Gönderen Konu: torque pro ile lpg ayar analizi ve katalitik konvertör arızası (P0420)  (Okunma sayısı 19977 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '19
  • 304 kere teşekkür etti
  • 333 kere teşekkür edildi
bugün torque pro ile lpg'de ltft-stft değerlerini 2-5 dk.lık sürüşlerimde kayıt ettim. genelde 1000-2000 devir aralığında (ki genel kullanımım bu şekilde) ve a/c on-off olarak kayıt aldım. bana fena değerler değil gibi geldi. a/c açıkken ltft değeri biraz yükseldi. üstadların yorumlarını bekliyorum.
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #1 : Temmuz 06, 2015, 21:36:03 »
Bu ne hal yaaaa :) Resmen motorun bitmiş :)

Araban 1000-1500 devir arasında FAKİR çalışıyor :)

Birde bu grafiğin zaman ve STFT olanına bak, :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #2 : Temmuz 06, 2015, 21:52:13 »
Grafikler güzel, düşük devirlerde dalgalanma normal, düşük devirde motor zorlanmadığından bir şey olmaz fakir olsa da.
Fakat 1. resimde ltft +-%2.5 değerler arasındayken, 2. resimde +%6 ya fırlamış. O neden? LTFT +-%2.5 arasında olması gerekir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #3 : Temmuz 06, 2015, 21:59:11 »
LTFT +-%2.5 arasında olması gerekir.

Bu nereden çıktı Mutlu? Böyle bir durum mu olması lazım?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '14
  • 129 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #4 : Temmuz 06, 2015, 21:59:58 »
İyi aksamlar murat köse ve mutlu tekir bey.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 07, 2015, 00:25:31

Gorunen ltft ve stft grafikleri üzerine bize biraz açıklama yaparmisiniz?  Özellikle yogun cizgili olan devir aralikla normal durumda nasil görünmelidir.
2014 1.6 Auris Touch

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #5 : Temmuz 06, 2015, 22:26:09 »
Bu nereden çıktı Mutlu? Böyle bir durum mu olması lazım?

Senin kendi konunda gönderdiğin bir belgede yazıyordu abi. LTFT +-%2.5, STFT +-%10 arasında olmalıdır diyordu.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 06, 2015, 22:27:41

Gorunen ltft ve stft grafikleri üzerine bize biraz açıklama yaparmisiniz?  Özellikle yogun cizgili olan devir aralikla normal durumda nasil görünmelidir.

Detaylı olarak açıklamıştım başka bir forumda.

http://www.mazdaclubtr.com/topic/22101-elm327-obd2-torque-pro/#entry510058

Belirli kısımlar Murat abi ve Ahmet abiden alıntılarım. Bir kısım yazdıklarım kendimden.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '14
  • 129 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #6 : Temmuz 06, 2015, 22:30:47 »
Teşekkürler. İncelerim hemen.
2014 1.6 Auris Touch

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #7 : Temmuz 06, 2015, 22:36:59 »
Senin kendi konunda gönderdiğin bir belgede yazıyordu abi. LTFT +-%2.5, STFT +-%10 arasında olmalıdır diyordu.

Ben o kısmı kaçırmışım herhalde :) Benim hatırladığım hem LTFT hemde STFT +- %10 arasında olabilir ama toplamları +-10% u geçmemeli falan diye hatırlıyorum ben.

Mesela LTFT +6% STFT +8% olursa toplamları 14% ediyor bunun gibi olmamalı diyordu. Ben benzin de kullanırken de LTFT yi 6 - 7 gibi değerlerde görebiliyordum ama STFT ne yapıp edip onun tersi değerlisini yakıyor ve toplamları 0 yaptırıyor ve LTFT yi aşağı değerlere çekiyordu. Burada ki grafiklerde muhtemelen 2,5 olan LTFT kullandıkça daha yüksek değerlere çıkmış ve toplamı sıfırlamak için araç STFT yi de buna oranla yüksek değerlere çekmiş. Hem artı yönde hemde eksi yönde.

Mesela yukarıda dediğim 1000-1500 arası STFT yüksek çıkmış dediğim yerlerde muhtemelen LPG gaz ayarı düşük olduğundan aracın ECUSU yakıtı arttırmaya çalışıyor arttırmaya çalıştıkçada LTFT değerleri yükseliyor.

NOT: Böyle yorum yapıyorum diye çok bilgili sanmayın arkadaşlar buralarda hep beraber öğrenmeye çalışan birisiyim sadece.  :saygi:

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 06, 2015, 22:37:35
İyi aksamlar murat köse ve mutlu tekir bey.

İyi akşamlar Hocam  :saygi:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '19
  • 304 kere teşekkür etti
  • 333 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #8 : Temmuz 06, 2015, 22:45:59 »
Grafikler güzel, düşük devirlerde dalgalanma normal, düşük devirde motor zorlanmadığından bir şey olmaz fakir olsa da.
Fakat 1. resimde ltft +-%2.5 değerler arasındayken, 2. resimde +%6 ya fırlamış. O neden? LTFT +-%2.5 arasında olması gerekir.
2. ve 4. resimlerde ac on konumda

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 06, 2015, 22:48:53
Bu ne hal yaaaa :) Resmen motorun bitmiş :)

Araban 1000-1500 devir arasında FAKİR çalışıyor :)

Birde bu grafiğin zaman ve STFT olanına bak, :tamam:
1000-1500 arası + değerler kadar - değerde var gibi. bu dalgalanma normal değil mi :-\
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '14
  • 129 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #9 : Temmuz 06, 2015, 22:49:34 »
Senin kendi konunda gönderdiğin bir belgede yazıyordu abi. LTFT +-%2.5, STFT +-%10 arasında olmalıdır diyordu.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 06, 2015, 22:27:41
Detaylı olarak açıklamıştım başka bir forumda.

http://www.mazdaclubtr.com/topic/22101-elm327-obd2-torque-pro/#entry510058

Belirli kısımlar Murat abi ve Ahmet abiden alıntılarım. Bir kısım yazdıklarım kendimden.
Mutlu super açıklayıcı anlatım olmuş linkteki sunumun. Şimdi grafiği elde etmeyi ve degerlerin anlamını daha iyi anladım. [emoji106]
2014 1.6 Auris Touch

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #10 : Temmuz 06, 2015, 22:51:30 »
2. ve 4. resimlerde ac on konumda

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 06, 2015, 22:48:53
1000-1500 arası + değerler kadar - değerde var gibi. bu dalgalanma normal değil mi :-\

Bu devir ve STFT LTFT grafiği biraz aldatıcı olabilir, hangi zamandaki hangi devir mesela, hızlanırken mi yavaşlarken mi gibi, Zaman ve STFT LTFT grafiklerine de bak  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '19
  • 304 kere teşekkür etti
  • 333 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #11 : Temmuz 06, 2015, 23:04:28 »
aracım cvt şanzıman. pedala abanmadan 60 km'ye kadar 1000-1200 devir çeviriyor. 60'a sabitledimmi 1000 devir gidiyor. buna istinaden devre göre değer grafiğine bakayım dedim.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 06, 2015, 23:10:28
murat abi bunlardan mı bahsediyorsun :-\
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #12 : Temmuz 06, 2015, 23:15:21 »
Evet Burak bunlardan birde bunların aynısının DEVİR olanını yap, zaman DEVİR grafikleri ama aynı dosyaların olsun.  :tamam: O zaman alt alta bakınca daha anlamlı olur hangi zamanda hangi devir artarken mi azalırken mi gibi  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #13 : Temmuz 06, 2015, 23:17:07 »
Murat abi, toplamları konusunda dediğinde haklısın, fakat ayrı ayrı olarak o dediğim değerler içinde olmalı diye de görmüştüm.
LTFT'nin sürekli yüksek olması motorun sürekli fakirde çalıştığının göstergesi çünkü. STFT ile kısa zamanlı değerleri düzeltebilirken, ltft uzun vadeli düzeltmeyi gösterir.

Murat abi bu arada karadenizlilik yapıyorsun. :D STFT-zaman, devir-zaman a ayrı ayrı bakacağına, direk stft-devir e bak daha doğru sonuç verir.

Bu arada düşük devirlerdeki o dalgalanmayı benzinde de yapıyor. Karşılaştırmak amaçlı benzinde gidip kayıt edilen veriler grafiğe aktarılıp karşılaştırılabilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #14 : Temmuz 06, 2015, 23:21:06 »
Murat abi, toplamları konusunda dediğinde haklısın, fakat ayrı ayrı olarak o dediğim değerler içinde olmalı diye de görmüştüm.
LTFT'nin sürekli yüksek olması motorun sürekli fakirde çalıştığının göstergesi çünkü. STFT ile kısa zamanlı değerleri düzeltebilirken, ltft uzun vadeli düzeltmeyi gösterir.

Murat abi bu arada karadenizlilik yapıyorsun. :D STFT-zaman, devir-zaman a ayrı ayrı bakacağına, direk stft-devir e bak daha doğru sonuç verir.

Bu arada düşük devirlerdeki o dalgalanmayı benzinde de yapıyor. Karşılaştırmak amaçlı benzinde gidip kayıt edilen veriler grafiğe aktarılıp karşılaştırılabilir.

Valla haklısın belki Mutlu ama o grafikler bana karmaşık geliyor, mesela bak hzılandın hızlandın 2500 devirlere geldin frene bastın 1500 devire düştün bu arada ani yavaşlamadan dolayı anında yakıtı kesmeye çalışıyor sistem, böyle olunca da anlık çok yüksek yada çok düşük STFT değerleri oluşabiliyor, birde CUTOFF zamanları var open loop zamanları var o zaman stft falan işlemiyor. Bu yüzden o şekilde zamana göre grafik benim aklıma daha çok yatıyor. Yani hangi zamanda hangi devirden hangi devire çıkılmış yada inilmişte STFT bu şekilde zıplamalar yapmış analşılabiliyor. Toplu devir grafiğinde tamam 1500 devirler falan var ama hangi zamanda belli değil. Bunun için karadenizlilik yapıyorum :) Bu arada anne tarafım karadenizli :) Giresun Görele :)
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #15 : Temmuz 06, 2015, 23:30:50 »
Valla haklısın belki Mutlu ama o grafikler bana karmaşık geliyor, mesela bak hzılandın hızlandın 2500 devirlere geldin frene bastın 1500 devire düştün bu arada ani yavaşlamadan dolayı anında yakıtı kesmeye çalışıyor sistem, böyle olunca da anlık çok yüksek yada çok düşük STFT değerleri oluşabiliyor, birde CUTOFF zamanları var open loop zamanları var o zaman stft falan işlemiyor. Bu yüzden o şekilde zamana göre grafik benim aklıma daha çok yatıyor. Yani hangi zamanda hangi devirden hangi devire çıkılmış yada inilmişte STFT bu şekilde zıplamalar yapmış analşılabiliyor. Toplu devir grafiğinde tamam 1500 devirler falan var ama hangi zamanda belli değil. Bunun için karadenizlilik yapıyorum :) Bu arada anne tarafım karadenizli :) Giresun Görele :)

:) Bir bakıma sen de haklısın, ama genel olarak fikir veriyor stft-devir grafiği. Benim üstteki mesajda linkini verdiğim konuda aracımın ayardan önce ve ayardan sonraki grafiklerini görebilirsin abi. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #16 : Temmuz 06, 2015, 23:36:55 »
:) Bir bakıma sen de haklısın, ama genel olarak fikir veriyor stft-devir grafiği. Benim üstteki mesajda linkini verdiğim konuda aracımın ayardan önce ve ayardan sonraki grafiklerini görebilirsin abi. :)

Evet veriyor ama onu bence anlık kısımlarda kullanmak daha mantıklı, mesela kayda başladın vede hızlanmaya başladın gittin gittin hiç yavaşlamadan frene basmadan 3000-3500 devirlere çıktın ve kaydı kapattın. Bu şekilde olursa o devir ve STFT sağlıklı okuma olur. Çünkü dediğim gibi toplu kayıtta hem hızlanırken hem yavaşlarken ki yada vites değişimlerinde ki anlık devir düşüşleride işin içine giriyor ve orada sen bir sürü iniş kalkış görüyorsun bu yanıltıcı olabiliyor. Ben malum LPG bağlantı kablosu aldım onunla her  türden grafiği alabiliyorum, oradan çaktım bu mevzuyu. Hatta ben laptopa DEBUT VIDEO CAPTURE diye programda kurdum bilgisayar ekranını ve sesleri kayıt ediyorum sonra nerede ne yapmışım izliyorum. Bir sürü videom var elimde nerede nasıl davranıyor stft ltft falan :)

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 06, 2015, 23:46:37


Mesela bu grafikte senin STFT daha çok ARTI değerlerde yakıtı arttırmaya çalışıyor, sen demişsin zengin karışım falan diye ama FAKİR gaz oranı var ki yakıtı arttırmaya çalışıyor. 15 in üstünde bir değer var bak orada 2000 devirlerden 800 devirlere düşmüş gibi çizgisi var  burada anlık fren yapmandan dolayı onun yüksek çıkması normal gibi çünkü buralarda sapıtıyor sistem :) Bu yüzden pek anlaşılır değil bu sadece devir STFT girafiği, aslında yatayda ZAMAN dikeyde hem STFT hemde DEVİR görebilecek grafik aynı anda aynı ekranda olsa daha anlaşılır olur.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #17 : Temmuz 07, 2015, 00:49:21 »
Ben de işte bu tür karışıklığı önlemek için düşük devirlerde benzindeki davranışla karşılaştırıyorum Murat abi. Düşük devirlerde (2000 altı) böyle davranması normal dedim. Zaten düşük devirde subap yakma riski yok ki, o nedenle ihmal de edebiliriz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '19
  • 304 kere teşekkür etti
  • 333 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #18 : Temmuz 07, 2015, 00:57:29 »
bu da gece gece 45 dk.kullanım sonucu çıkan değerler. ltft 0.8'e çakılmış gibiydi. ac on konumda. log'da 2000'den sonraki zamanlarda biraz yordum aracı :islik:
2019 Mondeo 1.5 Ecoboost (Prins VSİ-3 DI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg ayar analizi (stft-ltft-afr vs.)
« Yanıtla #19 : Temmuz 07, 2015, 01:28:37 »
Loglarda devir görünmüyor ki :)
THE END