Gönderen Konu: 2008 4D4 MMT  (Okunma sayısı 8348 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2007 4d4 elegance mmt
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 190
  • Model Yılı: '07
  • 92 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
2008 4D4 MMT
« : Aralık 31, 2015, 16:30:37 »
Arkadaşlar Merhaba, herkese kefiyli sürüşler...
2008 d4 mmt ye alışmaya çalışıyorum daha önce manuel 2006 d4d vardı. otomatiği sevemedim bir türlü.
1) genelde araç vites değişimlerinde sarsıntılı ve yığılma yapıyor.
2) her zaman olmamakla birlikte 500 metrelik bir yokuş tırmanırken giderek boğuluyor; ancak alınca da beni koltuğa yapıştırıyor.
aracı pek tanımıyorum.ama almadan 2 ustaya gösterdim olumlu görüş bildirdiler. belki de sürüş tarzımdan kaynaklanıyordur.Siz ne düşünüyorsunuz? Ne yapmalı sizce?
Sen seni bil,sen seni...

Toyota Club Türkiye

2008 4D4 MMT
« : Aralık 31, 2015, 16:30:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #1 : Aralık 31, 2015, 18:06:13 »
Arkadaşlar Merhaba, herkese kefiyli sürüşler...
2008 d4 mmt ye alışmaya çalışıyorum daha önce manuel 2006 d4d vardı. otomatiği sevemedim bir türlü.
1) genelde araç vites değişimlerinde sarsıntılı ve yığılma yapıyor.
2) her zaman olmamakla birlikte 500 metrelik bir yokuş tırmanırken giderek boğuluyor; ancak alınca da beni koltuğa yapıştırıyor.
aracı pek tanımıyorum.ama almadan 2 ustaya gösterdim olumlu görüş bildirdiler. belki de sürüş tarzımdan kaynaklanıyordur.Siz ne düşünüyorsunuz? Ne yapmalı sizce?
MMT araç kullanmanın bazı incelikleri var en başta araç otomatik değil manuelin birazdaha ileri versiyonu bu yüzden beklentilerinizi çok yüksek tutmayın.
1.bu şanzumanın birinci üretiliş nedeni yakıt ekonomisi bunuda çok iyi başarıyor  vites geçişleri normal vitesmiş gibi biraz vuruntulu buda doğru zaten bu şanzıman düz vites mantığı ile üretilmiş yarı otomatik bir araç tek fark sizin yerinize vitesleri o değiştiriyor
Bu araçta rampa tırmanmaya başlarken vites altındaki es(eco sport )modunu kullanın
Araç sollamaya çıkacağız zaman gazı kökleyin yada sol f1 tuşu ile bir alt vitese geçin
Işıklarda ve yoğun trafikte dururken vitesi N konumuna alın
Aracı seveceksiniz
Sorularınız olursa biz buralardayız

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '17
  • 71 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #2 : Aralık 31, 2015, 19:35:03 »
Mmt kalibrasyonu yapıyor servis tavsiye ederim, Vites geçişi daha yumuşuyor çok daha iyi oluyor.
Toyota gibi Adamm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #3 : Aralık 31, 2015, 19:42:31 »
Mmt kalibrasyonu yapıyor servis tavsiye ederim, Vites geçişi daha yumuşuyor çok daha iyi oluyor.
Ücret nedir biliyormusunuz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '06
  • 65 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #4 : Aralık 31, 2015, 21:42:39 »
Aracınız hayırlı olsun kalibrasyona 30 tl civarinda para alıyorlardı ama devamlı servis müsterisi oldugunuz zaman isteyeceklerini sanmıyorum ben hic kalibrasyon ücreti ödemedim bence serviste bir is yaptiracaksaniz kalibrasyon işinide araya sıkıştırıp ücretsiz yaptırabilirsiniz
1-Fiat Marea Liberty 1,6  2004
2-Opel Corsa Essentia 1,2 2011
3-Tofaş Şahin 1,6  2000  :)
4-Corolla 1,4 D-4D MMT 2006

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • merhaba 1.4 d-4d sedan mm/t
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 239500
  • Model Yılı: '06
  • 254 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #5 : Aralık 31, 2015, 23:11:10 »
aracınızı iyi günlerde kullanın.yokuş tırmanırken manuel kullanırsanız çok daha keyifli olur
1993te 87 Renault tx, 1994te 0 Renault Toros binek,1996da 91 skoda formen,1997de 90 renault manacer,(2001-2013 arası maalesef arabasız)nihayet 2013 nisan  Toyota Corolla 2006 1.4 d-4d mmt  182.000 km.
İstemek yetmez
Öyle bakarsın işte 28

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2007 4d4 elegance mmt
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 190
  • Model Yılı: '07
  • 92 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
2008 4D4 MMT
« Yanıtla #6 : Ocak 01, 2016, 14:03:12 »
Alakanıza çok teşekkür ederim.
İstanbul Avcılardaki yetkili servise götrmk istyrm. bi check up yapsam fena olmaz fakat ekonomik sonuca katlanamam galiba  ;)

Peki hareket halindeyken vites değiştirmek sakıncalı değil mi?
Rampa öncesi veya sollamada otomatikden f1 e alınmıyr galiba.

Ex aşkım 2006 terra da 1.4 ve dizel idi ama bi hayli memnundum.umarım bunu da severim zamanla.sağolun efendiler.keyifli sürüşler açık yollar dilerim...
Sen seni bil,sen seni...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 94000
  • Model Yılı: '08
  • 46 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #7 : Ocak 01, 2016, 14:54:39 »
Benim de merak ettiğim bir konuydu bu. Takip.
Her şey suretin suretinin sureti...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 351 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #8 : Ocak 01, 2016, 15:11:54 »
Emin tuaç detaylı yazmış zaten,

Mmt kullanırken araba sollanacağı zaman vitesi bir derece düşürün, bayır çıkarken sport düğmesini kullanın sıkıntı olmayacaktır:)
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '11
  • 27 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #9 : Ocak 01, 2016, 15:38:19 »
2 yıldır MMT kullanıyorum. Hareket halinde vites değiştirmek(otomatikten manuele geçmek) sıkıntı olmadı şimdiye kadar. Yanlış biliyor isem üstatlar düzeltir. Arkadaşların dediği gibi; araç tam otomatik değil manuelin ileri versiyonu, sıkışık trafik ve rampada aracı manuelde kullanırsanız hem daha keyif alır hemde bahsedilen kronik sorunları yaşamazsınız gibi geliyor. Ayrıca kırmızı ışıklarda 5-6sn den fazla duracak iseniz aracı N konumuna almanız, el frenini çekip ayağınızı frenden çekerseniz daha sağlıklı olacaktır.
2011 Corolla D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #10 : Ocak 01, 2016, 15:40:53 »
Alakanıza çok teşekkür ederim.
İstanbul Avcılardaki yetkili servise götrmk istyrm. bi check up yapsam fena olmaz fakat ekonomik sonuca katlanamam galiba  ;)

Peki hareket halindeyken vites değiştirmek sakıncalı değil mi?
Rampa öncesi veya sollamada otomatikden f1 e alınmıyr galiba.

Ex aşkım 2006 terra da 1.4 ve dizel idi ama bi hayli memnundum.umarım bunu da severim zamanla.sağolun efendiler.keyifli sürüşler açık yollar dilerim...
Arac otomatikte iken F1 düğmelerini rahatlıkla kullanabilirsin sen rahat ol bu araçlar multi mod yani çok fonksiyonlu şanzumana, sahip

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '11
  • 27 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #11 : Ocak 01, 2016, 17:10:18 »
Zaten kullanılmasında sakınca olsa onu engellemek için bir şey yaparlardı.
2011 Corolla D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #12 : Ocak 01, 2016, 23:03:15 »
mmt=debriyaj pedalı olmayan bilgisayarla yönetilen manuel vites kutusu...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 94000
  • Model Yılı: '08
  • 46 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #13 : Ocak 16, 2016, 11:14:22 »
Bugün Mmt vites yağının 80.000 km"de bir değiştiğini öğrendim ve hemen değiştirdim. Bu da ek bilgi olarak aklınızda bulunsun.
Her şey suretin suretinin sureti...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 94000
  • Model Yılı: '08
  • 46 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #14 : Ocak 17, 2016, 09:32:43 »
Mmt ile ilgili 2 soru daha var kafamda.
1. Uzun mesafeli inişlerde vites boşa alınıp inilebilir mi?
2.Araç hareket halinde vites boşta yokuş aşağı inerken aracı vitese takabilirmiyiz veya taksak sıkıntı olur mu?
Misal manuel aracımda bolu dağından boşta inip hızımın durumuna göre vitesi seçip devam edebiliyordum. Bu şanzıman eğer boşta gidebiliyor ise benim yaptığım gibi yüksek hızda iken aracı otomatik olarak 5. vitese atıp devam mı ediyor, yoksa 1. vitese atıp şanzumanı elimize mi veriyor.:o
Her şey suretin suretinin sureti...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #15 : Ocak 17, 2016, 11:13:09 »
1.Mücahit bey her araç gibi mmt aracınızlada istediğiniz zaman boşta gidebilirsiniz
2.aracınız hangi vites aralığında ise boştan vitese geçerken o viteste devam eder bazı durumlarda vitese geçirmek için hafifce frene dokunmanız gerekebilir ama siz yinede aracınızı boşta kullanmayın viteste yokuş inmek boşta inmekten taha tasarrufludur boşta inerken araç yakıttan hareket sağlarken viteste ayağınızı gazdan çektiğinizde tekerleklerden güç alır
Saygılar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #16 : Ocak 17, 2016, 11:22:15 »
1.5 yıldır mmt sanzıman kullanıyorum ilk alışına her gün onu yapan mühendise içimden geleni söyledim:) ben yüksek beklenti içinde aldım arabayı neyse zamanla alıstıkca o sarsıntıyı minimize edebiliyorsunuz  aracın vites geciş devirlerini vs öğreniyorsunuz ve tam değişceği zaman hafifce gaz pedalından ayağınızı cekiyorsunuz minimize edebiliyorsunuz yığılmayı önemli bir konu evet arac rampa cıkıslarda deviri geldiğinde vites değiştirir rampada olsada bunu da engellemek için E sport modu yada manuel modda cıkmanız lazım bir gün basıma geldi ve aktivatörü ısıtarak 1 saat soğumasını bekledim rampada o günden bugune rampa cıkarken ya sport moda alırım yada manuele ama keyifle süreceğiniz bir araba ekonomi konusunda :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '14
  • 45 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #17 : Ocak 17, 2016, 12:50:15 »
Oğuz bey yeni aracınız hayırlı olsun öncelikle kazasız ve huzurla kullanmanızı dilerim.
MMT vites ilk zamanlar sancılı ve sıkıntılı olabilmektedir. Ancak şunu gönül rahatlığı söylemek isterim ki alışınca ve kullanım dilini çözünce zevkle kullanacaksınız.
1. Vites geçişleri konusunda ayağınız gaz pedalında sürekli basılı olmasından kaynaklanıyor (vites geçişlerinde hafiften ayağınızı gazdan çekmeniz bunu engelleyecektir. Şanzumanın vitesi değiştirmesine izin vermek lazım) Bence şu şekilde düşünebiliriz. Normal manuel araçlarda araç devirliyken ayağımızı debriyajdan çok sert şekilde basıp vites geçişleri yaparsak ve tekrar sert çekilde çekersek ayağımızı araç silkeleme yapacaktır. Aracın yüksek torktan aniden çıkıp tekrar torklanmasının neticesidir kısaca olay.
2. Aracın motorunun 1.4 olması, şanzımanın da ekonomi odaklı(düşük devirde motoru tutmak istemesi) olmasının sonucu ve bunlara birde aracın ağırlığını da eklersek kaçınılmaz son bizimle rampada yüzleşmemizle sonuçlanıyor. Diğer ustalarımın da dediği gibi aracı manuelde ya Es modunda yada biraz daha fazla gaza basarak aracın otomatik spor modunda olmasıyla çözebilirsiniz.(yol uygun ise tabi) İlk başlarda sıkıntı gibi gözükebilir ama araçla oynamak ve yönetmek çok keyif verici bir hal alıyor çünkü ne yaparsanız yapın o debriyaja hiç bir zaman basmayacaksınız. Çünkü mmt şanzıman her türlü kontrolü size veriyor ve bunun tüm yorucu kısmını kendisi hallediyor size sadece yönetmek kalıyor. 10 sene manuel araç kullanan birisi olarak keşke otomatik vites en baştan alsaydım diyorum ve bunu MMT şanzımana rağmen diyebiliyorum.

Uzun bir yazı oldu bu yüzden kusura bakmayın arkadaşlar. Hatalı yada yanlış yazdığım kısımlar olursa lütfen ustalarım düzeltsinler.
2014 1.4 D4D Corolla Premium Mmt Vites
+Touch Go (navi)
+Protech
+Koltuk ve iç döşeme koruma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 94000
  • Model Yılı: '08
  • 46 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #18 : Ocak 17, 2016, 15:03:21 »
1.Mücahit bey her araç gibi mmt aracınızlada istediğiniz zaman boşta gidebilirsiniz
2.aracınız hangi vites aralığında ise boştan vitese geçerken o viteste devam eder bazı durumlarda vitese geçirmek için hafifce frene dokunmanız gerekebilir ama siz yinede aracınızı boşta kullanmayın viteste yokuş inmek boşta inmekten taha tasarrufludur boşta inerken araç yakıttan hareket sağlarken viteste ayağınızı gazdan çektiğinizde tekerleklerden güç alır
Saygılar
Biligiler beklediğim gibi, araç hangi vites aralığında ise ona geçer demişsiniz ancak misal verecek olursak Yokuş aşağı giderken 2. viteste hızımız 30 km süratte iken boşa aldık diyelim, Hızımız 90 km sürate ulaştığı zaman E pozisyonuna aldığımız zaman vites 2 ye mi geçer yoksa 5 e mi.
Çok kafa karıştırmadım umarım.
Her şey suretin suretinin sureti...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '14
  • 45 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: 2008 4D4 MMT
« Yanıtla #19 : Ocak 17, 2016, 15:22:35 »
Mücahit bey araç hızına bağlı olarak en uygun vitese geçiyor gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
2014 1.4 D4D Corolla Premium Mmt Vites
+Touch Go (navi)
+Protech
+Koltuk ve iç döşeme koruma