Gönderen Konu: LPG MONTAJ RESİMLERİM  (Okunma sayısı 5006 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG MONTAJ RESİMLERİM
« Yanıtla #20 : Mart 31, 2016, 12:41:58 »
Selam arkadaşlar genel bir cevap vermeye çalışayım .

Öncelikle Lastik Mevzu : Arkadaki lastiklerim petlas bir önceki aracımdan kaldı . Öndeki laskilerimde Goodyear Ultragrip 9. Toplamda 4 ay kullandığımız için takım yapma ihtiyacı duymadım zira toplasam şu ana kadar 5000 km bile yol yapmamışımdır ama goodyear ın kışlıklarından çok memnunum .Ay sonu yazlık Goodyear Efgrp lerimi takacam onlar takım . Geçen yıl almıştım.

Regülatör : Regülatör akşam çok kafama takıldı sabah arabanın yanına gelir gelmez kaputu açtım hem gözle hem de hizalama yöntemi ile baktım regülatör radyatör seviyesinin 3-5 cm aşağısına geliyor .Yani bahsi geçen radyatör seviyesinin üstünde durumu yok .

Gaz Dolum Ağzı : Gaz dolum ağzı olarak ben yerinden memnunum .Benzin depo girişinin oraya yapılanları ben sevmiyorum zaten .Her seferinde aparat bulundurmak gerekiyor .Ayrıca benzin dolum yerine zarar vermeye gerek yok diye düşündüm .

Beyin Şekli  : Lpg beyni ilk olarak yan olarak montaj yapılmıştı .Ben duruş şeklinden sıvı alabileceği düşüncesine girdiğim için yapılan bağlantının kelepçelerin kestim .Şu an ki şekline getirdim hem şekil olarak güzel durdu hem de olası bir sıvı temasından korunmuş oldu .

Lastik yeri  : Bu da tamamen benim kendi dizaynım . Üst tarafına sünger koydum tıkırtı sesi yapmasın diye arka taraftaki koltuk kumaşını aşındıracağı hiç aklıma gelmedi açıkçası . Uyarı için teşekkür ederim .Oraya da sünger koyayım.

Genel olarak çok şükür memnunum bir sıkıntım yok arkadaşlar .1000 km olunca sistem yapısı oturur birde ince ayar yaptırırım.

Sadece tek sormak istediğim şey bu enjektör ile manifolt arası hortum mesafeleri, .Tamam hortumlar baya kısa montajlandı hani daha iyi yaklaştırılamaz .Ama hortumların hepsinin boyu aynı değil gibi geldi bu durumun bir zararı olur mu çekişe motora .


BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Toyota Club Türkiye

Ynt: LPG MONTAJ RESİMLERİM
« Yanıtla #20 : Mart 31, 2016, 12:41:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG MONTAJ RESİMLERİM
« Yanıtla #21 : Mart 31, 2016, 13:00:15 »
Bu 4 lü monoblok enjektörleri zaten boru uzunlukları aynı olacak şekilde montajlayamazlar ki.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG MONTAJ RESİMLERİM
« Yanıtla #22 : Mart 31, 2016, 14:28:53 »
Hayırlı olsun Yücel Bey. Satıp bilmediğiniz bir aracı almak yerine bildiğiniz bir araca LPG takıp kullanmak mantıklı bir tercih.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG MONTAJ RESİMLERİM
« Yanıtla #23 : Mart 31, 2016, 14:41:49 »
Brc Çorum özen ler e sordum. Regülatör radyatör seviyesi ve altında kalması iyidir lakin bazı durumlarda yer olmadığı için biraz üstüne takıyoruz sorun olmuyor dedi. Yani bilgi aklımda doğru kalmış. Dert etmeyin montaj güzel. Sadece ltft stft değerlerini kontrol edin. Sorun yoksa gazlayin gitsin
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG MONTAJ RESİMLERİM
« Yanıtla #24 : Mart 31, 2016, 15:05:13 »
Ha biraz daha ortalayabilirllerdi belki enektörleri, sol tarafın borusu uzun ortadakiler kısa, sağ taraftaki biraz uzun herhalde sizde  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG MONTAJ RESİMLERİM
« Yanıtla #25 : Mart 31, 2016, 15:22:44 »
Murat bey : Bende zaten baktığımda hepsinin eşit boyada olması mümkün değil ğibi en iyi ihtimal en uzuna göre ayarlanır ki bu seferde geri kalan 3 enjektörün hortumu uzar gibi bir durum var ama genel olarak ortalamaları aynı gibi .

Mustafa bey  : Çok aradım temiz dizel araç ama ya km si yüksek çıktı yada araba hışır çıktı. Çok arkadaşım kız gibi araba satıp elin hurdası ile uğraşacağına kendi aracına lpg taktır devam et dediler bende bunu mantıklı buldum .Malum yeni araç alsam bile sigortası ıvırı zıvırı - 2 lira cebimden çıkacak . O paraya kendi arabama lpg taktırıp devam ettim .LTF- STF değerlerine 1000 km bakımlarında baktıracağım . Şu an için gördüğüm çekişte hafif düşüklük var birde bazen rölantide özellikle motor soğukken hafif titreme yapması .Ama bunu her zaman yapmıyor .İnce ayardan sonra bunlarda olacağını sanmıyorum .Birde geçiş ısısı 39 derece ayarlanmış standart ı buymuş ne kadar normal bilmiyorum

Talat Bey  : Regülatör olayına ilk yazdığınız da çok takıldım açıkçası içim cıs bile dedi ama sabah kendim baktım ve radyatörle aynı seviyede veya 3-4 cm aşağısında olduğunu gördüm birde resimde gözükmüyor ama hortum bağlantıları kalorifer hortumlarından yapılıyor ve en aşağı seviyesinden yapıldı yani radyatörü ortalarına falan anca denk gelir ondan dolayı da içim rahat .Birde orda olmasının artısı orda boş cıvata olması bir somunla bağlantı işlemi yapıldı . Montajda motor aksamında manifolt delme olayı hariç hiçbir delik açılmadı  aracın kendi üzerindeki yerlere aparat yapılarak tutturuldu .Ondan dolayı ustama söyleyecek bir söz bulamıyorum .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '15
  • 50 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG MONTAJ RESİMLERİM
« Yanıtla #26 : Mart 31, 2016, 17:04:53 »
Yücel bey lpg ile ilgili paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim. Aklımdaki soruları dile getirmeden bir bir cevap buluyorum okudukça, önümüzdeki ay beklediğim bir miktar para var gelsin ilk iş bende taktıracağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG MONTAJ RESİMLERİM
« Yanıtla #27 : Mart 31, 2016, 18:27:53 »
Murat bey : Bende zaten baktığımda hepsinin eşit boyada olması mümkün değil ğibi en iyi ihtimal en uzuna göre ayarlanır ki bu seferde geri kalan 3 enjektörün hortumu uzar gibi bir durum var ama genel olarak ortalamaları aynı gibi .

Mustafa bey  : Çok aradım temiz dizel araç ama ya km si yüksek çıktı yada araba hışır çıktı. Çok arkadaşım kız gibi araba satıp elin hurdası ile uğraşacağına kendi aracına lpg taktır devam et dediler bende bunu mantıklı buldum .Malum yeni araç alsam bile sigortası ıvırı zıvırı - 2 lira cebimden çıkacak . O paraya kendi arabama lpg taktırıp devam ettim .LTF- STF değerlerine 1000 km bakımlarında baktıracağım . Şu an için gördüğüm çekişte hafif düşüklük var birde bazen rölantide özellikle motor soğukken hafif titreme yapması .Ama bunu her zaman yapmıyor .İnce ayardan sonra bunlarda olacağını sanmıyorum .Birde geçiş ısısı 39 derece ayarlanmış standart ı buymuş ne kadar normal bilmiyorum

Talat Bey  : Regülatör olayına ilk yazdığınız da çok takıldım açıkçası içim cıs bile dedi ama sabah kendim baktım ve radyatörle aynı seviyede veya 3-4 cm aşağısında olduğunu gördüm birde resimde gözükmüyor ama hortum bağlantıları kalorifer hortumlarından yapılıyor ve en aşağı seviyesinden yapıldı yani radyatörü ortalarına falan anca denk gelir ondan dolayı da içim rahat .Birde orda olmasının artısı orda boş cıvata olması bir somunla bağlantı işlemi yapıldı . Montajda motor aksamında manifolt delme olayı hariç hiçbir delik açılmadı  aracın kendi üzerindeki yerlere aparat yapılarak tutturuldu .Ondan dolayı ustama söyleyecek bir söz bulamıyorum .

Hiç takmayın kafanıza. En doğrusunu yaptığınızı düşünüyorum ve belirttiklerinize katılıyorum. Şu bu derken cebinizden en az 1-1,5bin tl çıkar. Bu sizin kendi aracınız içinize sine sine iyi günlerde kullanın. Tasarrufun keyfini sürün. Bilinçli bir sürücü olduğunuzu düşündüğüm için lpg de olağan üstü sorun da yaşayacağınızı düşünmüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG MONTAJ RESİMLERİM
« Yanıtla #28 : Nisan 01, 2016, 09:13:16 »
Murat Köse  : Lpg hortumları esasında çokta farklı boyutta sayılmaz şöyle ki usta uzun boruya göre ortaladı sayılır boru boyutlarını ortada ki boru kısa kalacağı için onu da uzun yapıp öyle montajını yaptı .Hemen hemen mesafeleri aynıdır çok fark yoktur. Ortalama olayına gelince şöyle söyleyim enjektörlerin altına aparat yaptı bunu da manifolt üzerinde boş bir montalama yeri var arada oraya sabitledi enjektörleri ondan dolayı tam ortada durmadı ama çok sağlam oldu o yüzden hiç şikayetçi değilim .

Hakan Aksay  : Hakan kardeşim şu ana kadar ben bir sıkıntı yaşamadım .Ben Mocan da taktırdım sahibi Övünç bey gayet ilgili alakalı biri zaten forumlarda da okursan hiç şikayet eden olmamış genel herkes memnun işçiliklerinden . Özellikle Aydın ustaya montaj yaptırmanı tavsiye ederim adam resmen robotlaşmış. Toyota arabasına gözümü bağlasalar gene takarım diyor ama hakat ten işi yaparken hiç mi terettüt olmaz herşeyi şıkır şıkır yapıyor.Tabi karar tercih senin kardeşim .

Mustafa Aksay  : Takılacak çokta bir şey yok şu an için memnunum bir sıkıntısı yok 290 km oldu çok şükür bir sorun çıkmadı .Genel olarak sakin bir sürücü olduğum için hani aracımı da zorlayacak bir şey yapmam  Yüksek hızlara çok fazla çıkmam zaten o yüzden aracın motoruna da çok fazla zarar vereceğini düşünmüyorum
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG MONTAJ RESİMLERİM
« Yanıtla #29 : Nisan 01, 2016, 09:38:36 »
Murat Köse  : Lpg hortumları esasında çokta farklı boyutta sayılmaz şöyle ki usta uzun boruya göre ortaladı sayılır boru boyutlarını ortada ki boru kısa kalacağı için onu da uzun yapıp öyle montajını yaptı .Hemen hemen mesafeleri aynıdır çok fark yoktur. Ortalama olayına gelince şöyle söyleyim enjektörlerin altına aparat yaptı bunu da manifolt üzerinde boş bir montalama yeri var arada oraya sabitledi enjektörleri ondan dolayı tam ortada durmadı ama çok sağlam oldu o yüzden hiç şikayetçi değilim .


Hocam siz dediniz
"Sadece tek sormak istediğim şey bu enjektör ile manifolt arası hortum mesafeleri, .Tamam hortumlar baya kısa montajlandı hani daha iyi yaklaştırılamaz .Ama hortumların hepsinin boyu aynı değil gibi geldi bu durumun bir zararı olur mu çekişe motora ."


Bende ona göre yorum yaptım :) Motor kapağı altını görmedik ki borular ne durum da  ::) Kafanıza çok takmayın bu arada, kullanın gitsin. Sadece arabanızın LTFT-STFT değerlerini arada kontrol edin yeterli  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG MONTAJ RESİMLERİM
« Yanıtla #30 : Nisan 01, 2016, 10:54:38 »
Murat abi LTFT-STFT nedir bilmiyorum . Nasıl kontrol ediliyor onu da bilmiyorum .Yalnız birkaç yerde bu Brc nin en son çıkan kitine bağlantı kurulamadığı gibi bir şey duymuştum. Ne derece doğru bilmiyorum. Zaten anladığım bir şeyde değil .Bazı şeyleri çokta irdelememek gerektiğini düşünüyorum. Varsa göreceğimiz bir şey görürüz. 1000 km bakımında bu dediğiniz ayara baktıracağım .

Murat abi aklıma gelmişken bir şey sormak istiyorum . Bir şey dikkatimi çekti . Lpg deposu full dolu iken aracın çekişi az daha düşük oluyor . Şimdi 290 kmö felan oldu lamba yanıp sönmeye başladı araç daha seri gidiyor yani nerdeyse benzinle aynı diyebilirim . İlk ayar yapıldığın dada 20 liralık gaz almıştım araca bindiğimde hiçbir fark yoktu .Full doldurdum depoyu çekişin düştüğünü hissettim . Şimdi gaz bitmeye az kaldı tahminimce 50-60 km sonra biter aracın çekişi ilk ayarladıkları gibi daha atik ve seri benzin tepkileri ile aynı . Bunun bir nedeni var mı veya bunla ilgili yaptırmam gereken bir ayar var mı
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG MONTAJ RESİMLERİM
« Yanıtla #31 : Nisan 01, 2016, 11:09:22 »
Murat abi LTFT-STFT nedir bilmiyorum . Nasıl kontrol ediliyor onu da bilmiyorum .Yalnız birkaç yerde bu Brc nin en son çıkan kitine bağlantı kurulamadığı gibi bir şey duymuştum. Ne derece doğru bilmiyorum. Zaten anladığım bir şeyde değil .Bazı şeyleri çokta irdelememek gerektiğini düşünüyorum. Varsa göreceğimiz bir şey görürüz. 1000 km bakımında bu dediğiniz ayara baktıracağım .

Murat abi aklıma gelmişken bir şey sormak istiyorum . Bir şey dikkatimi çekti . Lpg deposu full dolu iken aracın çekişi az daha düşük oluyor . Şimdi 290 kmö felan oldu lamba yanıp sönmeye başladı araç daha seri gidiyor yani nerdeyse benzinle aynı diyebilirim . İlk ayar yapıldığın dada 20 liralık gaz almıştım araca bindiğimde hiçbir fark yoktu .Full doldurdum depoyu çekişin düştüğünü hissettim . Şimdi gaz bitmeye az kaldı tahminimce 50-60 km sonra biter aracın çekişi ilk ayarladıkları gibi daha atik ve seri benzin tepkileri ile aynı . Bunun bir nedeni var mı veya bunla ilgili yaptırmam gereken bir ayar var mı

Forumda Torque pro kullanımı diye bir yer vardı bizde anladığımızdan değil işte ELM327 cihazı ile bağplanıp bakıyoruz ne oluyor ne bitiyor diye bu yazdığım değerlere :saygi: Sizin dediğiniz bağlanamama LPG sistemine bağlanamama, bu baktıklarımız direk arabanın kendi sistemi  :tamam:

BRC nin belki BASINÇla alakalı yazılımında bir ayarı olmuş olabilir, bu yüzden basınca göre değişim oluyor olabilir. BRC hakkında pek bilgim yok ama aslında tam tersi olması lazım, yakıt fullken daha iyi olmalı sanki.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG MONTAJ RESİMLERİM
« Yanıtla #32 : Nisan 01, 2016, 11:13:59 »
Belki Lpg ye alışma sürecinde pisikolojik te olabilir düşüncesindeyim .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "