Gönderen Konu: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı  (Okunma sayısı 26934 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #20 : Ekim 03, 2015, 00:11:24 »
Kalkislarda klima acikken durup dururken stop etmesinin subap ayariyla alakasi var midir acaba?
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Toyota Club Türkiye

Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #20 : Ekim 03, 2015, 00:11:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #21 : Ekim 08, 2015, 19:27:57 »
Klima ile sorunun alakasi varmidir bilmiyorum ama bu sibop mevzusu corollanin tek kapali kutu olarak degerlendirecegimiz kronik problemi. Yada kimse uzerine alinmasin tek ekmek cikacak yer. Bu yuzden tum bilir kisiler agzini bicak acmiyor. Piyasada buna dahil. Direk sibop deyip benim 1500 tl mi istiyorlar. Peki bu isin fincanlarini olceriz eger kurtarirsa 400 tl ile yirtarsin diye neden soylemiyorlar.
2007 mod. 1.4 g.punto 2007-2013
2005 mod 1.6 vtec AT euro civic 2013-2014
2001 mod 1.6 vvti AT corolla 2014-2015
2015 mod 1.6 cvt megane3

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #22 : Ekim 08, 2015, 19:32:29 »
Klima ile sorunun alakasi varmidir bilmiyorum ama bu sibop mevzusu corollanin tek kapali kutu olarak degerlendirecegimiz kronik problemi. Yada kimse uzerine alinmasin tek ekmek cikacak yer. Bu yuzden tum bilir kisiler agzini bicak acmiyor. Piyasada buna dahil. Direk sibop deyip benim 1500 tl mi istiyorlar. Peki bu isin fincanlarini olceriz eger kurtarirsa 400 tl ile yirtarsin diye neden soylemiyorlar.
Doğru yere gitmemisler abi. Istanbulda bu konuda bildigim tek usta Ufuk abinin servis bölümündeki tüm ustalar. (Ufuk abi parça kısmında genelde ama o da servise geçiyor )
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #23 : Ekim 08, 2015, 20:00:37 »
kronik sorun.değil şaban bey benzinle düzenli bakimla 1milyon giden vvti motorlar varken lpg kaynakli 100 binde bitende.var 150 binde.
Ama şu var lpg benzin farkindan dolayi 1500 motor yaptirsanizda kar da siniz
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #24 : Ekim 08, 2015, 21:28:21 »
Ben olayin kar kismini cok i biliyorum. Benim derdim neden ustalar  direk 1500 tl lik mevzuya giriyorlar. Arti benim sorunumda sibop sikintisinin en ufak belirtisi var. Sadece bazen kalkislarda otomatik araba istop ediyor. Onun disinda ne tikirtisi ne titreme  ne gurultu ne cekiste zayiflik ne yakitta fazlalik ne rolentede tireme yada salya ne sabahlari calismama. Yav arkadas yok. Bunun dogru ustasi demek yanlis. Benim arabamda cok kucucuk bi siboplarda ayarsizlik var. Bunun icin komple subobu degistirmeyi aklim almiyor. Eger 80 bin de toyota sibop bitirim 1500-2000 tl masraf cikartiyorsa. Hondanin gozunu seveyim. Volksavagen tuple uyumlu degil diye ortalikta konisulmasin senede 1 kere bobin degistirilir alman konforunu yasariz. Bu iste bi bit yenigi var
2007 mod. 1.4 g.punto 2007-2013
2005 mod 1.6 vtec AT euro civic 2013-2014
2001 mod 1.6 vvti AT corolla 2014-2015
2015 mod 1.6 cvt megane3

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #25 : Ekim 09, 2015, 00:09:31 »
Valla şaban bey aracı sifir almasiysaniz ve lpg yi siz taktirmadiysaniz önceki sahibi nin nasil kullandığını bilemezsiniz.Lpg ayarlari kötü bile olsa bu subaplara zarar verebilir.
bu yuzden motora veya toyota ya suç bulmaya gerek yok.
Benim verso.da  titreme.stop etmeme rölantide oynama hicbir sey yok.Ama arada.sanki motor sıkı calisiyormus gibi  hissediyordum.
2 tane usta lpg 2-4 silindir de.yeni sıkıntı basladigini söyledi. 30 binde lpg takildi.Suanda 95 binde.
Ve bence antepteki landirenzo bayisinin.yaptigi ayar yüzünden. Ankarada bayi.ayarin cok.kötü olduğunu söylemişti.
Şimdi acikcasi bende.bilmiyorum.Üst kapak açılıp küçük işlem ile duzeltilirmi.
Yoksa bu sekilde bile.rahat uzun yillar binersin.diyorlar onu mu dinleyeyim.
Ama hondayi bilmem de vw bukadar rahat.olmazdiniz.
toyota subap yakmiyor lpg subap lari bozuyor.Toyotadan.önce benzini bu fiyatlara satanlara cok şey demek ıstiyorum.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #26 : Ekim 09, 2015, 08:34:23 »
Ben olayin kar kismini cok i biliyorum. Benim derdim neden ustalar  direk 1500 tl lik mevzuya giriyorlar. Arti benim sorunumda sibop sikintisinin en ufak belirtisi var. Sadece bazen kalkislarda otomatik araba istop ediyor. Onun disinda ne tikirtisi ne titreme  ne gurultu ne cekiste zayiflik ne yakitta fazlalik ne rolentede tireme yada salya ne sabahlari calismama. Yav arkadas yok. Bunun dogru ustasi demek yanlis. Benim arabamda cok kucucuk bi siboplarda ayarsizlik var. Bunun icin komple subobu degistirmeyi aklim almiyor. Eger 80 bin de toyota sibop bitirim 1500-2000 tl masraf cikartiyorsa. Hondanin gozunu seveyim. Volksavagen tuple uyumlu degil diye ortalikta konisulmasin senede 1 kere bobin degistirilir alman konforunu yasariz. Bu iste bi bit yenigi var
Şaban bey yazılarınızı sabırla okuyorum, hep toyotayı suçluyorsunuz da etrafınızdaki dünya kadar resmi toyota servislerinden birine götürüp arıza tesbiti yaptırmıyorsunuz. toyotanın motorlarına kimse kusur bulamaz, ae101 imi 250 bin km de sattım, 10 bin km de gram yağ eksiltmezdi ve hiç sibop ayarı bile gerekmemişti, şu anda 235 bin ve 272 bin km lerde iki ravımız var siboplarında en ufak bir sorun olmadı ve ayar dahi gerekmedi hala canavar gibi gidiyorlar bir çıkışta yaklaşık 2 bin km yaparım. kayınbiraderimde 300 bini aşan ae101 var onun motorundada en ufak sıkıntı olmadı ama diğer kayınbiraderimdeki sattığı ae 101 de 145 bin kmde siboplar yanmıştı çünkü lpg liydi. lpg kullanıpta fabrikasyon siboplarından sorun yaşamayan bir marka duymadım, yüksek ısıya dayanıklı özel siboplardan taktıranlar bir daha bu sorunu yaşamıyorlar. ama isterseniz toyotayı satıp alman konforunu yaşamak için milyonlarca aracını geri çağıran veya çağırmak üzere olan Volkswagenlerden birini alabilirsiniz.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne Mutlu Türküm Diyene
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #27 : Ekim 09, 2015, 08:56:38 »
Şaban bey yazılarınızı sabırla okuyorum, hep toyotayı suçluyorsunuz da etrafınızdaki dünya kadar resmi toyota servislerinden birine götürüp arıza tesbiti yaptırmıyorsunuz. toyotanın motorlarına kimse kusur bulamaz, ae101 imi 250 bin km de sattım, 10 bin km de gram yağ eksiltmezdi ve hiç sibop ayarı bile gerekmemişti, şu anda 235 bin ve 272 bin km lerde iki ravımız var siboplarında en ufak bir sorun olmadı ve ayar dahi gerekmedi hala canavar gibi gidiyorlar bir çıkışta yaklaşık 2 bin km yaparım. kayınbiraderimde 300 bini aşan ae101 var onun motorundada en ufak sıkıntı olmadı ama diğer kayınbiraderimdeki sattığı ae 101 de 145 bin kmde siboplar yanmıştı çünkü lpg liydi. lpg kullanıpta fabrikasyon siboplarından sorun yaşamayan bir marka duymadım, yüksek ısıya dayanıklı özel siboplardan taktıranlar bir daha bu sorunu yaşamıyorlar. ama isterseniz toyotayı satıp alman konforunu yaşamak için milyonlarca aracını geri çağıran veya çağırmak üzere olan Volkswagenlerden birini alabilirsiniz.

Eski motorları hangi alaşımla ürettiler bilemiyorum ama seri ve lpg li kullanıma daha uygun ve daha sağlam motorlardı.. 2011 1.33 yarisim üst külbülütör kapağından cayır cayır yağ kusuyor.. kesemedik km65bin servisin çözümüde balata spreyi ile temizlemek. olmaması gereken şeyler  bunlar..olmasın diye toyota alıyoruz..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #28 : Ekim 09, 2015, 09:05:08 »
Eski motorları hangi alaşımla ürettiler bilemiyorum ama seri ve lpg li kullanıma daha uygun ve daha sağlam motorlardı.. 2011 1.33 yarisim üst külbülütör kapağından cayır cayır yağ kusuyor.. kesemedik km65bin servisin çözümüde balata spreyi ile temizlemek. olmaması gereken şeyler  bunlar..olmasın diye toyota alıyoruz..
Eren kardeşim başına gelen arızaya üzüldüm, bu arızayı toyotaya servis merkezine, müşteri hizmetine hatta japonyaya bildir, mail bombardımanına tut. ben philips merkez servisinde çalışırken personel müdürümüz em.kur. albay Şinasi Gören bey 'ağlamayan çocuğa meme vermezler' derdi.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #29 : Ekim 09, 2015, 09:17:02 »
subap ayarını araştırıyorum. tornacıda olmuyormuş. tornacılar taşlamacıya yönlendiriyor.

taşlamacılar subap şimini mıknatısla sabitleyip yüzeyini gidip gelen bir taş ile alıyorlarmış. ve şimin her yüzeyi aynı ölçüyü verirmiş.

yani subap sıkı ise taşlanabilir, aralık çok ise başka bir şim ile yerleri değiştirilebilir veya yeni toyota şimi gereken ölçüde alınabilirmiş.

şuan şanzumanla debriyajla cebelleşiyorum fakat bağlantılarla birlikte ve belki bir video ile bu işi halledip aktarabilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #30 : Ekim 09, 2015, 09:35:04 »
subap ayarını araştırıyorum. tornacıda olmuyormuş. tornacılar taşlamacıya yönlendiriyor.

taşlamacılar subap şimini mıknatısla sabitleyip yüzeyini gidip gelen bir taş ile alıyorlarmış. ve şimin her yüzeyi aynı ölçüyü verirmiş.

yani subap sıkı ise taşlanabilir, aralık çok ise başka bir şim ile yerleri değiştirilebilir veya yeni toyota şimi gereken ölçüde alınabilirmiş.

şuan şanzumanla debriyajla cebelleşiyorum fakat bağlantılarla birlikte ve belki bir video ile bu işi halledip aktarabilirim.
Merzifonda Ümit ustanın yanına uğra Anıl. Burda kapağı açtırdım subabları ölçtürdüm. Usta çok beğendi ayarları. Süper  olmuş dedi.  Bizim sorun bujiyle lpg ayarında çıktı. Kurtardık.:-)
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #31 : Ekim 09, 2015, 09:50:24 »
Yüksel motoru geçen sene sıfırlamıştın hatırlıyoruz. Rektefeci fincanları ayarlıyor. Ama piston  sekman yeni olduğu için 6 ay içinde şimler şişiyor. Ustanın bu süre zarfında kontrol  etmesi lazım. Malesef motoru toplayıp  tamam diyorlar. 2 kere motor tıplattuğım için biliyorum.  En son toplattığımda usta 3 ay içinde subab ayarı ve üst kapak vidalarını tekrar sıkması için gel. Ücretsiz demişti. Ama şehirdışında olduğum için yaptıramıyorum. Bu hafta sonu yaptıracam. Yakıt tüketim 2 kat arttı . Motor çok sık çalışıyor.hayırlısı bakalım.
Mantıklı abi.

Normalde motor rektefiyesi yapılan motorlara belli bir süre sonra subap ayarı yapılıyor. Ustama bunu sorduğumda "Biraz aptallaşmaya başlasın o zaman subap ayarı yaparız" demişti.

Benim yakıt düşme safhasında şu an. Eskisi kadar çok KM yapmıyorum, günlük 10 KM'yi geçmediğim için yakıtı tam olarak ölçemedim fakat yapacağım 200-300 KM'lik bir uzun yoldan sonra subaplar yerine alışacaktır.

Performansta artış hissedilir derecede oldu.

Yüksel,E12 lerin de zincirli triger olduğunu bilmiyordum,Benim araca lpg takılalı 15bin oldu,bakalım neler olacak şu an için herşey keyifli.. :D
VVT-I ile birlikte tümden zincire geçildi abi.
Keyifli sürüşler dilerim.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #32 : Ekim 09, 2015, 18:37:30 »
Şaban bey yazılarınızı sabırla okuyorum, hep toyotayı suçluyorsunuz da etrafınızdaki dünya kadar resmi toyota servislerinden birine götürüp arıza tesbiti yaptırmıyorsunuz. toyotanın motorlarına kimse kusur bulamaz, ae101 imi 250 bin km de sattım, 10 bin km de gram yağ eksiltmezdi ve hiç sibop ayarı bile gerekmemişti, şu anda 235 bin ve 272 bin km lerde iki ravımız var siboplarında en ufak bir sorun olmadı ve ayar dahi gerekmedi hala canavar gibi gidiyorlar bir çıkışta yaklaşık 2 bin km yaparım. kayınbiraderimde 300 bini aşan ae101 var onun motorundada en ufak sıkıntı olmadı ama diğer kayınbiraderimdeki sattığı ae 101 de 145 bin kmde siboplar yanmıştı çünkü lpg liydi. lpg kullanıpta fabrikasyon siboplarından sorun yaşamayan bir marka duymadım, yüksek ısıya dayanıklı özel siboplardan taktıranlar bir daha bu sorunu yaşamıyorlar. ama isterseniz toyotayı satıp alman konforunu yaşamak için milyonlarca aracını geri çağıran veya çağırmak üzere olan Volkswagenlerden birini alabilirsiniz.
atilla ozdemir kardesim yazilarimi sabirla okumussun ama anlatmak istedigimi anlamamissin. Belkide ben anlatamamisimdir. Toyotanin kuyruguna az bucuk basinca neden boyle fanatiklik yaptiniz anlamadim. Eger gozunuzun ucuyla degilde  sabirla okusaydiniz esas sucladigim toyota degilde piyasada ki ustalarin  vicdanlarini dinlemeden hareket ettiklerini anlatmaya calistigimi anlayabilirdiniz. Servis demissinz servislerde mekanik elektirk ustalarinda disinda calisanlarin cokta kaliteli calisanlar olmadigini gorursunz.  Lutfen sorunuma care bulacaksaniz tesekkur eder gosterdiginz yolda giderim. Fakat onun disinda bana lutfen yol gosterici size dusmeyen taraftarlik yapmayin. Ben uç markalar haricinde( mercedes porsche) alinacak markalarin artilarini eksilerini biliyorum.Cok rica ediyorum.
2007 mod. 1.4 g.punto 2007-2013
2005 mod 1.6 vtec AT euro civic 2013-2014
2001 mod 1.6 vvti AT corolla 2014-2015
2015 mod 1.6 cvt megane3

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #33 : Ekim 09, 2015, 23:00:32 »
Merzifonda Ümit ustanın yanına uğra Anıl. Burda kapağı açtırdım subabları ölçtürdüm. Usta çok beğendi ayarları. Süper  olmuş dedi.  Bizim sorun bujiyle lpg ayarında çıktı. Kurtardık.:-)


oni bulacağum Barış :)  daha arabanın altından çıkamadım. ciddi ciddi altındaydım bugün yine.

toyotaya laf ettirmem :) ustamda bir corona var. yağ zift olmuş içinde, filtre tıkanmış. filtre söktü dükkanda ne varsa taktı. üstüne çıkma yağ ekledi hala devam ediyor. ben yuh dedim bukadar olmaz falan dedim. ama adam iyi gazlıyor, motorda titreme bile yok :) yani yeterki orjinal olsun. yoksa ben 1 yıl önce bilya taktırdım bu yıl yine bozulmuş :)

çok yakıyordum , gaz beynini bugün değiştirdim. herhalde gelecek ay subaplara bakabilirim.

eğer benim usta izin verirse , kendim söker kendim ölçer hatta kendim taşlarım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #34 : Ekim 09, 2015, 23:55:13 »
Bizim arabaya lpg takılalı 10.000 km oldu,araç şu an 183.000 de ,rolantide titreme lpg den önce de vardı şimdi de var.Titreme lpg den dir teorisi bence çürütülmeli, Yüksel'in dediği gibi benzinli-lpg li diye bu araçlar ayrım yapmıyor tittremek için.Subap ayarı haricinde her şey denendi araç rolantide halen titriyor.Bu arada lpg ayarları düzgün yapılırsa, lpg sanki  bu araçla için icat edilmiş gibi.Tüm dünya lpg ye geçmeye başladı,özellikle emisyon değerleri açısından çok temiz bir yakıt.Vvt-i  benzinde olsa lpg de olsa subap ayarı istiyor,nasipse bi boş bir zamanda ben de yaptırıcam.
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #35 : Ekim 10, 2015, 10:12:02 »
atilla ozdemir kardesim yazilarimi sabirla okumussun ama anlatmak istedigimi anlamamissin. Belkide ben anlatamamisimdir. Toyotanin kuyruguna az bucuk basinca neden boyle fanatiklik yaptiniz anlamadim. Eger gozunuzun ucuyla degilde  sabirla okusaydiniz esas sucladigim toyota degilde piyasada ki ustalarin  vicdanlarini dinlemeden hareket ettiklerini anlatmaya calistigimi anlayabilirdiniz. Servis demissinz servislerde mekanik elektirk ustalarinda disinda calisanlarin cokta kaliteli calisanlar olmadigini gorursunz.  Lutfen sorunuma care bulacaksaniz tesekkur eder gosterdiginz yolda giderim. Fakat onun disinda bana lutfen yol gosterici size dusmeyen taraftarlik yapmayin. Ben uç markalar haricinde( mercedes porsche) alinacak markalarin artilarini eksilerini biliyorum.Cok rica ediyorum.

@Şaban KONUK (32158) bey, hitap ettiğiniz kişi sizin yaşınızın neredeyse iki katına sahip lütfen üsluba dikkat edelim, araçlar, mal, mülk herşey geçici zaten yeterince huzursuz oaln ülkemizde lütfen saygı ve sevgi çerçevesini bozmayalım.

Bulunduğumuz forum ortamının ismine baktığınızda biraz bile olsa marka yanlısı olunması gayet normal, fanatiklik olarak nitelendirdiğiniz olay sempatinin eyleme dönüşmüş halidir ve böyle bir durum söz konusu değil.



Forumda yazdıklarınızı çok yakından takip ediyorum, hatta aracınızı da takip ediyorum, aracınızda üç bin kilometre'de yaklaşık yarım litre civarı yağ eksiltmesi de var değil mi?

Yada kimse uzerine alinmasin tek ekmek cikacak yer. Bu yuzden tum bilir kisiler agzini bicak acmiyor. Piyasada buna dahil. Direk sibop deyip benim 1500 tl mi istiyorlar. Peki bu isin fincanlarini olceriz eger kurtarirsa 400 tl ile yirtarsin diye neden soylemiyorlar.

Bahsettiğiniz şekilde bir cevabı Suat usta vermiş size, aşağıdaki iletide kendiniz yazmışsınız?

Fakat kafama taktigim sorun devam ettigi ucin kartal oto sanayiden maslak oto sanayiye gectim. Ordaki toyota ozel servis ustasi zoraki bir test surusunde abi sibop sorunun baslangic surecini yasiyorsun sibop araliklarini olcup kucuk bir mudahale ilede kurtara bilirisin 400 tl gibi 2500 tl ye kadar da gidebilir dedi. Ve boylece biraktik isi.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #36 : Ekim 10, 2015, 14:24:51 »
Şaban bey ufuk beyin.atilla amca hakkinda yazdiklarina özen gostermenizi rica ediyorum.Burda saygi ve sevgi çerçevesinde insanlar fikirlerini beyan ediyor.Kimse burdan veya toyotadan para kazanmiyor.Size fikirlerini sunuyor onuda begenmiyorsunuz.İçinizden geceni soyledikleri zaman rahtalayacak misiniz.
Üsluba dikkat edelim lütfen
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #37 : Ekim 16, 2015, 08:53:27 »
subap ayarına baktırdım.

benim arabamda kullanım klavuzunda eksoz ve giriş için ayrı değerler vermişler. mesela giriş için 15 - 25 arası denirken , eksozlar için 20 - 30 denilmiş.

bu ayarlar gazlı arabada ne kadar çok olursa okadar iyi imiş. yani sıkı dediği ayarlar olmayacakmış. giriş için 25 , eksozlar için 30 olması iyi olurmuş .

kapağı açtık , motor soğudu ve ölçmeye başladı. girişlere sadece 25 ile baktı. 25 şim ile eksantrik arasına girmezse sıkı dedi.
eksoz için 30 u kullandı. ve eğer girmezse sıkı dedi.
fakat değerlerin 25 30 u geçmiş olması ile ilgilenmedi.

2 subap sıkıyormuş. şimleri çıkarttık ve beni tornacıya gönderdi. resmi ekte var. adam tesmen torna ile aldı. yapılan işi pek sevmedim . şim üzerinde ufak bir iz kaldı. fakat eksantrik miline deymeyen şekilde takıldı.
hiç bir şey değişmedi.
motorum titreyerek çalışıyordu. yine aynı. vuruntu, sallantı var. durgun çalışmıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #38 : Ekim 18, 2015, 00:57:57 »
Atilla ozdemir beye kardesim dedigim icin ozur diliyorum, kendisinin benden 15-20 yas buyuk oldugunu kestiremedim cunku bana yaptigi cok gerekli olmayan ve muzdarip oldugum mevzuyla ilgisiz ve anlam veremedigim markaya en ufak laf soyletmeme taraflılıgini, inanin 30  yasinda heyecanli bir marka kullanicisi olarak degerlendirdim. boyle bir gaf icinde bulundugum icin tekrardan ozur diliyorum. Ufuk ustam sizin de bu sitede degerli bir usta yada yardimsever kisiliginizle kisiler ve cogu uyeler tarafindan saygi duyulan birisi oldugunuzu dusunuyorum. Bir iki defa benimlede iletisime gecip halimi hatirimi sormusluguz var inkar edemem.sizede ilginiz alakanizdan oturu ayrica tesekkur ederim. Aracimin yag yagtini belirttigimi hatirlamiyorum. Kaldiki yag yakan araci problemli arac olarak da pek gormuyorum artik. Cunku bu markanin bu motorun karakteristik ozelligi oldugunu ogrendim. O bahsettiginz durum muhtemelen 7 ay once kullandigim 2001 vvti corollamin sorunuydu muhtemelen onunla alakali bi bilgiden bahsediyorsunuz. Evet suat usta bana bahsettiginiz mevzuyu soyledi. Lakin tum samimiyetimle soyluyorum. İlk kapi 2500 tl ile acildi.sonra biraz usteledim 1500 tl gibi bi rakam oldu. Sonra benim girdilerimle soyle yapsak ne olur boyle yapsak ne olur gibi israrlarim ve cabalarim sonucu 400-500 gibi rakamlar duyuldu. Fakat isi basindan askindi. Daha sonraya ertelendi is oylece kaldi. Herseyi anliyorum fakat insan evladina  bile bazen haddini bildiriyor ama neden bi markayi en ufak bi elestiri yaptiginda fanatiklik yapip direk elestren kisiye linc girisimi yapilir anlamiyorum. Herseyi anliyorum neden ozelestiri yapmaniz gereken yerde topluca sindirme yapilmaya calisiyor anlamiyorum. Eger burasi bir form sitesiyse bu konulari benim rahatca konusmam lazim. Ben bu sitede yine buna benzer bi durumla karsilastim resmen linc edildum. Site yoneticileri konuyu kapatti. Yazdiklarimi degistirdi. Resmen iftira ve gercekleri gizleme durumu olddu. Kabul edilecek bi durum degil. Tesekkur ederim.
2007 mod. 1.4 g.punto 2007-2013
2005 mod 1.6 vtec AT euro civic 2013-2014
2001 mod 1.6 vvti AT corolla 2014-2015
2015 mod 1.6 cvt megane3

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 954 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 1.6 VVT-I 2004 / Subap ayarı
« Yanıtla #39 : Ekim 18, 2015, 12:05:53 »
Şaban Konuk kardeşim, bu sitede veya forumda insanlar çok değişiktir, bir forumdaşının derdini kendi derdi addeter, herkes elinden geldiği kadar birbirine yardımcı olmaya çalışır, bir çıkar, menfat yoktur. beni bütün iyi niyetiyle müdafa eden Ufuk kardeşimle biz vaktiyle bu sütunlarda kıyasıya tartışırdık amacımız başka arkadaşlarımıza en iyi şekilde doğru bilgi vermekti. bizim TCT tam bir özgürlük platformu fikirleri serbestçe dile getirebiliyoruz bazen tartışmaların uzamaması için sözcüklerin bir kısmını mesajdan çıkarıyorlar bunu anlıyorum ama sık sık bu yola baş vurulmamalı. şimdi gelelim senin tamircilerin kazıkçılığıyla ilgili tesbitlerine, evet dediklerinin büyük kısmına katılıyorum ama ciddi firmalarla kapkaç usülü çalışanları ayırmak lazım ayrıca bu toyotaya münhasır değil bütün markaların tamircileri için geçerli. hayatım tamirhanelerde geçti gençliğimi yaşayamadan, arabalarla ömür tükettim, yediğimiz kazıkları anlatmaya başlasam burada bir konu açmak gerekir. iyi bir arkadaşsın biraz agresiflik yapıyorsun foruma daha sıkı sarılırsan buradaki arkadaşlarımız her arızayla ilgili usta veya parçayı en güvenilir ve uygun şekilde bulmana yardımcı olur, bizlere sarıl sana geri dönüşü çok daha fazla olacaktır. sevgili kardeşim sağlık ve esenlikler dilerim.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/