0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Biraz zenginde kalmış sanırım lpg ayarı. Ufak bir ince ayar istiyor sanki.
Merhaba mutlu bey,aliexpress'ten aldığım ve 4 aydır beklediğim ürün geldi çalışıyor ürün aşağıda, torque programını da indirdim akşam bi 20km. kayıt almayı düşünüyorum, dikkat etmem gereken bir durum varmı uzun ve kısa yakıt zamanlarını ve bir kaç bilgiyi kayıt edip sizin eklediğiniz programda açıp buraya yükleyeceğim umarım arkadaşlardan geri bildirim alabilirim.https://www.aliexpress.com/item/Elm327-Bluetooth-ELM-327-V1-5-V-1-5-OBD2-OBDII-Adaptor-Scanner-for-Android-Code/32701096092.html?spm=2114.13010608.0.0.AddZEqAraç: 2006 Corolla sol hb. oto.Not: Aslında bu ürünü ocak ayında sipariş vermiştim, kargo 1 ayda geldi ptt kargo üzerinde ismim olmadığı(Benim hatam adres kısmına ismimi yazmayı unutmuşum,adresim telefon numaram vardı) için ürünü teslim etmedi ürün geri döndü satıcı para iadesi yaptı bende tekrar sipariş verdim 20günde geldi. süreç bu yüzden uzadı sipariş verecek arkadaşlar tereddüt etmeden alabilirler.
Merhaba arkadaşlar, 2 hafta önce ecu'yu resetleyip log kaydı almıştım, +12 gibi fakirde çalışıyordu ve değişik zamanlarda kayıt aldım hep +12' ler deydi bugün 50km. yolculuk öncesi ecu'yu tekrar resetledim ve sonuç aşağıda.Not: 2006 Corolla sol oto hb. Kit: Brc Sequent 32 obdli, araç otomatik olduğundan devir sürekli 2000-3000rpm arasında.1) long +12 lerde olduğu halde neden short +-5 lerde mesela karışım +12 fakirde olduğundan short'tun yakıtı arttırması gerekmezmi? Benim lpg ayarı sabit +12 'ye mi ayarlanmış ki değişmiyor.Sıkıntı zaten bu stft, ltft nin lpg enjektörlerine müdahale edememesi. Bu nedenle ayarsız lpg yüzünden bu değerler artıyor. Ltft nin 12 de olması da aracın çok fakirde çalıştığının göstergesi. Stft anlık düzeltme, ltft ise uzun dönemli düzeltme. Stftlerde düzeltme olmayınca uzun bir süre uzun dönem ortalaması ltft yi etkiliyor.2) Lpg' nin ecusu yakıt değerlerini nereden alıyor, aracın kendi ecusundan mı nasıl , yoksa direk sensörlerden mi? Obd li ise alır, değilse almaz. Obd li lpg kitlerinde araçtan hali hazırdaki verileri alır (stft,ltft) Bu yakıt değerlerini de motor beyni komplike işlemlerden sonra hesaplar. Giren veriler arasında havanın sıcaklığı, giren hava miktarı, egzos sıcaklığı, oksijen sensörü, gaz pedalı konumu, vs. ... bilgileri değerlendirerek stft yi oluşturur. Böyle komplike birşeyi lpg beyninin yapabilmesi zaten imkansız. Bu bilgiyi alıp ona göre kendi göndereceği lpg miktarının ne kadar olması gerektiğini ayarlar lpg beyni sadece. 3) Benim araç 10lt. lpg tüketiyor, long +-5 olsa 11lt. lpg mi tüketir ?Benzindekinin %20 fazlasını tüketir. Ama aracınız %12 fakir karışımda olduğundan benzindekiyle benzer bir yakıt tüketimi elde ediyorsunuzdur. Dediğiniz gibi ayar tam ayarlanırsa 11-11.5 lt leri görebilir. Belki görmeyebilir de, fakir karışımda olduğundan araç gitsin diye fazla basıyorsunuz belki, ayar tam olunca araç bir nebze daha iyi hızlanıp gaza eskisi gibi fazla basmak zorunda kalmayabilirsiniz. Değişkenler çok fazla. 4) Anlamadığım başka bir şeyse yanma esnasında fakir karışımda çalışan motorun subapları neden daha fazla ısıya maruz kalır, yanıcı madde az hava fazla neden daha çok ısınsınki ?5) Lpg nin ecusu yakıta müdahaleyi nasıl yapıyor enjektör sürelerinimi değiştiriyor, birde bu süreler nasıl lpg ecusunda, aküyü söktüğüm halde kayıtlı kalıyor ? Yapılan ayarlar lpgnin beynine yazılıyor. Harddisk gibi düşünebilirsiniz. Hangi devirde gaza şu kadar basarken ne kadar gaz püskürtüleceğini belirliyorlar ayar yaparken. Haliyle harddiske yazıldığı için de güç kesilse de ayarlar gitmiyor. Bakım zamanı geldi, ensonki bakımda adam pc'ye bile bağlamadı,filtreleri değiştirip 60tl. yi cebe indirdi, yol ayarından bahsettim yüzüme bön bön baktı "gerek yok yeeaa kendi ayarlıyo" dedi, bu sefer başka yere gitmeyi düşünüyorum, şimdi desemki benim araç +12 fakirde çalışıyor ayarlayalım oda deseki obd li kendi ayarlıyo ne cevap vermem lazım birde benim ecu fazla bir bilgi görme olanağı sunmuyor, birkaç tanesi anlamadım,(intake air temperature,throttle position manifold,mass air flow rate,timing advance) bilen varmı. O nedenle yol ayarı yapan önerilen ustalara gitmeniz lazım. Ben sırf onun için Ankara'ya gittim, kafam rahat şu an. OBD li ise ve +12 lerde geziniyorsa obd bağlantısı yapılmamıştır. Ustaların çoğu arıza ışığını söndürüyor, başka bir işe yaramıyor CAHİLLİKLERİ yüzünden bağlamıyorlar. Açıkçası fazla para alarak ve bağlantı yapmayarak hile yapıyorlar. İngilizce-Türkçe online sözlüklere baksanız görürsünüz.intake air temperature, giriş hava sıcaklığıthrottle position manifold, boğaz kelebeği pozisyonumass air flow rate, hava debisi (miktarı)timing advance avans (ateşleme gecikmesi)Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim, konuyu da canlandırmış oluruz.
4. sorunuza cevap birazcık okuma isteyecek. Vaktim olmadığından özet yazamıyorum.Hava fazlalık katsayısının olduğu kısımda sorunuzun cevabı.http://web.itu.edu.tr/sorusbay/EGE/EGE_FILES/N03.pdfÖncesindeki kimya ile ilgili bilgiler http://web.itu.edu.tr/sorusbay/EGE/EGE_FILES/N02.pdf
@Harun Çildir (42461) ,Halanarıza lambası yanmıyor mu?Çok kötünayarlar, motorada zarar verebilir.
Arıza ışığını kendim sindirdim dün itibari ile me tavsiye eder siniz arkadaşlar Toyota auris 2008 aracım akü kutup başımı söküp ecu yu resetleyip ayar yaptırmaya mı gideyim kablo alıp kendimi yapayim bilgisayar bilgim çok iyi derecedeMesaj Birleştirildi: Ekim 11, 2017, 12:29:12Yakıt tüketimini artırır mi fakir karışım