0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba arkadaşlar,bugün lpg'nin 10bin bakımına gittim, Brc yetkili montaj yaptırdığım yer,sadece 2 adet filtreyi değiştirdi,pc'ye bile bağlamadan tamam dedi, ya dedim bi baksaydık oranlarına, sorun varmı dedi yok dedim gerek yok Brc birkez ayarlanır sorun yoksa kurcalanmaz, e yol ayarı boşver dedi, içime sinmedi tabi, bende şu elm 327 olayıyla aracın yakıt değerlerine bakmak istiyorum,yakıt karışım oranına bakıp lpg'nin araca sorun yaratmaması için arada kontrol ederim. Forumda kısa bi araştırma yaptım, Sanırım versiyon 1.5 olmalıymış.1.Bu ürünlerin verilerine güven olurmu.2.Herhangi bir android telefon oluyormu.3.Yakıt verisi öncelikli hangi ürünü önerirsiniz ?Ben forumda 2015 te alınan bu ürünü buldum ne dersiniz?https://tr.aliexpress.com/item/V1-5-Super-MINI-Bluetooth-ELM-327-Version-1-5-OBD2-OBDII-ELM327-for-Android-Torque/32272347186.html?adminSeq=200643121&shopNumber=1046511
O ustaya bir daha gitmeyin. Çorumdaki Özenç ustaya da bölgenize yakın nerede yol ayarı yaptırabileceğinizi sorun. Ayarlatın ve rahat edin. Kaç brc ustası gördüysem hepsinin bakış açısı anlattığınız gibiydi. Ama kaliteli marka ya, ayarı bozulmaz!!!
Hem kaliteli hem de toyota ile en uyumlu kit Mutlu unutma. Japon meendislerle beraber geliştirmişler
En uyumlu? Neye göre, kime göre? diye sorarım o zaman.
Mutlu Grand vitarayı adapazarına gelin yolladım. Araç arıyorum ona göre
Beyin fırtınası olması amacıyla bir fikir atıyorum ortaya. Motor suyundan ısı alarak motorun sıcaklığı 40 dereceye geldikten sonraki süreç ısınma süresi fazla olacağına, bu ısıyı atık ısı olan egzos sisteminden alsak nasıl olur? Ya da egzos manifoldundan alınsa bir ısı değiştirici ile nasıl olabilir?
Bence çok mantıklı. Hatta egzoz sistemi ile ısınan ayrı bir kapalı devir daim sistemi olacak. Kışın ilk çalıştırmada kaloriferi belli bir sıcaklığa kadar o sistem ısıtacak sonra o otomatik kapanıp motordan ısınan su devreye girecek. Çok kısa sürede araç içi ısınır camlar çözülür. Çevreye de oldukça faydalı olabilir. Lakin bu su sürekli devir daim olursa çok ısınacak onu soğutmak gerekecek. Bayağı karmaşık sistem olacağı kesin
Amaç ne Mutlu? Ben hiç anlamam bu araba işinden ama araştırırım
Motor suyundan ısı alarak motorun sıcaklığı 40 dereceye geldikten sonraki süreç ısınma süresi fazla olacağına, bu ısıyı atık ısı olan egzos sisteminden alsak nasıl olur? demişim abi.
Tamam da işte mantık ne? Nereye alacaksın ısıyı amaç ne? Amaç motoru ısıtmak mı?
Motordaki ısıyı kullanmamak amaç. Motordaki ısıyı kullanırsan eğer motor soğukken (çalışma sıcaklığı altında) daha fazla yakıt harcayacak ısınması için. Ama egzos öyle değil. Atık ısı. Boşa atılan ısıyı kullanabilme yolu aradım.Gerçi şimdi düşününce motorun suyundan ısı almak radyatöre olan ihtiyacı azaltacaktır motor ısındıktan sonraki süreçte, örneğin uzun yolda.
Benim rahmetli regülatör de öyle sesler çıkarmaya başlamıştı, değişti. Bazı devirlerde böğürüyor değil mi? Sen işletmiş miydin ruhsata?@Kaan Kara (29002)
İşte obd farkı. Kaan efsane olmuş senin değerler. Murat abi eli değmiş gibi.
Abi sanirsam Kaan'in ki bogurme degilde cok sessiz ortam da duyulan hafif turbo sesi misali gibi bir ses.GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi