları eşleştirilmesi gerekiyor.

Lpg takıldığında obdli değilse eğer o kontrol mekanizmaları devreden çıkıyor. O kontrol mekanizmaları böyle yap diyor, ama lpg ayarı düzgün olmadığı için kafasına göre davranıyor. OBD li de iletişim olduğundan bu kontrol mekanizması devre dışı kalmıyor.

8-Lpg  yi sanki benzindeki  gibi  miktarlarda yanmasını sağlayan parça ENJEKETÖR değilmidir.Lpg nin performansı benzine göre az olduğu için benzine nazaran lpg miktarının artıran enjektör değil midir.

Lpg nin benzine göre performansının az olmasının sebebi volümetrik veriminin az olmasıdır. Overlap zamanında gazın dışarı kaçması, sıvı parçacıklarına göre daha kolay olduğundandır bu sebep de.

9-ENJEKTÖRE   komutu veren elektironik  kontrol ünitesi değilmidir.Elektonik kontrol üniteside aracın elektronik kontrol ünitesi ile uyumlu çaşılmaktadır değil mi.

Enjektörü de komuta eden ECU yani beyindir. Değildir arada bağ yok eğer OBD yoksa, gaz ayarı yaparak manuel tutturulmaya çalışılıyor. Eğer OBD varsa iletişimdeler.

10-Komutu veren beyin uygulayacak olan enjöktör değilmidir. Lpg de çalışan bir aracın lpg  enjektörü ne kadar benzin enjektörü gibi hatasız çalışır ise  sistem okadar randumanlı olmaz mı.

İşte ayar ayar ayar, ayarın önemi.

11-Enkektörün çalışmasına göre sistem kendi kendini kontrol etmez mi.Enjektör komut alacak ve o komutu uygulayacak değil mi.Enjektör almış olduğu komutu sıkıntısız bir şekilde uygular ise  kontrol mekanizması  sürekli yeniden ayar yapması gerekmez değil mi.

Ancak OBD li lpg kitlerinde

12-Yani burda lpg sisteminde oyunu kuran ENJEKTÖR değilmidir.Gelen komutları ne kadar  iyi yerine getir ise sistem okadar randumanlı çalışmaz mı.

En üstte dediğim gibi, tasarruf olsun diye taktırıyoruz ve düşük devirlerde lpg ile kullanıyoruz. 4000 devir üstü lpg de subaplar için zararlı. Hal böyleyken 4000 devir altında hiç bir enjektörün farkını hissedemezsiniz.

13-Enjektörün  teknik kabiliyeti burda önem arzetmez mi?Enjektörün teknik kapasitesini belirleyen kriterler nelerdir.Her firmanın enjektörü  yüksek kapasiteli tekniik değerlere haiz midir.(Enjetörün ömrünü  başka husus olarak değerlendiriyorum,önemli olan  enjektör vazifesini tam eksiksiz yapabiliyor mu?)

Kaliteli enjektörler daha yüksek devirlerde dahi düzgün çalışabilmekte ama yüksek devir subaplara zararlı iken, niye yüksek devirde kullanalım?

14-Evet ben esas enjektöre önem  veriyorum.Yanlışım var ise lütfen düzeltin.Birde iyi enjektör nasıl olmalı, hangi teknik değerleri sağlamalı

Ben de lpg kitinin OBD li olmasına önem veriyorum. Ayar herşeyden önemli. 4500 devir üstünde de tamamen benzine geçecek şekilde ayarladım. Yüksek devirde süreceksem benzinde gideyim, niye lpg ile gidiyorum ki?

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 31, 2016, 15:03:24
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=70489.msg958322#msg958322

Yukarıdaki linkteki konumu okumanızı öneririm.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '10
  • 45 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #7 : Mayıs 31, 2016, 15:50:14 »
Mutlu  bey  bilgileriniz için  teşekkür  ederim.tabiki sonuçta lpg bir sistem ve sistemdeki her parça önem  arzediyor .iyi çalışan  sistemde her şey  koordinelidir elbette kitin  elektronik yazılımı  önemli  ama o yazılımı  çalıştıracak olan donanım da önemli.
Bazı markalar  OBD  li değil  ama sorunsuzca  çalışıyor.onlarda bu olası  proplemleri başka yazılımlarla  gideriyor. Mesala  prins iyi bir marka  fakat  OBD  li değil
 
2010 Toyota Verso Piremium - KONYA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #8 : Mayıs 31, 2016, 15:55:39 »
Prins marka Keihin Enjektörlü sistemi taktırın kafanızda cebinizdde arabanızda rahat etsin. Gerisi teferruat  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #9 : Mayıs 31, 2016, 16:21:03 »
Mutlu  bey  bilgileriniz için  teşekkür  ederim.tabiki sonuçta lpg bir sistem ve sistemdeki her parça önem  arzediyor .iyi çalışan  sistemde her şey  koordinelidir elbette kitin  elektronik yazılımı  önemli  ama o yazılımı  çalıştıracak olan donanım da önemli.
Bazı markalar  OBD  li değil  ama sorunsuzca  çalışıyor.onlarda bu olası  proplemleri başka yazılımlarla  gideriyor. Mesala  prins iyi bir marka  fakat  OBD  li değil

Ayarı düzgün olmazsa o aracın ecu ile iletişim olmadığından o sistemler dahi subapların kısa sürede yanmasına sebep olabilir. Yoksa brc ymiş, prins miş, atiker miş. Ben fark göremiyorum. Yarisimde atiker obd li takılıydı, her zaman gaz ayarını düzgün tutardı. Mazdamda da prins var ama kablosunu alamıyorum çok pahalı. Ayarı yapan yerler malum, ayar bakıyorum bir çıkmış, bir inmiş.

Araçlarımız bu obdsiz kitlerde arıza ışığı yakmıyorsa aracın hataları tolere edebilmesine bağlı, kitin değil.

Kalite farkı illaki vardır, ama bunun için de yüksek devirlerde fark anlaşılırsa anlaşılır. Fakat yüksek devire çıkacaksan niye lpg taktırıyorsun, yüksek devir de subaplara zarar veriyor. O yüzden sakin kullanımda farkın anlaşılabileceğini hiç sanmıyorum.

Ayrıca bazı forumdaşlar lpg yi tasarruf için taktırmak istiyor, fakat gidiyor en pahalı markalara bakıyor. O zaman da denecek söz yok, Prins in sıvı sistemini taktırın rahat edin. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '10
  • 45 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #10 : Mayıs 31, 2016, 16:26:51 »
Ben  pirins  silvirline kitine karar verdim.Konya da ADEMLER OTOGAZA yaptırıyorum
2010 Toyota Verso Piremium - KONYA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #11 : Mayıs 31, 2016, 18:25:24 »
Ben  pirins  silvirline kitine karar verdim.Konya da ADEMLER OTOGAZA yaptırıyorum
Prinsi prins yapan silverline değil ki?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #12 : Mayıs 31, 2016, 18:52:12 »
Prins marka Keihin Enjektörlü sistemi taktırın kafanızda cebinizdde arabanızda rahat etsin. Gerisi teferruat  :tamam:

hocam bizde tam tanımını verdiğiniz sistem mevcut gene memnun değilim ben :D burada yazılanları okuyup keşke OBD li olsaydı diyorum :D

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 31, 2016, 18:55:34
Prinsi prins yapan silverline değil ki?

aynen prins olsun kaliteli olsun diyorsanız VS2 taktırmanız gerek kehin enjektörlü olandan .... bizde var lakin keşke OBD li olsaydı diyorum hep :D
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '10
  • 45 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #13 : Mayıs 31, 2016, 19:00:45 »
hocam bizde tam tanımını verdiğiniz sistem mevcut gene memnun değilim ben :D burada yazılanları okuyup keşke OBD li olsaydı diyorum :D

 Şu OBD li nedir  anlamAdım.Prins takan usta " OBD   ye gerek yok dedi.OBD oluşan bir  hatanın gözükmemesini sağlıyor yani görmezlikten gelmesini

sağlamakiçin arıza ışığını yandırmıyor "dedi.Prins deki sistemde arıza oluşmaz,oluşur ise de ikaz ışığı  yanar sistem fazla zarar görmeden  ayar yapılır dedi.
2010 Toyota Verso Piremium - KONYA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #14 : Mayıs 31, 2016, 19:00:54 »
hocam bizde tam tanımını verdiğiniz sistem mevcut gene memnun değilim ben :D burada yazılanları okuyup keşke OBD li olsaydı diyorum :D

Ramazan seninki çakma yalım  :P Prinş yazıyor olmasın  :lol:

OBD li sistemi herkes takamaz işte, Prinse herkesin gücü yeter ama OBDliler Elittir  :islik:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #15 : Mayıs 31, 2016, 19:08:30 »
Ramazan seninki çakma yalım  :P Prinş yazıyor olmasın  :lol:

OBD li sistemi herkes takamaz işte, Prinse herkesin gücü yeter ama OBDliler Elittir  :islik:

olabilir hocam gitim kontrol etmeliyim :d

bi kere prins kitlerin fiyatlarının gereksiz yüksekliğinden dem vurduğum için linç edilmiştim forumda ama olsun görüşlerim aynı :D

bence prins vs2 ye o kadar para yatırmak yerine OBD li kitlere hakim değilim ama iyi bir OBD li kit prins vs2 den daha makuldür fiyat bakımından diye düşünüyorum hem prinsin bakım maliyetleride çok bizim filtre takım fiyatına diğer kitlere enjektör değişiyor :d

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 31, 2016, 19:10:18
Şu OBD li nedir  anlamAdım.Prins takan usta " OBD   ye gerek yok dedi.OBD oluşan bir  hatanın gözükmemesini sağlıyor yani görmezlikten gelmesini

sağlamakiçin arıza ışığını yandırmıyor "dedi.Prins deki sistemde arıza oluşmaz,oluşur ise de ikaz ışığı  yanar sistem fazla zarar görmeden  ayar yapılır dedi.

doğrudur hocam benim bilgim yok ..ama ayar için ustaya gittiğimde oda öyle dedi "prinslerde arıza ışığı yanmıyorsa ayara gerek yok "diyip yollamıştı ..
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '10
  • 45 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #16 : Mayıs 31, 2016, 19:11:30 »
Yok mu bu forumda PRİNS SİLVİRLİNE ile OBD li sistemi mukayese edecek arkadaş.Bizde bilelim işin aslını astarını
2010 Toyota Verso Piremium - KONYA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #17 : Mayıs 31, 2016, 19:14:23 »
Yok mu bu forumda PRİNS SİLVİRLİNE ile OBD li sistemi mukayese edecek arkadaş.Bizde bilelim işin aslını astarını

silverline bildiğim kadarıyla kompakt bi sistem prins farkı istiyorsanız vs2 falan taktırmalısnız yada silverline revize edilebilyosa kehin enjektör falan taktırn ki Prins taktırdım ben kafam rahat diyin
2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #18 : Mayıs 31, 2016, 19:14:39 »
Yok mu bu forumda PRİNS SİLVİRLİNE ile OBD li sistemi mukayese edecek arkadaş.Bizde bilelim işin aslını astarını

Her ikisinide kullanan Mutlu Tekir arkadaşımız var bir kaç mesaj yukarıda mesajı var  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '10
  • 45 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: Anlamak İçin Yazıyorum
« Yanıtla #19 : Mayıs 31, 2016, 19:25:06 »
 Yani prins silvirline da khein marka enjektör yoksa  gerisi hikaye mi diyorsunuz
2010 Toyota Verso Piremium - KONYA