Gönderen Konu: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi  (Okunma sayısı 2041 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kan Grubu: 0-
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #20 : Ocak 11, 2017, 15:24:04 »
Bence çok iyi bir karar vermişsiniz. Aracım 28.000 km de baştan sıkıntı olabileceğini bildiğim için zaten dikkatli kullanıyorum zorlamadan. Daha nasıl kullanmam gerekiyo anlamadım.

Toyota Club Türkiye

Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #20 : Ocak 11, 2017, 15:24:04 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 37000
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #21 : Ocak 11, 2017, 18:03:33 »
arabamı alma aşamasındaki araştırmalarım sırasında mmt şanzımanlar da 40bin -50bin km. de balatanın bitebileceği  forumlarda ve kullanıcı şikayetlerinde gördüğüm için düz vites almaya karar verdim. Aslında gerçek bir otomatik vites değil otomatikleştirilmiş şanzıman yani düz vitesli bir arabanın vitesinin robot tarafından değiştirilmesi olayı.Tam otomatik gibi konforlu değil bazen kararsız kalabiliyor robotik çalışmanın bazı hataları ve kusurları var malum. Durma sırasında yarım debriyaj da bekliyor sanırım balatayı en çok aşındıran bu
Arabanın mmt kullanma talimatlarında vites uzun veye kısa durmalarda boşa alın demiyor. Bunun yanında Arac duruken frene basılı iken   boş dan doluya veya dolludan boşa alırken devirde veya arabada hiç bir hareketlenme veya irkilme  olmuyor . Yani yarım debriyaj yapsa bence bir takım belirtiler olması lazım.

Ama ayağı frenden çekip gaza basmazsanız işte ozaman yarım depriyaj yapıyor.

Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar varsa paylaşırsa sevinirim.

SM-G900H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Toyota Corolla D4D M/M 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 37000
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #22 : Ocak 11, 2017, 18:09:29 »


Bence çok iyi bir karar vermişsiniz. Aracım 28.000 km de baştan sıkıntı olabileceğini bildiğim için zaten dikkatli kullanıyorum zorlamadan. Daha nasıl kullanmam gerekiyo anlamadım.

Bünyamin bey araç sizi fiziken rahatsız edene kadar kullanmaya devam edin. Ne zaman artık tmm bu artık beni sıkıntıya sokuyor derseniz ozaman değiştirin. 

Kullanma olayına gelirsek arabayı fazla yarım debriyaj la kullanmayın (fren bakıp gaza basmadan arabanın haraket etmesi) yoğun trafik yoksa aracı devamlı Manuel de kullanmanıza gerek yok.

SM-G900H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Toyota Corolla D4D M/M 2013

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kan Grubu: 0-
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #23 : Ocak 11, 2017, 19:55:14 »

Bünyamin bey araç sizi fiziken rahatsız edene kadar kullanmaya devam edin. Ne zaman artık tmm bu artık beni sıkıntıya sokuyor derseniz ozaman değiştirin. 

Kullanma olayına gelirsek arabayı fazla yarım debriyaj la kullanmayın (fren bakıp gaza basmadan arabanın haraket etmesi) yoğun trafik yoksa aracı devamlı Manuel de kullanmanıza gerek yok.

SM-G900H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim Erhan Bey. Önceki aracım Auris di sıfır almıştım. O aracımda da motor bloğu değişti sonra sattım yine toyota aldım. Ben sıkıntı çıkarmasın diye sıfır araç alıyorum ama ne şansdır anlamadım. Hayırlısı olsun artık böyle kullnmaya devam etcez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: A+
  • 231 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #24 : Ocak 14, 2017, 21:41:01 »
mmt şanzumanı manuel gibi kullanırsanız hiç sorun kalmaz....dur kalklarda ve yokuşta....gerisi 120.000 km gidiyor.her kokuttuğunuz anda balatanın ömründen %10 yersiniz.kokutmayın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 36000
  • Kan Grubu: 0+
  • 22 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #25 : Ocak 15, 2017, 00:20:12 »
mmt şanzumanı manuel gibi kullanırsanız hiç sorun kalmaz....dur kalklarda ve yokuşta....gerisi 120.000 km gidiyor.her kokuttuğunuz anda balatanın ömründen %10 yersiniz.kokutmayın...

Geçen karda patinaja kalınca epey kokuttum ben de. Araç 38.000lerde şuan. 85.000de değiştirdiğim Aurisin baskı balata geldi aklıma. İnşallah erken bitmez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 36000
  • Kan Grubu: 0+
  • 22 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #26 : Şubat 03, 2017, 18:02:35 »
Bugün arkadaşa 2008 model dizel otomatik bir Auris bakmaya gittik. Km 120.000. Biraz kullanınca dedim vites geçişleri benimkinden daha iyi sanki. Sonra servise gittik. Öğrendik ki 119.000 km de Aralık ayında baskı balata değişmiş. Gerçekten iyiydi geçişleri, aniden 1'e düşüşleri falan.

Neyse, bu ay 40.000 km bakımına gireceğim. Kalibrasyon yaptırsam balatanın ömründen yer mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 40000
  • Kan Grubu: A+
  • 231 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #27 : Şubat 06, 2017, 19:38:16 »
kalibrasyon demek debriyaj pedalındaki boşluğu almanın bilgisayara öğretilmesidir.balata aşındıkça nasılki manuel arabada pedal boşluk yapıyor  mmt dede bu böyle oluyor..biz bilgisayarla bunu şanzıman ecusuna öğetiyoruz durum bu....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 2200
  • Kan Grubu: A+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 65 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km\'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #28 : Şubat 16, 2017, 02:44:50 »
YALÇIN bey sonuç olarak durumu ne yaptınız baskı değişti mi yoksa kalibrasyon mu yaptınız yoksa bu şekilde kullanmaya devam mı

Mesaj Birleştirildi: Şubat 16, 2017, 21:13:41
Bende 4. viteseten 3. vitese geçerken yapıyor tam tersi yani sizin sorunununz
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Etiketler: