Gönderen Konu: Torque Programının Kullanımı  (Okunma sayısı 162164 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #940 : Eylül 25, 2016, 18:53:31 »
Olsun sıfıra tutturularak motorun beyninden daha iyi iş çıkartılıyor.  :lol:

Murat abi mantıklı da peki bu vakum değerinin fabrikasyon orijinal değerini nereden bulabiliriz ki karşılaştıralım.

İşte sıkıntı burada :) Bende Avensis için değerler var gibi, bir ara netten araştırarak bulmuştum. Ama en azından bir şekilde kayıt alıp başlamak lazım gidişatı görmek için, yağ değişimlerindeki yağın etkisi falan anlaşılır.

Nozuller konusunda da bende sadece LOVATO ya ait nozüllerin tablosu var. :tamam:

@Murat Köse (28015) abi nozul ölçülerini veya seri numaralarını görebilmek için epey uğraştım ama bişey anladım ordaki yazanlardan bu yüzden 2 tane fotoğraf çektim bu fotolardan nozul ölçüsü anlamak mümkün mü?

Birde benim araca takılması gereken nozul ölçüsünü nedir acaba?

Nozül denilen şey bizde Enjektörün altındaki borunun girdiği yer, hani sen 2. resimde manifolda giren yei çekmişsin ya aynısı boruyu takip et enjektöre giren yerde de var bizim lovatoda oradaki sarı şeylerde yazıyor A B C D gibi sende 1.8 2 2,2 vb yazması lazım. yazmıyorsada demek ki delmişlerdir mevcutları.

Bizim valvematik motorlar için 2 mm öneriliyor.


Mesaj Birleştirildi: Eylül 25, 2016, 18:55:50
@Murat Köse (28015) hava filtresini her 10 bin km bir değiştiriyorum ben.40 bin olmasını beklemiyorum yani.
Çünkü bu motorun tek istediği ince yağ(0w-20) ve temiz nefes çekmek istiyor :tamam:

Peki hiç MAF sensörü temizliği yaptınız mı hocam yada boğaz kelebeği temizliği ? Sizin rölantide -5 lerde yakıt düzeltmesi yani yakıtı kısmaya çalışıyor AFR yi tutturmak için.
THE END

Toyota Club Türkiye

Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #940 : Eylül 25, 2016, 18:53:31 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #941 : Eylül 25, 2016, 19:16:04 »
Abi yakit değişimi sonrası bu değerler çıkmış olabilir, yada yakıt katkılı falansa kuvvetli geliyordur.

@Murat Köse (28015)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 82000
  • Model Yılı: '12
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #942 : Eylül 25, 2016, 19:46:37 »
İşte sıkıntı burada :) Bende Avensis için değerler var gibi, bir ara netten araştırarak bulmuştum. Ama en azından bir şekilde kayıt alıp başlamak lazım gidişatı görmek için, yağ değişimlerindeki yağın etkisi falan anlaşılır.

Nozuller konusunda da bende sadece LOVATO ya ait nozüllerin tablosu var. :tamam:

Nozül denilen şey bizde Enjektörün altındaki borunun girdiği yer, hani sen 2. resimde manifolda giren yei çekmişsin ya aynısı boruyu takip et enjektöre giren yerde de var bizim lovatoda oradaki sarı şeylerde yazıyor A B C D gibi sende 1.8 2 2,2 vb yazması lazım. yazmıyorsada demek ki delmişlerdir mevcutları.

Bizim valvematik motorlar için 2 mm öneriliyor.


Mesaj Birleştirildi: Eylül 25, 2016, 18:55:50
Peki hiç MAF sensörü temizliği yaptınız mı hocam yada boğaz kelebeği temizliği ? Sizin rölantide -5 lerde yakıt düzeltmesi yani yakıtı kısmaya çalışıyor AFR yi tutturmak için.

Orayada baktım murat abi herhangi birşey yazmıyor iki kişi inceledik birimiz görürdü en azından :D

Biraz araştırdım netten bikaç tabloda var genelde 1.6 araçlar için 2.0 veya 2.1 gibi ölçüleri tavsiye etmişler sanırım benimki 1.8 gibi birşey o yüzden basınç yüksek birde benim enjektör süreleri çok yüksek buda basınçtan kaynaklanıyormuş okuduklarıma göre. yüksek basınçta enjektörler düzgün çalışamıyormuş. benim atiker gold kit enjektorleri hizli ac kapa yapabilen enjektorler olduğundan çalışma hızı 3 ms lere bile inilebiliyormuş ancak 4 msde yeterliymiş benimki masallah 6-7 geziniyor rolentide.

aşağıdaki tablo başka bir forumdan alıntı:

A gurubu   1.6 mm   nozul 1000-1300 cc motora
B gurubu   1.8 mm   nozul   1300-1400 cc motora
C gurubu   2,0 mm   nozul 1600-1800 cc motora
D gurubu   2.2 mm   nozul 2000-2200 cc motora
E gurubu   2.4 mm   nozul 2200-2400 cc motora
F gurubu   2.6 mm   nozul   2400-2600 cc motora
G gurubu   2.8 mm   nozul 2600-2800 cc motora

Eğer doğruysa bu sorunu yaşayan başka arkadaşlarada yol gösterebilir diye ekledim buraya;

Birşey daha buldum faydalı bir yazı bence birde sizler okuyun istedim yine başka bir forumdan alıntı olarak ekliyorum aşağıya:

Bu konuyu nasıl kaçırmışım :) Düzeltmem gereken bir kaç şey var. Nozul denen şey lpg enjektörlerinin debisini sınırlamak için kullanılır. Enjektörler elektromekanik gaz valfleridir. Elektrik verilince valf açılır gaz geçirir. Nozul küçük olursa verebileceği gaz az olur. Ama burada nozul olayın tek aktörü değil. Regülatör basıncı yüksek olursa nozul küçük bile olsa geniş nozula göre daha fazla gaz akışı sağlanabilir. Bu işin sınırları regülatörün min-max çalışma basıncı ve enjektörün çalışma hızı ile alakalı. Pratikte enjektörün çalışma karakteristiği temel alınır. Diğer değerler buna göre belirlenir. Yani tek başına şu motora şu nozul diye bir şey olmaz. Nozul fazla büyük olursa geçen fazla gaz miktarını dengelemek için kalibrasyon sırasında enjektör zamanları iyice kısılır. Bu sefer enjektörün düzgün çalıştığı aralığın dışına çıkılabilir. Enjektör çok küçük olursa motora yeterli gazı verebilmek için gerekli zaman çok uzayacağı için üst devirlerde sıkıntı çıkar. Aracınızın nozul çapını boşverip enjektörlerin rolantide far, klima gibi yükler kapalı iken kaç ms'de çalıştığına bakmanız lazım. Piyasadaki çoğu enjektör 4ms altında düzgün çalışmıyor. Asıl bakmanız gereken nokta burası.
Ford Escort 98 1.6 cli
Fiat Palio 2009 1.3 multijet
Fiat Punto evo 2011 1.4 fire
Toyota Auris 1.6 otomatik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #943 : Eylül 25, 2016, 20:20:48 »
Abi yakit değişimi sonrası bu değerler çıkmış olabilir, yada yakıt katkılı falansa kuvvetli geliyordur.

@Murat Köse (28015)
Yav Bekir abiyi lpg takmadan paranoyak ettiniz arkadaş [emoji16] [emoji16] [emoji16]

Lpg söküyorum kısmetse konusu açtırmadan sizin bu "sensör değer savaşları"  nız bitmeyecek anlaşılan.
Özellikle murat abi artık "sensör gurusu"  oldu maşallah.
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #944 : Eylül 25, 2016, 20:48:38 »
Yav Bekir abiyi lpg takmadan paranoyak ettiniz arkadaş [emoji16] [emoji16] [emoji16]

Lpg söküyorum kısmetse konusu açtırmadan sizin bu "sensör değer savaşları"  nız bitmeyecek anlaşılan.
Özellikle murat abi artık "sensör gurusu"  oldu maşallah.

Lpg taktıktan sonra paranoyak olmaktan iyidir hacı  :rofl: Bak artık arabayı biliyoruz şükrediyoruz arabamıza  :rofl: :rofl:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #945 : Ekim 01, 2016, 23:05:42 »
Bugünkü Bursa-İstanbul-Bursa gezimizin kayıtları

Tek tek resimlemek çok zor geldi bu sefer çünkü bayaaaa farklı farklı kayıtlar aldım.
4 kişi bagaj dolu başladık. Feribota kadar normal sürüş,sonrasında İstanbul trafiği ile Fatihe gittik. Dönüşte 3 kişi boş bagaj ile İstanbul trafiğiyle feribota, sonra Yalova rampaları derken Bursaya evimize :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #946 : Ekim 01, 2016, 23:23:48 »
Bugünkü Bursa-İstanbul-Bursa gezimizin kayıtları

Tek tek resimlemek çok zor geldi bu sefer çünkü bayaaaa farklı farklı kayıtlar aldım.
4 kişi bagaj dolu başladık. Feribota kadar normal sürüş,sonrasında İstanbul trafiği ile Fatihe gittik. Dönüşte 3 kişi boş bagaj ile İstanbul trafiğiyle feribota, sonra Yalova rampaları derken Bursaya evimize :)

18.51 deki kayıtta yanında kim vardı da artistik çektin bastın gaza :) Diğerleri hep 100 bunda 140 lara falan çıkma var :) Valla ne diyeyim ellerime sağlık deli gibi ayar yapmışım kendi arabamda bu kadar iyi değil :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #947 : Ekim 01, 2016, 23:33:27 »
18.51 deki kayıtta yanında kim vardı da artistik çektin bastın gaza :) Diğerleri hep 100 bunda 140 lara falan çıkma var :) Valla ne diyeyim ellerime sağlık deli gibi ayar yapmışım kendi arabamda bu kadar iyi değil :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Abi orada otobana girdiğim için dedim yüksek hızlarda da kaydı olsun bari her şeyiyle okuyalım sistemi :)

Yalova virajlarında normalde sakin olan ben yine devirli gittim :)

Abi vallahi ellerine sağlık mükemmel olmuş. Gidişi yakışı mükemmel. Allah razı olsun :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #948 : Ekim 01, 2016, 23:37:27 »
Abi orada otobana girdiğim için dedim yüksek hızlarda da kaydı olsun bari her şeyiyle okuyalım sistemi :)

Yalova virajlarında normalde sakin olan ben yine devirli gittim :)

Abi vallahi ellerine sağlık mükemmel olmuş. Gidişi yakışı mükemmel. Allah razı olsun :)

Allah cümlemizden razı olsun  :saygi: kazasız belasız hayırlı yolculuklar her daim inşallah  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 82000
  • Model Yılı: '12
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #949 : Ekim 05, 2016, 21:50:58 »
Arkadaşlar merhaba;

Hafta sonu lpg ecusu değişti ve daha önce yaptığım ayarlar silindi yeni ayarlar sonrasında aldığım log kayıtlarını sizinle paylaşmak istedim daha iyisini yakalamak için neler yapabilirim sizce?


Ford Escort 98 1.6 cli
Fiat Palio 2009 1.3 multijet
Fiat Punto evo 2011 1.4 fire
Toyota Auris 1.6 otomatik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #950 : Ekim 05, 2016, 21:56:43 »
Ayardan önce akü kutup başını söküp resetlediniz mi aracın benzin haritasını?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 82000
  • Model Yılı: '12
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #951 : Ekim 05, 2016, 22:06:18 »
Ayardan önce akü kutup başını söküp resetlediniz mi aracın benzin haritasını?

Yok yapmadım Mehmet bey okudum aslında ama fırsatım olmadığı için bunu uygulayamadım. İşin aslı kendimce lpg ayarı yapınca sıfırlanmadan da düzelir diye düşündüm ama yanlış bir mantık oldu sanırım :rofl:

Sanırım benzin haritasını sıfırlamak için araç çalışmıyorken kutup başını söküp bir süre beklemek gerekiyordu.
Ford Escort 98 1.6 cli
Fiat Palio 2009 1.3 multijet
Fiat Punto evo 2011 1.4 fire
Toyota Auris 1.6 otomatik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #952 : Ekim 05, 2016, 22:57:17 »
Yok yapmadım Mehmet bey okudum aslında ama fırsatım olmadığı için bunu uygulayamadım. İşin aslı kendimce lpg ayarı yapınca sıfırlanmadan da düzelir diye düşündüm ama yanlış bir mantık oldu sanırım :rofl:

Sanırım benzin haritasını sıfırlamak için araç çalışmıyorken kutup başını söküp bir süre beklemek gerekiyordu.

Bu işin kestirme yolu aslında, bu ayarla bir hafta kadar kullanırsanız aynı hesaba gelir, yeni harita buna göre şekillenir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 82000
  • Model Yılı: '12
  • 8 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #953 : Ekim 06, 2016, 20:49:11 »
Bu işin kestirme yolu aslında, bu ayarla bir hafta kadar kullanırsanız aynı hesaba gelir, yeni harita buna göre şekillenir.

Kestirme yol elinde alet edavatın olmayınca birde araçla ilgilenecek pek zamanın olmayınca uzun yola dönüşüyor Mehmet bey  :) madem öle böle kullanayım sonrasındaki yeni oluşan haritaya göre ufak ufak müdahalelerle gittikçe iyi hale gelir bu haliyle de kullansam bir sıkıntı yaşamam sanırım.
Ford Escort 98 1.6 cli
Fiat Palio 2009 1.3 multijet
Fiat Punto evo 2011 1.4 fire
Toyota Auris 1.6 otomatik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dr. Driver
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 63 kere teşekkür etti
  • 384 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #954 : Ekim 10, 2016, 19:22:13 »
@Kaan Kara (29002) da bizim log kayıtlarını atacaktı ama  :islik: :islik:
R1 35 
╚╬╬╬     Yolumuza Auris olmadan devam ediyoruz :(
  24 6   
Bu sene de şampiyon görelim sizi!! Beşiktaşk En Büyük Aşk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #955 : Ekim 13, 2016, 02:13:56 »
@Kaan Kara (29002) da bizim log kayıtlarını atacaktı ama  :islik: :islik:

geldi şimdi geldi sıcak sıcak  :)

intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #956 : Ekim 13, 2016, 02:16:43 »
devamıda var :)

araç 1.33 Auris 1 makyajlı kasa, Doktordan temiz  :rofl:

araçta 3 kişiydik ama bazılarında 2 ye düştü sayı
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #957 : Ekim 13, 2016, 02:17:48 »
buda kaydın dosyaları

intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #958 : Ekim 13, 2016, 07:24:38 »
Kaan bu araba lpg limi?  :wacko: :wacko:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1007 kere teşekkür edildi
Ynt: Torque Programının Kullanımı
« Yanıtla #959 : Ekim 13, 2016, 12:00:23 »
Kaan araç lpg.li ise ayarları iyi değil fakir karışımda seyretmiş hep. :huh:
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler