Gönderen Konu: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi  (Okunma sayısı 7741 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 13 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« : Mart 18, 2016, 14:59:46 »
Merhabalar arkadaşlar,
2011 model corolla comfort-ekstra dizel aracımın 10000 km bakımından sonra 5-6bin km gittikten sonra aracım "düşük motor yağı" uyarısı vermesi üzerine aracımı 36000 de servise getirip yağ yakma sorunundan sözettim
Servis personeli yağ durumuna bakıp aracın gerçekten çok yağ yaktığını tesbit ettiler. Ben de forumlardan gördüğüm kadarıyla piston-segman değişimden sözettim, onlar tamam dediler ama öncelikle rapor tutmamız gerektiğini söylediler.
Yalnız ilgili usta "iş duruma göre piston-segman değişimiyle kalmayıp blok değişimi (yarım motor) de gerekebilir" dedi Ki bu da bildiğiniz gibi motor no/ruhsat, tescil/muayene nin değişim ve yenilenmesini gerektiriyor.

Ne yapmamı tavsiye edersiniz, sadece piston-segman değişimi olursa kurtarabilir miyim yoksa blok değişimi mi talep edeyim yoksa başka birşey mi?

Kazasız belasız sürüşler dileğiyle,
İyi günler.

Toyota Club Türkiye

Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« : Mart 18, 2016, 14:59:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #1 : Mart 18, 2016, 15:10:29 »
Merhabalar arkadaşlar,
2011 model corolla comfort-ekstra dizel aracımın 10000 km bakımından sonra 5-6bin km gittikten sonra aracım "düşük motor yağı" uyarısı vermesi üzerine aracımı 36000 de servise getirip yağ yakma sorunundan sözettim
Servis personeli yağ durumuna bakıp aracın gerçekten çok yağ yaktığını tesbit ettiler. Ben de forumlardan gördüğüm kadarıyla piston-segman değişimden sözettim, onlar tamam dediler ama öncelikle rapor tutmamız gerektiğini söylediler.
Yalnız ilgili usta "iş duruma göre piston-segman değişimiyle kalmayıp blok değişimi (yarım motor) de gerekebilir" dedi Ki bu da bildiğiniz gibi motor no/ruhsat, tescil/muayene nin değişim ve yenilenmesini gerektiriyor.

Ne yapmamı tavsiye edersiniz, sadece piston-segman değişimi olursa kurtarabilir miyim yoksa blok değişimi mi talep edeyim yoksa başka birşey mi?

Kazasız belasız sürüşler dileğiyle,
İyi günler.

Yerinizde olsa blok değişimi talep ederim. Forumlarda gördüğüm kadarıyla piston segman ile kurtaramamışlar. Blok değişimi ile sorunu kökten çözdüler. Sizede aynısını tavsiye ederim
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #2 : Mart 18, 2016, 16:51:37 »
Merhabalar arkadaşlar,
2011 model corolla comfort-ekstra dizel aracımın 10000 km bakımından sonra 5-6bin km gittikten sonra aracım "düşük motor yağı" uyarısı vermesi üzerine aracımı 36000 de servise getirip yağ yakma sorunundan sözettim
Servis personeli yağ durumuna bakıp aracın gerçekten çok yağ yaktığını tesbit ettiler. Ben de forumlardan gördüğüm kadarıyla piston-segman değişimden sözettim, onlar tamam dediler ama öncelikle rapor tutmamız gerektiğini söylediler.
Yalnız ilgili usta "iş duruma göre piston-segman değişimiyle kalmayıp blok değişimi (yarım motor) de gerekebilir" dedi Ki bu da bildiğiniz gibi motor no/ruhsat, tescil/muayene nin değişim ve yenilenmesini gerektiriyor.

Ne yapmamı tavsiye edersiniz, sadece piston-segman değişimi olursa kurtarabilir miyim yoksa blok değişimi mi talep edeyim yoksa başka birşey mi?

Kazasız belasız sürüşler dileğiyle,
İyi günler.
Kesinlikle blok değişimi isteyin en temizi bu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #3 : Mart 18, 2016, 17:40:17 »
Hocam servis bülteninde blok değisimiydi sanırim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 13 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #4 : Mart 18, 2016, 18:28:58 »
Teşekkür ederim,
Blok değişimi dediğiniz gibi en iyi çözüm yalnız bu da motor numarasının değişmesinden ötürü ruhsatın yenilenmesi ve muayenenin/sigortanın yeniden yapılmasını gerektiriyor.
Sanırım yine burada okumuştum, blok değişimini yapan servisin ruhsat,muayene vb işlemlerini de masraflarıyla birlikte karşıladığı yazılıyordu, bu doğru mu yoksa o işlemlerin araç sahibinin mi yapması gerekiyor?
İyi akşamlar, kazasız/belasız sürüşler dilerim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #5 : Mart 18, 2016, 18:32:04 »
Teşekkür ederim,
Blok değişimi dediğiniz gibi en iyi çözüm yalnız bu da motor numarasının değişmesinden ötürü ruhsatın yenilenmesi ve muayenenin/sigortanın yeniden yapılmasını gerektiriyor.
Sanırım yine burada okumuştum, blok değişimini yapan servisin ruhsat,muayene vb işlemlerini de masraflarıyla birlikte karşıladığı yazılıyordu, bu doğru mu yoksa o işlemlerin araç sahibinin mi yapması gerekiyor?
İyi akşamlar, kazasız/belasız sürüşler dilerim.

Geçmiş olsun. Bunu servis ile konuşmanızda yarar var. Önemli olan aracın düzgün yapılması. Diğer masraflar bir şekilde ödenir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #6 : Mart 18, 2016, 19:10:15 »
Servis herşeyi karşılıyor tamir suresince aracta veriyor.Sadece tescile gidip imza atiyorsunuz.bende 2011 aldim bende takip edecegim.Ama e defa yag yaktigini not dusmeleri lazimmi
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '11
  • 13 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #7 : Mart 19, 2016, 14:09:22 »
Evet Tuncay bey, sözlü beyanat yetmiyor. Kendilerinin bizzat görüp rapor tutması gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #8 : Mart 19, 2016, 14:58:02 »
Blok degisim i isteyin  mustafa bey.Suan 2012 den sonra cokan güçlendirilmiş sorunsuz blok kullanıyorlarmış.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #9 : Mart 19, 2016, 16:36:49 »
Bu sorun piston sekman değişimi ile giderilemiyor . Kesinlikle blok değişimi isteyin . Blok değişimi olmayacaksa bu şekilde kullanmak çok daha mantıklı . Sadece piston ve sekman değişiminden sonra daha kötü olan araçlar oldu .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '10
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #10 : Mart 19, 2016, 18:07:06 »
arkadaşlar benim arabada (2010 mmt) önce piston sekman değişti tabii belli bir süre takip edildi sonra yağ yakmaya devam edince blok değişimine gidildi ama bu süreçler servisin kendi isteğiyle olmadı ben çök ısrar ettim üstüne gittim eğerki aynı anda hem sekman piston  hemde motor blok değiştiriyorlarsa hemen yaptırın ama yapacaklarını sanmıyorum kademe kademe gidiyorlar yani önce sekman piston takip,takip sonra blok servis işleyişi böyle cebinizden bir kuruş çıkmaz ruhsatınız yenilenir (blok değişiminde) birde ona göre ayarlayın muayeneniz bitmek üzere ise boşuna yaptırmayın yeni ruhsatta yeni muayene yaptırıyorlar muayene ücreti ruhsat ücreti noter vekalet ücreti toyotadan (vekalet ücretini siz veriyorsunuz makbuzunu verip toyotadan alıyosunuz) size bu müddet içinde araç veriyorlar ellerinde varsa veya ısrar ederseniz sonuç bekliyoruz gene yakacakmı diye tahminimce yakacak ama belki biraz azalır
saygılarımla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #11 : Mart 19, 2016, 18:21:10 »
Yilmaz bey sizin ki yag yakmaya basladiginda kac km deydi.Ve 1000 km de nekadar yakıyordu
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • izgiotomotiv@hotmail.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #12 : Mart 19, 2016, 18:58:46 »
2008 sonrası 151 kasanın piston ve segmanları, elektrık turbolu dedıgımız yağ yakma problemı olan 151 kasa  piston ve segmanlarıyla değiştirip bu problemi ortadan kaldırabılırsınız... Özellikle orgınal 2007-2009 nesil piston kafaları değiştirirseniz blok değişimini ıhtıyac duymazsınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kara Şimşek
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 99 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #13 : Mart 19, 2016, 19:23:05 »
Benim aracimin blok degisimi 3 ay once yapildi. Artik tamiri yapmayip blok degisimi yapiyorlar ancak israrci ve takipci olun zira normal deyip salliyorlar.
1- SKODA FABIA (2004) 1.4 TDI 2004-2010
2-AURİS COMFORT EXTRA (2011)  D-4D / 2011-2016
3-HONDA CIVIC HB 1.6 DTEC (2015) 2016-...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #14 : Mart 19, 2016, 19:39:10 »
blok değişimi sonrasi memmuniyet nasil önemli olan bu
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '10
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #15 : Mart 19, 2016, 21:50:31 »
benim araba aldğımdan beri yağ yakıyordu ama hiç lamba yakmamıştı 49 000 de bakıma 1000 km kala lamba yaktı bakım yaptırdım yani 50 000 bakımı diye geçti 55 800 de motor blokunu değiştirttim onlara kalsa yağ yakımı normal veya çok değil seviyesi idi ama değiştirdiler aslında şimdiye kadar nerdeyse 30 000 tl lik parça değiştirdiler yani sahip çıkıyorlar ama bizde verdiğimiz paranın karşılığını bulmak istiyoruz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #16 : Mart 20, 2016, 14:59:55 »
Blok değişiminde servisin yazılı onayı varsa ve siz de tabiki biraz takipçi olup ısrar edince onlar her şeyi karşılıyorlar.
Bu yağ yakma meselesinde belirli yıl aralığı ve motor numarası son hanesi aralığı vardı galiba onu bilmiyorum ama konusu vardı forumda, bilenler burada da paylaşırsa bu konuya bakanlar için yardımcı olacaktır.
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #17 : Mart 20, 2016, 17:37:53 »
Blok değişiminde servisin yazılı onayı varsa ve siz de tabiki biraz takipçi olup ısrar edince onlar her şeyi karşılıyorlar.
Bu yağ yakma meselesinde belirli yıl aralığı ve motor numarası son hanesi aralığı vardı galiba onu bilmiyorum ama konusu vardı forumda, bilenler burada da paylaşırsa bu konuya bakanlar için yardımcı olacaktır.

Bahsettiğiniz liste bende var . Hatta toyota bu sorunla ilgili iki tsb yayınladı ikiside mevcut bende fakat liste pek işe yaramıyor . Benim araç iki listedede olmamasına rağmen sorunluydu .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota is my life...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #18 : Mart 20, 2016, 22:51:42 »
bu yağ yakma olayı hangi modellerde var?
2012 toyota corolla 1.33 comfort kar beyazı + LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Piston-Segman Değişimi mi Blok değişimi mi
« Yanıtla #19 : Mart 20, 2016, 23:03:51 »
bu yağ yakma olayı hangi modellerde var?

Makyajlı e14 lerde .