0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Biligiler beklediğim gibi, araç hangi vites aralığında ise ona geçer demişsiniz ancak misal verecek olursak Yokuş aşağı giderken 2. viteste hızımız 30 km süratte iken boşa aldık diyelim, Hızımız 90 km sürate ulaştığı zaman E pozisyonuna aldığımız zaman vites 2 ye mi geçer yoksa 5 e mi.Çok kafa karıştırmadım umarım.
Benim Yaris'in şanzımanı cvt. Ben vites kolu D de iken N ye almaya korkuyorum, araç hareket halindeyken vites kolu ile oynanmamalı diye biliyorum. D de iken manuele geçince, tekrar D ye geçerken o anda vites hangi konumdaysa ona veya motor devrine göre bir üstüne geçiyor.MMT şanzımanlarda hareket halindeyken vitesi boşa alabiliyor muyuz?Peki, aynı şeyi CVT şanzımanda yapabilir miyiz? Yani şanzımana bir zararı var mıdır? Benzer şekilde, vites N den D ye alınırsa şanzımana zararı olur mu? Neden?CVT şanzımanlı bir aracın çekilmesi gerekirse veya çekiciye çekilerek yüklenirken vites kolu hangi konumda bulunmalı? Neden?
Sayın TCT sakinleri engin bilgi ve paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim.Benim emektarı(2008 4d mmt) keşfetme çalışmalarm sürüyor (:otomatik veya manuelde kasis vs. öncesi yavaşladıktan sonra zalım vitesi kenfi düşürüyor ve 2.vitesten almıyor hep birden alıyor vitesi. beni öne yığıyor sonra yine koltuğa yapıştırıyor meret.tabi acemi şöför hissi vermesi ayrı bir gerginlik benim için.Buna ek olarak 1den 2 ve katlarına 2000devir altında vites yülseltmiyor.Bu davranışları normal mi sizce?
Kesinlikle kalibrasyona girin değişikliğe inanamıyacaksınız aşık olcaksınız araca
Aranıza bugün katıldım öncelikle herkese merhaba. Bende yaklaşık 1 hafta önce MMT şanzıman ile tanıştım. Daha önce otomatik vites araç kullanmıştım. Fakat bu vites tipi otomatikleştirilmiş düz şanzıman tarzında. Aracı almadan önce çok araştırdım, genel olarak hep şikayet okudum yinede aracı aldım. Yaklaşık olarak 600 km yaptım şehir içi ve Ankaradayım. Bu vitesin nasıl olduğu zaten üretici tarafından anlatılmış. Yokuş yukarı dur kalk fazla yaparsan balata ısınır ve yaklaşık 30-45 dakika arası soğumasını beklemeniz lazım demiş. Yukarda usta kullanıcı olanlar durumu çok iyi özetlemişler, sürücünün ne istediğine bağlı olarak memnuniyeti artar yada azalır. Tam otomatik gibi düşünüp kullanmaya kalkarsak aracı satma durumuna bile gelinebilir. Ama ustalarımın dediği gibi bu MMT' nin tam bilemesemde ince detaylı bir kullanımı var bunları bende buradan takip edicem ve öğrenmeye çalışacağım. Araç vites olarak benim çok hoşuma gitti. Geçişler hissedilir düzeyde ilk viteslerde özellikle ama beni rahatsız etmiyor çünkü düz şanzıman bu. Düz vitesli araçta kullansak bunu hissedeceğiz. Yokuşlarda eğer ES yada M modunda kullanmazsa araç yığılabiliyor. Ya bu modlara geçicez yada gaza biraz daha basıcaz ki araç ortalama 2100 devirde bir üst vitese geçerek yığılmasın. Birde yokuşlarda kalkarken el freni ile kalkış yapılması balata ömrü açısından tavsiye edilmiş. Ekonomik olması için araç sürekli üst viteste ve düşük devirde gitmek istiyor bunuda 2000- 2200 devirde yapıyor. Ekonomik olup olmadığını henüz deneyemedim. Işıklarda denildiği gibi beklerken N konumuna alıyorum ama ayağımı frenden çekmiyordum. Çekmem gerektiğini yukarda okudum mantığını tam bilmediğim için yorum yapamayacağım. Beni en çok zorlayan şey dar alanda park etmek. Araç sürekli hareket etmek istiyor ve küçük ileri geri manevraları yapmam zorlaşıyor. Bunada alışacağım muhtemelen yada bir kolayı varsa sizlerden öğrenmek isterim. İlk mesajım biraz uzun oldu ama umarım faydalı olur. Burdan takip ederek eksiklerimi tamamlayacağım şimdiden paylaşım yapan herkese çok teşekür ederim.
Değerli toyotaclubtr sakinleri,Selamnalykm merhaba.Bizim emektarın (2008 4d4 mmt) silecekleri otomatik konumda çalışmakta iken, bugün aldığımdan bu yana ikinci kez, üstelik akan trafikte çalışmayı durdurdu...kolu açtım kapadım fasıla arttırdım nafile.stop edip tekrar çalıştrdğmda nihayet başladı.Sizce neden oldu ,napmalı? Alakanıza şimdiden teşekkür ederim.Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Teşekkür ederim. ilk defa kullandığım için tam olarak ne kadar hissettiğimi anlatmak zor ama beni kızdırmıyor. İlk fırsatta kalibrasyon yaptırmaya çalışacağım.