Gönderen Konu: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı  (Okunma sayısı 9441 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '05
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #60 : Şubat 14, 2019, 12:44:44 »
Aracınızda sibob ayarı diye birşey yok,aracınızda ki siboblar şimli fincan tarzında olanlardan ve sibob ayarını yağ basıncıyla yapar sökülmeden dışarıdan ayar müdahalesi yapma şansınız yok söküldüğü zamanda sadece ayar yapılarak kapatılmaz öyle olsa dahi sadece silindir kapak contası 400 tldir (tahmini) siz iyi bir ustaya gidin ve işin hakkı neyse o yapılsın öncesinde Tokay abi'nin dediği gibi çorumdaki LPG servisne bir uğrayın.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 12, 2019, 19:57:52
Benzinde çalışmada sıkıntı yoksa zaten motorla ilgili bir durum olacağını zannetmiyorum,belkide basit bir işlemdir LPG filtresi vs gibi bir durumda olabilir.

malesef verdiğiniz bilgi yanlış. vvt-i motorlarda kendi kendine basıncı ile ayarlama gibi bir şey söz konusu değil. malesef hondalar gibi bir anahtar bir tornavide ile yapılabilecek kadar basit ve kolay da değil. külbütör kapağının açılması ve egzantiriklerin söküldükten sonra fincanların taşlanması yani fazlalıklarının alınması gerekiyor. ben yaptırmıştım ordan biliyorum.

Toyota Club Türkiye

Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #60 : Şubat 14, 2019, 12:44:44 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2224 kere teşekkür etti
  • 3117 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #61 : Şubat 14, 2019, 16:41:05 »
Aracınızda sibob ayarı diye birşey yok,aracınızda ki siboblar şimli fincan tarzında olanlardan ve sibob ayarını yağ basıncıyla yapar sökülmeden dışarıdan ayar müdahalesi yapma şansınız yok söküldüğü zamanda sadece ayar yapılarak kapatılmaz öyle olsa dahi sadece silindir kapak contası 400 tldir (tahmini) siz iyi bir ustaya gidin ve işin hakkı neyse o yapılsın öncesinde Tokay abi'nin dediği gibi çorumdaki LPG servisne bir uğrayın.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 12, 2019, 19:57:52
Benzinde çalışmada sıkıntı yoksa zaten motorla ilgili bir durum olacağını zannetmiyorum,belkide basit bir işlemdir LPG filtresi vs gibi bir durumda olabilir.

VVTi motorda bu dedikleriniz yanlis.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 94 kere teşekkür etti
  • 547 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #62 : Şubat 14, 2019, 18:06:04 »
VVTi motorda bu dedikleriniz yanlis.
Ahmet bey uyarınız için teşekkür ederim ben karıştırdım aceleyle yazınca konunun farkında olmamışım,tamamen benim dikkatsizliğim vvt motorlarda şimli sistem sibob vardı konu sahibi @Abdulkadir Aşıla (42360) bey sizdende özür dilerim,sibob ayarı Emrah beyin dediği gibi kirbitör (sibob kapağı )sökülerek eksantrik millerinin çıkarılması suretiyle üstten yapılabilir ama motorun iyice soğuması gerekli aksi halde ayar düzensiz olur.
@Ahmet Güve (8047) ve @EMRAH CENGİZ (37726) bey uyarının için çok teşekkür ederim.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: 0+
  • 12 kere teşekkür etti
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #63 : Şubat 19, 2019, 11:50:39 »
başka bir ustadan daha fikir alın,eğer subap ayarı ile çözülecekse neyse ama açmışken subapları değişelim noktasına gelirse rakam çok yükselecek.forumda sürekli önerilen çorum lpg firması var,ona da gidin,olay lpg mi motor mu oradan da fikir alın,sonra birlikte düşünelim.
Dediğiniz gibi bir başka ustaya daha götürdüm o biraz daha çözüm odaklı yaklaştı gibi geldi. bahsettiğiniz lpg firma hangisi acaba bi görünmekte fayda var. çünkü beni motorcuya ilk yönlendiren yine lpg ustası idi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 14380
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #64 : Şubat 19, 2019, 12:26:26 »
çorumda tct onaylı olan özençler otogaz adlı bir firma var,mehmet özenç,forumda yazıyor ve yardımcı olmaya çalışıyor.onlarında fikrini alın,olay lpg kaynaklı mı değil mi ?ona göre bakılır,boşuna masraf yapılmaz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: 0+
  • 12 kere teşekkür etti
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #65 : Mart 01, 2019, 14:58:28 »
çorumda tct onaylı olan özençler otogaz adlı bir firma var,mehmet özenç,forumda yazıyor ve yardımcı olmaya çalışıyor.onlarında fikrini alın,olay lpg kaynaklı mı değil mi ?ona göre bakılır,boşuna masraf yapılmaz.

Dün akşam özençlere bıraktım aracı sabah soğukken bakacaklar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: 0+
  • 12 kere teşekkür etti
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #66 : Mart 04, 2019, 13:26:16 »
çorumda tct onaylı olan özençler otogaz adlı bir firma var,mehmet özenç,forumda yazıyor ve yardımcı olmaya çalışıyor.onlarında fikrini alın,olay lpg kaynaklı mı değil mi ?ona göre bakılır,boşuna masraf yapılmaz.

Dün akşam özençlere bıraktım aracı sabah soğukken bakacaklar.
LPG sisteminde herhangi bir problem çıkmadı sadece gaz ayarının çok zengin olduğu söylendi onu tekrar ayarlamışlar lakin şimdiki problem önceki durumdan daha sıkıntılı bir hal aldı. özençlerin önerisiyle boğaz kelebeği ve devimetreyi temizlettim ama orasıda senin aracında gaz yığılması var oraya bi göster dedi. şuanki durumda arabayı ilk çalıştırdığımda devir 1500-2000 lere çıkıyo ve hemen ardından 400 civarına kadar düşüyo. buda bazen stop etmesine sebep oluyor.(bu yeni çıktı önceden yoktu) devir düşmesin diye gaza bastığımdada kesik kesik alıyor. ( hafif şiddette vutututu gibi bir ses çıkıyo)
daha sonrasında gaza geçtiğindede seyir halindeyken yada durduğumda tekrar gaza bastığımda ilk birkaç saniye gaz almıyor ve stop edicek gibi oluyor.
ne yappıcağımı bilemedim fikri olan varsa paylaşabilirmi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 327000
  • Kan Grubu: ---
  • 23 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #67 : Mart 04, 2019, 23:04:39 »
Bu sorunla uğraşmaktan arabada tanımadığım bişey kalamadı,yaygın bir sorun,basit çözüm yok.Ben pes ettim.%90 sübap problemi.Yazın bir motorcuya baktıracam,yada servise yolum düşerse teşhis ettirecem gerçekten çok merak ettiğim problem..Arabam gazlı ve 330 bin de.Sübap eskimesini normal karşılıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: 0+
  • 12 kere teşekkür etti
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #68 : Mart 05, 2019, 13:20:47 »
Bu sorunla uğraşmaktan arabada tanımadığım bişey kalamadı,yaygın bir sorun,basit çözüm yok.Ben pes ettim.%90 sübap problemi.Yazın bir motorcuya baktıracam,yada servise yolum düşerse teşhis ettirecem gerçekten çok merak ettiğim problem..Arabam gazlı ve 330 bin de.Sübap eskimesini normal karşılıyorum.
Sübap ayarınada baktırdım oda normal çıktı >:(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 440000
  • Kan Grubu: A+
  • 64 kere teşekkür etti
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #69 : Mart 05, 2019, 13:57:26 »
Merhaba Abdülkadir Bey, öncelikle geçmiş olsun. Kaza atlatmışsınız sonrasında problemler oluşmuş. İlla ki çözülür ama çözülünceye kadar sizi böyle birazcık üzebilir. Söylediklerinizi okuyunca babamın 93 corolla aklıma geldi. Benzin tam bitmeden lpg'ye geçince motor tekliyor ve düşük devirde stop edecek bir hal alıyordu. Sizin tabi ki sıralı sistem karburatörlü de değil. Benzinde de bu sıkıntınızı yapmıyor anladığım kadarıyla. Benim aklıma birşey geldi ama ne kadar doğrudur bilemem. Acaba lpg'ye geçtiğinizde benzin hattınız tam olarak benzini kesmiyor olabilir mi? Az da olsa damlatma yapan bir enjektör böyle bir sorun oluşturur gibime geliyor. Usta arkadaşlarımız da fikirlerini paylaşırsa sevinirim. Saygılarımla.
2001 Avensis D4
1993 Corolla 1.6 XL AE101 (Yeni sahibinde)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 14380
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #70 : Mart 05, 2019, 16:22:37 »
enjektör işemesi tabir edilen bir durum olabilir mi?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 327000
  • Kan Grubu: ---
  • 23 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #71 : Mart 05, 2019, 20:57:37 »
Sübap ayarınada baktırdım oda normal çıktı >:(
Sübap ayarı derken? Silindir kapağını söküp alttan sübap kapaklarına işlemmi yapıldı, yoksa üst kapağı söküp tornavida pense işimi.Bide sübap kaçırıyor mu diye piston basınç testi yapıldı mı?..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: 0+
  • 12 kere teşekkür etti
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #72 : Mart 06, 2019, 08:21:53 »
Sübap ayarı derken? Silindir kapağını söküp alttan sübap kapaklarına işlemmi yapıldı, yoksa üst kapağı söküp tornavida pense işimi.Bide sübap kaçırıyor mu diye piston basınç testi yapıldı mı?..
üst kapaktan bakıldı baki bey yalnız çalıştığım için ben araç başında bulunamadım. basınç testiyle alakalı fikrim yok ustada herangi bişey söylemedi.

Mesaj Birleştirildi: Mart 06, 2019, 08:35:35
enjektör işemesi tabir edilen bir durum olabilir mi?
bahsettiğiniz durumu bilmediğim için bişey diyemeyeceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 204000
  • Kan Grubu: A+
  • 377 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #73 : Mart 06, 2019, 11:09:30 »
LPG sisteminde herhangi bir problem çıkmadı sadece gaz ayarının çok zengin olduğu söylendi onu tekrar ayarlamışlar lakin şimdiki problem önceki durumdan daha sıkıntılı bir hal aldı. özençlerin önerisiyle boğaz kelebeği ve devimetreyi temizlettim ama orasıda senin aracında gaz yığılması var oraya bi göster dedi. şuanki durumda arabayı ilk çalıştırdığımda devir 1500-2000 lere çıkıyo ve hemen ardından 400 civarına kadar düşüyo. buda bazen stop etmesine sebep oluyor.(bu yeni çıktı önceden yoktu) devir düşmesin diye gaza bastığımdada kesik kesik alıyor. ( hafif şiddette vutututu gibi bir ses çıkıyo)
daha sonrasında gaza geçtiğindede seyir halindeyken yada durduğumda tekrar gaza bastığımda ilk birkaç saniye gaz almıyor ve stop edicek gibi oluyor.
ne yappıcağımı bilemedim fikri olan varsa paylaşabilirmi?

Araç maf sensöründen sonra ekstra bir yerden hava alıyor :) Ve bunun sebebi yaklaşık 30 cmlik bir boru külbütör kapağından çıkıp emme manifoltuna giren bir hortum mevcut zamanla artık gevrediği için genelde manifold tarafındaki kısım ayrılmaya başlıyor :) Bu hortumu sadece servisten alabiliyorsunuz çünkü borunun 1 tarafı 1 tarafı küçük girişli olduğu için bulunamıyor. Serviste 117 tl gibi bir ücreti var (daha yeni aldım) o boruyu kontrol edin sonra harekete geçersiniz :) Geçmiş olsun.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİ 

Simota Short Air İntake 1.8 vvt-i İntake Manifold 1.8 vvt-i Throttle Body 51 mm düz boru Raizin Voltage Stabilizer Greddy Oil Cacht Tank
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '05
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: ---
  • 14 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #74 : Mart 07, 2019, 12:06:05 »
Araç maf sensöründen sonra ekstra bir yerden hava alıyor :) Ve bunun sebebi yaklaşık 30 cmlik bir boru külbütör kapağından çıkıp emme manifoltuna giren bir hortum mevcut zamanla artık gevrediği için genelde manifold tarafındaki kısım ayrılmaya başlıyor :) Bu hortumu sadece servisten alabiliyorsunuz çünkü borunun 1 tarafı 1 tarafı küçük girişli olduğu için bulunamıyor. Serviste 117 tl gibi bir ücreti var (daha yeni aldım) o boruyu kontrol edin sonra harekete geçersiniz :) Geçmiş olsun.

bir fotoğraf atabilirseniz, biz de görür bilgi sahibi oluruz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 208000
  • Kan Grubu: ---
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #75 : Mart 15, 2019, 15:45:25 »
LPG sisteminde herhangi bir problem çıkmadı sadece gaz ayarının çok zengin olduğu söylendi onu tekrar ayarlamışlar lakin şimdiki problem önceki durumdan daha sıkıntılı bir hal aldı. özençlerin önerisiyle boğaz kelebeği ve devimetreyi temizlettim ama orasıda senin aracında gaz yığılması var oraya bi göster dedi. şuanki durumda arabayı ilk çalıştırdığımda devir 1500-2000 lere çıkıyo ve hemen ardından 400 civarına kadar düşüyo. buda bazen stop etmesine sebep oluyor.(bu yeni çıktı önceden yoktu) devir düşmesin diye gaza bastığımdada kesik kesik alıyor. ( hafif şiddette vutututu gibi bir ses çıkıyo)
daha sonrasında gaza geçtiğindede seyir halindeyken yada durduğumda tekrar gaza bastığımda ilk birkaç saniye gaz almıyor ve stop edicek gibi oluyor.
ne yappıcağımı bilemedim fikri olan varsa paylaşabilirmi?

Sa öncelikle sorunu cozdunuzmu bilmiyorum fakat benzer sorunla bende karsilastim gaz kelebegi temizligi sonrası araba da devir düşüklüğü gaz geç yeme stop etme vs. 2 kere yasadim 1. Sinde 2500 devir civarlarinda arabayı 3-5 dk arasi tutmustum  2. Sinde bu yontem olmadi . Sonra 20 km kadar 50 -60 arasi sabit devirle kullanım sonrasinda arabanın rölanti vs herseyi düzelmişti umarım sorununuz çözülür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: 0+
  • 12 kere teşekkür etti
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #76 : Mart 19, 2019, 11:18:34 »
Sa öncelikle sorunu cozdunuzmu bilmiyorum fakat benzer sorunla bende karsilastim gaz kelebegi temizligi sonrası araba da devir düşüklüğü gaz geç yeme stop etme vs. 2 kere yasadim 1. Sinde 2500 devir civarlarinda arabayı 3-5 dk arasi tutmustum  2. Sinde bu yontem olmadi . Sonra 20 km kadar 50 -60 arasi sabit devirle kullanım sonrasinda arabanın rölanti vs herseyi düzelmişti umarım sorununuz çözülür.
hala çözülmüş değil bide bu dediğinizi deneyelim fakat bunu yaparken arabanın gazda ya da benzinde olmasının bi farkı varmı hangisinde yapalım?

Etiketler: