0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Klima ile sorunun alakasi varmidir bilmiyorum ama bu sibop mevzusu corollanin tek kapali kutu olarak degerlendirecegimiz kronik problemi. Yada kimse uzerine alinmasin tek ekmek cikacak yer. Bu yuzden tum bilir kisiler agzini bicak acmiyor. Piyasada buna dahil. Direk sibop deyip benim 1500 tl mi istiyorlar. Peki bu isin fincanlarini olceriz eger kurtarirsa 400 tl ile yirtarsin diye neden soylemiyorlar.
Ben olayin kar kismini cok i biliyorum. Benim derdim neden ustalar direk 1500 tl lik mevzuya giriyorlar. Arti benim sorunumda sibop sikintisinin en ufak belirtisi var. Sadece bazen kalkislarda otomatik araba istop ediyor. Onun disinda ne tikirtisi ne titreme ne gurultu ne cekiste zayiflik ne yakitta fazlalik ne rolentede tireme yada salya ne sabahlari calismama. Yav arkadas yok. Bunun dogru ustasi demek yanlis. Benim arabamda cok kucucuk bi siboplarda ayarsizlik var. Bunun icin komple subobu degistirmeyi aklim almiyor. Eger 80 bin de toyota sibop bitirim 1500-2000 tl masraf cikartiyorsa. Hondanin gozunu seveyim. Volksavagen tuple uyumlu degil diye ortalikta konisulmasin senede 1 kere bobin degistirilir alman konforunu yasariz. Bu iste bi bit yenigi var
Şaban bey yazılarınızı sabırla okuyorum, hep toyotayı suçluyorsunuz da etrafınızdaki dünya kadar resmi toyota servislerinden birine götürüp arıza tesbiti yaptırmıyorsunuz. toyotanın motorlarına kimse kusur bulamaz, ae101 imi 250 bin km de sattım, 10 bin km de gram yağ eksiltmezdi ve hiç sibop ayarı bile gerekmemişti, şu anda 235 bin ve 272 bin km lerde iki ravımız var siboplarında en ufak bir sorun olmadı ve ayar dahi gerekmedi hala canavar gibi gidiyorlar bir çıkışta yaklaşık 2 bin km yaparım. kayınbiraderimde 300 bini aşan ae101 var onun motorundada en ufak sıkıntı olmadı ama diğer kayınbiraderimdeki sattığı ae 101 de 145 bin kmde siboplar yanmıştı çünkü lpg liydi. lpg kullanıpta fabrikasyon siboplarından sorun yaşamayan bir marka duymadım, yüksek ısıya dayanıklı özel siboplardan taktıranlar bir daha bu sorunu yaşamıyorlar. ama isterseniz toyotayı satıp alman konforunu yaşamak için milyonlarca aracını geri çağıran veya çağırmak üzere olan Volkswagenlerden birini alabilirsiniz.
Eski motorları hangi alaşımla ürettiler bilemiyorum ama seri ve lpg li kullanıma daha uygun ve daha sağlam motorlardı.. 2011 1.33 yarisim üst külbülütör kapağından cayır cayır yağ kusuyor.. kesemedik km65bin servisin çözümüde balata spreyi ile temizlemek. olmaması gereken şeyler bunlar..olmasın diye toyota alıyoruz..
subap ayarını araştırıyorum. tornacıda olmuyormuş. tornacılar taşlamacıya yönlendiriyor.taşlamacılar subap şimini mıknatısla sabitleyip yüzeyini gidip gelen bir taş ile alıyorlarmış. ve şimin her yüzeyi aynı ölçüyü verirmiş.yani subap sıkı ise taşlanabilir, aralık çok ise başka bir şim ile yerleri değiştirilebilir veya yeni toyota şimi gereken ölçüde alınabilirmiş. şuan şanzumanla debriyajla cebelleşiyorum fakat bağlantılarla birlikte ve belki bir video ile bu işi halledip aktarabilirim.
Yüksel motoru geçen sene sıfırlamıştın hatırlıyoruz. Rektefeci fincanları ayarlıyor. Ama piston sekman yeni olduğu için 6 ay içinde şimler şişiyor. Ustanın bu süre zarfında kontrol etmesi lazım. Malesef motoru toplayıp tamam diyorlar. 2 kere motor tıplattuğım için biliyorum. En son toplattığımda usta 3 ay içinde subab ayarı ve üst kapak vidalarını tekrar sıkması için gel. Ücretsiz demişti. Ama şehirdışında olduğum için yaptıramıyorum. Bu hafta sonu yaptıracam. Yakıt tüketim 2 kat arttı . Motor çok sık çalışıyor.hayırlısı bakalım.
Yüksel,E12 lerin de zincirli triger olduğunu bilmiyordum,Benim araca lpg takılalı 15bin oldu,bakalım neler olacak şu an için herşey keyifli..
Merzifonda Ümit ustanın yanına uğra Anıl. Burda kapağı açtırdım subabları ölçtürdüm. Usta çok beğendi ayarları. Süper olmuş dedi. Bizim sorun bujiyle lpg ayarında çıktı. Kurtardık.:-)
atilla ozdemir kardesim yazilarimi sabirla okumussun ama anlatmak istedigimi anlamamissin. Belkide ben anlatamamisimdir. Toyotanin kuyruguna az bucuk basinca neden boyle fanatiklik yaptiniz anlamadim. Eger gozunuzun ucuyla degilde sabirla okusaydiniz esas sucladigim toyota degilde piyasada ki ustalarin vicdanlarini dinlemeden hareket ettiklerini anlatmaya calistigimi anlayabilirdiniz. Servis demissinz servislerde mekanik elektirk ustalarinda disinda calisanlarin cokta kaliteli calisanlar olmadigini gorursunz. Lutfen sorunuma care bulacaksaniz tesekkur eder gosterdiginz yolda giderim. Fakat onun disinda bana lutfen yol gosterici size dusmeyen taraftarlik yapmayin. Ben uç markalar haricinde( mercedes porsche) alinacak markalarin artilarini eksilerini biliyorum.Cok rica ediyorum.
Yada kimse uzerine alinmasin tek ekmek cikacak yer. Bu yuzden tum bilir kisiler agzini bicak acmiyor. Piyasada buna dahil. Direk sibop deyip benim 1500 tl mi istiyorlar. Peki bu isin fincanlarini olceriz eger kurtarirsa 400 tl ile yirtarsin diye neden soylemiyorlar.
Fakat kafama taktigim sorun devam ettigi ucin kartal oto sanayiden maslak oto sanayiye gectim. Ordaki toyota ozel servis ustasi zoraki bir test surusunde abi sibop sorunun baslangic surecini yasiyorsun sibop araliklarini olcup kucuk bir mudahale ilede kurtara bilirisin 400 tl gibi 2500 tl ye kadar da gidebilir dedi. Ve boylece biraktik isi.