Gönderen Konu: Trafik kazaları!.  (Okunma sayısı 3928 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazaları!.
« Yanıtla #20 : Mayıs 13, 2017, 17:53:48 »
! No longer available

Kalanların başı sağolsun. O yola kaçış rampası dahil baya düzenleme yapıldı aslında ama işte her şey sadece inşaat ile olmuyor. İnşallah bu ve diğer tüm kazalardan çıkarılan dersler ile daha iyi trafik bilinci, daha düzgün tabela ve uyarı sistemleri, daha güvenli yollar gibi uygulamalar devreye alınır.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Toyota Club Türkiye

Ynt: Trafik kazaları!.
« Yanıtla #20 : Mayıs 13, 2017, 17:53:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazaları!.
« Yanıtla #21 : Mayıs 13, 2017, 19:02:00 »
Gerçekten karayolları ve trafik özel olarak ele alınmalı (bakım, yedek parça vb piyasalar dahil) ve gelişimci hedefler belirlenmeli yıllık planlar dahilinde.

Bu son durumda, benim gördüüm kadarı ile orta beton bloklar, midibüsün yan yatmasındaki etmenlerden birisi. Otomobiller için etkili olsa da yüksek araçta risk oluşturmuş gibi. Tabi bu farazi, öncesinde ne oldu netleşmesi lazım.
Ayrıca benzer yolların kenarlarında ince yapılı ağaçlar olsa idi, aracı tutabilirdi ihtimal dahilinde.
Araç ya da yola güven hissi arttıkça bazı önlemlerin etkisini azaltabiliyor. Bu yüzden sürücü bilgi yenilemeleri göz ardı edilmemeli.
Üzücü kazaların olduğu noktalara uyarıcı özelliği olan anıtlar yapılmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '17
  • 69 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazaları!.
« Yanıtla #23 : Mayıs 15, 2017, 10:22:40 »
Ülkemizde trafik kazaları olması gereken oranın bence çok ama çok altında... Neden mi? Çünkü bu kadar kral tanımaz, takmaz bilmez olan sürücünün (!) oranı çok yüksek. Kuralsızlıkları oranlarsak çok az kaza olduğunu söylemek mümkün. Karşıdaki araç tehlike yaşıyor. Eskişehir'de hergün trafikteyim.  Kırmızı ışıkta bekleme  süresinin fazla olduğu mazeretine sığınarak bazı usta (!) sürücüler   kırmızı ışıkta durmuyor. Daha dün akşam Eskişehir girişinde bir minibüs aynı yönde bulunan TIR'a arkadan çarpıyor. Sonuç 2 ölü 3ağır yaralı. Ki yaralılardan  ikisinin hastanede vefat ettiğini de duydum. Araç kameramda kayıtları tutuyorum. Çok korkunç anları bilgisayarımda kaydediyordum. Baktım olacak gibi değil. Depolama boyutu 1GB'ı geçti. Artık eskileri siliyorum. Sadece bugün bir kavşakta 7 aracın kırmızı ışık ihlalinde bulunduğunu kaydettim. İkisi özel araç diğerleri ticari taksi ve öğrenci servisiydi. Allah hepimizi kazadan beladan korusun elbette ama "akıl" denen eşsiz bir sermaye  var. Akıllı olmak lazım. Yol hatalı bile olsa hatayı farkeder yola göre hızını azaltırsın kural budur. Yoksa her olayda "eğitim şart" diyoruz ya... Ben özellikle trafikte "akıllı olmak şart" diyorum. Trafik "keşke" kaldırmıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 195 kere teşekkür etti
  • 1147 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazaları!.
« Yanıtla #24 : Mayıs 15, 2017, 10:58:02 »
o halde çalıştayımıza başlayalım,1- araçla ilgili olarak;halen tr de 21.5 milyon araç var,bunun yaklaşık % 30 unun muayenesiz ve trafik sigortasının olmadığı ifade ediliyor,hukuki sorunların ,teknik yetersizliklerin temelinde bunlar var.2-karayolları,işaretleme yetersiz,uyarma yetersiz,yol kalitesi düşük,bazı virajlarda merkez kaça göre yol eğimi hesaplanmamış,asırlar önce romalıların yaptığı dar virajlı yollarda direksiyonu bırakırdık ,direksiyon kendini virajda toplardı,avuç içi kontrol ile, 60 yıl önceki belen ,çiftehan rampaları,toroslar böyleydi,kent içindeki çukurlar,kanalizasyon kapak seviyeleri vb sorunlar kazalara davetiye çıkarıyor,3-sürücüler; bana göre sorunun en büyük kaynağı insanlar,hasta ruhlu,bencil,saygısız,neme lazımcı vs vs,önce ben mantığı yanlışı ile yola çıkmak,hak hukuk tanımamak,eskiden yokuş çıkana yol verilirdi,gece gözünü almasın diye uzun farlar söndürülür,park lambaları ile geçiş tamamlanıncaya kadar,beklenirdi,şimdiki gibi kent içinde sis lambalarını yakmak ne demek?evet yollar dar ve virajlıydı ama toroslarda çok dar yerlerde bir araç durur,muavini karşıdan gelen araca yol gösterirdi!4- hava şartları,yağmurun ilk damlaları ile kayganlaşacak yolda kaç kişi hızını 10 km ve vitesi bir alt vitese düşürüyor,kar tipi lastik uygulaması ,zincir vs ne kadar,otobüsler buz da aşırı süratli gidiyor,sonuç felaket,dün de yazdım,çıktığın vitesle inmeyi uygulamadıkça,aracı tutamazsın,buna yük,hava koşulları,yorgunluk,alkollü ve narkotikli ,ehliyetsiz araç kullanma,yetersiz sürücü kursları,aktif araç kullanmadan önce ehliyeti alma,sonra 3-5 kurs alma,hafif ve ağır ticarilerin hız sınırına uymaması vs vs gibi etkenleride eklediğimizde tanrı korusun bu kadar kaza bize az bile dedirtiyor .
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • typex
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 24000
  • Model Yılı: '12
  • 20 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazaları!.
« Yanıtla #25 : Mayıs 15, 2017, 11:12:51 »
bu tamamen kültürle alakalı bence.en basit olanı kırmızı ışıkta beklerken henüz yeşil yanmadan 4. 5. sıradaki  araç başlıyor korna çalmaya.diyeceksin ki beyfendi (u-lan) daha ben kalkmadım hadi ben kalktım arkamdaki araç var  sana ne oluyor.durum bu maalesef kural tanımazlık nezaketsizlik saygısızlık her şey var.trafikte çok nadirdir benim gördüğüm saygılı yol veren buyur geç diyen önüme aniden kırmayan sinyal leri kurallara uygun bir şekilde kullanan
corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazaları!.
« Yanıtla #26 : Mayıs 15, 2017, 11:54:37 »
Yakın zamanda Almanya da ikamet eden akrabamla onun arabasıyla seyahat ettik. Aracı ben kullanıyordum. Ana yolda giderken tali yoldan gelen aracın ana yola doğru yaklaştığını görünce hızımı azalttım ve kontrollü geçtim. Akrabam "niye yavaşlıyorsun yol senin" dedi. Ben de " tamam yol benim bunu ben biliyorum ama o biliyor mu" dedim.  "Burası Almanya değil dedim.


Daha yeni cuma günü oldu. İşyerim şehirlerarası karayolunun kenarında. Camiye gidiyorduk. Vatandaşın biri arabayı iki şeritli yolun resmen şeridin birinde bırakıp gitti. Kenarda emniyet şeridi kadar yolda var. Dedik arabanı kenara al. İnanın oralı bile olmadı. Böyle vurdumduymazlarla aynı yolda araba sürüyoruz. Dikkat etmekten başka çaremiz yok maalesef.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 228 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazaları!.
« Yanıtla #27 : Mayıs 15, 2017, 12:03:24 »
Marmaris yolundaki kazayla ilgili öncelikle, hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet, yaralılara acil şifalar diliyorum.

Sakar geçidini defalarca kullanmış birisi olarak şunu söyleyeyim; bundan 8-10 sene öncesine kadar çok tehlikeli, dağın yamacında tek şeritli dar bir yoldan gidilip gelinen, arka arkaya sert virajların dönüldüğü bir yoldu. Fakat yeni yapılan düzenlemelerle, otoyol kıvamında, geniş ve rahat bir yol haline geldi. Evet, hala 1000 mt rakımdan aynı virajlar dönülerek iniliyor ama makul kullanım koşullarında hiç bir risk oluşturmayan bir yol şu anda. Kazanın görüntülerinde, midibüsün çok hızlı bir şekilde indiği ve fren lambalarının yanmadığı görülüyor. Sebebini bilemiyoruz tabii ama ben araçta teknik bir arıza olabileceğini düşünüyorum. Zira orada araç kullanan bir sürücünün, o yolda hız yapılamayacağını algılayamaması mümkün değil. Kaldı ki, kullandığı araç kısa ve yüksek şaseye sahip bir midibüs. Kazayla ilgili resmi açıklamayı merakla bekliyorum.

Bir diğer konu emniyet kemeri. Arkadaşlar, otobüslerde dahi takın emniyet kemerini. Canınızı tanımadığınız birisine emanet etmeyin. Bu tür kazalarda ölümlerin çoğu, camdan fırlayıp devrilen aracın altında kalmak suretiyle meydana geliyor. Bu kazada yolcular emniyet kemeri taksalardı, kanaatimce ölü sayısı bu kadar yüksek olmazdı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 316 kere teşekkür etti
  • 118 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazaları!.
« Yanıtla #28 : Mayıs 15, 2017, 12:32:45 »
Trafiği oluşturan etmenlerin başında insan faktörünün yanında ,kullanılan motorlu veya motorsuz araç ve yol,yani alt yapı gelir.İnsan faktörünü trafiğin asli unsuru olarak görüp başta insanın eğitimi,kullanılan araçların ve alt yapının ıslahı için yapılacak iyileştirmeler trafiğin olumlu anlamda gelişimine etken olacaktır.
Kişilerin eğitimi evde başlar,okulda devam eder,çevre ile bütünleşir.Bunların birinde oluşacak eksiklik,bireyin gelişimine olumsuz yansıyacağı için,hepsinin birbirini tamamlayacak şekilde bütünleşmesi esastır.Ülkemizdeki sadece okuma yazma oranlarının %90 lar mertebesinde olduğu düşünüldüğünde daha başta evde verilecek birey eğitiminin ne kadar sağlıklı olacağını,okul müfredatlarının yetersizliği ile temel karakter oluşmasında dahi arzu edilen hedeflerin yarısına dahi ulaşılamadığı aşikar iken,bu alt yapı ile sürücü kursuna müracaat eden bireyin,kurslarda hepimizin malumu eğitimlerle ne kadar EHİL SÜRÜCÜ,olarak yetişeceği ortadadır.
Evde,okulda ve çevrede yeterince eğitim alamayıp,birey olamamış,insani değerlerden uzak,kulaktan dolma bilgilerle donanmış,dini bilgilerini dahi hurafe altyapısı oluşturan sevgiden,saygıdan yoksun insanlardan olağanüstü beklentileri görememek bizleri şaşırtmamalıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazaları!.
« Yanıtla #29 : Mayıs 15, 2017, 18:14:09 »
Sadece trafik değil aslında, bu bazı şeylerin yansıdığı bir mecra. İşini iyi, bilgili, etik, doğru, adil yapma gayreti içinde olan trafikte de genelde duyarlı oluyor, başka noktada da.
Bazı duyarlı insanlar sayesinde trafikte çok şey önleniyor. Eskiden bu insanlar çoğunluktaydı, şimdi azınlıkta. Eskiden yanlış yapana bu söylendiğinde utanırdı, şimdi pişkinlik yayılmış. Ar önemlidir.

Görüntüye göre bariyerlerden önce hız+viraj nedeni ile araç yan yatmaya başlamış. Üst yapısı hafif bariyer o derece keskin virajlarda olumlu olabilir.

Araç içinde serbest materyaller de bulundurulmamalı, özellikle fren pedalının altına düşerse çok tehlikeli olabilirler. Keza ağır bir cisim, momentuma bağlı olarak çok tehlikeli de olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazaları!.
« Yanıtla #30 : Mayıs 15, 2017, 19:21:12 »
Ölenlere Allah rahnet eylesin,kalanların başı sağolsun. Maalesefki saygı,hoşgörü kendinini iyice yitirdi. Burda yapılan hata tatlı rampaya aldanılıp otobüsün salınması birkaç kez etkili fren yapıldımı balatalar ısınır ve hayvan leşi gibi kokar sonrasında ne kadar fren yapsanızda yazıkki durmaz. Retarder yok motor freni yüksek hızlarda pek etkili olmuyor.Günlük hayaua çok kez karşılaşıyorum tekerleri yakan şarampole uçan makaslıyan araçlarla.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '17
  • 69 kere teşekkür etti
  • 77 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazaları!.
« Yanıtla #31 : Mayıs 16, 2017, 09:42:14 »
 Sadece trafikte değil günlük yaşamın her alanında kurallara uymak bir kişilik profilini oluşturur. "Yasaklar, kurallar çiğnenmek içindir." atasözü (!) yasaların tıkır tıkır işlediği, denetimlerin sıkı olduğu  bir ülkede geçerli olabilir mi? Bu "atasözünü" bir İngiliz' e çevirebilir misiniz? Benim 7-8 saatte  izin verilen limitlerde  en yüksek hızlarda gittiğim yolu 5 saatte giden sürücü (!) yaptığıyla övünebilir mi?  Ya da kırmızı ışıkta geçmeyi marifet sayan arkadaş cezasız kalabilir mi? Çok yakın arkadaşımın  Renault Clio'su var. İnanmayabilirsiniz ama üzerinde halen 1999 yılı üretimi lastikler duruyor. Sanırım fabrikanın taktığı lastikler. (Evde iki bisikletimiz var. Lastikleri 10 yılda 3 kez değişti.) Başka bir arkadaşın aracında fren disklerinin üstten balataların temas etmediği yerler çatlaklar içinde tornavidayı bırakın elinizi sürün metal parçacıklar neredeyse kağıt kadar incelmiş, tornadan geçmiş  diskten kopacak durumda . Bunlar sürekli trafikte ,aynı anda birlikte bulunduğumuz araçlar. Daha neler vardır. Aracım 2006 model Corolla . Çok varlıklı biri değilim ama "can" taşıyoruz. Kendimizden vazgeçsek bile ya karşıdaki? Bu nedenle aracın bakımlarını kesinlikle yetkili serviste yaptırır ;elimdeki bakım- onarım belgelerini ruhsata verdiğim değerde korumaya çalışırım. Bence kasko veya trafik sigortaları aracın bakımlarını usulune uygun yaptırma koşulunu da eklemeleri gerekiyor. Kağıt gibi diskle veya 20 yıllık lastikle aracı kontrol edemezsin. Yapacağın kaza da "kaza" olmaz cinayet olur. Yazacak daha çok şey var tabi. Allah hepimizi kazadan beladan korusun. Yine de yazıyorum. En başta akıllı olmak şart.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazaları!.
« Yanıtla #32 : Mayıs 16, 2017, 10:27:51 »
! No longer available

Kalanların başı sağolsun. O yola kaçış rampası dahil baya düzenleme yapıldı aslında ama işte her şey sadece inşaat ile olmuyor. İnşallah bu ve diğer tüm kazalardan çıkarılan dersler ile daha iyi trafik bilinci, daha düzgün tabela ve uyarı sistemleri, daha güvenli yollar gibi uygulamalar devreye alınır.

bu video nedir? hic bi sey anlamadim olay kacinci dakkada geciyor
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazaları!.
« Yanıtla #33 : Mayıs 16, 2017, 11:32:58 »
bu video nedir? hic bi sey anlamadim olay kacinci dakkada geciyor
Alper beyin paylaştığı 1 video yol kaydı. Kaza 2. Videoda geçiyor geçenlerde anneler günü için geziye gidenleri taşıyan midibüsün görüntüsü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 158000
  • Model Yılı: '07
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazaları!.
« Yanıtla #34 : Mayıs 16, 2017, 15:16:38 »
bu video nedir? hic bi sey anlamadim olay kacinci dakkada geciyor
Bu video geçen seneden kalma, ben geçerken kaydetmiştim.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler