Gönderen Konu: gaza yüklenince devir saatinin aniden yükselip tekrar normal devrine dönmesi  (Okunma sayısı 15196 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Sadece Arthur Schopenhauer
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 134000
  • Model Yılı: '08
  • 36 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Herkese selam ; Arabamın 10 bin bakımını(134000km) yaptırdıktan sonra olan bir sorunu sizle paylaşacağım. arabamı manuelde(mmt) kullanırken ve yaklaşık 80-90 km hızla 2000 devirde 5. viteste giderken sollama için  gaza yüklendiğimde devir saati 2700-2800 e çıkıp 2200-2300 e geri düşlüyor daha sonra hızla doğru orantılı bir şekilde tekrar yükselmeye başlıyor. bununla ilgili oldukça araştırma yaptım. kimi enjektör temizliği, egr valfi , maf sensörü temizliği diyor , kimi hava filtresinden olduğunu söylüyor , baskı balatayla alakalı olabileceği görüşü de var. Arabanın baskı balatasını 10 bin km önce toyota yetkili servisinde çalışan bir arkadaşa yaptırdım (1100 tl).marka hakkında bilgim yok maalesef cahilliğime geldi bu durum. bundan ötürü debriyaj balatasından olduğunu düşünmüyorum daha da doğrusu düşünmek istemiyorum. şunu da söylemem gerek bakım sonrası ustam arabanın enjektör değerlerinin iyi olmadığını ve temizliğin şart olduğunu söyledi bir ay içinde getireceğimi söyleyip ayrıldım. ayrıca on bin bakımı öncesinde böyle bir sorun yoktu bakım sonrasında oluştu. Nedeni nedir neden olabilir? fikir sunabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Benim kanatim baskı balata enjektör rolantide dalgalanma yapmaz genelde beyaz duman atıp yakıtta  artışa sebep olur.Baskı tam kavramıyor gibi duruyor geçmiş olsun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
5. viteste giderken gaza yüklendiğinizde vites 4 veya 3'e düşmeden sadece devir artırıyorsa..

Debriyaj Balatası bitmiş gibi bir davranış sergileniyor demek olur.

Yetkili serviste çalışan arkadaşın balatayı değiştirdiği kesin mi?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Baskı balata diye düşünüyorum. Diğer söyledikleriniz sadece devir yükselip normalleşmesiyle kendisini göstermez gibime geliyor. Anlattığınızı ilk okuduğumda aklıma hemen baskı balata geldi.
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 351 kere teşekkür edildi
Anlattığınız olayın tek sebebi baskı balata gibi gözüküyor, bence işçilikten dolayı sorun olmuş.
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Sadece Arthur Schopenhauer
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 134000
  • Model Yılı: '08
  • 36 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
öncelikle yanıtlarınız için teşekkür ediyorum. arkadaş baskıyı değişmeden önce arabayı düz yolda e veya r konumuna aldığımda araba kıpırdamıyordu yani ciddi ciddi baskı balata bitikti ha o halde araba gitmiyor muydu yine 175 i görmüştüm ancak baskı balata değişiminden sonra e veya r konumunda araba gaza basmadan kendiliğinden hareket ediyor özellikle de r konumunda bu daha da bariz. forumlarda baskının bittiğini anlamak için yapılacak olanlardan birini bikaç kez denedim ; 60-70 km ile 5. viteste hafif bayırda gaza yüklendim ve araba yavaş yavaş hızlandı boğulmadan gidebildi. açıkcası bunlar ve de sorunun 10 bin bakımından sonra oluşması baskı balata kaynaklı olmadığını düşündürüyor. ayrıca şunu da söylemek lazım bu durum sürekli olmuyor bazen özellikle deniyorum olmuyor.önümüzdeki hafta trabzon a gidebilirsem baktıracağım bakalım ne denecek

Mesaj Birleştirildi: Ocak 02, 2016, 09:10:44
burda hangi konu içinde okuduğumu hatırlamıyorum ama mmt nin baskı balata değişiminde farklı malzeme kullanılması durumunda kalibrasyon sorunu oluyor diye söyleniyordu ve sık sık kalibrasyon yapılması gerektiğinden bahsediliyordu. sorun kalibrasyonla ilgili olabilir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
@Onur AÇIL (36242) Olabilir, kalibrasyon ayarına da baktırmakta yarar var. şanzıman yağını değiştirdiniz mi?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Sadece Arthur Schopenhauer
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 134000
  • Model Yılı: '08
  • 36 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
şanzıman yağını değişti mi bilmiyorum onu da söylemek lazım. bu arada yakıt tüketimi ortalamam 5.6 lt/100 km olarak görünüyor ki genelde depoyu fulleyip kontrol ederim sonuç aşağı yukarı doğru olur. bu yolun da 200 km si şehir içi 450 km si uzun yol ( bayburt-trabzon ve tekrar trabzon-bayburt) . uzun yol karlı ve sıkıntılıydı 4.-5. vites gideceğim çoğu yeri 3. vites giderek bu değer oluştu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
şanzıman yağını değişti mi bilmiyorum onu da söylemek lazım. bu arada yakıt tüketimi ortalamam 5.6 lt/100 km olarak görünüyor ki genelde depoyu fulleyip kontrol ederim sonuç aşağı yukarı doğru olur. bu yolun da 200 km si şehir içi 450 km si uzun yol ( bayburt-trabzon ve tekrar trabzon-bayburt) . uzun yol karlı ve sıkıntılıydı 4.-5. vites gideceğim çoğu yeri 3. vites giderek bu değer oluştu.

şanzıman yağının değişip değişmediğini teyit etmeniz lazım aracınız 134 binde, kullanım şartlarına göre 2. yağ değişimine bile ihtiyacı olabilir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Sadece Arthur Schopenhauer
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 134000
  • Model Yılı: '08
  • 36 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
teşekkürler onu da soracağım inşallah kendi değişmemişse değiştireceğim. bakalım sonuçlar nasıl olacak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '09
Merhaba konuyu hortlatıyorum ama sorunu nasıl çözdünüz?