0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Gunes isiginin yansimalarini hesaba katmak lazim. Buyuk yuvarlak dugmenin uzerinde guzel durmus ama donunce nasil olacak?
Bugün aliexpressten aldığım saatim geldi. D segmente özenip aldım aslında. Arkasındaki plastik yuvayla birlikte geliyor. Bu yuvarlak plastik ile dörtlü butonunun üstüne mi, yoksa sadece saati dörtlü butonunun üstüne mi, dörtlü butonunun üzerine tuşa basabileceğim yer bırakarak mı, teypin ortasındaki büyük tuşunun üstüne mi yapıştırayım
Hayırlı olsun Mutlu Bey. O saatin aynısından geçen gün sattığım aracıma ben de almıştım. Cd veya USB'den müzik dinlerken saat multimedya ekranda saat görünmüyordu. O sebeple almıştım.
Maşallah Mutlu arabaya iyi bakıyorsun valla. Çok güzel görünüyor. 2-3 gündür yeni mazda3lere sardım. Şuan alacağımdan değilde bakmayı seviyorum 80-90bin bandında alınabilecek aile otomobili. Mazdanın hem sorunsuzluğu hemde herkeste olmaması tercihlerim arasında. Tek sıkıntısı performansı olur accorddan sonra. Bu arada imkanım olsa benim accordu satar senin canavarı alırdım. Yeni alıcısı çok şanslı olacak.
Sağolasın abi. Accordun 0 100 11 sn lerde. Yeni mazda 3 ün de 0 100 0 11.5 sn. Valla atmosferikten sonra değişiklik farkedilmez gibime geliyor. Yokuşta arkadaşımın aracını kullandığımda bastığında 3000 devirden sonra hızlanmam demiyor. Gidişi iyi çok performans aramayanlar için.Benim araca gelirsek 80 km hıza kadar güzel sonra uysallaşıyor 4 ileri vitesten ötürü, aynı 2009 2012 corolla 1.6 benzinli otomatik gibi hissiyatı, biraz daha spor ve estetiği daha güzel bence. Arkalara da hoparlör aldım önlerle aynı (sony xs fb6930) havalar güzel olursa arkalara takacağım. Ses konusunda da diğer araçlara göre daha güzel olacak.Kış için ısıtıcı minder kullanırdım. Isıtıcı pad aldım. Onlar geldiğinde orjinal gibi gözükecek şekilde montajını yapacağım. Koltuk kumaşının altına koyacağım padleri orjinal gibi. E daha napayım?
Ya D segment bir araçtan C ye geçmek beni epey düşündürüyor, ama şöyle bir şey söz konusu benim aracım 2004 model 295bin kmde bahsettiğimiz C segment ise daha yeni teknolojiye sahip. Asıl merak ettiğim günümüz C segmentleri 15 yıl öncesi D segment kalitesine kavuşmuş mudur? Performans olarak accordun kalkış anından ziyade ara hızlanmaları çok daha can yakıcı ama yeni mazda3ün 120 hpsi bana yetecektir diye düşünüyorum. Çünkü accordu alırken çok fazla uzun yol yapıyordum(erzurumda iken) ve rampalar bıktırıyordu. Şimdi ise daha çok şehir içi kullanım aktif ve Samsunda accordla kısa mesafede yüksek süratlere çıkabileceğim yer çok olsa da radarlar imkan vermiyor. Valla Mutlu senin aracına teknoloji olarak ekleme yapabileceğin donanım kalmamış gibi. Ama yapılabilirse kör nokta uyarı sistemi güzel olur bir de dokunmatik ekranın eksik. Onun dışında birde tavanda delik oluşturup sunroof yaparsan daha da bişey kalmıyor geriye
Aynen öyle Selman abi. Yüksek hplerin pek bir esprisi kalmadı, uzun yolda bir tek yokuşlar dert. Aracımın 4 ileri şanzımanı harici memnunum aslında. Şehiriçinde de hissetmiyorum şanzımanındaki 5. vites eksikliğini. Sadece uzun yolda istiyor, ama ona rağmen yine de 2750 devirde 100, 3200 devirde 120 yapabilmesi çok iyi, 1.6 ların manuellerinin 3000 ile 100 yaptığını düşününce... Teknoloji gelişiyor, düşük segmentler seneler geçtikçe bir sonraki segmente yaklaşıyor. 2010 Mazda 3'ümden sonra, 1 ay 2016 model Fiesta 1.25 sürünce anlamıştım bunu. Yalıtımı, direksiyon keskinliği, sürüş zevki benim Mazdam ile aynıydı. Hatta B segment bir aracın yalıtımı ve sessizliği nasıl benim aracım kadar iyi olabilir diye bir süre hayata küsmüştüm. Yeni nesil C segment arabalarla D segment arasında da makas kapanıyor bence. Bakıyorum D'deki sessizlik ve konfor D'ye çok yaklaşmış durumda. Ama gel gelelim 90 model 626'ya bindiğimde verdiği tokluk ve kalite hissi günümüzdeki hiçbir arabada hissedemiyorum. O nedenle accord sonrası segment düşsen de çok mutsuz olmazsın abi. Bir tek iç hacim belki mutsuz edebilir.Benim araca gelirsek 6 ileri ve 120hp olsa satmazdım. Çok düşündüm turbo taktırsam mı diye de 4 ileri otomatik şanzıman performansa engel, hadi onu da satıp manuel 6 ileri şanzıman taktırayım diye de düşündüm de uğraşmaya değmez. O kadar kurcaladıktan sonra da son kullanıcısı olurum. Evladiyelik kullanacağımı bilsem eklerim sunroof sonradan eklenebiliyor aracın tavan kuşaklarına dokunmadan. Multimedya Android 8.0, 4 gb ramlisi 2200 tl. Kullanacak olsam alırım da, verdiğim para sattığımda gelmeyecek ki. Yeter bu kadar eklediğim, alacak arkadaş zaten sıfır poryalar, disk balata, subaplar, z rotlar, arka denge kolları, motor takozu, vs vs uzun süre (tahmini 250-300bin km arası rektefiyeye kadar) sıkıntısız binecek. O kadar eklemişim zaten. Bir zahmet kendi aldığında multimedyayı eklesin. O nedenle tanıdık birine gidip müsait zamanlarda malzemeleri alıp gelip hadi şurayı da şunu da hallediverelim demesini çok isterim. O kadar uğraştığım, yaban ellerde beni yolda bırakmamış göz nurumu görmeye devam etmek isterim.
mutlu bey birçok konuda haklısınız ama bazı eksiklikler var aslında sizde yazınızın sonlarına doğru ifade etmişsiniz yeni b veya c segment araçlarada konfor bir nebzede olsa var evet ama ya sağlamlık adamlar ellerinden gelse şasiyi bile darbelere dayanıklı sert plastikten imal edecekler siz en son gittiğiniz Avrupa yolculuğu eğer o bindiğiniz 1.25 Fiesta ile gitmiş olsaydınız mümkün değil Mazda gibi sibob sorunuyla Avrupa'yı gezdirip getirmezdi aslında eskide olsa d segment araçlar herzaman motor performansı ve konfor olarak alt segmentlerden çok daha iyi ve sağlamlar bazen benim coronadan inip başka araçlara bindiğim zaman gaz pedalıyla resmen kavga ediyorum araba sanki boğazına ekmek durmuş adam gibi ses çıkarıyor düzde gidiyormuş rampada rezil olduktan sonra düzde hiç gitmesin benim ankaradaki bacanak izinden dönerken Pozantı tekir rampalarında en sağ şeride çekilip 3.vites 70 km hız camıda açıp elimi dışarı atıp yavaş yavaş çıkıyorum müziğinde sesini açarak ver ferdiyi diyor
...Ama gel gelelim 90 model 626'ya bindiğimde verdiği tokluk ve kalite hissi günümüzdeki hiçbir arabada hissedemiyorum. O nedenle accord sonrası segment düşsen de çok mutsuz olmazsın abi. Bir tek iç hacim belki mutsuz edebilir.Benim araca gelirsek 6 ileri ve 120hp olsa satmazdım. Çok düşündüm turbo taktırsam mı diye de 4 ileri otomatik şanzıman performansa engel, hadi onu da satıp manuel 6 ileri şanzıman taktırayım diye de düşündüm de uğraşmaya değmez. O kadar kurcaladıktan sonra da son kullanıcısı olurum. Evladiyelik kullanacağımı bilsem eklerim sunroof sonradan eklenebiliyor aracın tavan kuşaklarına dokunmadan. Multimedya Android 8.0, 4 gb ramlisi 2200 tl. Kullanacak olsam alırım da, verdiğim para sattığımda gelmeyecek ki. Yeter bu kadar eklediğim, alacak arkadaş zaten sıfır poryalar, disk balata, subaplar, z rotlar, arka denge kolları, motor takozu, vs vs uzun süre (tahmini 250-300bin km arası rektefiyeye kadar) sıkıntısız binecek. O kadar eklemişim zaten. Bir zahmet kendi aldığında multimedyayı eklesin. O nedenle tanıdık birine gidip müsait zamanlarda malzemeleri alıp gelip hadi şurayı da şunu da hallediverelim demesini çok isterim. O kadar uğraştığım, yaban ellerde beni yolda bırakmamış göz nurumu görmeye devam etmek isterim.
A 101 e de gelmişti koltuk ısıtma kılıfları onlar nasıl acaba?
Mutlu biraz önce satılık ilanlardaki yazını gördüm de biraz tebessüm ettim Dediğin gibi bizim millet açık açık yapılanları söyleyince uzak kaçıyor, gizli olmasını seviyorlar.Benimde aracım 1 haftadır satılık ilanlarında ama tık yok Senin aracını dediğim gibi benim imkanım olsa ben alırdım. Ama kurumda bir diş hekimi arkadaş var 7-8. ayda alacakmış araba. Limiti senin arabaya uygun o zamana kadar satılmazsa onuda ikna edebilirsem alırız arabanı
Sağolasın abi kısmet artık. Yapacaklarımı yapacağım ve maliyeti piyasa fiyatının üstüne ekleyeceğim. İsteyen olursa öder alır, ben proje arabası yapmayı düşünüyorum ve Allahın izniyle ev alıp evin borcu bitesiye kadar da binmeye karar verdim. Alıcı çıkarsa gelir alır artık. Sahibindene koyup da satmaya uğraşmam daha. Forumlarda durur ilanı.