Üretilmeye başlandığı 1989 yılından itibaren dünyanın en lüks otomobilleri arasında gösterilen Lexus,
2015 yılının son çeyreğinde Türkiye'de satışa sunulacak. Lexus'un Türkiye pazarında satışa sunulmasına
ilişkin değerlendirmelerde bulunan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ CEO'su Ali Haydar Bozkurt,
Türkiye'den uzun süredir Lexus'a talep olduğunu belirterek, bu konuda bir süredir çalıştıklarını söyledi.
Bozkurt, Lexus markasının dünyada satışa sunulduğu ülkelerde prestijin sembolü olduğunu dile getirerek,
Lexus'un premium segmentte kendini ispatlayan bir marka olduğunu kaydetti. İstanbul Autoshow'da müşterilerin
beğenisine sunulacak Lexus'un satışına, premium markalarla rekabet edecek bir fiyat politikasıyla başlanacağını dile
getiren Bozkurt, bu yıl için satış hedefini 30 ile 50 adet arasında belirlediklerini söyledi. Bozkurt, "Türkiye'de hedefimiz,
Lexus'u ilk 5 yıl içinde yılda binli adetlerde satan bir marka haline getirmek. Bir yıl içinde 6-7 noktada satışa başlayacağız.
Lexus'un Türkiye'de kalıcı olması için çalışacağız. Türkiye pazarında Avrupa için üretilen bütün modelleri düşünüyoruz.
Gelecek 5-10 yıl içinde Lexus'da ürün gamı daha da gelişecek. Türkiye pazarındaki araçların
80 bin ila 300 bin avro arasında olmasını planlıyoruz" diye konuştu. Lexus'un İstanbul'da açılacak satış noktasında
IS, NX, GS, RX, LS ve RC modellerin yer alacağını belirten Bozkurt, Lexus'un her modelinin hibrit versiyonu da bulunurken,
isteyen müşteriler hibrit motorlu Lexus modellerini seçebileceğini anlattı. Bozkurt, 2014 yılında Lexus'un dünyada sattığı
otomobillerin yüzde 26'sının hibrit modellerden oluştuğunu bildirerek, Türkiye'de de hibrit otomobillere yönelik verilebilecek
teşviklerin Lexus'un hibrit model satışlarına da olumlu yansıyabileceğini kaydetti. Ürün gamının yenilenmesi ve farklı motor
seçeneklerinin pazara sunulmasıyla Lexus'u bekleyen Türk halkının karşısına çıktıklarını aktaran Bozkurt, şunları kaydetti:
"Lexus premium segmentte müşteri odaklılık kavramını yeniden tanımlayacak. Türkiye'deki lüks segment müşterileri iyi eğitimli,
kültürlü, sık seyahat eden ve beklentileri yüksek bir kitle. Lexus markasının Türkiye'de olma nedeni de budur. Artık
Türkiye'de yaşayan premium segment müşterileri hak ettikleri deneyimi yaşayabilecek. Yeni teknoloji ile Lexus için
geliştirilen 2.0 lt’lik motorların Türkiye’deki vergi sistemi açısından önemli avantajlar sağlayacak. Bu motorlara sahip
Lexus’ların gelecek olması Lexus’u bekleyen Türk müşterilerimiz arasında büyük heyecan yaratacağına inanıyoruz.
Uzun yıllardır beklenen Lexus ile lüks tüketicinin beklentilerini karşılayacağız.
” LEXUS'A AYRI BAYİ YAPILANMASI Bozkurt, dünyanın 80 ülkesinde satışta olan Lexus'un Türkiye operasyonlarının
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ tarafından yürütüleceği bilgisini vererek, müşterilerin karşısına yeni bir hizmet
anlayışıyla çıkacaklarını dile getirdi. Lexus marakası için ayrı bir bayi yapılanmasına gideceklerini vurgulayan Bozkurt,
Lexus'u Toyota showromlarında satmayacaklarını, Lexus'un bayi yapılanmasının farklı olacağını ancak servis hizmetlerinin
Türkiye genelindeki 60 Toyota servisinde verileceğini, bu servislerin egitimine başlandığını söyledi. İstanbul'da açacakları bir
satış noktasıyla Türkiye pazarına giriş yapacaklarını ifade eden Bozkurt, Lexus'un tüm süreçlerde yaşattığı müşteri
deneyimiyle farklılığını ortaya koyduğunu belirtti. Ali Haydar Bozkurt, Türkiye'nin ekonomik potansiyeli çok yüksek
olduğunu dile getirerek, "Bizim grubumuzun (ALJ) yatırım iştahında hiçbir azalma yok, aynen devam ediyor" dedi.
Kaynak :
http://www.cnbce.com/haberler/otomotiv/lexus-turkiye-pazarina-geliyorCopyright © cnbce.com
Yollarımızda Lexus'ları görmek heyacan verici olacak... Para olsa da alsak offff...