0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
LTFT +-%2.5 arasında olması gerekir.
Bu nereden çıktı Mutlu? Böyle bir durum mu olması lazım?
Gorunen ltft ve stft grafikleri üzerine bize biraz açıklama yaparmisiniz? Özellikle yogun cizgili olan devir aralikla normal durumda nasil görünmelidir.
Senin kendi konunda gönderdiğin bir belgede yazıyordu abi. LTFT +-%2.5, STFT +-%10 arasında olmalıdır diyordu.
İyi aksamlar murat köse ve mutlu tekir bey.
Grafikler güzel, düşük devirlerde dalgalanma normal, düşük devirde motor zorlanmadığından bir şey olmaz fakir olsa da. Fakat 1. resimde ltft +-%2.5 değerler arasındayken, 2. resimde +%6 ya fırlamış. O neden? LTFT +-%2.5 arasında olması gerekir.
Bu ne hal yaaaa Resmen motorun bitmiş Araban 1000-1500 devir arasında FAKİR çalışıyor Birde bu grafiğin zaman ve STFT olanına bak,
Senin kendi konunda gönderdiğin bir belgede yazıyordu abi. LTFT +-%2.5, STFT +-%10 arasında olmalıdır diyordu.Mesaj Birleştirildi: Temmuz 06, 2015, 22:27:41Detaylı olarak açıklamıştım başka bir forumda.http://www.mazdaclubtr.com/topic/22101-elm327-obd2-torque-pro/#entry510058Belirli kısımlar Murat abi ve Ahmet abiden alıntılarım. Bir kısım yazdıklarım kendimden.
2. ve 4. resimlerde ac on konumdaMesaj Birleştirildi: Temmuz 06, 2015, 22:48:531000-1500 arası + değerler kadar - değerde var gibi. bu dalgalanma normal değil mi
Murat abi, toplamları konusunda dediğinde haklısın, fakat ayrı ayrı olarak o dediğim değerler içinde olmalı diye de görmüştüm.LTFT'nin sürekli yüksek olması motorun sürekli fakirde çalıştığının göstergesi çünkü. STFT ile kısa zamanlı değerleri düzeltebilirken, ltft uzun vadeli düzeltmeyi gösterir.Murat abi bu arada karadenizlilik yapıyorsun. STFT-zaman, devir-zaman a ayrı ayrı bakacağına, direk stft-devir e bak daha doğru sonuç verir. Bu arada düşük devirlerdeki o dalgalanmayı benzinde de yapıyor. Karşılaştırmak amaçlı benzinde gidip kayıt edilen veriler grafiğe aktarılıp karşılaştırılabilir.
Valla haklısın belki Mutlu ama o grafikler bana karmaşık geliyor, mesela bak hzılandın hızlandın 2500 devirlere geldin frene bastın 1500 devire düştün bu arada ani yavaşlamadan dolayı anında yakıtı kesmeye çalışıyor sistem, böyle olunca da anlık çok yüksek yada çok düşük STFT değerleri oluşabiliyor, birde CUTOFF zamanları var open loop zamanları var o zaman stft falan işlemiyor. Bu yüzden o şekilde zamana göre grafik benim aklıma daha çok yatıyor. Yani hangi zamanda hangi devirden hangi devire çıkılmış yada inilmişte STFT bu şekilde zıplamalar yapmış analşılabiliyor. Toplu devir grafiğinde tamam 1500 devirler falan var ama hangi zamanda belli değil. Bunun için karadenizlilik yapıyorum Bu arada anne tarafım karadenizli Giresun Görele
Bir bakıma sen de haklısın, ama genel olarak fikir veriyor stft-devir grafiği. Benim üstteki mesajda linkini verdiğim konuda aracımın ayardan önce ve ayardan sonraki grafiklerini görebilirsin abi.