0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Öncelikle iyi forumlar. 2009 model corolla d4d mmt şanzıman araca sahibim. Daha yoğun karlı yolda kullanma şansım olmadı. Ancak yokuş çıkarken ki şanzumanın karakteristikleri karda sorun yaratabilirmiş gibi geliyor. Yoğun karlı yolda kullanan arkadaşlardan bilgi alabilir miyim ? 1. şanzıman tam olarak benim müdahaleme izin vermiyor. Örneğin iki ile kaltığım zaman eğer devir düşerse otomatik olarak bire alıyor. Karlı ve buzlu yolda özellikle yokuşta bu sorun olur ve araç yerinden kıpırdamaz. 2. Yine manuelde 2.viteste kalkış yaptım devir 4.000'i geçtiği zaman otomatik olarak vites değiştirip 3.e geçiyor. Dolayısı ile karlı yolda yokuş çıkarken aracın hızının düşmesine ve akışın durmasına sebep olabilir. Sorular : 1. Karlı yolda nasıl kullanılmalı ? 2. Araçta antipatinaj olmadığı için patinaja düştüğü zaman ne yapılmalı ? 3.Karlı ve buzlu yolda kullananlar varsa bilgi verirler mi ?Saygılar...Mesaj Birleştirildi: Kasım 16, 2015, 15:05:18Herhalde Erzurum, Kars tarafında kullananlar daha net cevap verebilirler.
araç manuele alınır istediğin gibi kullanılır.veyaaaa.araç e oduna alınıp es tuşuna basılır...gerisi sizin becerinizz....1.seçenek her zaman daha iyidir..
1. şanzıman tam olarak benim müdahaleme izin vermiyor. Örneğin iki ile kaltığım zaman eğer devir düşerse otomatik olarak bire alıyor. Karlı ve buzlu yolda özellikle yokuşta bu sorun olur ve araç yerinden kıpırdamaz. +4C altında araç Kış moduna geçer, manuel olarak 2'ye alıp sorunsuzca hızlanırsınız. 2. Yine manuelde 2.viteste kalkış yaptım devir 4.000'i geçtiği zaman otomatik olarak vites değiştirip 3.e geçiyor. Dolayısı ile karlı yolda yokuş çıkarken aracın hızının düşmesine ve akışın durmasına sebep olabilir.Aracınız turbo diesel ve otomatik, hızlanmak istiyorsanız neden 3'e geçtiğinde yavaşlasın? hızını artırarak yoluna devam eder. Sorular : 1. Karlı yolda nasıl kullanılmalı ? E modunda 2. Araçta antipatinaj olmadığı için patinaja düştüğü zaman ne yapılmalı ? +4C altında MMT kavramayı en iyi şekilde ayarlar. 3. Karlı ve buzlu yolda kullananlar varsa bilgi verirler mi ? Dik yokuş tırmanışlarında her zamanki gibi S moduna geçin, dik yokuş inişlerinde yine her zamanki gibi Manuele alın.Saygılar...
dikkat.. araç mmt cvt değil..
Dik yokuş tırmanışlarında her zamanki gibi S moduna geçinkelimenize istinaden...... s modu bildiğiniz üzere mmt de yok..o bakımdan...300 000 km de kullanabilirsiniz.ama insan hata yapabilir...Mesaj Birleştirildi: Aralık 30, 2015, 20:32:02s snowes var biliyosunuz yüksek devir vites değiştiren..
açıklamalar için teşekkür ederim. Şu +4 olayını biraz açar mısınız? +4 derece altındayken manuele alınca vites küçültmüyor mu?
+4C altında 1- İlk harekette Manuel 2. vitese alarak harekete izin veriyor,2- Kavrama kontrolü daha dengeli ve yavaş gerçekleşiyor,3- Yokuş aşağı inişlerde devir yüksek olsa bile vites büyütmüyor.Bunları herzamankinden daha farklı gerçekleştirdiği anlaşılıyor.
mmt nin bu kadar ince düşünülmüş bir sistem olduğunu bilmiyordum. Son kar yağışında kışlık lastiğim olmadığı için tecrübe edemedim ama güzel bir detay. Sağolun.