Gönderen Konu: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi  (Okunma sayısı 10048 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Herkese Merhaba,

Aracımı 50.000 bakımı için servise bıraktım. (2013 model Corolla 1.4 D-4D M/M)
Son 2 bakımdır aynı servise gidiyorum

40.000 için ilk defa bu servise gittiğimde şikayetimi anlattım;
Standart kullanımda herşey gayet normal ama biraz gaza yüklendiğinizde vites değiştirirken özellikle 3.vitesten 4.vitese geçerken devir saatinde yarım saniye kadar devir boşa yükselip sonra normal seviyesine geliyordu, yani daha açık olması açısından şöyle diyebilirim düz vites araçta vites değiştirtikten sonra debryajtan ayağınızı hiç çekmeden gaza bastığınızı düşünün işte tam o andaki boşa yükselen devir gibi.

Bakımdan sonra gelen cevap "kavrama problemi" olduğu ve 50.000 km'de halledilebileceği yönünde oldu.

Sonuç olarak 50.000 bakımda bu notu hatırlattım ve araç tekrar kontrol edildi. Gelen cevaba biraz şaşırdım.
Debriyaj baskı balatasının değişmesi gerektiği söyleniyor.

Bu parçanın ömrü kullanıma da bağlı farkındayım, genelde aracı düz yol ve akıcı trafik harici manuelde kullanmaya çalışıyorum.
Özellikle rampa çıkarken mutlaka manueli alıyorum ki saçma vites değişimleri ile balatayı eskitmeyelim. Bu kadar dikkat ederken 50.000 km'de bu parçanın değişmesi beni biraz şaşırttı
Hatta şikayetin ilk başladığı zamanı düşünürsek 40.000 km'de eskimeye başlamış.

Yukarıda anlattığım şikayeti yaşayan var mı? Bunun sebebi baskı balatadan farklı bir şey olabilir mi?

Yardımlarınız ve cevaplarınız için teşekkkürler

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #1 : Ağustos 18, 2015, 14:14:23 »
Debriyaj balatasını değiştirmeden önce kalibrasyon yaptırmanızı tavsiye ederim.
Kalibrasyon sonrası belki de balata değiştirmenize gerek kalmaz, şikayetleriniz ortadan kalkar.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #2 : Ağustos 18, 2015, 14:30:27 »
ecu nun yazılımı kontrol ettirin sonuçta bu geçiş işlerini ecu nun komutları ayarlıyor
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #3 : Ağustos 18, 2015, 14:49:54 »
yanıtlarınız için teşekkürler,
hem kalibrasyon hem yazılımı soracağım servise.. hatta farklı bir servise gitmeyi düşünüyorum

bu arada baskı balata ile ilgili itirazda bulundum.. eğer bu kadar kısa zamanda değişiyorsa garantiye girmesi gerektiğini iddia ettim
verilen cevap şanzımanı indiririz eğer motor tarafından kaynaklanan bir hata varsa garantiye girer ama tahmin ettiğimiz gibi baskı balata ise masrafı size ait olur (malzeme + işçilik 1800 civarı)
değişim talep etmezseniz sökme takma bedeli 600 tl işçilik alırız dediler
bunu da kabul etmedim..

en sonunda da fazla zorlamazsanız daha idare edere bağladılar
aracı bu öğlen bakımdan aldım.. rutin kullanımda hala sorun teşkil etmiyor sadece ani hızlanma ihtiyacında yapıyor aynı şeyi

kafam biraz karıştı açıkcası..
bu şekilde kullanmaya devam edip baskı balata haricinde bir yerlere zarar vermek istemiyorum
ama bir anda da 1800 TL ödemek (hem de 50.000 km'de) oldukça dokunuyor !!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #4 : Ağustos 18, 2015, 15:19:09 »
6 viteslerde kalibrasyon ihtiyacı yok.
MMT şanzımanda kullanım şartlarına göre değişir ama 50000 Km normal bir kullanım.
Bunun garantiye girme ihtimali çok düşük.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #5 : Ağustos 18, 2015, 15:34:52 »
6 viteslerde kalibrasyon ihtiyacı yok.
MMT şanzımanda kullanım şartlarına göre değişir ama 50000 Km normal bir kullanım.
Bunun garantiye girme ihtimali çok düşük.

Akü kutup başı sökülürse aracın hafızasında bulunan kullanım tarzı gibi şeylerde sıfırlanır mı? eğer böyle birşey varsa denenebilir mi Ahmet abi?
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #6 : Ağustos 18, 2015, 15:37:21 »
Akü kutup başı sökülürse aracın hafızasında bulunan kullanım tarzı gibi şeylerde sıfırlanır mı? eğer böyle birşey varsa denenebilir mi Ahmet abi?

Bu uygulama MMT şanzıman hafızasında hiçbir etki yapmaz.
Çünkü akü söküldügünde unutur ise takıldıgında kalibrasyon yapılması gerekir. Yapılmaz ise şanzımana ciddi zarar verebilir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corollove-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 72126
  • Model Yılı: '07
  • 292 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #7 : Ağustos 18, 2015, 15:42:37 »

Herkese Merhaba,

Aracımı 50.000 bakımı için servise bıraktım. (2013 model Corolla 1.4 D-4D M/M)
Son 2 bakımdır aynı servise gidiyorum

40.000 için ilk defa bu servise gittiğimde şikayetimi anlattım;
Standart kullanımda herşey gayet normal ama biraz gaza yüklendiğinizde vites değiştirirken özellikle 3.vitesten 4.vitese geçerken devir saatinde yarım saniye kadar devir boşa yükselip sonra normal seviyesine geliyordu, yani daha açık olması açısından şöyle diyebilirim düz vites araçta vites değiştirtikten sonra debryajtan ayağınızı hiç çekmeden gaza bastığınızı düşünün işte tam o andaki boşa yükselen devir gibi.

Bakımdan sonra gelen cevap "kavrama problemi" olduğu ve 50.000 km'de halledilebileceği yönünde oldu.

Sonuç olarak 50.000 bakımda bu notu hatırlattım ve araç tekrar kontrol edildi. Gelen cevaba biraz şaşırdım.
Debriyaj baskı balatasının değişmesi gerektiği söyleniyor.

Bu parçanın ömrü kullanıma da bağlı farkındayım, genelde aracı düz yol ve akıcı trafik harici manuelde kullanmaya çalışıyorum.
Özellikle rampa çıkarken mutlaka manueli alıyorum ki saçma vites değişimleri ile balatayı eskitmeyelim. Bu kadar dikkat ederken 50.000 km'de bu parçanın değişmesi beni biraz şaşırttı
Hatta şikayetin ilk başladığı zamanı düşünürsek 40.000 km'de eskimeye başlamış.

Yukarıda anlattığım şikayeti yaşayan var mı? Bunun sebebi baskı balatadan farklı bir şey olabilir mi?

Yardımlarınız ve cevaplarınız için teşekkkürler
kalibrasyon yaptırın.Şuanda kaçırma başlamış ama çok değil.Aynısı aracımda var ileriki zamanlarda daha fazlaşacağını söyledir.Kesin değiştireceğiz
Toyota Corolla 2007 MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #8 : Ağustos 18, 2015, 23:29:34 »
yanıtlarınız için hepinize teşekkür ederim
içim biraz daha rahatladı

anladığım kadarıyla aracı çok zorlamadan ve mümkün olduğunca manuelde bir süre daha bu şekilde kullanabilirim..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #9 : Ağustos 19, 2015, 07:55:42 »
yanıtlarınız için hepinize teşekkür ederim
içim biraz daha rahatladı

anladığım kadarıyla aracı çok zorlamadan ve mümkün olduğunca manuelde bir süre daha bu şekilde kullanabilirim..

Tabiki kullanabilirsiniz, ancak balata bitik bir şekilde kullanırsanırsanız bu sefer aküatör arızası yaşama ihtimaliniz artar bunun maliyeti de en az 1500 TL. Dikkatli olun derim ben.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #10 : Ağustos 19, 2015, 22:54:53 »
6 ileri şanzımanda kalibrasyon vardır ve yapılmalıdır.bizzat yaptım.kalibrasyonla çözülmez ise tabii ki baskı balata değişimi şart.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Ne Mutlu Türküm Diyene
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '13
  • 5 kere teşekkür etti
  • 17 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #11 : Ağustos 19, 2015, 23:20:07 »
satın multimode aracınızı tam otomatik veya düz vitesli olan tipleri tercih edin.. uzun km ler kullanıcaksanız sorunlu bir deneyim olucaktır sizin için..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Mehmet Alp
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 71500
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #12 : Ağustos 20, 2015, 15:49:12 »
Ben de 37000 km Baskı balata değişti.Fatura 15000+İşçilik Ama garantiye girdi.Tek kuruş Ödemedim. Kendisi Kalkışta Ötme yapıyorda 1,6 Manuel+lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #13 : Ağustos 21, 2015, 13:40:00 »
6 viteslerde neden kalibrasyon yok ahmet bey bilmediğimden soruyorum bi kaç bişi duymuştum
kalibrasyon eğer çok yaptırırsak sanzımanın kiltlenmesine sebep oluyor muş
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #14 : Ağustos 21, 2015, 14:08:37 »
Ben de 37000 km Baskı balata değişti.Fatura 15000+İşçilik Ama garantiye girdi.Tek kuruş Ödemedim. Kendisi Kalkışta Ötme yapıyorda 1,6 Manuel+lpg
Mehmet bey, 15.000 mi yoksa 1.500 lira mı ? Umarım yanlış yazmışsınızdır. Yoksa bu arabalara nasıl bineceğiz biz?
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 12
  • Model Yılı: '14
  • 17 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #15 : Ağustos 21, 2015, 18:53:31 »
Ben de 37000 km Baskı balata değişti.Fatura 15000+İşçilik Ama garantiye girdi.Tek kuruş Ödemedim. Kendisi Kalkışta Ötme yapıyorda 1,6 Manuel+lpg

hocam otme derken ugultu seklinde ses gelip sonradan kaybolan bi ses miydi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46000
  • Model Yılı: '13
  • 9 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #16 : Ağustos 21, 2015, 20:38:55 »
bende güncel kasadaki mmt lerde kalibrasyona gerek yok diye biliyorum..
servistekilerde öyle söylediler.
manulede alsanız dikkatlide kullansanız baskı balata normal şanzıman gibi yüksek kmleri (örn. 100 bin)görmez diye tahmin ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #17 : Ağustos 25, 2015, 17:58:29 »
bende 2010 model corolla multi mode vardı 90 bin km ye kadar kullandım sattım ve hala bir problem yoktu
bu bence biraz sert kullanıma bağlı bitmiş olabiliri rampalarda el freni ile ya da yokuş kalkış sistemi ile kalkarsanız balata çabuk bitmez...
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '15
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #18 : Ocak 09, 2017, 14:28:58 »
Merhabalar, aynı sorun bende de oluştu. Aracım 2015 1.4 d4d mm corolla 28.000 km'de. Cumartesi günü servise görürdüm usta baskı kaçırıyor dedi. Kullanımdan dedi. Bende sürekli yokuş çıkış ve inişlerinde manuel kullandığımı arabayı hiç zorlamadan kullandığımı söyledim gerçekten de aracımı hiç zorlamadım ve dikkat ederek kullandım. Başta araç 2-3 gün burda kalacak dediler sonra çekiciyle gelmesi lazım dediler sonrada 35.000 km de getirin dediler. Sizin durum nedir acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '13
  • 10 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M Şanzıman - 50.000 km'de debriyaj baskı balata değişimi
« Yanıtla #19 : Ocak 09, 2017, 22:26:52 »
arabamı alma aşamasındaki araştırmalarım sırasında mmt şanzımanlar da 40bin -50bin km. de balatanın bitebileceği  forumlarda ve kullanıcı şikayetlerinde gördüğüm için düz vites almaya karar verdim. Aslında gerçek bir otomatik vites değil otomatikleştirilmiş şanzıman yani düz vitesli bir arabanın vitesinin robot tarafından değiştirilmesi olayı.Tam otomatik gibi konforlu değil bazen kararsız kalabiliyor robotik çalışmanın bazı hataları ve kusurları var malum. Durma sırasında yarım debriyaj da bekliyor sanırım balatayı en çok aşındıran bu