0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Enjektör sadece açma-kapama mekanizmasıdır. LPG sisteminde ne kadar hızlı işlevini yerine getirebiliyorsa o kadar iyidir. Ancak bu mekanizmayı kontrol eden LPG ECU'su da önemlidir. Sonuçta çünkü sinyal ECU'da üretilmektedir.En ideal setup şöyle olur,Benzin enjektör süreleri (ms) ile LPG enjektör sürelerinin olabildiğince birbirine yakın olması. Bunun için de enjektör nozüllerinin motor hacminize göre uygun olması, hortumların eşit boyda olması vs gerekiyor.
Merhaba forum üyeleri.LPG sistemi hakkında bazı yorumlarım ve bu yorumlara göre sizlerden tavsiye bekliyorum.Öncelikle motor sistemleri ve lpg sistemleri konusunda fazla bilgi sahibi değilim sadece teknik detaylara boğulmadan sistemi anlamaya çalışıyorum.1-En başta benzine göre imal edilmiş bir araca lpg uygulanması motor açısından sıkıntı doğurabilecek bir tercihtir.Ama biz zaten bunu bilyoruz ve tercihimizi FAYDA / ZARAR analizine göre yaıyoruz.Lpg; son derece çevreci, faydalı, ucuz, temiz, benzinin kimyasal değerlerine yakın bir yakıttır.2-Elde edeceğimiz fayda; yakıttan tasarruf sağlayacağız elde edeceğimiz zararda motora zarar vereceğiz(Ne şiş yansın ne kebab yansın olmuyor galiba)Lpg'nin yeni nesil motorlarda verdiği zarar sadece subaplardır. Düzgün bir ayarla ayarlanmış Lpg motora zarar vermez. Motora Lpg'den zarar gelmişse bilin ki ayarı fakirdir.3-FAYDA/ ZARAR denklemini nasıl kuralımki faydamız en üst seviyeye çıksın zararımızda en alt seviyeye insin.Bu gayet basit; hangi otomobili kullanıyorsak ,o otomobili fabrika ayarlarındaki gibi kullanmak gerek ama,fabrika ayarları benzin kullan bu araç benzine göre yapıldı diyor.Dediğim gibi benzinin ve lpg nin yakıt değerleri birbirine çok yakın. Lpg'yi ekonomi için taktırıyoruz. Lpg nin 3500-4000 devir üstünde fazla kullanılması subaplar için daha zararlıdır. Sakin bir kullanıcı hangi marka lpg yi taktırırsa taktırsın aradaki farkı anlamayacaktır.4- O zaman LPG kullanacağız ama BENZİNE de çalışır mış gibi lpg yi kullanacağız(motoru kandıracağız) yani dönüşüm başladı. Araça diyeçegiz ki LPG kullan ama BENZİNLİ gibi çalış.Nasıl olcak bu iş LPG eşit değildir BENZİNE.Her ne kadar eşit olmasada eşite yakın bir seviyeye getireceğiz.Yani cabamız lpg yi benzine eşitlemeye çalışmak için en uygun sistemi bulacağız.Ayar konusu Lpg için çok önemli. Çeşitli şartlarda ve çeşitli oranlarda gaza bastığımız koşullar için verilecek Lpg miktarı, rölantide ayarlanan bir ayar ile kesinlikle tutturulamaz. Bunun için yolda ayar yaptırılmalı. Ek olarak OBD'li bir lpg kitinin olması her türlü koşulda ayarın optimum koşullarda tutturulmasını sağlar. İrtifa değiştikçe, sıcaklık değiştikçe ayar da değişir çünkü, OBD bu değişikliklere de uyum sağlar, kendi ayarlar. 5-Araç benzinde ve lpg de çalışırken ikisinin arasında oluşan olumsuzlukları en aza indirmemiz gerekecek.Lpg motora neyden dolayı zarar verdiğini tesbit edeçeğiz ama zaten bu zarar kaçınılmaz o zaman ,zararı en aza nasıl indirgeyeceğiz.(zararın nersinden dönersek kardır mantığı yani)Zarar sadece subaplara, iyi bir ayar, ondan da güzeli OBD li sistemle ayar derdinden kurtulmak. Ama aracı benzinde kullanırmışcasına 6bin devirleri lpg ile görürseniz uzun vadede tabiki zarar verecektir. Yağ değişimi de önemlidir. Eğer agresif kullanılıyorsa ve yağ eksiltmeye rağmen yağ kalınlaştırılmazsa motora zararı Lpg değil, sürücüsü verir.6-Lpg li araçı benzinde çalışığına en yakın nasıl çalıştırabilirsek motoro en az zararı vermiş oluruz.Benzinde nasıl çalışıyorsan lpgde de öyle çalış diyeceğiz.Peki lpg de bu sistem nasıl sağlanacak.Benzinle lpg nin AFR oranları farklı. O nedenle belirli devirlerde araç optimum yandığı karışımda ayarlanmalı. STFT LTFT nin sıfır olduğu durumlara göre lpg ayarlanır.7-Motorda sürekli kendini kontrol eden mekanizmalar var değil mi şimdi biz o kontrol mekanizmasına lpg ile müdahale etmiş olduk.O zaman hem aracın hem lpg sisteminin kontrol mekanizmaları eşleştirilmesi gerekiyor.Lpg takıldığında obdli değilse eğer o kontrol mekanizmaları devreden çıkıyor. O kontrol mekanizmaları böyle yap diyor, ama lpg ayarı düzgün olmadığı için kafasına göre davranıyor. OBD li de iletişim olduğundan bu kontrol mekanizması devre dışı kalmıyor.8-Lpg yi sanki benzindeki gibi miktarlarda yanmasını sağlayan parça ENJEKETÖR değilmidir.Lpg nin performansı benzine göre az olduğu için benzine nazaran lpg miktarının artıran enjektör değil midir.Lpg nin benzine göre performansının az olmasının sebebi volümetrik veriminin az olmasıdır. Overlap zamanında gazın dışarı kaçması, sıvı parçacıklarına göre daha kolay olduğundandır bu sebep de. 9-ENJEKTÖRE komutu veren elektironik kontrol ünitesi değilmidir.Elektonik kontrol üniteside aracın elektronik kontrol ünitesi ile uyumlu çaşılmaktadır değil mi.Enjektörü de komuta eden ECU yani beyindir. Değildir arada bağ yok eğer OBD yoksa, gaz ayarı yaparak manuel tutturulmaya çalışılıyor. Eğer OBD varsa iletişimdeler. 10-Komutu veren beyin uygulayacak olan enjöktör değilmidir. Lpg de çalışan bir aracın lpg enjektörü ne kadar benzin enjektörü gibi hatasız çalışır ise sistem okadar randumanlı olmaz mı.İşte ayar ayar ayar, ayarın önemi. 11-Enkektörün çalışmasına göre sistem kendi kendini kontrol etmez mi.Enjektör komut alacak ve o komutu uygulayacak değil mi.Enjektör almış olduğu komutu sıkıntısız bir şekilde uygular ise kontrol mekanizması sürekli yeniden ayar yapması gerekmez değil mi.Ancak OBD li lpg kitlerinde 12-Yani burda lpg sisteminde oyunu kuran ENJEKTÖR değilmidir.Gelen komutları ne kadar iyi yerine getir ise sistem okadar randumanlı çalışmaz mı.En üstte dediğim gibi, tasarruf olsun diye taktırıyoruz ve düşük devirlerde lpg ile kullanıyoruz. 4000 devir üstü lpg de subaplar için zararlı. Hal böyleyken 4000 devir altında hiç bir enjektörün farkını hissedemezsiniz.13-Enjektörün teknik kabiliyeti burda önem arzetmez mi?Enjektörün teknik kapasitesini belirleyen kriterler nelerdir.Her firmanın enjektörü yüksek kapasiteli tekniik değerlere haiz midir.(Enjetörün ömrünü başka husus olarak değerlendiriyorum,önemli olan enjektör vazifesini tam eksiksiz yapabiliyor mu?)Kaliteli enjektörler daha yüksek devirlerde dahi düzgün çalışabilmekte ama yüksek devir subaplara zararlı iken, niye yüksek devirde kullanalım? 14-Evet ben esas enjektöre önem veriyorum.Yanlışım var ise lütfen düzeltin.Birde iyi enjektör nasıl olmalı, hangi teknik değerleri sağlamalıBen de lpg kitinin OBD li olmasına önem veriyorum. Ayar herşeyden önemli. 4500 devir üstünde de tamamen benzine geçecek şekilde ayarladım. Yüksek devirde süreceksem benzinde gideyim, niye lpg ile gidiyorum ki?
Mutlu bey bilgileriniz için teşekkür ederim.tabiki sonuçta lpg bir sistem ve sistemdeki her parça önem arzediyor .iyi çalışan sistemde her şey koordinelidir elbette kitin elektronik yazılımı önemli ama o yazılımı çalıştıracak olan donanım da önemli.Bazı markalar OBD li değil ama sorunsuzca çalışıyor.onlarda bu olası proplemleri başka yazılımlarla gideriyor. Mesala prins iyi bir marka fakat OBD li değil
Ben pirins silvirline kitine karar verdim.Konya da ADEMLER OTOGAZA yaptırıyorum
Prins marka Keihin Enjektörlü sistemi taktırın kafanızda cebinizdde arabanızda rahat etsin. Gerisi teferruat
Prinsi prins yapan silverline değil ki?
hocam bizde tam tanımını verdiğiniz sistem mevcut gene memnun değilim ben burada yazılanları okuyup keşke OBD li olsaydı diyorum
Ramazan seninki çakma yalım Prinş yazıyor olmasın OBD li sistemi herkes takamaz işte, Prinse herkesin gücü yeter ama OBDliler Elittir
Şu OBD li nedir anlamAdım.Prins takan usta " OBD ye gerek yok dedi.OBD oluşan bir hatanın gözükmemesini sağlıyor yani görmezlikten gelmesini sağlamakiçin arıza ışığını yandırmıyor "dedi.Prins deki sistemde arıza oluşmaz,oluşur ise de ikaz ışığı yanar sistem fazla zarar görmeden ayar yapılır dedi.
Yok mu bu forumda PRİNS SİLVİRLİNE ile OBD li sistemi mukayese edecek arkadaş.Bizde bilelim işin aslını astarını