Gönderen Konu: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3  (Okunma sayısı 43657 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 140000
  • Kan Grubu: ---
  • 1536 kere teşekkür etti
  • 2169 kere teşekkür edildi
Ynt: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3
« Yanıtla #560 : Mart 15, 2018, 18:45:55 »
Bugün aliexpressten aldığım saatim geldi. D segmente özenip aldım aslında. :D
Arkasındaki plastik yuvayla birlikte geliyor. Bu yuvarlak plastik ile dörtlü butonunun üstüne mi, yoksa sadece saati dörtlü butonunun üstüne mi, dörtlü butonunun üzerine tuşa basabileceğim yer bırakarak mı, teypin ortasındaki büyük tuşunun üstüne mi yapıştırayım
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3
« Yanıtla #560 : Mart 15, 2018, 18:45:55 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 26000
  • Kan Grubu: A+
  • 74 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3
« Yanıtla #561 : Mart 15, 2018, 20:10:00 »
Gunes isiginin yansimalarini hesaba katmak lazim. Buyuk yuvarlak dugmenin uzerinde guzel durmus ama donunce nasil olacak?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 140000
  • Kan Grubu: ---
  • 1536 kere teşekkür etti
  • 2169 kere teşekkür edildi
Ynt: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3
« Yanıtla #562 : Mart 15, 2018, 20:14:19 »
Gunes isiginin yansimalarini hesaba katmak lazim. Buyuk yuvarlak dugmenin uzerinde guzel durmus ama donunce nasil olacak?

O düğmeye 3 yıldır hiç dokunmadım. Şarkı durdurup devam ettirmek yerine direk teypi kapattığım için kullanmadım. Ortadaki tuş sabit duruyor, etrafındaki kısım dönüyor. İlk o ortadaki büyük düğme gelmişti aklıma. Hem olur da ileride biri basmak isterse saate basarak da kullanılabilir.

2. düşüncem ise dörtlü flaşörün üst kısmına sadece saati yapıştırmak. Ama güneş ışığı olayına değindiğiniz için sağolun. Aklımdan uçmuştu. :D Bu durumda düğmeye yapıştırmak daha mantıklı.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 225 kere teşekkür etti
  • 291 kere teşekkür edildi
Ynt: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3
« Yanıtla #563 : Mart 16, 2018, 10:59:45 »
Bugün aliexpressten aldığım saatim geldi. D segmente özenip aldım aslında. :D
Arkasındaki plastik yuvayla birlikte geliyor. Bu yuvarlak plastik ile dörtlü butonunun üstüne mi, yoksa sadece saati dörtlü butonunun üstüne mi, dörtlü butonunun üzerine tuşa basabileceğim yer bırakarak mı, teypin ortasındaki büyük tuşunun üstüne mi yapıştırayım

Hayırlı olsun Mutlu Bey. O saatin aynısından geçen gün sattığım aracıma ben de almıştım. Cd veya USB'den müzik dinlerken saat multimedya ekranda saat görünmüyordu. O sebeple almıştım.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Excutive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A-
  • 6 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3
« Yanıtla #564 : Mart 16, 2018, 18:21:23 »
Hayırlı olsun Mutlu Bey. O saatin aynısından geçen gün sattığım aracıma ben de almıştım. Cd veya USB'den müzik dinlerken saat multimedya ekranda saat görünmüyordu. O sebeple almıştım.

Güzel durmuş. Gözü rahatsız etmiyor gibi resimdeki haliyle.
Mutlu'nun araca ise yuvarlak düğme üstünde iyi durmuş gibi. Hem gizli hem işlevli..
Dikkatli yolculuklar..
Rabbim kaza bela vermesin..

Corolla 2006 HB Terra D4D (12.2016 - 06.2018)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 140000
  • Kan Grubu: ---
  • 1536 kere teşekkür etti
  • 2169 kere teşekkür edildi
Ynt: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3
« Yanıtla #565 : Mayıs 04, 2018, 21:30:30 »
Geçen N11'den Niken T10 led aldım. Mercekli falan güzele benziyordu. Gelince hemen takayım dedim fakat alt oturan kısmını ince yapmışlar. Taktım ampul yuvasına, tam far içindeki yerlerine yerleştireceğim led ampul oynayıp yerinden düşmesin mi. Farın içine hem de. Neyse eve gidince cımbızla alırım diye düşündüm yola çıktım, tabi o sırada sarsıntıdan vs daha da aşağılara inmiş gözle gözükmüyor. Aldık başımıza işi. İlla o far sökülüp öyle çıkarılacak.


Araştırınca çok basitmiş. 3 adet M10 somun tutuyor. Bunun için tamponu hafif aralamak yeterli oluyor.  Tampon sökmeyi anlatmıyorum, bir çok yerde bir çok kez anlatıldı. Hafif aralamak için davlumbazdaki tamponu tutan aparatları, kaput altında kalan tamponun üstündeki klipslerin hepsini söküp tamponu çentiklerinden çekip hafifçe öne almak yeterli oluyor. Sürücü tarafı farını düşünürsek, 1 somun en sağ yukarı uçta hemen gözle görülür yerde. Ötekisi farın sağ alt ucunda tamponu hafifçe çektirince gözüküyor. 3. somun ise farın sağ alt uçta kavisinin başladığı yerde. Tamponu tırnaklarından kurtarıp çektiğinizde gözüküyor. 2 somun gözüküyor, aracın ön tarafına yakın olan somun farı tutan.


Somunları söktükten sonra dikkatlice yavaşça farı öne doğru çekerek yuvasından kurtarıp çıkartabiliyoruz.

 

Çıkartınca düşen ampulu çıkarttım bir hevesle taktım, 1 tanesi düzgün çalışıyor, öteki ise 1 sıra yan ledi yanmıyordu. 2 dakika çalışmayla bile baya ısınıyordu. İade edeceğim. Philipsin t10 xtremevision ledlerinden düşünüyorum.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 140000
  • Kan Grubu: ---
  • 1536 kere teşekkür etti
  • 2169 kere teşekkür edildi
Ynt: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3
« Yanıtla #566 : Aralık 05, 2018, 18:53:22 »
Bir hort çekelim.
Araç satılıkta ama eklemelere devam.
Direksiyon tuşu soyulmuştu. Soft kaplama yaptırsam daha fazla tutar diye Aliexpress'ten sıfırını getirttim.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2004 HONDA Accord 2.0 sport
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 294000
  • Kan Grubu: B+
  • 146 kere teşekkür etti
  • 329 kere teşekkür edildi
Ynt: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3
« Yanıtla #567 : Aralık 06, 2018, 08:29:18 »
Maşallah Mutlu arabaya iyi bakıyorsun valla. Çok güzel görünüyor. 2-3 gündür yeni mazda3lere sardım. Şuan alacağımdan değilde bakmayı seviyorum :) 80-90bin bandında alınabilecek aile otomobili. Mazdanın hem sorunsuzluğu hemde herkeste olmaması tercihlerim arasında. Tek sıkıntısı performansı olur accorddan sonra. Bu arada imkanım olsa benim accordu satar senin canavarı alırdım. :) Yeni alıcısı çok şanslı olacak.
2002 Corolla 1.6 Terra E11 (110-150bin km )2011-2013
2006 Corolla 1.6 Terra E12 HB (110-140bin km)2013-2015
2006 Focus   1.6 Tren Sedan Otm.(170-176bin km)2015-2015---1998 Palio 1.6 HL (209-212bin km)2018---1999 Astra G 1.6 GL (151-153bin km)2018
2004 Accord  2.0 Sport (235bin kmde alındı 06.2018 itibariyle 286bin kmde) 2015-???  http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=68690

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 140000
  • Kan Grubu: ---
  • 1536 kere teşekkür etti
  • 2169 kere teşekkür edildi
Ynt: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3
« Yanıtla #568 : Aralık 06, 2018, 14:28:29 »
Maşallah Mutlu arabaya iyi bakıyorsun valla. Çok güzel görünüyor. 2-3 gündür yeni mazda3lere sardım. Şuan alacağımdan değilde bakmayı seviyorum :) 80-90bin bandında alınabilecek aile otomobili. Mazdanın hem sorunsuzluğu hemde herkeste olmaması tercihlerim arasında. Tek sıkıntısı performansı olur accorddan sonra. Bu arada imkanım olsa benim accordu satar senin canavarı alırdım. :) Yeni alıcısı çok şanslı olacak.

Sağolasın abi.
Accordun 0 100 11 sn lerde. Yeni mazda 3 ün de 0 100 0 11.5 sn. Valla atmosferikten sonra değişiklik farkedilmez gibime geliyor. Yokuşta arkadaşımın aracını kullandığımda bastığında 3000 devirden sonra hızlanmam demiyor. Gidişi iyi çok performans aramayanlar için.
Benim araca gelirsek 80 km hıza kadar güzel sonra uysallaşıyor 4 ileri vitesten ötürü, aynı 2009 2012 corolla 1.6 benzinli otomatik gibi hissiyatı, biraz daha spor ve estetiği daha güzel bence.

Arkalara da hoparlör aldım önlerle aynı (sony xs fb6930) havalar güzel olursa arkalara takacağım. Ses konusunda da diğer araçlara göre daha güzel olacak.

Kış için ısıtıcı minder kullanırdım. Isıtıcı pad aldım. Onlar geldiğinde orjinal gibi gözükecek şekilde montajını yapacağım. Koltuk kumaşının altına koyacağım padleri orjinal gibi. E daha napayım? :)
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2004 HONDA Accord 2.0 sport
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 294000
  • Kan Grubu: B+
  • 146 kere teşekkür etti
  • 329 kere teşekkür edildi
Ynt: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3
« Yanıtla #569 : Aralık 06, 2018, 15:45:52 »
Sağolasın abi.
Accordun 0 100 11 sn lerde. Yeni mazda 3 ün de 0 100 0 11.5 sn. Valla atmosferikten sonra değişiklik farkedilmez gibime geliyor. Yokuşta arkadaşımın aracını kullandığımda bastığında 3000 devirden sonra hızlanmam demiyor. Gidişi iyi çok performans aramayanlar için.
Benim araca gelirsek 80 km hıza kadar güzel sonra uysallaşıyor 4 ileri vitesten ötürü, aynı 2009 2012 corolla 1.6 benzinli otomatik gibi hissiyatı, biraz daha spor ve estetiği daha güzel bence.

Arkalara da hoparlör aldım önlerle aynı (sony xs fb6930) havalar güzel olursa arkalara takacağım. Ses konusunda da diğer araçlara göre daha güzel olacak.

Kış için ısıtıcı minder kullanırdım. Isıtıcı pad aldım. Onlar geldiğinde orjinal gibi gözükecek şekilde montajını yapacağım. Koltuk kumaşının altına koyacağım padleri orjinal gibi. E daha napayım? :)

Ya D segment bir araçtan  C ye geçmek beni epey düşündürüyor, ama şöyle bir şey söz konusu benim aracım 2004 model 295bin kmde bahsettiğimiz C segment ise daha yeni teknolojiye sahip. Asıl merak ettiğim günümüz C segmentleri 15 yıl öncesi D segment kalitesine kavuşmuş mudur? Performans olarak accordun kalkış anından ziyade ara hızlanmaları çok daha can yakıcı ama yeni mazda3ün 120 hpsi bana yetecektir diye düşünüyorum. Çünkü accordu alırken çok fazla uzun yol yapıyordum(erzurumda iken) ve rampalar bıktırıyordu. Şimdi ise daha çok şehir içi kullanım aktif ve Samsunda accordla kısa mesafede yüksek süratlere çıkabileceğim yer çok olsa da radarlar imkan vermiyor.

Valla Mutlu senin aracına teknoloji olarak ekleme yapabileceğin donanım kalmamış gibi. Ama yapılabilirse kör nokta uyarı sistemi güzel olur bir de dokunmatik ekranın eksik. Onun dışında birde tavanda delik oluşturup sunroof yaparsan daha da bişey kalmıyor geriye :)
2002 Corolla 1.6 Terra E11 (110-150bin km )2011-2013
2006 Corolla 1.6 Terra E12 HB (110-140bin km)2013-2015
2006 Focus   1.6 Tren Sedan Otm.(170-176bin km)2015-2015---1998 Palio 1.6 HL (209-212bin km)2018---1999 Astra G 1.6 GL (151-153bin km)2018
2004 Accord  2.0 Sport (235bin kmde alındı 06.2018 itibariyle 286bin kmde) 2015-???  http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=68690

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 140000
  • Kan Grubu: ---
  • 1536 kere teşekkür etti
  • 2169 kere teşekkür edildi
Ynt: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3
« Yanıtla #570 : Aralık 06, 2018, 17:12:44 »
Ya D segment bir araçtan  C ye geçmek beni epey düşündürüyor, ama şöyle bir şey söz konusu benim aracım 2004 model 295bin kmde bahsettiğimiz C segment ise daha yeni teknolojiye sahip. Asıl merak ettiğim günümüz C segmentleri 15 yıl öncesi D segment kalitesine kavuşmuş mudur? Performans olarak accordun kalkış anından ziyade ara hızlanmaları çok daha can yakıcı ama yeni mazda3ün 120 hpsi bana yetecektir diye düşünüyorum. Çünkü accordu alırken çok fazla uzun yol yapıyordum(erzurumda iken) ve rampalar bıktırıyordu. Şimdi ise daha çok şehir içi kullanım aktif ve Samsunda accordla kısa mesafede yüksek süratlere çıkabileceğim yer çok olsa da radarlar imkan vermiyor.

Valla Mutlu senin aracına teknoloji olarak ekleme yapabileceğin donanım kalmamış gibi. Ama yapılabilirse kör nokta uyarı sistemi güzel olur bir de dokunmatik ekranın eksik. Onun dışında birde tavanda delik oluşturup sunroof yaparsan daha da bişey kalmıyor geriye :)

Aynen öyle Selman abi. Yüksek hplerin pek bir esprisi kalmadı, uzun yolda bir tek yokuşlar dert. Aracımın 4 ileri şanzımanı harici memnunum aslında. Şehiriçinde de hissetmiyorum şanzımanındaki 5. vites eksikliğini. Sadece uzun yolda istiyor, ama ona rağmen yine de 2750 devirde 100, 3200 devirde 120 yapabilmesi çok iyi, 1.6 ların manuellerinin 3000 ile 100 yaptığını düşününce...
Teknoloji gelişiyor, düşük segmentler seneler geçtikçe bir sonraki segmente yaklaşıyor. 2010 Mazda 3'ümden sonra, 1 ay 2016 model Fiesta 1.25 sürünce anlamıştım bunu. Yalıtımı, direksiyon keskinliği, sürüş zevki benim Mazdam ile aynıydı. Hatta B segment bir aracın yalıtımı ve sessizliği nasıl benim aracım kadar iyi olabilir diye bir süre hayata küsmüştüm. :D :D Yeni nesil C segment arabalarla D segment arasında da makas kapanıyor bence. Bakıyorum D'deki sessizlik ve konfor D'ye çok yaklaşmış durumda. Ama gel gelelim 90 model 626'ya bindiğimde verdiği tokluk ve kalite hissi günümüzdeki hiçbir arabada hissedemiyorum. :) O nedenle accord sonrası segment düşsen de çok mutsuz olmazsın abi. Bir tek iç hacim belki mutsuz edebilir.

Benim araca gelirsek 6 ileri ve 120hp olsa satmazdım. Çok düşündüm turbo taktırsam mı diye de 4 ileri otomatik şanzıman performansa engel, hadi onu da satıp manuel 6 ileri şanzıman taktırayım diye de düşündüm de uğraşmaya değmez. O kadar kurcaladıktan sonra da son kullanıcısı olurum. :D Evladiyelik kullanacağımı bilsem eklerim sunroof sonradan eklenebiliyor aracın tavan kuşaklarına dokunmadan. Multimedya Android 8.0, 4 gb ramlisi 2200 tl. Kullanacak olsam alırım da, verdiğim para sattığımda gelmeyecek ki. Yeter bu kadar eklediğim, alacak arkadaş zaten sıfır poryalar, disk balata, subaplar, z rotlar, arka denge kolları, motor takozu, vs vs uzun süre (tahmini 250-300bin km arası rektefiyeye kadar) sıkıntısız binecek. O kadar eklemişim zaten. Bir zahmet kendi aldığında multimedyayı eklesin. :)

O nedenle tanıdık birine gidip müsait zamanlarda malzemeleri alıp gelip hadi şurayı da şunu da hallediverelim demesini çok isterim. O kadar uğraştığım, yaban ellerde beni yolda bırakmamış göz nurumu görmeye devam etmek isterim.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 56 kere teşekkür etti
  • 330 kere teşekkür edildi
Ynt: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3
« Yanıtla #571 : Aralık 06, 2018, 18:58:35 »
Aynen öyle Selman abi. Yüksek hplerin pek bir esprisi kalmadı, uzun yolda bir tek yokuşlar dert. Aracımın 4 ileri şanzımanı harici memnunum aslında. Şehiriçinde de hissetmiyorum şanzımanındaki 5. vites eksikliğini. Sadece uzun yolda istiyor, ama ona rağmen yine de 2750 devirde 100, 3200 devirde 120 yapabilmesi çok iyi, 1.6 ların manuellerinin 3000 ile 100 yaptığını düşününce...
Teknoloji gelişiyor, düşük segmentler seneler geçtikçe bir sonraki segmente yaklaşıyor. 2010 Mazda 3'ümden sonra, 1 ay 2016 model Fiesta 1.25 sürünce anlamıştım bunu. Yalıtımı, direksiyon keskinliği, sürüş zevki benim Mazdam ile aynıydı. Hatta B segment bir aracın yalıtımı ve sessizliği nasıl benim aracım kadar iyi olabilir diye bir süre hayata küsmüştüm. :D :D Yeni nesil C segment arabalarla D segment arasında da makas kapanıyor bence. Bakıyorum D'deki sessizlik ve konfor D'ye çok yaklaşmış durumda. Ama gel gelelim 90 model 626'ya bindiğimde verdiği tokluk ve kalite hissi günümüzdeki hiçbir arabada hissedemiyorum. :) O nedenle accord sonrası segment düşsen de çok mutsuz olmazsın abi. Bir tek iç hacim belki mutsuz edebilir.

Benim araca gelirsek 6 ileri ve 120hp olsa satmazdım. Çok düşündüm turbo taktırsam mı diye de 4 ileri otomatik şanzıman performansa engel, hadi onu da satıp manuel 6 ileri şanzıman taktırayım diye de düşündüm de uğraşmaya değmez. O kadar kurcaladıktan sonra da son kullanıcısı olurum. :D Evladiyelik kullanacağımı bilsem eklerim sunroof sonradan eklenebiliyor aracın tavan kuşaklarına dokunmadan. Multimedya Android 8.0, 4 gb ramlisi 2200 tl. Kullanacak olsam alırım da, verdiğim para sattığımda gelmeyecek ki. Yeter bu kadar eklediğim, alacak arkadaş zaten sıfır poryalar, disk balata, subaplar, z rotlar, arka denge kolları, motor takozu, vs vs uzun süre (tahmini 250-300bin km arası rektefiyeye kadar) sıkıntısız binecek. O kadar eklemişim zaten. Bir zahmet kendi aldığında multimedyayı eklesin. :)

O nedenle tanıdık birine gidip müsait zamanlarda malzemeleri alıp gelip hadi şurayı da şunu da hallediverelim demesini çok isterim. O kadar uğraştığım, yaban ellerde beni yolda bırakmamış göz nurumu görmeye devam etmek isterim.
mutlu bey birçok konuda haklısınız ama bazı eksiklikler var aslında sizde yazınızın sonlarına doğru ifade etmişsiniz yeni b veya c segment araçlarada konfor bir nebzede olsa var evet ama ya sağlamlık adamlar ellerinden gelse şasiyi bile darbelere dayanıklı sert plastikten imal edecekler siz en son gittiğiniz Avrupa yolculuğu eğer o bindiğiniz 1.25 Fiesta ile gitmiş olsaydınız mümkün değil Mazda gibi sibob sorunuyla Avrupa'yı gezdirip getirmezdi aslında eskide olsa d segment araçlar herzaman motor performansı ve konfor olarak alt segmentlerden çok daha iyi ve sağlamlar bazen benim coronadan inip başka araçlara bindiğim zaman gaz pedalıyla resmen kavga ediyorum araba sanki boğazına ekmek durmuş adam gibi ses çıkarıyor düzde gidiyormuş rampada rezil olduktan sonra düzde hiç gitmesin benim ankaradaki bacanak izinden dönerken Pozantı tekir rampalarında en sağ şeride çekilip 3.vites 70 km hız camıda açıp elimi dışarı atıp yavaş yavaş çıkıyorum müziğinde sesini açarak ver ferdiyi diyor  :rofl: :rofl:
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 140000
  • Kan Grubu: ---
  • 1536 kere teşekkür etti
  • 2169 kere teşekkür edildi
Ynt: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3
« Yanıtla #572 : Aralık 06, 2018, 19:52:37 »
mutlu bey birçok konuda haklısınız ama bazı eksiklikler var aslında sizde yazınızın sonlarına doğru ifade etmişsiniz yeni b veya c segment araçlarada konfor bir nebzede olsa var evet ama ya sağlamlık adamlar ellerinden gelse şasiyi bile darbelere dayanıklı sert plastikten imal edecekler siz en son gittiğiniz Avrupa yolculuğu eğer o bindiğiniz 1.25 Fiesta ile gitmiş olsaydınız mümkün değil Mazda gibi sibob sorunuyla Avrupa'yı gezdirip getirmezdi aslında eskide olsa d segment araçlar herzaman motor performansı ve konfor olarak alt segmentlerden çok daha iyi ve sağlamlar bazen benim coronadan inip başka araçlara bindiğim zaman gaz pedalıyla resmen kavga ediyorum araba sanki boğazına ekmek durmuş adam gibi ses çıkarıyor düzde gidiyormuş rampada rezil olduktan sonra düzde hiç gitmesin benim ankaradaki bacanak izinden dönerken Pozantı tekir rampalarında en sağ şeride çekilip 3.vites 70 km hız camıda açıp elimi dışarı atıp yavaş yavaş çıkıyorum müziğinde sesini açarak ver ferdiyi diyor  :rofl: :rofl:

Sağlamlık maalesef öyle. Bizim Japonlar yine çok şükür, yürüyeni sağlam.
Mazdamla 9bin km yaptım 2010 model 145bin km.deyken çıktım. 2 sene önce gittiğimde 2016 model Fiesta kiraladım. Onla da 5500km yaptım ve 7-8 saate yakın durmaksızın ful son gaz 190-200 km hızla gittim. (Almanya Autobahnlarında hız sınırsız bölümler mevcut, trafik kurallarına uyulmuştur.) O aracı da iyi zorladım. :)
Ben o yapıda değilim. En sola 70 ile sollamaya çıkanları görünce deliriyorum. Vites küçültmeyi bilmiyor bizim millet.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-...) 96bin km-...
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2004 HONDA Accord 2.0 sport
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 294000
  • Kan Grubu: B+
  • 146 kere teşekkür etti
  • 329 kere teşekkür edildi
Ynt: Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3
« Yanıtla #573 : Aralık 07, 2018, 09:48:44 »
...Ama gel gelelim 90 model 626'ya bindiğimde verdiği tokluk ve kalite hissi günümüzdeki hiçbir arabada hissedemiyorum. :) O nedenle accord sonrası segment düşsen de çok mutsuz olmazsın abi. Bir tek iç hacim belki mutsuz edebilir.

Benim araca gelirsek 6 ileri ve 120hp olsa satmazdım. Çok düşündüm turbo taktırsam mı diye de 4 ileri otomatik şanzıman performansa engel, hadi onu da satıp manuel 6 ileri şanzıman taktırayım diye de düşündüm de uğraşmaya değmez. O kadar kurcaladıktan sonra da son kullanıcısı olurum. :D Evladiyelik kullanacağımı bilsem eklerim sunroof sonradan eklenebiliyor aracın tavan kuşaklarına dokunmadan. Multimedya Android 8.0, 4 gb ramlisi 2200 tl. Kullanacak olsam alırım da, verdiğim para sattığımda gelmeyecek ki. Yeter bu kadar eklediğim, alacak arkadaş zaten sıfır poryalar, disk balata, subaplar, z rotlar, arka denge kolları, motor takozu, vs vs uzun süre (tahmini 250-300bin km arası rektefiyeye kadar) sıkıntısız binecek. O kadar eklemişim zaten. Bir zahmet kendi aldığında multimedyayı eklesin. :)

O nedenle tanıdık birine gidip müsait zamanlarda malzemeleri alıp gelip hadi şurayı da şunu da hallediverelim demesini çok isterim. O kadar uğraştığım, yaban ellerde beni yolda bırakmamış göz nurumu görmeye devam etmek isterim.

2000 sonrası hiç bir segment 2000 öncesinin tadını vermiyor diye düşünüyorum. Accord iç hacim olarak gerçekten çok iyi. Kuzenimin 2011 model C180i ile kıyaslama bile yapılmaz içi o kadar dar ki iddia ederim yeni civicten daha dardır içi.  C180e binince mercedesi gözümüzde çok büyüttüğümüzü düşündüm. Boşuna demiyorlarmış yıldız E kasadan başlar diye, E kasaya binmek de bizim gibi memurların hayalinden öteye geçemez :) İç hacim olarak evet belki mazda3 küçük gelecektir ama zaten çekirdek bir aileyiz arka koltuklar zaten çocukların oto koltuğundan dolayı iptal(iki tane var :) ) Eskiden dediğim gibi Oltu-Erzurum arası çok gider gelirdik o yüzden hem konfor odaklı hemde performans açısından düşünerek D segmente geçmiştim, ama artık Samsundayız ve Samsunda bu araba çok büyük geliyor şehir içine ve performansı kullanamıyorum bir tek bazı rampalarda sırf motor sesini duymak için vites küçültüp aracın 6000-6500 devir çevirmesi acaip mest ediyor beni :lol:


Senin aracın dediğin gibi tek eksisi 4 ileri olması. Benim accordda 3bin devirde 138-140 civarı yapıyor ve bu uzun yolda gerçekten çok hoş oluyor. Sen artık aracını gözünden çıkardıysan daha masraf yapma bence de, alan kişi zaten dua eder sana bol bol, tam evladiyelik araba :) Valla tanıdıklara arkadaşlara falan söyledim senin aracı yabancı birine gitmesini ben bile istemem :) Aslında kurumumuza yeni bir arkadaş atandı diş hekimi 60bin civarında araba alacam diyordu, ama fuzulotoya üye olmuş 7 veya 8. ayda çıkıyormuş parası.

Bende hafta sonu yeni mazda3 için test sürüşü yaparım diyordum ama Samsunda mazda bayi yokmuş  :( Mazdanın tek kötü yanı servis ağının yetersiz olması maalesef
2002 Corolla 1.6 Terra E11 (110-150bin km )2011-2013
2006 Corolla 1.6 Terra E12 HB (110-140bin km)2013-2015
2006 Focus   1.6 Tren Sedan Otm.(170-176bin km)2015-2015---1998 Palio 1.6 HL (209-212bin km)2018---1999 Astra G 1.6 GL (151-153bin km)2018
2004 Accord  2.0 Sport (235bin kmde alındı 06.2018 itibariyle 286bin kmde) 2015-???  http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=68690

Etiketler: mazda 3 yaris