Gönderen Konu: Yaris Hybrid ayrıntılı izlenimler  (Okunma sayısı 2348 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Yaris Hybrid ayrıntılı izlenimler
« : Mayıs 04, 2015, 17:35:16 »
Arkadaşlar, daha önce deneme sürümü yaptığım zaman paylaştığım izlenimlerim olmuştu, sonradan satın aldık kendilerini ve 2.000 km yakın deneyim oluştu, az çok fikir sahibi oldum araç hakkında, şimdi biraz daha ayrıntılı şeyler yazabilirim.
-- Öncelikle içi rahat bir araç, Corolla’dan sonra hiç problem yaratmadı , ancak bagajı küçük gerçekten. Bagajın iç kapağı alt seviyeye gelince yedek lastiğe dayanıyor ve tahterevalli gibi sallanıyordu, ben de yedek lastiği çıkararak oraya ıvır-zıvırları doldurdum, 1 adet de lastik tamir spreyi aldım oldu bitti.
-- Her türlü sessiz bir alet, bir süre sonra insan başka seslere takılmaya başlıyor, galiba lastikleri Nokian ile değiştirip daha da sessiz yapacağım. Havalandırma fanı bile gürültülü geliyor insana !
-- Multimedia’nın ses düğmesi yuvarlak , severim bu tarzı ama çentikleri ters yapılmış, adamın parmakları kayıyor.Ayrıca 6 tane radyo hafızası olması da çok az bence.
-- Emniyet kemerleri çıkardıktan sonra koltukla karöserin araya sıkışıyor, elle yukarı alıp germek gerekiyor yoksa boşta tıkırtı yapıyor.
-- Yakıt konusu : Alışmak gerekiyor, ani gaz hareketlerinden kaçınırsanız benzin motoru geç devreye giriyor, ya da kaloriferi geç açarsanız da öyle. Kalorifer açık kalmışsa motoru açar açmaz benzin de devreye giriyor, ben kapalı bırakıyorum, hızlandıktan sonra benzin motoru çalışmaya başlıyor, o zaman kaloriferi açıyorum. Gene de arada sırada kafasına göre davranıyor, hep aynı güzergahta kullandığım için rahat karşılaştırma yapabiliyorum. Çok istikrarlı bir yazılımı yok bence, iyileştirmeler gerekiyor.
-- İlk depoda 5.0 litre ortalama yakmıştım, 4. depoda 4.2 litre oldu. Yokuşlu-tepelik  bir yerde yaşıyor olmasam daha da düşer herhalde.
-- Performans : Her türlü yetiyor normal şartlarda, henüz otobana çıkıp deneme şansım olmadı. Ama gazı köklersen zıplıyor araba, hatta abartırsan ön tarafı hafiflediğinden direksiyon hissi zayıflıyor, sorun yaratabilir tavsiye etmiyorum.
-- Geri görüş kamerası başarılı, gece karanlığında bile net görüş veriyor o açıdan beğendim, ama kışın çamurlanıp görüntüsü bozuluyor.
-- Bluetooth  biraz sıkıntılı sanki? Sık sık kopuyor bağlantı sonra tekrar bağlanıyor falan. Belki telefondan telefona değişiyordur bilemiyorum ?
-- Cam açma düğmeleri biraz ilerde sanki, alışmakta zorlandım. Ama eskiden bu düğmeler ışıksızdı, şimdi en azından 1 tanesi ışıklanmış, iyi olmuş.
-- Ön camlar açıkken pek rüzgar uğultusu olmuyor, gerçekten başarılı bir tasarım olmuş, takdir ettim bunu, rüzgarlık gereksiz duruyor.
--  Alt izolasyon yetersiz, muhtemelen hafif olsun diye direkt saç var galiba, tüm çıtırtılar içeri geliyor, özellikle yavaş giderken ve manevra yaparken ön tekerin sesi bile duyuluyor.
-- Yokuş aşağı inerken elektrik motoruyla gidiyoruz diyelim, hızlanmamak için motor frenine getirdik vitesi, hoop benzin motoru çalışmaya başlıyor, anlamadım ??
-- Öte yandan CVT zaten vites geçişi diye bir şey yok, ama benzin motorunun devreye girdiğini de anlayamıyorsunuz, bu konuda çok başarılı gerçekten.
-- 4 tane jant alayım kış lastikleri üstünde dursun dedim, verdikleri kitapçığı ve CD’yi okudum ama bijon aralıklarını yazmamışlar, çok ayıp !

Şimdilik gördüklerim bunlar, ilerde değişik şeyler çıkarsa gene ilave ederim.
Sağlıcakla kalınız.

Toyota Club Türkiye

Yaris Hybrid ayrıntılı izlenimler
« : Mayıs 04, 2015, 17:35:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid ayrıntılı izlenimler
« Yanıtla #1 : Mayıs 04, 2015, 19:10:27 »
......
-- Yokuş aşağı inerken elektrik motoruyla gidiyoruz diyelim, hızlanmamak için motor frenine getirdik vitesi, hoop benzin motoru çalışmaya başlıyor, anlamadım ??
......

Aslında siz elektrik motoruyla yol alırken demişsiniz ama ben bazı videolarda şöyle gördüm;
Araç 75km/h hızı üzerinde ön paneldeki EV ışığını hiç yakmıyor sanırım. Meselâ; 120km/h hızında ayağınızı gazdan çektiniz ve yavaşlıyorsunuz. 75km/h hıza kadar panelde EV ışığı yanmıyor diye gördüm. Bu şunu ifade edebilir;

- Araç uygun koşullarda 75km/h hıza kadar sadece elektrik motoruyla gidebilir. 75km/h hızın üzerinde gaza çok çok az bassanız bile mutlaka benzin motoru devrede olacak.
-- Bu demek değil ki benzin yakacaksınız. 120km/h'den 75km/h hıza kadar benzin motoruna yakıt gitmeyebilir(!) ama EV ışığı da yanamaz çünkü 75km/h üzerinde araç zaten sadece elektrik motoruyla gidemez.

Bu araca sahip değilim. Hatalı düşünmüş olabilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid ayrıntılı izlenimler
« Yanıtla #2 : Mayıs 04, 2015, 19:13:53 »
Motor frenini devreye sokmayıp sadece frene bassanız da yakıt harcıyor mu ki? Sonuçta frene basınca benzinli motor her koşulda devre dışı kalıp frenden elektrik üretmeye çalışmıyor mu araç?

Güzel bir inceleme olmuş, sağolun. Bir de yalıtım yapsanız heralde en sessiz araç olacak. :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid ayrıntılı izlenimler
« Yanıtla #3 : Mayıs 04, 2015, 22:20:04 »
Motor frenini devreye sokmayıp sadece frene bassanız da yakıt harcıyor mu ki? Sonuçta frene basınca benzinli motor her koşulda devre dışı kalıp frenden elektrik üretmeye çalışmıyor mu araç?:)
Ayak Frenine basınca benzin motoru devreye girmiyor. Yalıtım konusunda zamanla altı tozlanırsa biraz azalır diye düşünüyorum, az zaman geçsin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yaş : 24
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '12
  • 106 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid ayrıntılı izlenimler
« Yanıtla #4 : Mayıs 04, 2015, 22:50:48 »
Yokuş aşağı elektrik motoruyla giderken frena bastığınızda akü şarj olmuyormu ? Vitesle oynamayıp akünüzü şarj edin derim ben :)  Aşırı dik yokuşta tabiki benzinli motora geçirin motor freni şart.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid ayrıntılı izlenimler
« Yanıtla #5 : Mayıs 04, 2015, 22:59:50 »
Şimdi fark ettim,  vitesi B konumuna getirip dik inişlerde frene basmadan motor freni yapıyorsunuz. O an benzin motorunun kompresyonundan faydalanılıyor olmalı. Ama medya ünitesi ekranında bu durum nasıl ifade ediliyor bilmiyorum.

Araç, uygun koşullarda en fazla 75km/h hıza kadar benzin motorunu çalıştırmadan yol alabiliyor mu acaba? Veya daha fazla hızlarda sadece elektrik motoruyla yol alabiliyor musunuz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid ayrıntılı izlenimler
« Yanıtla #6 : Mayıs 04, 2015, 23:58:19 »
Evet, yokuş aşağı gaz keser şekilde giderseniz sadece Ev modunda gidiyor ve aynı zamanda pilini de şarj ediyor. Bu şekilde 70 km/h kadar hız gördüm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid ayrıntılı izlenimler
« Yanıtla #7 : Mayıs 06, 2015, 09:50:22 »
Son 4 depo ortalama yakıt tüketimi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid ayrıntılı izlenimler
« Yanıtla #8 : Mayıs 20, 2015, 10:33:35 »
Arabayı 1 aydır hanıma verdim, onun parkuru daha düz ve uzak mesafe, 3.7 tutturmuş ortalamayı, vay canınasını !!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid ayrıntılı izlenimler
« Yanıtla #9 : Ocak 22, 2018, 20:03:38 »
Epey olmuş arabayı alalı :D 40.000 km yapmışım. Uzun kullanım testi olmuştur artık her halde ! Biraz anlatayım meraklısına :
-- Öncelikle alırken ki ilk amacıma, yakıt tasarrufuna gelelim. Daha önce Corolla kullanıyordum, 7 - 7.5 lt ortalama yakıyordum, bununla 3.5 - 4  arası oynuyorum, desek ki 100 km de 3 lt kazansak 15 lira etse, şimdiye kadar 6.000 tl cebimde kalmış, amacıma ulaşmışım.
-- Sonra sessizlik - konfor, evet bu konuda da sıkıntı yok, şehir içi sürüşü efsane gerçekten.
-- Eksileri ? : Var tabii, şimdiden bir sürü trim sesi başladı, ön amortisör kuleleri gıcırdıyor, koltuk yaylarından esneme gıcırtıları geliyor, tamponları zayıf ufak bir darbede tırnaklarından ayrılıp yamuluyor, multimedia sistemi çağdışı ve çok yavaş, hoparlörleri dandik, geri vitese geçtikten sonra görüntünün ekrana gelmesi için çay - kahve içersiniz, böyle şeyler işte, bir de servis ve garanti sistemi eski düzende değil bana öyle geliyor, daha bir başıboşluk var, o Japon düzeni azalmış görünüyor.
  Bakalım garantisi dolana kadar daha neler olacak ? 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid ayrıntılı izlenimler
« Yanıtla #10 : Şubat 11, 2018, 21:33:44 »
Yazmayı unutmuşum, farlar =
Süslü püslü, mercekli, teknolojik görünümlü, sonuç ? Püff. Hele yağmurlu havalarda tam bir başarısızlık, özellikle yakınlar tam felaket. Eskiden 1963 tosbağamız vardı 9 volt, onun da farları böyle mum gibi aydınlatırdı. Kullanıcıların değişik ampuller aramasına şaşırmayın, çünkü gerçekten huzursuzluk veriyor.