Gönderen Konu: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?  (Okunma sayısı 5950 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« : Mart 02, 2016, 19:35:11 »
Mesela Corolla hb mi virajlarda daha iyi tutunur  yoksa corolla sedan mı ?
Valvematic over 4000 rpm

Toyota Club Türkiye

Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« : Mart 02, 2016, 19:35:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #1 : Mart 02, 2016, 21:26:04 »
Mesela Corolla hb mi virajlarda daha iyi tutunur  yoksa corolla sedan mı ?
Bunu kasaya göre cevaplamak olmaz her aracın farklı dinamik özellikleri var lastik süspansiyon amortisör aks  mesafesi tutunmayı belirliyen ana faktörlerin bazıları bunlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne mutlu TÜRKÜM diyene!
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '10
  • 68 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #2 : Mart 02, 2016, 21:33:31 »
Normal şartlarda HB daha iyi yol tutar.
Ama bazı araçlarda tersi de olabilir.
Ralli araçları genelde HB'dir. Subaru hariç.
Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #3 : Mart 02, 2016, 21:48:40 »
Ozaman sedan araçta yerçekimine daha çok maruz kalıyor daha iyi tutması gerekir .ralli araçları için milyon dolar para harcanıp geliştiriliyor bunla kıyaslamak biraz yanlış olmuş.Kesinlikle teknolojinin hangi araçta nasıl kullanıldığı ile alakalı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 21 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #4 : Mart 02, 2016, 22:39:23 »
Uzun suredir arastiriyorum ama bilimsel bir sonuca varamadim  :blink:
Valvematic over 4000 rpm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #5 : Mart 02, 2016, 22:39:48 »
Rüzgar direncini hesaba katmak gerekir ayrıca. Sedanda arkada bir kutu var ekstradan :)

Yol tutuşu olarak Auris dizel benzinli bile fark edebilir

Mesela Golf benzinlide arkalar bağımsız iken dizelde torsiyon
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #6 : Mart 02, 2016, 22:47:20 »
Yanal alan sedan aracın daha fazla, haliyle yan rüzgarlarda çok az daha fazla kuvvet uygulanır araca. Fakat aracın önünden olan direnç katsayısı sedanın daha azdır. HB araçta arkadaki boşluk türbülans oluşturur ve bir miktar vakum etkisi yaratır araç giderken.

Sedan ile hb araçlar zannediyorum kendi ağırlıklarına göre yay süspansiyon vs tasarlanıyor. Çoğu parçaları aynı olsa da bazı parçalar bir değildir çünkü.

Bu nedenle, yapısal farklılıkları yoksa aynı olacağını düşünüyorum kullandığımız araçlarda. Önemli olan üretim. Auris ile Astra'nın, Focus'un, Mazda 3'ün aynı olabileceğini sanmıyorum. Bu nokta önemli bence.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #7 : Mart 02, 2016, 22:52:05 »
Marka ve modele araçların teknolojisi göz önünde bulundurmakla birlikte ,köşelere yakın olan tekerlekler sayesinde araç yatma eğilimi göstermez bazı hb.araçlarda. Tabi Mutlu ve Kaan ın söylediklerine tam olarak katılıyorum bunun yanında.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #8 : Mart 03, 2016, 09:18:15 »
 Güzel ve doğru tespitler gelmiş zaten.

 Diğer şartlar eşit iken, Hb aracın daha iyi yol tutması beklenir virajlarda. Çünkü dönüşlerde aracın arka aksında dışa doğru uygulanan kuvvet nispeten daha azdır. Aracın ağırlığı daha çok iki aks arasına toplanmıştır. Yalnız aracın çekiş sistemi de ayrıca değerlendirilmelidir. Bunu ele alan bir konumuz vardı, çekiş sistemine göre viraj alış şekilleri, dışa savrulma etkileri.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #9 : Mart 03, 2016, 10:11:41 »
Arkadaşların belirttikleri teknik açıklamalara katılmak ile birlikte bir örnek vermek isterim. 1998 model 1.6 benzinli astra hb f kasa kullandığım dönemde iyi bildiğim bir yolda aynı f kasa aracın sedan versiyonunu da kullandım. Hb ile daha güvenilir bir yol tutuş hissiyatını açık bir şekilde almıştım. Sedanda ise viraj limitleri hatchback e göre daha sınırlıydı.

İlginçtir wrc de ise özellikle colin mcrae döneminde subaru sedan impreza kullanmaktaydı. Tabi subaru açısından bununda bir açıklaması olmalı ancak eminim çok spesifik nedenleri olacaktır.

Subaru'nun bir nedeni şu olabilir, biliyoruz ki dirift kullanım tarzı bir çok ülkede bulunsada özellikle uzakdoğuya has bir durum. Belki bu sürüş tarzını benimsemiş bir şoför ve araç ile başarıyı aramışlardır ki böyle düşündüler ise de doğru düşünmüşler ve başarmışlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • bilgi güçtür
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 63 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #10 : Mart 03, 2016, 10:13:47 »
Corolla 2005 HB için yanlış hatırlamıyorsam arabam.com da inceleme vardı.Orada HB nin sedandan daha iyi yol tuttuğu yazıyordu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #11 : Mart 03, 2016, 10:30:29 »
Olayın bilimsel ve fizik kurulanlarını pek bilmem ama  kendi aracım sedan kardeşimin aracı   hb iki araçta Corolla iki araçta 2006 model km renlerine kadar aynı . Ben iki aracıda kullanıyorum gözlemlediğim şeyler .Bizim kasalara mahsusta olabilir . Hb kasada bagaj kısmı uzantısı olmadığından aracın önü daha yere fazla basıyor çünkü sedan araçlarda aracın arkasına bir baskı uygulanıyor ve ön tarafın yere tutunması azalıyor . Bunu rampa yukarı kalkışlarda çok rahat hissedersiniz .Sedan araç az fazla gaz verdiğinizde hemen patinaja düşerken hb kısmen daha az patinaja düşüyor .Lastik faktörü demeyin lastiklerimiz aynı .Şehirler arası yollarda kullanırken sedan aracım yan rüzgarlara maruz kaldığında 100 km ve üstü hızlarda etkilendiğini çok rahat hissediyorum . Ve yüksek hıza çıkmaya resmen korkuyorum  .Kardeşimin aracında bu durum pek olmuyor aracın yere daha sıkı bastığını hissediyorum virajlarda daha iyi yol tuttuğu kesinlikle tartışılmaz .Araçların ağırlık merkezleri gerçekten farklı bunu direksiyon yumuşaklığından bile anlıyorsunuz hb araçta direksiyon daha sert daha ağırken .Benim aracımda daha yumuşak bunu da ben gene bagaj faktörüne bağlıyorum .Bence ağırlık merkezi açısından Subaru harici - Piyasada ki standar

Bunun dışında benim sedan aracımın  içinde daha ferah bir hava var. Arka oturumu daha geniş .Bagaj ayrıntısı gene öyle zaten . Birde motor sesi hb lerde daha fazla sedan kasalarda daha az geliyor yani bana benim aracım daha sessiz geliyor .Serilik ve çekiş konusunda çok ufak farklar var gibi ama tam mukayese edemedim açıkçası ikisi de benzinli performansları gayet iyi
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #12 : Mart 03, 2016, 11:00:58 »
momentum kadar aks üzerindeki ağırlık dağılımı da önemli. önden çekişli araçlarda sedanlar, arka aksa daha fazla yük bindirirler ki bu da daha dengeli bir ağırlık dağılımına sebep olur. özellikle bmw'nin 50/50 dağılım ilkesi gereği alt sınıfta birçok aracın iç mekân genişliği kısıtlı kalmıştır.

düşünmeye kalktığımız zaman o kadar çok değişken var ki işin içinden ancak yılların getirdiği tecrübe ve ekip çalışması ile çıkılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #13 : Mart 03, 2016, 11:15:41 »
Yeni nesil HB ve sedan araçlarda ağırlık ve aksa binen yük ağırlığının farklı olacağını sanmıyorum.

Görüntü yanıltır. Sedanda arka kısımdaki darbe emiciler için kuvvetlendirme gerekmezken (bagaj kısmı var zira), HB kasada arka bagaj kapağının ve tampondaki darbe emicilerin mukavemeti daha dayanıklı yapılmalıdır.(yaşam alanı ile bagaj dipdibe, mesafe yok) Haliyle sedanda bagajda kullanılan malzemelerin ağırlığı HB'de yine kullanılmakta. Yeni kasa Mazda 3'ün HB ve sedan kasalarına baktığımızda ikisi de 1205 kg, ikisinin de ön ve arka aks taşıma limitleri aynı ön 905 kg- arka 895 kg.

Bu nedenlerle artık ağırlık ve akslara düşen ağırlık konuları geçersiz.

WRC'lerde küçük modeller kullanılıyor ona bakarsanız, Yaris'in WRC versiyonunu hepimiz hatırlıyoruz. Büyük aks mesafesinden çok daha küçük aks mesafeli araçlar kullanılıyor. Polo, 208 kullanılıyor diye hatırlıyorum.
 WRC'de HB kullanılmasının sebebini de ağırlık azaltma olarak yorumluyorum. Roll cage'leri olduğu için aracın arkasının darbeye dayanıklı yapılması gerekmiyor. 1 kg bile hızlanma için önemli orada.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #14 : Mart 03, 2016, 17:50:38 »
Otomobil sporlarındaki özellikle rallide %95 hb.araçlar boy gösteriyor bildiğiniz üzere.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #15 : Mart 03, 2016, 21:41:40 »
Subaru'nun virajlardaki başarısının bir kısmı boxer motordan geliyor. "Motorla ne alaka?" diyebilirsiniz, boxer motorun yerleşimi aracın ağırlık merkezini oldukça aşağı çekiyor.






Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Ynt: Sedan araçmı HB mi daha iyi yol tutar ?
« Yanıtla #16 : Mart 03, 2016, 21:57:14 »
Porschede durum aynı,pistonların yere paralel ve yakın olması sayesinde mükemmel yol tutuşu sergiliyor.