Gönderen Konu: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı  (Okunma sayısı 6200 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« : Kasım 16, 2015, 13:23:07 »
Öncelikle iyi forumlar.

    2009 model corolla d4d mmt şanzıman araca sahibim. Daha yoğun karlı yolda kullanma şansım olmadı. Ancak yokuş çıkarken ki şanzumanın karakteristikleri karda sorun yaratabilirmiş gibi geliyor. Yoğun karlı yolda kullanan arkadaşlardan bilgi alabilir miyim ?

    1. şanzıman tam olarak benim müdahaleme izin vermiyor. Örneğin iki ile kaltığım zaman eğer devir düşerse otomatik olarak bire alıyor. Karlı ve buzlu yolda özellikle yokuşta bu sorun olur ve araç yerinden kıpırdamaz.
    2. Yine manuelde 2.viteste kalkış yaptım devir 4.000'i geçtiği zaman otomatik olarak vites değiştirip 3.e geçiyor. Dolayısı ile karlı yolda yokuş çıkarken aracın hızının düşmesine ve akışın durmasına sebep olabilir.
   
  Sorular :

      1. Karlı yolda nasıl kullanılmalı ?
      2. Araçta antipatinaj olmadığı için patinaja düştüğü zaman ne yapılmalı ?
      3.Karlı ve buzlu yolda kullananlar varsa bilgi verirler mi ?

Saygılar...


Mesaj Birleştirildi: Kasım 16, 2015, 15:05:18
Herhalde Erzurum, Kars tarafında kullananlar daha net cevap verebilirler.

Toyota Club Türkiye

Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« : Kasım 16, 2015, 13:23:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #1 : Kasım 16, 2015, 22:19:40 »
araç manuele alınır istediğin gibi kullanılır.
veyaaaa.
araç e oduna alınıp es tuşuna basılır...
gerisi sizin becerinizz....
1.seçenek her zaman daha iyidir
..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #2 : Kasım 16, 2015, 22:49:09 »
Öncelikle iyi forumlar.

    2009 model corolla d4d mmt şanzıman araca sahibim. Daha yoğun karlı yolda kullanma şansım olmadı. Ancak yokuş çıkarken ki şanzumanın karakteristikleri karda sorun yaratabilirmiş gibi geliyor. Yoğun karlı yolda kullanan arkadaşlardan bilgi alabilir miyim ?

    1. şanzıman tam olarak benim müdahaleme izin vermiyor. Örneğin iki ile kaltığım zaman eğer devir düşerse otomatik olarak bire alıyor. Karlı ve buzlu yolda özellikle yokuşta bu sorun olur ve araç yerinden kıpırdamaz.
    2. Yine manuelde 2.viteste kalkış yaptım devir 4.000'i geçtiği zaman otomatik olarak vites değiştirip 3.e geçiyor. Dolayısı ile karlı yolda yokuş çıkarken aracın hızının düşmesine ve akışın durmasına sebep olabilir.
   
  Sorular :

      1. Karlı yolda nasıl kullanılmalı ?
      2. Araçta antipatinaj olmadığı için patinaja düştüğü zaman ne yapılmalı ?
      3.Karlı ve buzlu yolda kullananlar varsa bilgi verirler mi ?

Saygılar...


Mesaj Birleştirildi: Kasım 16, 2015, 15:05:18
Herhalde Erzurum, Kars tarafında kullananlar daha net cevap verebilirler.
2009 u bilmem ama yeni kasa kullanıcısıyım. Manuelde Devir düşünce vites küçültüyor ama devir ne kadar çıkarsa çıksın vites yükseltmiyor. Değiştirmezseniz devir kesiciye giriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #3 : Kasım 17, 2015, 08:44:58 »
bakalım bu kış kış gibi geçerse kameraya çekip paylaşacağım. Youtube da bile yok. Sanırım ilk ben olacağım.

d4d corolla mmt snow drive test :D

Mesaj Birleştirildi: Kasım 17, 2015, 08:51:59
araç manuele alınır istediğin gibi kullanılır.
veyaaaa.
araç e oduna alınıp es tuşuna basılır...
gerisi sizin becerinizz....
1.seçenek her zaman daha iyidir
..

Saffet bey karlı ve buzlu yolda kullanma imkanınız oldu mu acaba ? Çünkü merak ettiğim manuelde yokuşta 2.viteste patinaja düşerse ayağınızı gazdan çektiğinizde otomatik olarak 1.vitese alacak ve araç durma noktasına gelecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #4 : Aralık 29, 2015, 09:33:57 »
araç manuelde iken kesinlikle bir üst vitese geçmez
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #5 : Aralık 29, 2015, 20:08:02 »
zaten manuel arabadada 1000-1200 devirde araba silkelemeye başlar sizde vites küçültürsünüz.mantık aynı değişen bişi yok.
2.viteste 1000 rpm de patinaj çeken bi araba var mı....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #6 : Aralık 29, 2015, 20:13:42 »
Öncelikle iyi forumlar.

    2009 model corolla d4d mmt şanzıman araca sahibim. Daha yoğun karlı yolda kullanma şansım olmadı. Ancak yokuş çıkarken ki şanzumanın karakteristikleri karda sorun yaratabilirmiş gibi geliyor. Yoğun karlı yolda kullanan arkadaşlardan bilgi alabilir miyim ?

    1. şanzıman tam olarak benim müdahaleme izin vermiyor. Örneğin iki ile kaltığım zaman eğer devir düşerse otomatik olarak bire alıyor. Karlı ve buzlu yolda özellikle yokuşta bu sorun olur ve araç yerinden kıpırdamaz.
    2. Yine manuelde 2.viteste kalkış yaptım devir 4.000'i geçtiği zaman otomatik olarak vites değiştirip 3.e geçiyor. Dolayısı ile karlı yolda yokuş çıkarken aracın hızının düşmesine ve akışın durmasına sebep olabilir.
   
  Sorular :

      1. Karlı yolda nasıl kullanılmalı ?
      2. Araçta antipatinaj olmadığı için patinaja düştüğü zaman ne yapılmalı ?
      3.Karlı ve buzlu yolda kullananlar varsa bilgi verirler mi ?

Saygılar...


Mesaj Birleştirildi: Kasım 16, 2015, 15:05:18
Herhalde Erzurum, Kars tarafında kullananlar daha net cevap verebilirler.
Recep bey aynı aracın 2008 modeli bende var bu tip araçlarda yani yarı otomatik araçlarda bazı kullanım püf noktaları var bu alışkanlıklar hem aracı sevmeyi hemde daha komforlu kullanmayı sağlıyor.
1'eğer aracınızla yokuş tırmanmaya başlıyacaksanız vites altında bulunan es moduna alın hem gereksiz tork kayıplarından veya yükselmelirinden oluşacak vites geçişleri olmayacak araç daha devirli gifecektir tırmanma bitince te dıkunuşla e tuşuna geçin şehir içi şiddetle tavsiye edilir
2'aracınzla dur kalklarda ve ışıklarda vitesi N konuma alarak balata ömrünü ciddi derecede uzatabilir ve ısınmaktan koruyabilirsiniz
3 –aracınızı dilediğiniz zaman manuele alarak vites geçişlerinizi kendiniz kontrol edebilirsiniz direksiyondaki F1 tuşları bunun için idealdir
Sormak istediğiniz birsey olursa şanzıman hakkında mmt bizler buralardayız

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #7 : Aralık 29, 2015, 20:53:54 »
    1. şanzıman tam olarak benim müdahaleme izin vermiyor. Örneğin iki ile kaltığım zaman eğer devir düşerse otomatik olarak bire alıyor. Karlı ve buzlu yolda özellikle yokuşta bu sorun olur ve araç yerinden kıpırdamaz.

+4C altında araç Kış moduna geçer, manuel olarak 2'ye alıp sorunsuzca hızlanırsınız.
   
    2. Yine manuelde 2.viteste kalkış yaptım devir 4.000'i geçtiği zaman otomatik olarak vites değiştirip 3.e geçiyor. Dolayısı ile karlı yolda yokuş çıkarken aracın hızının düşmesine ve akışın durmasına sebep olabilir.

Aracınız turbo diesel ve otomatik, hızlanmak istiyorsanız neden 3'e geçtiğinde yavaşlasın? hızını artırarak yoluna devam eder.
   
  Sorular :

      1. Karlı yolda nasıl kullanılmalı ? E modunda
      2. Araçta antipatinaj olmadığı için patinaja düştüğü zaman ne yapılmalı ? +4C altında MMT kavramayı en iyi şekilde ayarlar.
      3. Karlı ve buzlu yolda kullananlar varsa bilgi verirler mi ? Dik yokuş tırmanışlarında her zamanki gibi S moduna geçin, dik yokuş inişlerinde yine her zamanki gibi Manuele alın.

Saygılar...
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #8 : Aralık 29, 2015, 21:00:34 »
dikkat.. araç mmt cvt değil..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #9 : Aralık 29, 2015, 21:05:40 »
dikkat.. araç mmt cvt değil..

Saffet bey, eğer beni uyardıysanız, ilk D4-D MMT Corolla kullananlardanım, 8.5 yılda 120.000km yaptım.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #10 : Aralık 30, 2015, 20:26:39 »
 Dik yokuş tırmanışlarında her zamanki gibi S moduna geçin


kelimenize istinaden...... s modu bildiğiniz üzere mmt de yok..o bakımdan...300 000 km de kullanabilirsiniz.ama insan hata yapabilir...

Mesaj Birleştirildi: Aralık 30, 2015, 20:32:02
s snow
es var biliyosunuz yüksek devir vites değiştiren..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #11 : Aralık 30, 2015, 20:35:56 »
Dik yokuş tırmanışlarında her zamanki gibi S moduna geçin


kelimenize istinaden...... s modu bildiğiniz üzere mmt de yok..o bakımdan...300 000 km de kullanabilirsiniz.ama insan hata yapabilir...

Mesaj Birleştirildi: Aralık 30, 2015, 20:32:02
s snow
es var biliyosunuz yüksek devir vites değiştiren..

O zaman en doğrusunu yazalım..

Es modu (Eco Sport)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #12 : Ocak 04, 2016, 21:55:40 »
şimdi oldu harika oldu tekin bey....teşekkürler...
mmt yi çok sevdim bende bazı insanlar kullanamıyor anlamıyorum.şahane bi şanzman bence

ucuz müdahale edilebilir uzun ömürlü...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #13 : Ocak 04, 2016, 23:09:47 »

açıklamalar için teşekkür ederim. Şu +4 olayını biraz açar mısınız? +4 derece altındayken manuele alınca vites küçültmüyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #14 : Ocak 05, 2016, 18:30:51 »
açıklamalar için teşekkür ederim. Şu +4 olayını biraz açar mısınız? +4 derece altındayken manuele alınca vites küçültmüyor mu?

+4C altında

1- İlk harekette Manuel 2. vitese alarak harekete izin veriyor,
2- Kavrama kontrolü daha dengeli ve yavaş gerçekleşiyor,
3- Yokuş aşağı inişlerde devir yüksek olsa bile vites büyütmüyor.

Bunları herzamankinden daha farklı gerçekleştirdiği anlaşılıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #15 : Ocak 05, 2016, 18:35:18 »
+4C altında

1- İlk harekette Manuel 2. vitese alarak harekete izin veriyor,
2- Kavrama kontrolü daha dengeli ve yavaş gerçekleşiyor,
3- Yokuş aşağı inişlerde devir yüksek olsa bile vites büyütmüyor.

Bunları herzamankinden daha farklı gerçekleştirdiği anlaşılıyor.
mmt nin bu kadar ince düşünülmüş bir sistem olduğunu bilmiyordum. Son kar yağışında kışlık lastiğim olmadığı için tecrübe edemedim ama güzel bir detay. Sağolun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #16 : Ocak 05, 2016, 19:24:15 »
mmt nin bu kadar ince düşünülmüş bir sistem olduğunu bilmiyordum. Son kar yağışında kışlık lastiğim olmadığı için tecrübe edemedim ama güzel bir detay. Sağolun.

Otomasyon nedir.?
İnsan gücünün yoğun olarak kullanıldığı otomasyon sitemlerine yarı otomasyon (düz vites),
Makine ve Elektroniğin yoğun olarak kullanıldığı sitemlerede tam otomasyon (otomatik vites) denir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #17 : Ocak 22, 2016, 09:38:41 »
Dün gece ve gündüz Ankaranın karlı ve buzlu yollarında test etme şansı buldum. MMT şanzumanın karda araç kullanmaya herhangi bir olumsuz etkisi olmadı. Ancak tavsiyem yokuşlarda herzamanki gibi ES tuşuna basılması gerektiği. Ancak düz yola çıktığınızda yüksek vites düşük devir için ES modundan çıkmak gerekiyor.

168 KM yol yaptım. Her koşulda denedim. Manuel şanzıman gibi herhangi bir fark yok.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #18 : Ocak 22, 2016, 09:50:54 »
Şunuda hatırlatmakta fayda var,

Araçta, ABS, EBD, BAS, TRC, ESP ve Otomatik Şanzıman gibi aktif güvenlik donanımları, sadece mevsime uygun lastik kullanıldığında tam olarak görevlerini yerine getirebilirler.

Örneğin Yazın Kışlık, Kışın da Yazlık lastiklerle max. güvenlik performansı beklemeyin.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış şartları ve d4d mmt şanzıman kullanımı
« Yanıtla #19 : Ocak 22, 2016, 10:07:38 »
Mmt kullanan arkadaşlar vites geçişlerinde vuruntu var ise en yakın servise gidip kalibrasyon yaptırsın vites geçişleri hissedilemeyecek kadar güzel oldu