Gönderen Konu: 2008 4D4 MMT  (Okunma sayısı 8384 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '06
  • 5 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #40 : Mart 16, 2016, 21:40:54 »
Oğuz bey, değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #40 : Mart 16, 2016, 21:40:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '08
  • 50 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #41 : Mart 19, 2016, 00:06:22 »
Dün bir ustayla konuştum. Aracım 125 binde şuanda. En son 115 binde kalibrasyon yapılmış. Tekrar yapılırmı dedim. Hayır kurtarmaz ikinciyi baskıyı değiştirmek lazım dedi. Şuan bi sıkıntısı yok geçişlerinde sadece sormuştum. Cevap doğrumu 1 kere mi kalibrasyon yapılır.
Aldırma söylenenlere:
Varsın görenler seni bir ot sansın.
Sen gül ol da uğruna ötmeyen bülbül utansın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #42 : Mart 19, 2016, 00:26:09 »
Dün bir ustayla konuştum. Aracım 125 binde şuanda. En son 115 binde kalibrasyon yapılmış. Tekrar yapılırmı dedim. Hayır kurtarmaz ikinciyi baskıyı değiştirmek lazım dedi. Şuan bi sıkıntısı yok geçişlerinde sadece sormuştum. Cevap doğrumu 1 kere mi kalibrasyon yapılır.
Yetkili servis 2 veya 3 dedi bana duruma göre her 20000 de genelde zaten baskıda 60000km dayanıyor bunlarda tabi kullanıma bağlı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
2008 4D4 MMT
« Yanıtla #43 : Mart 19, 2016, 14:10:28 »
balata bitmaya yaklaştığında kalibrasyon yapılmıyor, yapıldığı zaman balatanın çalışmayıp değiştirilme riski var.
ben 135.000km de ilk değişimi yaptım,120.000km de yetkili servise bakımda kalibrasyon yapın dedim, kaçırıyor değişmesi lazım kalibrasyon yapmayalım  dediler.
15000km daha kullanıp değiştirdim.
normal şartlarda 120000km gidiyor, kullanıma bağlı tabi.servise sorduğumda 160000km ilk değişim yapan var dedi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 181000
  • Model Yılı: '08
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #44 : Mart 20, 2016, 20:46:00 »
Arkadaşlar ben de 2008 1.6 elegant mmt aldım. 6 ay oldu kullanıyorum. Fakat bu aralar araç durduğunda özellikle trafik ışıklarında durduğumda E modunda stop ediyor. Bunu sık yapmaya başladı neden kaynaklanıyor olabilir ? Daha önce böyle bir şey ile karşılaşan oldu mu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #45 : Mart 21, 2016, 10:17:58 »
Arkadaşlar ben de 2008 1.6 elegant mmt aldım. 6 ay oldu kullanıyorum. Fakat bu aralar araç durduğunda özellikle trafik ışıklarında durduğumda E modunda stop ediyor. Bunu sık yapmaya başladı neden kaynaklanıyor olabilir ? Daha önce böyle bir şey ile karşılaşan oldu mu
Forum üyemiz Ufuk bey size yardımcı olacaktır isterseniz bir mesaj atın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 181000
  • Model Yılı: '08
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #46 : Mart 21, 2016, 14:09:08 »
Forum üyemiz Ufuk bey size yardımcı olacaktır isterseniz bir mesaj atın

Hocam ben forumda yeniyim tanımıyorum ufuk beyi  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #47 : Mart 21, 2016, 14:38:14 »
Hocam ben forumda yeniyim tanımıyorum ufuk beyi  :)
Maslak toyotatem sahibi isterseniz netten bakın arayın çok yardımseverdir toyota uzmanıdır kendisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2007 4d4 elegance mmt
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 220
  • Model Yılı: '07
  • 92 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
uyarıyla birlikte kırmızı şanzıman işareti
« Yanıtla #48 : Mart 21, 2016, 15:43:45 »
Selamünaleyküm merhaba değerli toyotaclubtr üyeleri,
1 adet 2008 140binlik 4d4 mmt ile İstanbul trafiğinde yaklaşık iki saat 0-1 0-1 dur kalk yaptıktan sonra o korkunç uyarı diiiit diiiit ve tabiki sol alttaki kırmızı şanzıman işareti…
Bizim emektar, mekanizmayı soğutamadı sanırım. Neyse Allah’tan araç gaza tepki veriyordu kalkışlardaki uyarı sesi ile harekete devam ettim. Ama duruşlarda şanzımanı daima boşa alarak dinlendirdim. Neyse ki bir müddet sonra yol da açılınca kurtulduk.
Sizce bu neyin artçısı? Yöntemim doğru mu? Ne yapmalı/ yapmamalı?
Engin paylaşımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Keyifli sürüşler
Sen seni bil,sen seni...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #49 : Mart 21, 2016, 15:59:31 »
Selamünaleyküm merhaba değerli toyotaclubtr üyeleri,
1 adet 2008 140binlik 4d4 mmt ile İstanbul trafiğinde yaklaşık iki saat 0-1 0-1 dur kalk yaptıktan sonra o korkunç uyarı diiiit diiiit ve tabiki sol alttaki kırmızı şanzıman işareti…
Bizim emektar, mekanizmayı soğutamadı sanırım. Neyse Allah’tan araç gaza tepki veriyordu kalkışlardaki uyarı sesi ile harekete devam ettim. Ama duruşlarda şanzımanı daima boşa alarak dinlendirdim. Neyse ki bir müddet sonra yol da açılınca kurtulduk.
Sizce bu neyin artçısı? Yöntemim doğru mu? Ne yapmalı/ yapmamalı?
Engin paylaşımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Keyifli sürüşler
Malesef bu aracın klasik tepkilerinden biri daha öncede bu konuyla ilgili forumda yazışmalar olmuştu bende aynı araçtan kullanıyorum fakat hiç başıma gelmedi ben herzaman sıkışık trafikte durunca boşa alır  kalkışta e konumuna çekerim yokuş tırmanışlarında yada devirli giderim yada es modunu kullanırım ve hiçbir sorun yaşamadım bu güne kadar MMT aracın huyunu bilirseniz kullanımı zevklidir ve sorunsuz diyebilirim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #50 : Mart 22, 2016, 22:10:13 »
mmt şanzumanda
dit dit sesi=balata ısındı çok yarım debriyaj yapıldı.mümkünse balatayı soğutmak için kenara çek yok çekemiyosan ayağın hep pedalda olsun ki boşa düşsün araba.manuel kullanmakla e modda kullanmak es ye basmak dur kalkta asla fark etmez....sonuç dur kalktır balata ısınacak doğaldır.....

vites geçişleri sarsıntılı veya saçmalıyor=kalibrasyon zamanı geldi

3 kere kalibrasyon yapılırmı=100 kere bile yapılır.fakat balata bitmeye yakın yapılan kalibrasyonu mmt ecu(beyni) inceldiğini anladığından manuel arabada olduğu gibi pedal yukarıdan kavramaya başlar buda beyni kaçırmaya yönlendirir ve araba saçmalar....

mmt geri kaçırıyor=manuel arabada da sen kalkarken geri kaçırmıyo musun?aynı şey.çek el frenini kaçmaz.veya benim gibi sol ayakla frene bas kalk buna ayak holder diyoruz:)

mmt şanzumanı büyütecek bişi yok

1:basit
2:bakımı ucuz ve kolay uzun ömürlü
3.müdehale edilebilir
4:düşük torklu dahi olsa 1.3  1.4  1.6 her araca uygulanabilir çünkü zaten manuel sistemdir
5.yokuş kalkış desteği ile bence harika
6:sağlam

hemen hemen her sanayide techstream programı olan her toyotacıda rahatlıkla yapılabilir....


neticede bu vites kutusu bence çok avantajı var.sdece alışmak püfleri bilmek gerekiyor...



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #51 : Mart 25, 2016, 17:17:27 »
değerli bilgileriniz için teşekkür ederim,
bende yeni aldım 2009 model 4d4 mmt, aynı sorular kafama takılıyordu.
istanbul'un bayırı yokuşu bitmez malum. yokuşta fazla dur kalk yapınca ikaz lambası yandı ve uyarı sesi vermeye başladı.
düzlüğe geçince bir süre sonra normale döndü.
yokuşta biraz zor kalkıyor, alışacağız sanırım birkaç haftaya...
konforlu ve rahat kullanımlı bir araç ama, uzun yolda daha keyifli olur diye düşünüyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #52 : Mart 25, 2016, 17:19:22 »
@MURAT ALİDAĞI (37476) bey büyük harf kullanmayalım lütfen.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 200000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #53 : Mart 25, 2016, 17:23:26 »
özür olsun arkadaşlar,
çizim yaparken caps lock açık kullanıyoruz. alışkanlık işte. dikkat edicem bundan sonra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2007 4d4 elegance mmt
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 220
  • Model Yılı: '07
  • 92 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
2008 4D4 MMT
« Yanıtla #54 : Nisan 25, 2016, 12:04:11 »
Değerli toyotaclubtr sakinleri selamünaleyküm merhaba,
1 adet 140binlik 2008 4d4 mmt  corollam için servis önerisi:
1- debriyaj balatası kaçırıyor; kontrol/ değişim
2- turbo ötme var; kontrol/ değişim
3-enjektörler sesli çalışıyor; kontrol/ değişim

bu 3 kalem için çıkan masrafı yazmıyorum bile. oldukça uçuk!
aracımdan memnunum herhangi bir şikayetim yok. performansı gayet iyi. ama bunlar ileri vadede başıma iş açar mı ? tavsiyeleriniz nelerder? Bir de duygusala bağlarsak kaça mal olur?

Şimdiden alakanıza teşekkür eder kazasız belasız sürüşler dilerim.
Sen seni bil,sen seni...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '08
  • 50 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #55 : Nisan 25, 2016, 12:21:23 »
Sadece baskı için ortalama 1500 tl diye biliyorum. Umarım diğerleri değişmez masraf katlanması.

E5603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Aldırma söylenenlere:
Varsın görenler seni bir ot sansın.
Sen gül ol da uğruna ötmeyen bülbül utansın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #56 : Nisan 25, 2016, 13:22:14 »
Değerli toyotaclubtr sakinleri selamünaleyküm merhaba,
1 adet 140binlik 2008 4d4 mmt  corollam için servis önerisi:
1- debriyaj balatası kaçırıyor; kontrol/ değişim
2- turbo ötme var; kontrol/ değişim
3-enjektörler sesli çalışıyor; kontrol/ değişim

bu 3 kalem için çıkan masrafı yazmıyorum bile. oldukça uçuk!
aracımdan memnunum herhangi bir şikayetim yok. performansı gayet iyi. ama bunlar ileri vadede başıma iş açar mı ? tavsiyeleriniz nelerder? Bir de duygusala bağlarsak kaça mal olur?

Şimdiden alakanıza teşekkür eder kazasız belasız sürüşler dilerim.

Eğer ekspertizde bunlar çıktı ise şimdi olmasa bile bir süre sonra değişmeleri kaçınılmaz olacaktır.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #57 : Nisan 27, 2016, 20:34:35 »
oğuz arkadaşım
1.enjektörleri yetkili bosch servisinde sötürün temizletin ayarlatın.300 tl (şayet onarılamyacak durumda ise çıkması 200 tl tanesi)
2.turboyu sökme takma 150 tl 550 tl ye de turboyu revize ediyolar.
3.debriyaj balatası 675 tl aisin marka 350 tl de yapmaya isterler 1050 tl ye bitirisin.ayrıca mmt motorlarını 3 tane temizlettirirsin...çok önemlidir..
4.egr yi öktürüp temizlettir bak içinden neler çıkacak 75 tl
5.maf sensörünü teizlettir. para almazlar...

yukardakileri yap aracını 100 000 km daha rahatlıkla sürersin.

yok yapmiim dersen ise
turbo kitler yolda kalısın.debriyaj biter gene yolda kalırsın.enjektör tıkanır siyah duman atar.


bunları yaptıracak yer bilmiyosan tarif edebilirim....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 181000
  • Model Yılı: '08
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #58 : Nisan 29, 2016, 00:06:58 »
oğuz arkadaşım
1.enjektörleri yetkili bosch servisinde sötürün temizletin ayarlatın.300 tl (şayet onarılamyacak durumda ise çıkması 200 tl tanesi)
2.turboyu sökme takma 150 tl 550 tl ye de turboyu revize ediyolar.
3.debriyaj balatası 675 tl aisin marka 350 tl de yapmaya isterler 1050 tl ye bitirisin.ayrıca mmt motorlarını 3 tane temizlettirirsin...çok önemlidir..
4.egr yi öktürüp temizlettir bak içinden neler çıkacak 75 tl
5.maf sensörünü teizlettir. para almazlar...

yukardakileri yap aracını 100 000 km daha rahatlıkla sürersin.

yok yapmiim dersen ise
turbo kitler yolda kalısın.debriyaj biter gene yolda kalırsın.enjektör tıkanır siyah duman atar.


bunları yaptıracak yer bilmiyosan tarif edebilirim....

Saffet bey. Turbo temizliğini nasıl bir sorun çıktığında yaptıralım. Forumda 2-3 bin devir arasında turbo ötme yapıyor ıslık sesi gibi yorumlar vardı. Bu yüzden temizletmek mi gerekir turboyu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #59 : Nisan 29, 2016, 08:53:56 »
Değerli toyotaclubtr sakinleri selamünaleyküm merhaba,
1 adet 140binlik 2008 4d4 mmt  corollam için servis önerisi:
1- debriyaj balatası kaçırıyor; kontrol/ değişim
2- turbo ötme var; kontrol/ değişim
3-enjektörler sesli çalışıyor; kontrol/ değişim

bu 3 kalem için çıkan masrafı yazmıyorum bile. oldukça uçuk!
aracımdan memnunum herhangi bir şikayetim yok. performansı gayet iyi. ama bunlar ileri vadede başıma iş açar mı ? tavsiyeleriniz nelerder? Bir de duygusala bağlarsak kaça mal olur?

Şimdiden alakanıza teşekkür eder kazasız belasız sürüşler dilerim.
     Yukarıdakilerin hepsinde sorun var ise sizin arabanın gitmemesi lazım. İsterseniz bir enjektör temizleyici ile genel ateşleme sistemini temizleyin. Servis bana Turbo değişimi dedikten sonra 30.000 km oldu sıkıntı yok hala. Bir de yukarıda yazdıklarınız servisin söyledikleri. Sizin izleminiz nedir. Turbo bariz ötüyor mu ? 5. viteste gaza bastığınızda devir yükseliyor ama hız artmıyor mu ? araç çok sesli mi çalışıyor ? Performansı nasıl gibi bilgileri verirseniz çok daha iyi olur.