0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Tek dokunuşla sadece sürücü tarafındaki cam açılıp kapatılabiliyor, değil mi?
Mustafa Bey renkte bu ise gerçekten çok güzel. Allah lastiğinizi kötü yola düşürmesin
Evet, doğrudur. Ancak hepsi ışıklı.
Mustafa bey,aracınızı sevdiklerinizle birlikte iyi günlerde kazasız kullanmanızı diliyorum.
Hayırlı olsun yeni arabanız. Iyi günlerde kullanin.Eski aracını marka ve modelini merak ettim. 20 bin üstüne verdim yazmışsınız
Ahada kafam yarıl dı
Mustafa Bey Allah kazasız belasız sevdiklerinizle iyi günlerinizde kullanmayı nasip etsin. Mustafa Bey yakıt olarak nasıl, uzun yol yaptınız mı uzun yolda nasıl..
...Motor 1850-2000 devire kadar komressor ile destekleniyor. Kompressor ise gücünü direkt kam milinden alıyor...
Anlayamadığım bir şeyler var: 1- Araç 1.2TSI ancak siz dizel motor karakterinden bahsettiniz. Araç dizel mi Benzinli mi? Bende de Ibiza 1.2TSI DSG var. Açık trafik de olsa 4-4,5km' lik parkurda 6,5lt/100km yazmıyor yolbilgisayarı. Bu tarz bir parkura soğuk motorla başladığımda 8,5-9lt/100km yazmakta. 2- Motor 1.2TSI ise hem turbo hem kompresör yok diye biliyorum ben. Bu ikili sadece 1.4TSI ve 170HP-185HP(Fabia II RS, Ibiza Cupra) versiyonlarda var.
1- Evet araç benzinli ancak dizel gibi davrandığını belirttim. Atmosferik bir benzinli motora göre çok farklı. Atmosferiklerde en yüksek torku yakalayabilmeniz için yüksek devir çevirmeniz gerekir. Bu motor 2000 devirden itibaren torkunu tam manasıyla verebiliyor. Bu araç kullanılırken de rahatlıkla anlaşılabiliyor.
Yakıt tüketimini hem anlık olarak takip ediyorum hemde bolero ekrandaki yakıt aldıktan sonraki ortalamama göre takip ediyorum ve bahsettiğim gibi.
2-Aracınız kaç model bilemiyorum ancak yeni nesil 1.2tsi ler 8V değil 16 V. ve bu motorun diğerlerine göre daha gelişmiş olduğunu biliyorum. Yeni nesil tsi motorlarda zincirde yok bunlarda kayış mevcut. Kompressor olduğunu da bayi teknisyeninden de kullanım kitapçığından da öğrendim. Ancak kompressor olayı yeni bir olay değil. Bildiğim kadarıyla 2012-2013 model 1.2tsi lerde de kompressor vardı. O dönem polo alan bir arkadaş da aynı bilgiyi vermişti.
Ha şimdi oldu. Yalnız fren enerjisi geri kazanımının yalnızca TDI motorlarda olduğu yazıyor sitesinde. TSI için böyle bir bilgi yazmamışlar.Motor azamî torkunu 1500d/d' den itibaren veriyor deniyor ama dediğiniz gibi koltuğa yaslanma hissini 2000d/d' de alabiliyorsunuz.Benim araç 2014 model ve 8V. Tüketim bu kadar fark ediyorsa, gidip 16V kapak taktırayım ben de. Uzun yola gerek yok, biraz daha uzun bir güzergâhta daha da düşük tüketimleri görebilirsiniz kanımca. Açık trafikte ve sabit hızla Ibiza ile 5,1lt/100km görebildim ben. Bir de yeni hatırladım. Havanın güzel olduğu geçtiğimiz pazar günü hemen tamamı sıkışık trafikte 7,6lt/100km gördüm tüketimi. Zira soğuk havalarda epey yüksek oluyor.Yine sitesinde "turboşarjlı" olduğu yazıyor. Eğer kompresör de olsaydı mutlaka yazarlardı. Fren geri kazanımındaki gibi mutlaka reklam fırsatını kaçırmazlardı. Turbo+kompresör sadece 1.4 olanların yüksek beygürgücüne sahip olanlarında var.Vakit ayırıp cevapladığınız için teşekkür ederim.
B-Konfor:....Fren enerjisi geri kazanım sistemi... Bu ambition donanımda standart zira standart olmasaydı euro 6 normlarını karşılayamazdı. Sitede hillholder özelliği de yazmamakta ancak araçta o özellikte var. Yine sitede bagaj hacmi için ilk önce 330 lt yazdılar ardından 305 lt ye çevirdiler ancak yurtdışı kaynaklı skoda resmi sitelerinde de bagaj hacmi olarak 330lt. yazmakta. Belirttiğim gibi turbo 1850-2000devir civarlarında devreye giriyor ve tork bu devirden sonra sürekli sağlanıyor.Yeni güncel pololarda 3.7 yakıt ortalaması olduğunu yol bilgisayarının fotoğrafını çeken bir arkadaştan gördüm.Mesaj Birleştirildi: Nisan 17, 2015, 14:23:15@UĞUR AKAR (5430) Bey, biraz önce ekrana tekrar baktım ve son olarak 72 km de ortalama 6.7 km yakıt tüketimi ekranda gözükmekte. Bunun büyük bir kısmı şehir içi trafik ile 4,5 km civarındaki günlük kullandığım parkurda yapıldı. Bir hususu önemle belirtmem gerekir. Bu araçların gaz tepkimeleri çok hassas. Araç anlık 4lt ile seyrederken 1mm lik bir gaz pedalı hareketinde bile birden bire anlık tüketim 8-9-11 litrelere çıkabilmekte. Burada kullanım tarzı çok önemli. Ben özellikle 1500 devir bandında 4. viteste aracı kullanıyorum. Şayet bu vites ve devir düz bir yolda iseniz harika sonuçlar ortaya çıkartıyor. Star Stop dan sonra anlık tüketim ilk kalkışta 40,8lt olarak gösteriyor. Bu arada araç rodaj süresi içerisinde olduğundan henüz 3300-3500 deviri dahi görmedi. Yaklaşık bir 300 km kadar sonra yavaş yavaş performans denemelerine başlamayı düşünüyorum.
- Fren enerjisi kısmını şimdi fark edebildim.- Bagaj hacmi ile ilgili sitede yer alan fotoğrafta 330lt yazıyor hâl-i hazırda.- Anlık tüketimi hiç açmam ben. Çok moral bozuyor. Hele ki DSG' de gaza tam olarak basmışsam ter basıyor anlık tüketimi görünce. - 6.7lt/100km verisini şehiriçinde yakaladığınızı belirtmişsiniz. Bu şehiriçi sürüşte dur-kalk çok var mı, yoksa nispeten yürüyen trafikte mi elde ettiniz?Vereceğiniz cevaba göre benim İbiş' i servise götürüp başlarına atacağım. Vakit ayırdığınız için tekrar çok teşekkürler.
Hayırlı olsun 96 model aracınızı 20 küsür bine vermeniz gerçekten çok iyi. 96 model bi arabanin üstüne 3 kasa değiştiği halde Bu paraları etmesine sasirmamak elde degil.
İyi dilekleriniz için teşekkürler.Rodajla ilgili hiç bir şey söylemediler. Sadece 2000-3000kn olunca kabataslak bir kontrol için uğrayın dediler. Yağ değişimi de 15.000km' de olacak dediler ancak ben 1000km dolduğunda filtre ile birlikte değiştireceğim.
...@UĞUR AKAR (5430) Bey, biraz önce ekrana tekrar baktım ve son olarak 72 km de ortalama 6.7 km yakıt tüketimi ekranda gözükmekte. Bunun büyük bir kısmı şehir içi trafik ile 4,5 km civarındaki günlük kullandığım parkurda yapıldı...