Gönderen Konu: Volkswagen işin suyunu çıkarttı  (Okunma sayısı 19707 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #20 : Mayıs 14, 2015, 09:51:03 »
Sahibinden e girin bakalım 150 bini aşan dünya kadar turbolu araç var. Araba piyasaya çıkmadan bitiriyoruz. Turbonun çalışma prensibinden toyotacılar bihaber hiçbirimiz bilmiyoruz. Sağlamcı toyota da bu piyasaya girecek olmamış mı diyeceğiz. Kim yaparsa yapsın bu motor kronik arızalar vermeden neye dayanarak olmamış denilmemeli.. Turbolu araç üretmeyen bir firmalar japonlar kaldı(nissan hariç) kaldı peki o kadar firma bunlar arge çalışması yapmıyor mu?  Bu arabalar belirli km yapmadan satışa çıkmıyor. Toyotave honda atmosforik konusunda en iyisi. Peki JAponyada arabalar trafikten ne zaman çekiliyor? 10 sene sonra. Japonya bile bizim kadar uzun vadede atmosforik motor kullanmıyor.bizim ülkemizde vergi sistemi yüzünden bir araba 20 yıl piyasada ve dayanıklılık beklentimiz var. Ülkemizde Benzinde kulanmak zor araba diyince lpg var mı atmosforik mi bu sorular geliyor malesef.. bence süre sorunu olan ülke biziz malesef arabaların çivi çakmasını bekliyoruz.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #20 : Mayıs 14, 2015, 09:51:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Aşk-ı Derun
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '00
  • 11 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #21 : Mayıs 14, 2015, 10:21:46 »
doğru söylüyorsunuz arabalar sorunlu değil biz sorunluyuz.  :tamam:
Onlara: Yeryüzünde fesat çıkarmayın, denildiği zaman, "Biz ancak ıslah edicileriz" derler.
Şunu bilin ki, onlar bozguncuların ta kendileridir, lâkin anlamazlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #22 : Mayıs 14, 2015, 10:39:44 »
kullanıcı olarak teknik bilgilerini bilmemiz gerekmiyor. bir telefon alır gibi sıfır alıp kullanan şanslı insanlar değiliz.

sizi bilmem ama benim 1 haftam sanayide geçti. disbrütör bozulmuş. ankara ostime gittim , tek tek gezdim yine bulamadım. orjinali 2700 tl imiş. ben orjinalciyim ama bu para çıkmaz. araba sanayide yatıyor. her gün hurdaların arasında gezince japonların ne kadar bize uygun araba yaptıklarını anladım.

hyundai elentra 150 binde motor sarmış. gaza uyumlu değil. subaplar gitmiş. eksantrikler bozulmuş. yağ pompası bozulmuş. ankaradan yeni motor aldık geldik. arabanın dışı şekil , direksiyon pamuk gibi ama gerisini boş geçmişler. içini dışını her yerini görmüş biri olarak söyleyebilirim ki 70 bin tl edecek bir araba hiç değil. 2012 model araba bunu yaparsa 10 yaşında hurdası kalmaz heralde.

toyotanın içindeki malzeme kalitesini hiç beğenmem. ama madem alt takımı sağlam araba istiyorsak ve çok paranız yoksa toyota hala iyi durumda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #23 : Mayıs 14, 2015, 11:20:35 »
Tamam çok cidid güç elde etmişler ama hiçbir turbo üniteli motor uzun ömürlü olmaz olamaz .Öyle olsaydı turbo beslemeli dizel motorlar 200-300 bin max mumda motor turbo ne varsa elden geçiyor bir ton masraf ediliyor birde söylediğim km reler her motor gamı için değil bazıları 200 bin bile gitmiyor .Ama turbo beslemesi olamayan magirus dolmuş motorları veya uzun yol otobüsleri kamyonlar 1 milyon -1,5 milyon km yol yapıyorlar aynı motora turbo taksalar  ömrünün 4/1  yol yapmadan motor biter .O yüzden küçük motordan turboyla güç alınıyorsa bunun sizde ileriye dönük ciddi külfetler getirecek sorunlar çıkartır. Araç satış sitelerine bakım istemediğiniz kadar satılı TSI motorlu araç var neden daha düşük kmreler de araçlarını satıyorlar .

En güzeli turbo beslemesiz 1.6 132 beygir motoru alıp binmek
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #24 : Mayıs 14, 2015, 15:08:23 »
küçük motor yüksek güç demek kısa kullanım ömrü demektir, o gücü üreten motor çabuk aşınır arızası çok olur ki oluyor sanayiden kasıt bu ne kadar yüksek beygir güçlü araç varsa sanayide onarımda, toyota yaş tahtaya kolay kolay basmaz bunu yıllardır görüyoruz, toyota bir atmosferik motorda ne olması gerekiyorsa onu yapar üstünü zorlamaz, rakiplerle bu yönde yarışmıyorlar  onların derdi farklı kulvarlar bakın hibrid teknoloji ve hidrojen yanmalı motorlar gelecek orada

Kısa kullanım ömürlü olabileceği kesin bir şey değil bence.Verimli motor sonuçta tam 3.8 lt yaktığını okumuştum yanlış hatırlamıyorsam.Konuyu açtım diye VW fanı sanılmasın ayrıca :) Yıllardır Toyota kullanıyoruz. Mühendislik ürünü sonuçta ona uygun kullanım ve teknik bilgi ile kullanmak gerek bu tür araçları. Sanayiye girdi mi başınıza dert açar o kesin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #25 : Mayıs 14, 2015, 15:36:15 »
yine teknoloji yine karşı çıkanlar var.
turbolu aracı kullanmayı bildikten sonra motor yaptırmadan 600 bin giden linealar cliolar megane'lar var bakabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #26 : Mayıs 14, 2015, 15:52:16 »
600.000km orjinal motor, orjinal turbo, orjinal şanzıman olduğunu belirten bir mondeo kullanıcısı, yorum yapmaya pek ihtiyaç hissetmiyorum. Kullanımdan kullanıma, turbodan turboya fark var. Yine geçmiş bir haberde yurt dışında 1.9tdi bir skoda ile 900.000km yol giden bir aracın olduğunuda okumuştum.

https://www.youtube.com/watch?v=TLrkhzVCDgw


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #27 : Mayıs 14, 2015, 17:05:03 »
Makine mühendisi değilim.Olsam da sadece Türk makine mühendisi olacaktım.Sakın makine mühendisi arkadaşlar kızmasın.Onların teknoloji geliştirecek imkanlarının olduğunu sanmıyorum.Alman veya Japon veya Koreli veya Çinli makine mühendislerinin geliştirdikleri sistemlere saydı duyarım.İnşallah bizlerde yaparız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Selamünaleyküm...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '06
  • 38 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #28 : Mayıs 14, 2015, 17:30:57 »
Evet ww gerçekten çok güzel motor yapıyor yapmasına da dönüp bakmıyor bu dsg problemi neden oluyor diye, neden bir çok insan bu problemi yaşıyor. Neden insanlar kavrama ve mekatronik sorunları yaşıyor diye, bu problemleri halledecek bir çözüm bulamıyor. Aracı yürüyeni ve kalitesi iyi diye benim saf milletimde hala göz göre göre gidip te ww jetta vs. alıyor arkadaşlar netten yazın gsg problemi diye ve bakın ki bir sürü insan dgs şanjuman ile ilgili neler yaşamış o kadar komik ki en basit örneği iş yerindeki bir abimiz 2 haftalık jettasının şanjumanını geğiştirdiler nedenmi çünkü vites 2 şer 2 şer atıyordu. Bir çok dsg şanjumanlı araç titremeler ve araçı hareket ettirememe sorunları yaşıyorlar . Evet sağlam kaliteli güzel alman araçların genetiği harika ama adamlar göz göre göre benim bildiğim 2010 dan beri problemli şanjumanları millete kakalıyorlar. Hele birde aracın garantisi bitmişse 18-19 bin tl lerden kapak açıyor buyurun buradan yakın.
2006 corolla 1,6 terra oto.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #29 : Mayıs 14, 2015, 22:21:27 »
Aynı turboda olduğu gibi, DSG' yi de kullanmayı bilmek gerek. Firmada iki adet 1.6TDI DSG Rapid otomobil var. İkisi de yaklaşık 50' şer bin kilometrede ve şanzımandan yana hiç bir sıkıntı yok.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #30 : Mayıs 14, 2015, 23:50:25 »
Volkswagen ile ilgili bir konu oldu mu ön yargılar devreye giriyor.Yok filancanın araç şöyle olmuştu,falancanın şöyle olmuştu.Sanayi Volkswagenlerle dolu.Bu yaklaşımları bırakın.Kalitesini kanıtlamış bir dünya markası hakkında atıp tutmak boş iş.Tabi Toyota için de bunlar geçerli.Bir sürü insan enayi sıraya girip alıyor.Adamlar güzel de satıyor.Şu da bir gerçek bir çoğumuz o arabaları kullanmadık.Kaçımız jetta,passat kullandık.Hep efsane laflar.Sanayi ustalarında da bu durum var.Kıytırık dükkan.Ya bu almanlar çok sanayi ye geliyor.Dükkanına bakıyorum hiç yok.Dükkanına gelen yok.Şahin,doğan ve eski model renault tamir ediyor atıp tutuyor.Klasik bizim milletin davranış profili.Hadi hücum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 2848
  • Model Yılı: '15
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #31 : Mayıs 15, 2015, 00:22:43 »
Tamam çok cidid güç elde etmişler ama hiçbir turbo üniteli motor uzun ömürlü olmaz olamaz .Öyle olsaydı turbo beslemeli dizel motorlar 200-300 bin max mumda motor turbo ne varsa elden geçiyor bir ton masraf ediliyor birde söylediğim km reler her motor gamı için değil bazıları 200 bin bile gitmiyor .Ama turbo beslemesi olamayan magirus dolmuş motorları veya uzun yol otobüsleri kamyonlar 1 milyon -1,5 milyon km yol yapıyorlar aynı motora turbo taksalar  ömrünün 4/1  yol yapmadan motor biter .O yüzden küçük motordan turboyla güç alınıyorsa bunun sizde ileriye dönük ciddi külfetler getirecek sorunlar çıkartır. Araç satış sitelerine bakım istemediğiniz kadar satılı TSI motorlu araç var neden daha düşük kmreler de araçlarını satıyorlar .

En güzeli turbo beslemesiz 1.6 132 beygir motoru alıp binmek
2015 1.4 D4D Corolla Premium MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '14
  • 74 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #32 : Mayıs 15, 2015, 01:55:06 »
Arkadaslar daha önce iki tane vw aracim oldu.ilki 2007 model golf 1.6 fsi goal modeliydi.arabama yaklaşık 25.000km kadar binebildim.yakıt tüketimi oldukça yüksekti.o yüzden satmak zorunda kaldım.ikinci aracim ise 2011 model seat leon'du.60.000km'de enjektör arızası yaptı.enjektörlerle beraber egr valfinim de değişmesini ve yakıt pompasının yeniden ayarlanması gerektiğini söylediler.iki araçta da aradığımı ne yazik ki bulamadim.tekrar sorun yaşamamak adina 2014 model corolla 1.4 dizel advance aldim.şuan aracim 5000km'de.aracımın hem yakıtından hem de konfor ve donanımından çok memnunum.gerek toyota çalışanların ilgisi,gerekse toyota markasının imaji beni corolla almaya itti.kisacası önemli olan küçük motor hacimlerinden yüksek beygir güçleri çikarmak değil.önemli olan sorunsuz bir ürün ortaya koyup, onu uygun fiyata pazarlamak.Toyota'da yıllardır bu işi bence ustaca yerine getiriyor.o yüzden de yaklaşık 3 yıldır dünyanın en çok satan otomobil üreticisi.belki vw 1 litreden 272bg güç çıkarıyor ama toyota da geleceğin motor teknolojisi olan hybrit ve fullcell motor teknolojilerinde emin adimlarla ilerliyor.
1.Renault Clio 1.2 16V Authentique (2005), 2.VW Golf 1.6 16V fsi Goal (2007), 3.Renault Megane Sedan 1.5 dci Extreme (2008), 4.Seat Leon 1.6 tdi Style (2011), 5.Toyota Corolla 1.4 d4-d Advance (2014)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #33 : Mayıs 15, 2015, 08:52:11 »
vw sevmem. daha doğrusu Türkiye'de vw sevmem. Sebebide doğuş oto.
ama adamların hakkını vermek lazım. sanayi vw dolu lafları falan safsata.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Selamünaleyküm...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '06
  • 38 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #34 : Mayıs 15, 2015, 09:09:36 »
Bana inanmayan arkadaşlar ww kulanıpta sıkıntılı olan arkadaşların bana göre ( bazı komik )problemleri..... ben tüm sayfaları okudum sizde okuyunca göreceksinizdir.
Sakın yanlış anlamayın yazdıklarımı amacım ww kesinlikle kötülemek değil gayet 10 numara kaliteli bir marka gerçekten kaliteli araçlar yapıyolar. Ben 2016 yılı için şuan ki corolla mı satıp ya jetta yada corolla düşünüyordum eşimden dolayı otomatik olması gerekiyor ama okuduğum bu olumsuz yorumlarda sonra malesef artık ww eledim direk yeni kasa corolla almayı düşünüyorum.
2006 corolla 1,6 terra oto.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #35 : Mayıs 15, 2015, 10:30:01 »
...Ben 2016 yılı için şuan ki corolla mı satıp ya jetta yada corolla düşünüyordum eşimden dolayı otomatik olması gerekiyor...
VW' de DSG' den başka bir otomatik yok. DSG de az biraz mekanikten anlayan ve titiz olanların sorunsuzca kullanabileceği bir şanzıman. O nedenle DSG şanzımanlı bir otomobil almanızı hiç önermem. Aslında yakıt tüketimini arttırmasına rağmen acemi veya bayan sürücüler için en iyi otomatik şanzıman tork konvertörlü olanlardır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #36 : Mayıs 15, 2015, 10:31:54 »
Arkadaslar daha önce iki tane vw aracim oldu.ilki 2007 model golf 1.6 fsi goal modeliydi.arabama yaklaşık 25.000km kadar binebildim.yakıt tüketimi oldukça yüksekti.o yüzden satmak zorunda kaldım.ikinci aracim ise 2011 model seat leon'du.60.000km'de enjektör arızası yaptı.enjektörlerle beraber egr valfinim de değişmesini ve yakıt pompasının yeniden ayarlanması gerektiğini söylediler.iki araçta da aradığımı ne yazik ki bulamadim.tekrar sorun yaşamamak adina 2014 model corolla 1.4 dizel advance aldim.şuan aracim 5000km'de.aracımın hem yakıtından hem de konfor ve donanımından çok memnunum.gerek toyota çalışanların ilgisi,gerekse toyota markasının imaji beni corolla almaya itti.kisacası önemli olan küçük motor hacimlerinden yüksek beygir güçleri çikarmak değil.önemli olan sorunsuz bir ürün ortaya koyup, onu uygun fiyata pazarlamak.Toyota'da yıllardır bu işi bence ustaca yerine getiriyor.o yüzden de yaklaşık 3 yıldır dünyanın en çok satan otomobil üreticisi.belki vw 1 litreden 272bg güç çıkarıyor ama toyota da geleceğin motor teknolojisi olan hybrit ve fullcell motor teknolojilerinde emin adimlarla ilerliyor.

yakıt hücresi ve pili teknolojilerine lafım yok fakat 2012 yılında dizel corolla almış olsaydınız büyük ihtimâlle toyota'ya ağır ithamlar içeren başlıklar açıyor olurdunuz. bence alj'ye geçtikten sonra toyota da diğer markalardan satış ve satış sonrası sorun yaşanması durumunda ilgi konusunda farksızlaştı. otomobil biraz şans işi, eğer yeni bir ürün alıyorsanız. vw'de fsi motoru seçerek bir şanssızlık yaşamışsınız. umarım sahip olduğunuz araçta herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmazsınız.

konu yine "vw yapıyor ama sanayi onlarla dolu, şu arızalar çıkıyor, 3-4 ay sıra bekletiyor.." hikâyelerine geri dönmüş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #37 : Mayıs 15, 2015, 20:30:34 »
2015 ti galiba tüm dünya firmaları arasında ar ge ye en çok para yatıran firmadır kendisi.

Toyota turbo işinde geç kaldı hemde çok geç kaldı. Gerçi turbo araçlarda basınca iyi yakıyor orası ayrı :)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #38 : Mayıs 15, 2015, 20:45:53 »
Makine mühendisi değilim.Olsam da sadece Türk makine mühendisi olacaktım.Sakın makine mühendisi arkadaşlar kızmasın.Onların teknoloji geliştirecek imkanlarının olduğunu sanmıyorum.Alman veya Japon veya Koreli veya Çinli makine mühendislerinin geliştirdikleri sistemlere saydı duyarım.İnşallah bizlerde yaparız.

Hakan abi, biz mühendisleri çok hafife alıyorsun. :) Evet başarılar çok duyulmuyor, ama takip edenler görebiliyor. Uçak, otobüs, hibrit otobüs, tank, tank için milli motor, uydu projeleri... Ufak tefek şeyleri de saymıyorum daha. Bir çok sektörde de yarıştığımız ürünler bulunmakta. Fakat otomotiv sektörü çok göz önünde olduğundan binek otomobildeki gelişmeleri göremeyince böyle bir kanıya varılıyor genelde. Otokar, temsa, karsan, türk traktör, tümosan güzel ar-ge projeleri yürütmekte halbuki.

Turbo araçlar kullanılmasını bilince aslında uzun km.ler götürüyor. Tırlarda, otobüslerde kullanılan dizel motorlar milyonlarca km. götürüyor. Onlarda da turbo var. Ama daha benzinli aracının yağını değiştirtmemiş, otomatik şanzımanın yağını kullandığı süre boyunca değiştirtmeyen .........lar (yerini siz doldurun) turboyu da kolayca becerir tabi. Bu nedenle bu kullanıcı profili yüzünden maalesef önyargılıyız.

Ayrıca hep derim. Ülkemizdeki bu benzin fiyatlarının yüksekliği devam ettikçe lpgden vazgeçmeyeceğim ve bu nedenle turbolu bir araç almayacağım diye. Gönül istiyor tabiki, fakat benzinde kullanmak da zor. Nasıl ortalama yakıt tüketimi çok düşük bir turbo araç yaparlar, o zaman alınır. Şöyle şehirdışında 3.2-3.5 lt/100km yakıt yakacak bir turbo yapsınlar alınır. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Volkswagen işin suyunu çıkarttı
« Yanıtla #39 : Mayıs 15, 2015, 20:51:15 »
Bir Türk makine mühendisi dünyaya bedeldir.( kız kardeşim de makine mühendisi ) :)