0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar ben sıfır araç almak için yaklaşık 5 ay araştırma yaptım.Fordun 1.0 ecobost motoru harika bir motor.1400 devirden sonra 170 torku sabit olarak veriyor.Motor çok az benzin yakıyor.Rampada bile gaza basınca araba hızlanıyor.Fakat şikayetvar.com sitesine girip bir bakarsanız,bu motor hakkında turbo besleme rekorlarının patlamasından ötürü 10000-20000 km'deki araçların motor indirdiğini ve firmanın da sıfır motor takmak yerine tamir yoluna gittiğini,bundan ötürü de açılmış dünya kadar davanın olduğunu göreceksiniz.wolswagen grubu araçların gerek malzeme kalitesi,gerekse yakıt tüketimi gayet iyi.Bir ara şanzıman sıkıntısı yaşadılar,fakat şuan bu sorun aşılmış durumda.Ama benim bütçem passat almaya yetmedi.Jetta ise corollaya göre daha dar bir araç olduğundan almadım.Ayrıca bu motorlara tüp takılamaması da cabası.Tüp olayı basite alınmamalı bence.Çünkü şuan sıfır alınmış wwgolf,ww passat , toyota corolla ve mercedes b serisi otomatik araçlarımız var.Arkadaşlarla kıyaslama yapıyoruz.passatın yakıtı adamın belini bükmüş.Mercedes daha ayını doldurmadığından bekliyoruz.Golf 50 litreyle 650 km yol yapıyor.corolla 46 litre ile 450 km yol yapıyor.Ben şubatta servise gittiğimde tüp taktıracağım.Ama onlar takamayacak.golf 210 Tl benzin ile 650 km yol yaparken ben 150 TL lpg ile 700 km yol yapacağımAma donanım,malzeme kalitesi ,hızlanma,yalıtım(ford daha kötü) noktasında gerek ford,gerekse wolswagen toyotadan çok daha iyi.
Mesajınızdaki ww araçlara tüp takılmıyor demişsiniz.Hangi modeline takılamıyor.Ben taktıran biliyorum.
Yıl 2015 hala şanziman sorunu asilamadi wv de. Dsg ler hala bomba. Biraz da onu arastirirsaniz görebilirsiniz
İlk bakışta arkadaş adamlar oturmuş yapmış diyorsunuz doğru fakat . Küçük motorlardan çıkan büyük güçler ileriki km de ciddi sorunlara çıkartabilir diye tahmin ediyorum . Toyota nın hala 20-22 yaşında araçları yollarda hala sorunsuz .Ben genel olarak baktığım da diğer markaların araçlarının birçoğu sanayiden kurtulamıyor adı ALMAN herkes şunu bilir veya bilmez Alman araçları ilk 5 yıl size güzel hizmet eder ondan sonra sorunlar başlayınca bir daha önünü alamazsınız. Japon araçları rutin bakımları yapıldığı sürece uzun yıllar sorunsuz hizmet etmeye devam eder . 13 yıl bindiğimiz efsane kasa aracımız 17 binde aldık 222 binde sattık ne motoruna anahtar değdi nede ön takımında bir cıvata değişti alan kişi abi siz bunu garajda mı sakladınız dedi .Km yi 70-80 bine düşürseniz ki o şerefsizliği aklıma bile getirmem şahsen ben inanır alırdım dedi
Yeni motor yapmışlar.http://www.sabah.com.tr/galeri/otomobil/15-ltlik-tsi-motoru-ortaya-cikti
Şimdi ben TSI kullanıyorum. 0-100 10sn sürmekte, ara hızlanmalardan da memnunum. Yakıt olarak lpg ye ihtiyaç bile duymuyorum. Yakın arkadaşım passat 1.4 tsi kullanmakta 120.000km üstünde. Hem de dsg şanzıman ve memnun. TSI tipi aşırı beslemeli motorlar yeni kullanılmamakta. Ancak günümüzde binek araçlarda bu tip motorlarla daha sık karşılaşıyoruz sadece. Sebebini de yukarıda belirttim. Bugün tsi motorlara bakıyoruz Ülkemizde yanılmıyorsam 2007 ya da 2008 den beri kullanılıyor. Benim üzerinde durduğum asıl mevzu turbonun kullanım esasları, motor zaten özellikle sıkıştırma oranları dışında standart dört zamanlı motor.