0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
küçük motor yüksek güç demek kısa kullanım ömrü demektir, o gücü üreten motor çabuk aşınır arızası çok olur ki oluyor sanayiden kasıt bu ne kadar yüksek beygir güçlü araç varsa sanayide onarımda, toyota yaş tahtaya kolay kolay basmaz bunu yıllardır görüyoruz, toyota bir atmosferik motorda ne olması gerekiyorsa onu yapar üstünü zorlamaz, rakiplerle bu yönde yarışmıyorlar onların derdi farklı kulvarlar bakın hibrid teknoloji ve hidrojen yanmalı motorlar gelecek orada
Tamam çok cidid güç elde etmişler ama hiçbir turbo üniteli motor uzun ömürlü olmaz olamaz .Öyle olsaydı turbo beslemeli dizel motorlar 200-300 bin max mumda motor turbo ne varsa elden geçiyor bir ton masraf ediliyor birde söylediğim km reler her motor gamı için değil bazıları 200 bin bile gitmiyor .Ama turbo beslemesi olamayan magirus dolmuş motorları veya uzun yol otobüsleri kamyonlar 1 milyon -1,5 milyon km yol yapıyorlar aynı motora turbo taksalar ömrünün 4/1 yol yapmadan motor biter .O yüzden küçük motordan turboyla güç alınıyorsa bunun sizde ileriye dönük ciddi külfetler getirecek sorunlar çıkartır. Araç satış sitelerine bakım istemediğiniz kadar satılı TSI motorlu araç var neden daha düşük kmreler de araçlarını satıyorlar .En güzeli turbo beslemesiz 1.6 132 beygir motoru alıp binmek
...Ben 2016 yılı için şuan ki corolla mı satıp ya jetta yada corolla düşünüyordum eşimden dolayı otomatik olması gerekiyor...
Arkadaslar daha önce iki tane vw aracim oldu.ilki 2007 model golf 1.6 fsi goal modeliydi.arabama yaklaşık 25.000km kadar binebildim.yakıt tüketimi oldukça yüksekti.o yüzden satmak zorunda kaldım.ikinci aracim ise 2011 model seat leon'du.60.000km'de enjektör arızası yaptı.enjektörlerle beraber egr valfinim de değişmesini ve yakıt pompasının yeniden ayarlanması gerektiğini söylediler.iki araçta da aradığımı ne yazik ki bulamadim.tekrar sorun yaşamamak adina 2014 model corolla 1.4 dizel advance aldim.şuan aracim 5000km'de.aracımın hem yakıtından hem de konfor ve donanımından çok memnunum.gerek toyota çalışanların ilgisi,gerekse toyota markasının imaji beni corolla almaya itti.kisacası önemli olan küçük motor hacimlerinden yüksek beygir güçleri çikarmak değil.önemli olan sorunsuz bir ürün ortaya koyup, onu uygun fiyata pazarlamak.Toyota'da yıllardır bu işi bence ustaca yerine getiriyor.o yüzden de yaklaşık 3 yıldır dünyanın en çok satan otomobil üreticisi.belki vw 1 litreden 272bg güç çıkarıyor ama toyota da geleceğin motor teknolojisi olan hybrit ve fullcell motor teknolojilerinde emin adimlarla ilerliyor.
Makine mühendisi değilim.Olsam da sadece Türk makine mühendisi olacaktım.Sakın makine mühendisi arkadaşlar kızmasın.Onların teknoloji geliştirecek imkanlarının olduğunu sanmıyorum.Alman veya Japon veya Koreli veya Çinli makine mühendislerinin geliştirdikleri sistemlere saydı duyarım.İnşallah bizlerde yaparız.