Gönderen Konu: Volkswagen işin suyunu çıkarttı  (Okunma sayısı 19709 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #60 : Aralık 28, 2015, 15:29:24 »
Arkadaşlar ben sıfır araç almak için yaklaşık 5 ay araştırma yaptım.
Fordun 1.0 ecobost motoru harika bir motor.1400 devirden sonra 170 torku sabit olarak veriyor.Motor çok az benzin yakıyor.Rampada bile gaza basınca araba hızlanıyor.
Fakat şikayetvar.com sitesine girip bir bakarsanız,bu motor hakkında turbo besleme rekorlarının patlamasından ötürü 10000-20000 km'deki araçların motor indirdiğini ve firmanın da sıfır motor takmak yerine tamir yoluna gittiğini,bundan ötürü de açılmış dünya kadar davanın olduğunu göreceksiniz.
wolswagen grubu araçların gerek malzeme kalitesi,gerekse yakıt tüketimi gayet iyi.Bir ara şanzıman sıkıntısı yaşadılar,fakat şuan bu sorun aşılmış durumda.Ama benim bütçem passat almaya yetmedi.Jetta ise corollaya göre daha dar bir araç olduğundan almadım.Ayrıca bu motorlara tüp takılamaması da cabası.
Tüp olayı basite alınmamalı bence.Çünkü şuan sıfır alınmış wwgolf,ww passat , toyota corolla ve mercedes b serisi otomatik araçlarımız var.Arkadaşlarla kıyaslama yapıyoruz.passatın yakıtı adamın belini bükmüş.Mercedes daha ayını doldurmadığından bekliyoruz.Golf 50 litreyle 650 km yol yapıyor.corolla 46 litre ile 450 km yol yapıyor.Ben şubatta servise gittiğimde tüp taktıracağım.Ama onlar takamayacak.golf 210 Tl benzin ile 650 km yol yaparken ben 150 TL lpg ile 700 km yol yapacağım
Ama donanım,malzeme kalitesi ,hızlanma,yalıtım(ford daha kötü) noktasında gerek ford,gerekse wolswagen toyotadan çok daha iyi.
Yıl 2015 hala şanziman sorunu asilamadi wv de. Dsg ler hala bomba. Biraz da onu arastirirsaniz görebilirsiniz
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Toyota Club Türkiye

Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #60 : Aralık 28, 2015, 15:29:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #61 : Aralık 28, 2015, 15:44:14 »
Mesajınızdaki ww araçlara tüp takılmıyor demişsiniz.Hangi modeline takılamıyor.Ben taktıran biliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #62 : Aralık 28, 2015, 15:50:53 »
Mesajınızdaki ww araçlara tüp takılmıyor demişsiniz.Hangi modeline takılamıyor.Ben taktıran biliyorum.

FSI'da, TSI'ye de lpg monte edilebiliyor ancak bu motorların enjektör sistemleri farklılık gösterdiğinden birinci olarak lpg kiti çok daha pahalıya takılabiliyor, ikincisi ise zaman zaman araç sistemin doğası gereği benzinde yol alabiliyor. Bu durumda anılan motorlardan lpg'de daha az verim alınmasına neden oluyor ve piyasada lpg ye uyumsuz olarak kabul ediliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • merhaba toyota ailesi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '15
  • 11 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #63 : Aralık 29, 2015, 08:20:51 »
Yıl 2015 hala şanziman sorunu asilamadi wv de. Dsg ler hala bomba. Biraz da onu arastirirsaniz görebilirsiniz

Ben aşıldı diye duymuştum.Ama bir defa kronik sorun haline gelip midde bulandırdığından ötürü benim için caydırıcı bir sebep oldu.Toyotanın modifiye ettiği CVT şanzıman ile geçmişte sorun çıkartmış DGS karşılaştırılınca,kullanımı ve ekonomisi şehir içinde daha rahat olan DGS elendi.
CVT uzun yol için harika.Ama sürekli şehir içi kullanımda ekonomik olmaktan çıkıyor.

Mesajınızdaki ww araçlara tüp takılmıyor demişsiniz.Hangi modeline takılamıyor.Ben taktıran biliyorum.
 
GDİ,FSİ ve TSİ motorlara kesinlikle tüp takılamıyor.Takanlar ise kısa sürede rekor patlattığı için geri söktü.Mitsubishi GDİ motoru ondan dolayı bıraktı.FSİ ve TSİ ise GDİ'nin geliştirilmiş versiyonları.Üstten yüksek basınçlı püskürtme sistemli çalışan motorlar tüple uyumsuz çalışıyor maalesef.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #64 : Aralık 29, 2015, 19:58:46 »
huseyin bey kesin demeyin yanlis biliyorsunuz.Brc ozencler otogaz brc ldi sistemini montajini yapıyorlar.Yeni hyundai tucson kia sportage gibi hyundai gdi motoruna montajlari mevcut.Ama cok pahali bir uygulama.7.000 tl yi buluyor
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #65 : Aralık 29, 2015, 20:05:36 »
yanlış olmasında hala daha dsg şanzıman baya ilerletildi ekonomi olarak otomatikte 1numara. dsg sadece dizellerde istenileni veremedi oda kuru olması ve tork etkisiyle aşınma arıza vs oluşuyor olması. bildiğim kadarıyla bu. tabi toyota veya hondayı kötülemiyorum yanlış anlaşılmasın.
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #66 : Aralık 30, 2015, 10:35:27 »
İlk bakışta arkadaş adamlar oturmuş yapmış diyorsunuz doğru fakat . Küçük motorlardan çıkan büyük güçler ileriki km de  ciddi sorunlara çıkartabilir diye tahmin ediyorum . Toyota nın hala 20-22 yaşında araçları yollarda hala sorunsuz .Ben genel olarak baktığım da diğer markaların araçlarının birçoğu sanayiden kurtulamıyor adı ALMAN herkes şunu bilir veya bilmez Alman araçları ilk 5 yıl size güzel hizmet eder ondan sonra sorunlar başlayınca bir daha önünü alamazsınız. Japon araçları rutin bakımları yapıldığı sürece uzun yıllar sorunsuz hizmet etmeye devam eder . 13 yıl bindiğimiz efsane kasa aracımız 17 binde aldık 222 binde sattık ne motoruna anahtar değdi nede ön takımında bir cıvata değişti alan kişi abi siz bunu garajda mı sakladınız dedi .Km yi 70-80 bine düşürseniz ki o şerefsizliği aklıma bile getirmem şahsen ben inanır alırdım dedi
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #67 : Aralık 30, 2015, 11:13:09 »
İlk bakışta arkadaş adamlar oturmuş yapmış diyorsunuz doğru fakat . Küçük motorlardan çıkan büyük güçler ileriki km de  ciddi sorunlara çıkartabilir diye tahmin ediyorum . Toyota nın hala 20-22 yaşında araçları yollarda hala sorunsuz .Ben genel olarak baktığım da diğer markaların araçlarının birçoğu sanayiden kurtulamıyor adı ALMAN herkes şunu bilir veya bilmez Alman araçları ilk 5 yıl size güzel hizmet eder ondan sonra sorunlar başlayınca bir daha önünü alamazsınız. Japon araçları rutin bakımları yapıldığı sürece uzun yıllar sorunsuz hizmet etmeye devam eder . 13 yıl bindiğimiz efsane kasa aracımız 17 binde aldık 222 binde sattık ne motoruna anahtar değdi nede ön takımında bir cıvata değişti alan kişi abi siz bunu garajda mı sakladınız dedi .Km yi 70-80 bine düşürseniz ki o şerefsizliği aklıma bile getirmem şahsen ben inanır alırdım dedi

Yücel Bey bu konu uzar gider. Evet Toyata efsane kasa ae101; hatta şöyle diyelim 2000 model ve öncesi Toyotalar evet sorunsuzluk ve motor performansı olarak akranlarından bir tık iyiydi diyebiliriz. Malumunuz benimde AE101 kasa henüz 60000km civarında sattığım aracım vardı. Ancak Toyota'nın 2000 model üstü özellikle Ülkemizde satılan 1.4vvti, 16vvti'lardaki yağ yakma sorunlu olan araçlarını, 2007 sonrası bir çok satılan d4d araçtaki turbo+motor ilişkisi problemlerini ve sorun yaşayan bir çok tüketiciyi nereye koyacağız?

VW gurubuna ait 1997-98-99-2000-01-02-03... model araçları da kendi sınıflarında çok önemli yere sahip ve bunlarda Toyota kadar sağlam araçlar. C sınıfının öncülerinden Golf daha mı az dayanaklı, ya da b segmentinin en önemli oyuncularından polo 1.4 atmosferik motoru ile yıllarca satıldı ve en son zannedersem 2013 modeli bile vardı. Bunlardan sorunlu araç hangisi olabilir diye düşünüyorum ama her markada olabilen üretim hatalısı dışında ben pek duymadım. (DSG sorunları haricinde ve özellikle eş değer atmosferik vag grubu araçlarda.) Etrafımda bir çok kişi tanıyorum araçlarını yıllarca kullanan ve neredeyse aracı ile duygusal bağ kuran ve memnun kalan.

Bir kaç yıl önce idi galiba 1.000.000km yol yapan 1.9tdi fabi I stw aracın skoda fabrikası önündeki kutlama fotoğrafları yayınlanmıştı.

Bir araçta sorunsuzluk öncelikle bakım ile alakalı bir mevzudur. Katran haline gelmiş bir yağ ile yol alan araç toyota'da olsa, lexus'da olsa, accura'da olsa sorun yaşayacaktır.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 30, 2015, 11:51:44
Şu bir gerçek ki günümüzde araç sirkülasyonu artmış vaziyette. Ekolojik olarak daha az yakıt harcayan, daha az karbon salınımı yapan, yağı bilinen manada kronik bir hatası yok ise normal şartlarda yakmayan araçlar üretilmekte. Bakıyorsunuz Ford 1.0 ecoboost üretiyor, günümüz 1.6 atmosferik ile aynı değerlere sahip buna rağmen karbon salınımı minumum düzeyde. Artık 6-8 silindirli V motorlardan alınan bg ve tork 4 silindirli aşırı beslemeli motorlardan alınmakta. (Kullanım zevki V6-V8 lerin atmosferikleri elbette çok daha iyi ancak bu başka bir konu.)

Şimdi ben TSI kullanıyorum. 0-100 10sn sürmekte, ara hızlanmalardan da memnunum. Yakıt olarak lpg ye ihtiyaç bile duymuyorum. Yakın arkadaşım passat 1.4 tsi kullanmakta 120.000km üstünde. Hem de dsg şanzıman ve memnun. TSI tipi aşırı beslemeli motorlar yeni kullanılmamakta. Ancak günümüzde binek araçlarda bu tip motorlarla daha sık karşılaşıyoruz sadece. Sebebini de yukarıda belirttim. Bugün tsi motorlara bakıyoruz Ülkemizde yanılmıyorsam 2007 ya da 2008 den beri kullanılıyor. Benim üzerinde durduğum asıl mevzu turbonun kullanım esasları, motor zaten özellikle sıkıştırma oranları dışında standart dört zamanlı motor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #69 : Mayıs 01, 2016, 18:04:52 »
Yeni motor yapmışlar.

http://www.sabah.com.tr/galeri/otomobil/15-ltlik-tsi-motoru-ortaya-cikti

Makalesini paylaştım ama hala onayda bekliyor.
@Hakan Öztürk (3676)  abi? Otomobil dünyasından haberler kısmında paylaşmıştım ki olması gerektiği yer, fakat sohbet otomobil kısmına taşınmış.


http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=73543.msg997688#msg997688
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #70 : Mayıs 01, 2016, 19:01:56 »

Şimdi ben TSI kullanıyorum. 0-100 10sn sürmekte, ara hızlanmalardan da memnunum. Yakıt olarak lpg ye ihtiyaç bile duymuyorum. Yakın arkadaşım passat 1.4 tsi kullanmakta 120.000km üstünde. Hem de dsg şanzıman ve memnun. TSI tipi aşırı beslemeli motorlar yeni kullanılmamakta. Ancak günümüzde binek araçlarda bu tip motorlarla daha sık karşılaşıyoruz sadece. Sebebini de yukarıda belirttim. Bugün tsi motorlara bakıyoruz Ülkemizde yanılmıyorsam 2007 ya da 2008 den beri kullanılıyor. Benim üzerinde durduğum asıl mevzu turbonun kullanım esasları, motor zaten özellikle sıkıştırma oranları dışında standart dört zamanlı motor.

eskı bır 1,4 mmt sanzıman korolla kullanıcısı olarak su sıralar bende  2012 - 2014 arası passatlara bakıyorum 1,4 tsı dsg sanzıman yakıtı nasıl acaba ? yoksa bıraz daha paraya kıyıp tdı mı alsam ?
 aracı 2, el alacagım max.30 bın veya 40 bın km de olmak sartıyla. arac servıs bakımlıysa sanzımandan cıkan soruna sahıp cıkılıyor mu?
2, el az km de 1,4 tsı dsg sanzıman alırken veya tdı dsg sanzıman alırken nelere dıkkat etmelıyım? donanım olarak comfortlıne dusunuyorum butcem max 80 veya 85 bın
kafamda delı sorular :D
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • merhaba toyota ailesi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '15
  • 11 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #71 : Mayıs 02, 2016, 11:12:54 »
Ben sorunsuzluk açısından Toyota derim.Ama bu,Mitsubishi-Ford-Woswos grubunun sorunlu olduğu anlamına gelmiyor.
Geçen hafta 2014 golf aracımızı servis bakımına götürdük.Bütün araçları inceledik.Arka diz mesafesi ve arkadaki havuz olayından ötürü hiçbirisi bana corolla kadar cazip gelmedi.
Ben bir Mitsubishi hastası olarak sadece şu sebeplerden ötürü Toyota corolla seçtim.(2001 model 1.8GDİ Mitsubishi carisma aracım daha duruyor)
1-Gerçekten sorunsuz bir motor ve geniş servis ağı
2-Mitsubishi carisma'dan daha geniş bir iç hacim
3-Gayet şık bir dış kasa
4-Müşteri memnuniyeti,diğer markalara göre biraz daha önde olan bir firma oluşu.
5-İkinci el piyasası gayet iyi.Satışta sorun yaşamıyorsunuz.

Başka arkadaşım donanım olayına çok takar ve Ford veya Woswos grubu tercih eder.Bunlar araba alırken belirlediğimiz kriterlere göre değişir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 4600
  • Model Yılı: '15
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #72 : Haziran 24, 2016, 23:03:48 »
Motor bazlı marka yarıştırma işini bırakmalıyız. Liseliler zaten forum ortamlarında yeterince yapıyor o işi. Her marka kendi felsefesine göre üretim yapıyor ve o yolda ilerliyor. Toyota turbo besleme olayına ağırlık vermeyecek hibrit konusunda ilerlemeyi planlıyor.