Gönderen Konu: Yeni Fabia 2015  (Okunma sayısı 5685 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #40 : Nisan 20, 2015, 11:55:40 »
@UĞUR AKAR (5430) Bey, aslında değerleriniz açıkçası benzinli turbo beslemeli bir araç için yüksek değerler değil. 1.2 atmosferik bir motorunda yanılmıyorsam uzun yol ortalaması 5lt civarlarında seyrediyor.

Dün Sivas'ın bir ilçesine gittim ve 71 km mesafe kat ettim. Gittiğim güzergahın üzerinde bir kaç kırmızı ışığa yakalandım. Yolun kimi yerlerinde tatlı rampalar vardı. 71km sonunda yol bilgisayarında yakıt tüketimim tam olarak 4lt idi.

Aynı yolu döndüğümde daha fazla rampa tırmandım ve şehir içine girdim. Bu sefer ortalama 85 km yol kat ettim ve yol bilgisayarı 5.4lt gördü.   

Gaz pedalına hafifte olsa anlık uygulamalar da ve aracın uygun devirin altında kullanıldığı durumlarda da tüketim çok fazla yükselmekte.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 20, 2015, 11:39:49
Bu arada bahsettiğim güzergahtan dönerken bir ara ortalamam 7lt gördü ancak rampa tırmanışı bittiğinde ve uygun süratle değerleri biraz daha  düşürebildim.
Açıkçası parkurun son kısmı olan 11km' lik rampalarda ortalama tüketimin daha fazla yükseleceğini düşünmüştüm ancak gayet makûl yükseldi. :)

Sizin 4lt/100km değer görmeniz de gayet güzel olmuş. Allah kaza bela vermesin.

Bu arada bir şey dikkatimi çekti; CC açıkken ve rampa inerken anlık tüketim 0,2 ilâ 0,6lt/100km arasında oynuyor. CC' yi kapattığımda ise anlık tüketim 0,0lt/100km oluyor. Rampa aynı rampa, CC' yi sabitlediğim hızdan daha fazlası yapılabiliyor boş viteste, yani boş viteste inmeye kalksam araç rahatça 80-85km/s hızlara ulaşabilecek ve ben aracı 70km/s' de sabitlemişken gördüğüm anlık değerdir bu. Bununla ilgili bir yorumunuz var mıdır veya böyle bir şeyi tecribe ettiniz mi?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #40 : Nisan 20, 2015, 11:55:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #41 : Nisan 20, 2015, 12:13:45 »
Açıkçası parkurun son kısmı olan 11km' lik rampalarda ortalama tüketimin daha fazla yükseleceğini düşünmüştüm ancak gayet makûl yükseldi. :)

Sizin 4lt/100km değer görmeniz de gayet güzel olmuş. Allah kaza bela vermesin.

Bu arada bir şey dikkatimi çekti; CC açıkken ve rampa inerken anlık tüketim 0,2 ilâ 0,6lt/100km arasında oynuyor. CC' yi kapattığımda ise anlık tüketim 0,0lt/100km oluyor. Rampa aynı rampa, CC' yi sabitlediğim hızdan daha fazlası yapılabiliyor boş viteste, yani boş viteste inmeye kalksam araç rahatça 80-85km/s hızlara ulaşabilecek ve ben aracı 70km/s' de sabitlemişken gördüğüm anlık değerdir bu. Bununla ilgili bir yorumunuz var mıdır veya böyle bir şeyi tecribe ettiniz mi?

Teşekkürler Uğur Bey.

Öncelikle boş vites aracın durma süresini uzatabileceğinden ve motor frenini saf dışı bıraktığından sürüş güvenliği açısından kesinlikle tavsiye edilmemektedir.

Fabia'da da en yüksek vites olan beşinci vites ile rampa aşağı inerken yol bilgisayarı tam olarak 0.0lt yi göstermekte. Demek ki CC yi etkinleştirdiğinizde sistem tam manasıyla motoru kompresyona bindirmiyor.

Şahsen yakıt tüketimi açısından cc kullanmadan daha iyi değerler elde edebileceğinizi düşünüyorum. Tabi konfordan taviz vererek. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #42 : Nisan 20, 2015, 14:32:20 »
...Şahsen yakıt tüketimi açısından cc kullanmadan daha iyi değerler elde edebileceğinizi düşünüyorum. Tabi konfordan taviz vererek. :)
Rampada zaten boşa atmam asla ancak hani atsam rampa aşağı çekiyor durumunu anlatmak içindi söylediğim.
CC düz yolda ayaktan daha hassas çalışabildiği için tasarruflu oluyor ancak rampa inişlerinde bu durum enteresan geldi.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #43 : Eylül 29, 2015, 11:08:01 »
Hazır VW grubu güncel gelişmelerden etkilenmişken biraz saygınlığını artıralım.:)

Mesaj Birleştirildi: Eylül 29, 2015, 11:09:10
Araç 9100 km oldu. Şükürler olsun memnunum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #44 : Nisan 25, 2017, 11:16:00 »
Yaklaşık iki yıl ve 30 bin km den sonra Fabia III ambition modelini geçtiğimiz aylarda sattım ve  Honda markasına geçiş yaptım. Açmış olduğum bu konuyu da bu şekilde kendi adıma kapatmak ve katettiğim 30000km yi iyi ve kötü yanları ile referans olması amacıyla bahsetmek isterim.

Fabia III kardeşi polodan kağıt üzerinde daha geniş, ferah; rapid modelinden ise 2mm kadar daha geniş idi. Genel olarak sınıfının hyundai i20 ile birlikte en iyi otomobili olduğunu düşünmekteyim. Özellikle yakıtı benzinli 1.2tsi manuel 90ps in gayet makul olduğunu belirtmeliyim. Şöför ve ön yolcu koltuğu gayet tatminkar ancak arka koltukların sırt kısmı biraz dik olması nedeniyle önlere göre daha rahatsız. Baş mesafesi bir c sınıfı otomobilden hallice diyebilirim. Yol tutuşu limitleri içerisinde harika olmak ile beraber şasenin dengesi, elektronik kilitli diferansiyelin oluşu, motorun yapısı ve torkun kalıbına göre fazla olması gibi nedenlerden dolayı özellikle dik virajlı yokuşlara merkezkaçın etkisinde kalmadan şerit içerisinde virajlara rahatlıkla girip çıkabilmekte.

Yakıt olarak hatırı sayılır derecede dik rampalı ve virajlı, kimi zamanda uzun yol şartları karışık ortalama tüketimi 100km de 4,6lt civarlarında seyredebildim. Yakıt olarak oldukça tasarruflu bir araç diyebilirim tabi şahsi görüşüm olarak. Kullanım şeklindeki farklılıklarından dolayı bu rakam değişkenlik gösterebilir. Zira turbo bir otomobil performanslı kullanımda bu oranlar ciddi manada  yükselebilmekte.

Kötü tarafları yok muydu? Elbette vardı. Aracı aldıktan yaklaşık 1000km sonra motor kulağından ses geldi. Yanılmıyorsam 13000 km civarlarında motor kulağını servis değişebildi. Çünkü 10 derece hava sıcaklığından sonra özellikle bariz olarak duyulan bir sesti. Soğukta ses kendini daha az belli etmekteydi. Yine alternatör gergi bilyası sürtünme sesinden dolayı değiştirildi. Sol ön amortisör yine garantiden değişti. Garantinin süresi içerisinde genişliği ve servis profesyonelliği açısından gayet tatminkar ve buradan da sadece bu nedenden dolayı Skoda'yı tebrik ederim. 

Ancak en kötü yanı bence periyodik bakım maliyetleri. 30000km bakımını iskonto vs. indirim ile yanılmıyorsam 2016 sonlarında 778tl ye yaptırabildim ki bu b segmenti bir araç için bence çok yüksek. Tabi 30bin bakımında dört buji de değişmekte ve tsi motorlarda bujilerin orjinal olması ateşlemenin hassasiyetinden ötürü çok önemli.

Bunun dışında distribütör firmayı periyodik bakım ücretlerinin yüksekliği konusunda defalarca aramama ve şikayet yazısı göndermeme rağmen pek ilgilerinin olduğunu söyleyemem. Aynı model bir suberb in ki bu araç d segmentinde bir araç olmasına rağmen fabia dan 30bin bakımı fiyat olarak daha düşüktü. Bunu gerek servis müdürü ile gerek distribütör firma ile paylaşsam da hiç bir sonuç alamadım. Kış bakım kampanyasını Skoda örneğin çok geç yaptı. Kışın ortasında kış bakımı kampanyası yaptılar diyebilirim. Yine garanti süresi 2 yıl ancak garanti kapsamı bana göre geniş. Bu bakım dan bir avantaj.

Sonuç olarak fabia ııı için sınıfının en iyi otomobillerinden birisi diyebilirim. 


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #45 : Nisan 25, 2017, 20:00:11 »
Eniştem de de 1.0 motorlusu var gayet memnunuz.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D