Gönderen Konu: Yeni Fabia 2015  (Okunma sayısı 5669 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yorgun Yillarim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 137 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #20 : Nisan 16, 2015, 14:14:34 »
Mustafa Bey renkte bu ise gerçekten çok güzel. Allah lastiğinizi kötü yola düşürmesin :lol:
Zaman Sadece "SEVGİYE" yenik düşer,
Geri kalan her şeyse "ZAMANA"...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #20 : Nisan 16, 2015, 14:14:34 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '20
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #21 : Nisan 16, 2015, 14:17:47 »
Tek dokunuşla sadece sürücü tarafındaki cam açılıp kapatılabiliyor, değil mi?

Evet, doğrudur. Ancak hepsi ışıklı. :)

Mesaj Birleştirildi: Nisan 16, 2015, 14:36:15
Mustafa Bey renkte bu ise gerçekten çok güzel. Allah lastiğinizi kötü yola düşürmesin :lol:

Beyaz renkli Kadir Bey. Çok teşekkür ederim. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #22 : Nisan 16, 2015, 17:03:13 »
Evet, doğrudur. Ancak hepsi ışıklı. :)

Ahada kafam yarıl dı :)
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #23 : Nisan 16, 2015, 17:49:43 »
Mustafa bey,aracınızı sevdiklerinizle birlikte iyi günlerde kazasız kullanmanızı diliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #24 : Nisan 16, 2015, 20:12:27 »
Hayırlı olsun yeni arabanız.  Iyi günlerde kullanin.
Eski aracını marka ve modelini merak ettim. 20 bin üstüne verdim yazmışsınız
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '20
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #25 : Nisan 17, 2015, 08:26:21 »
Mustafa bey,aracınızı sevdiklerinizle birlikte iyi günlerde kazasız kullanmanızı diliyorum.

Teşekkürler Mustafa Bey, daha iyileri sizin olsun.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 17, 2015, 08:27:00
Hayırlı olsun yeni arabanız.  Iyi günlerde kullanin.
Eski aracını marka ve modelini merak ettim. 20 bin üstüne verdim yazmışsınız

Sağolun Eyüp Bey. Eski aracım 96 model xei klimalı corolla idi.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 17, 2015, 09:12:33
Ahada kafam yarıl dı :)

Yok yarılmasın. :)  Toyota gerçekten çok değerli bir marka ve araçları gerçekten çok güzel. 96 model efsaneyi özlemiyorum desem yalan olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '08
  • 51 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #26 : Nisan 17, 2015, 09:48:29 »
Mustafa Bey Allah kazasız belasız sevdiklerinizle iyi günlerinizde kullanmayı nasip etsin. Mustafa Bey yakıt olarak nasıl, uzun yol yaptınız mı uzun yolda  nasıl..
Özgürlük olmayan bir ülkede ölüm ve çöküntü vardır. Her ilerlemenin ve her kurtuluşun anası özgürlüktür.M.K. ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '20
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #27 : Nisan 17, 2015, 10:29:02 »
Mustafa Bey Allah kazasız belasız sevdiklerinizle iyi günlerinizde kullanmayı nasip etsin. Mustafa Bey yakıt olarak nasıl, uzun yol yaptınız mı uzun yolda  nasıl..

Teşekkürler Özgür Bey, yakıt olarak yol bilgisayarı çoğu soğuk motor ve kısa mesafede (4-4,5 kmlik bir parkurda) olmak üzere ortalama 6,5lt olarak gösteriyor. Uzun yol ve şehir içi ortalaması da 27 krş civarlarında gezinmekte. Yakıtından memnunum. Tamamen uzun yolda ise henüz kullanamadım.  Ancak 5 lt ortalamasının altına indirebileceğimi düşünüyorum. Aynı motoru kullanan pololar da ortalama 3.7 lt olanı da gördüm.



Mesaj Birleştirildi: Nisan 17, 2015, 10:43:30
Aracı motor olarak değerlendirdiğimizde şunları belirtebilirim: Motor tipik bir dizel motor formunda çalışmakta ve ivmelenmekte. Ani hızlanmalarda ve ilk kalkışlarda tatlı bir homurdanma sesi bariz olarak duyuluyor. En önemli husus 160nm torkunu 1850-2000 devirden itibaren sonraki tüm devirlerde verebiliyor. Torkun bu kadar geniş bir devir aralığında aynı miktarda sağlanıyor olması sürüş kalitesine direkt etki ediyor. Burada turbonun payı tabiki çok büyük. Motor 1850-2000 devire kadar komressor ile destekleniyor. Kompressor ise gücünü direkt kam milinden alıyor ardından turbo açıyor ve araçda tork patlaması yaşanıyor. Yani kompressoru saymaz isek motor, tipik bir turbo dizel motor karakterinde.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 17, 2015, 10:44:46
Bir önemli detayda araç özellikle 1900-2100 devirleri arasında olağan üstü ekonomik olabiliyor ve vites geçiş tavsiyesini aşağı yukarı araç bu devirler arasında gösteriyor. Motor şanzıman ikilisi yüksek vites düşük devir mantığına göre uyarlanmış. Tabi buna vw grubunun adını verdiği blumotion teknolojisi ile de frenden aldığı hareketi enerjiye dönüştürerek akümülatöre enerji aktarımı sağlıyor. Bu sağlanan enerji ile de aracın gereksinimini duyduğu kimi yerlere güç göndererek elektrik üretimine harcanacak olan motor gücünü daha az kullanmasına sebep oluyor. Bu da daha az yakıt tüketimi anlamına gelmekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #28 : Nisan 17, 2015, 11:30:58 »
...Motor 1850-2000 devire kadar komressor ile destekleniyor. Kompressor ise gücünü direkt kam milinden alıyor...
Anlayamadığım bir şeyler var: :wacko:
1- Araç 1.2TSI ancak siz dizel motor karakterinden bahsettiniz. Araç dizel mi Benzinli mi? Bende de Ibiza 1.2TSI DSG var. Açık trafik de olsa 4-4,5km' lik parkurda 6,5lt/100km yazmıyor yolbilgisayarı. Bu tarz bir parkura soğuk motorla başladığımda 8,5-9lt/100km yazmakta. :wacko:
2- Motor 1.2TSI ise hem turbo hem kompresör yok diye biliyorum ben. Bu ikili sadece 1.4TSI ve 170HP-185HP(Fabia II RS, Ibiza Cupra) versiyonlarda var. :blink:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '20
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #29 : Nisan 17, 2015, 11:39:16 »
Anlayamadığım bir şeyler var: :wacko:
1- Araç 1.2TSI ancak siz dizel motor karakterinden bahsettiniz. Araç dizel mi Benzinli mi? Bende de Ibiza 1.2TSI DSG var. Açık trafik de olsa 4-4,5km' lik parkurda 6,5lt/100km yazmıyor yolbilgisayarı. Bu tarz bir parkura soğuk motorla başladığımda 8,5-9lt/100km yazmakta. :wacko:
2- Motor 1.2TSI ise hem turbo hem kompresör yok diye biliyorum ben. Bu ikili sadece 1.4TSI ve 170HP-185HP(Fabia II RS, Ibiza Cupra) versiyonlarda var. :blink:

1- Evet araç benzinli ancak dizel gibi davrandığını belirttim. Atmosferik bir benzinli motora göre çok farklı. Atmosferiklerde en yüksek torku yakalayabilmeniz için yüksek devir çevirmeniz gerekir. Bu motor 2000 devirden itibaren torkunu tam manasıyla verebiliyor. Bu araç kullanılırken de rahatlıkla anlaşılabiliyor.

Yakıt tüketimini hem anlık olarak takip ediyorum hemde bolero ekrandaki yakıt aldıktan sonraki ortalamama göre takip ediyorum ve bahsettiğim gibi.

2-Aracınız 2014 model olduğunu düşündüğümüzde hangi tür tsi olduğunu bilemiyorum ancak yeni nesil 1.2tsi ler 8V değil 16 V. ve bu motorun diğerlerine göre daha gelişmiş olduğunu biliyorum. Yeni nesil tsi motorlarda zincirde yok bunlarda kayış mevcut. Kompressor olduğunu da bayi teknisyeninden de kullanım kitapçığından da öğrendim. Ancak kompressor olayı yeni bir olay değil. Bildiğim kadarıyla 2012-2013 model 1.2tsi lerde de kompressor vardı. O dönem polo alan bir arkadaş da aynı bilgiyi vermişti.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 17, 2015, 11:44:26

Bu linktende araca ilişkin tespitler var. Burada da aşağı yukarı aynı bilgiler verilmekte.
https://www.youtube.com/watch?v=EUjByGdEQl8

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #30 : Nisan 17, 2015, 11:50:06 »
1- Evet araç benzinli ancak dizel gibi davrandığını belirttim. Atmosferik bir benzinli motora göre çok farklı. Atmosferiklerde en yüksek torku yakalayabilmeniz için yüksek devir çevirmeniz gerekir. Bu motor 2000 devirden itibaren torkunu tam manasıyla verebiliyor. Bu araç kullanılırken de rahatlıkla anlaşılabiliyor.
Ha şimdi oldu. Yalnız fren enerjisi geri kazanımının yalnızca TDI motorlarda olduğu yazıyor sitesinde. TSI için böyle bir bilgi yazmamışlar.
Motor azamî torkunu 1500d/d' den itibaren veriyor deniyor ama dediğiniz gibi koltuğa yaslanma hissini 2000d/d' de alabiliyorsunuz.
Yakıt tüketimini hem anlık olarak takip ediyorum hemde bolero ekrandaki yakıt aldıktan sonraki ortalamama göre takip ediyorum ve bahsettiğim gibi.
Benim araç 2014 model ve 8V. Tüketim bu kadar fark ediyorsa, gidip 16V kapak taktırayım ben de. :D Uzun yola gerek yok, biraz daha uzun bir güzergâhta daha da düşük tüketimleri görebilirsiniz kanımca. Açık trafikte ve sabit hızla Ibiza ile 5,1lt/100km görebildim ben. Bir de yeni hatırladım. Havanın güzel olduğu geçtiğimiz pazar günü hemen tamamı sıkışık trafikte 7,6lt/100km gördüm tüketimi. Zira soğuk havalarda epey yüksek oluyor.
2-Aracınız kaç model bilemiyorum ancak yeni nesil 1.2tsi ler 8V değil 16 V. ve bu motorun diğerlerine göre daha gelişmiş olduğunu biliyorum. Yeni nesil tsi motorlarda zincirde yok bunlarda kayış mevcut. Kompressor olduğunu da bayi teknisyeninden de kullanım kitapçığından da öğrendim. Ancak kompressor olayı yeni bir olay değil. Bildiğim kadarıyla 2012-2013 model 1.2tsi lerde de kompressor vardı. O dönem polo alan bir arkadaş da aynı bilgiyi vermişti.
Yine sitesinde "turboşarjlı" olduğu yazıyor. Eğer kompresör de olsaydı mutlaka yazarlardı. Fren geri kazanımındaki gibi mutlaka reklam fırsatını kaçırmazlardı. Turbo+kompresör sadece 1.4 olanların yüksek beygürgücüne sahip olanlarında var.

Vakit ayırıp cevapladığınız için teşekkür ederim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '20
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #31 : Nisan 17, 2015, 11:58:26 »
Ha şimdi oldu. Yalnız fren enerjisi geri kazanımının yalnızca TDI motorlarda olduğu yazıyor sitesinde. TSI için böyle bir bilgi yazmamışlar.
Motor azamî torkunu 1500d/d' den itibaren veriyor deniyor ama dediğiniz gibi koltuğa yaslanma hissini 2000d/d' de alabiliyorsunuz.Benim araç 2014 model ve 8V. Tüketim bu kadar fark ediyorsa, gidip 16V kapak taktırayım ben de. :D Uzun yola gerek yok, biraz daha uzun bir güzergâhta daha da düşük tüketimleri görebilirsiniz kanımca. Açık trafikte ve sabit hızla Ibiza ile 5,1lt/100km görebildim ben. Bir de yeni hatırladım. Havanın güzel olduğu geçtiğimiz pazar günü hemen tamamı sıkışık trafikte 7,6lt/100km gördüm tüketimi. Zira soğuk havalarda epey yüksek oluyor.Yine sitesinde "turboşarjlı" olduğu yazıyor. Eğer kompresör de olsaydı mutlaka yazarlardı. Fren geri kazanımındaki gibi mutlaka reklam fırsatını kaçırmazlardı. Turbo+kompresör sadece 1.4 olanların yüksek beygürgücüne sahip olanlarında var.

Vakit ayırıp cevapladığınız için teşekkür ederim.

B-Konfor:
....
Fren enerjisi geri kazanım sistemi...

Bu ambition donanımda standart zira standart olmasaydı euro 6 normlarını karşılayamazdı. Sitede hillholder özelliği de yazmamakta ancak araçta o özellikte var. Yine sitede bagaj hacmi için ilk önce 330 lt yazdılar ardından 305 lt ye çevirdiler ancak yurtdışı kaynaklı skoda resmi sitelerinde de bagaj hacmi olarak 330lt. yazmakta.

Belirttiğim gibi turbo 1850-2000devir civarlarında devreye giriyor ve tork bu devirden sonra sürekli sağlanıyor.

Yeni güncel pololarda 3.7 yakıt ortalaması olduğunu yol bilgisayarının fotoğrafını çeken bir arkadaştan gördüm.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 17, 2015, 14:23:15
@UĞUR AKAR (5430) Bey, biraz önce ekrana tekrar baktım ve son olarak  72 km de ortalama 6.7 km yakıt tüketimi ekranda gözükmekte. Bunun büyük bir kısmı şehir içi trafik ile 4,5 km civarındaki günlük kullandığım parkurda yapıldı.

Bir hususu önemle belirtmem gerekir. Bu araçların gaz tepkimeleri çok hassas. Araç anlık 4lt ile seyrederken 1mm lik bir gaz pedalı hareketinde bile birden bire anlık tüketim 8-9-11 litrelere çıkabilmekte. Burada kullanım tarzı çok önemli. Ben özellikle 1500 devir bandında 4. viteste aracı kullanıyorum. Şayet bu vites ve devir düz bir yolda iseniz harika sonuçlar ortaya çıkartıyor.

Star Stop dan sonra anlık tüketim ilk kalkışta 40,8lt olarak gösteriyor. :)  Bu arada araç rodaj süresi içerisinde olduğundan henüz 3300-3500 deviri dahi görmedi. Yaklaşık bir 300 km kadar sonra yavaş yavaş performans denemelerine başlamayı düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #32 : Nisan 17, 2015, 14:34:07 »
B-Konfor:
....
Fren enerjisi geri kazanım sistemi...

Bu ambition donanımda standart zira standart olmasaydı euro 6 normlarını karşılayamazdı. Sitede hillholder özelliği de yazmamakta ancak araçta o özellikte var. Yine sitede bagaj hacmi için ilk önce 330 lt yazdılar ardından 305 lt ye çevirdiler ancak yurtdışı kaynaklı skoda resmi sitelerinde de bagaj hacmi olarak 330lt. yazmakta.

Belirttiğim gibi turbo 1850-2000devir civarlarında devreye giriyor ve tork bu devirden sonra sürekli sağlanıyor.

Yeni güncel pololarda 3.7 yakıt ortalaması olduğunu yol bilgisayarının fotoğrafını çeken bir arkadaştan gördüm.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 17, 2015, 14:23:15
@UĞUR AKAR (5430) Bey, biraz önce ekrana tekrar baktım ve son olarak  72 km de ortalama 6.7 km yakıt tüketimi ekranda gözükmekte. Bunun büyük bir kısmı şehir içi trafik ile 4,5 km civarındaki günlük kullandığım parkurda yapıldı.

Bir hususu önemle belirtmem gerekir. Bu araçların gaz tepkimeleri çok hassas. Araç anlık 4lt ile seyrederken 1mm lik bir gaz pedalı hareketinde bile birden bire anlık tüketim 8-9-11 litrelere çıkabilmekte. Burada kullanım tarzı çok önemli. Ben özellikle 1500 devir bandında 4. viteste aracı kullanıyorum. Şayet bu vites ve devir düz bir yolda iseniz harika sonuçlar ortaya çıkartıyor.

Star Stop dan sonra anlık tüketim ilk kalkışta 40,8lt olarak gösteriyor. :)  Bu arada araç rodaj süresi içerisinde olduğundan henüz 3300-3500 deviri dahi görmedi. Yaklaşık bir 300 km kadar sonra yavaş yavaş performans denemelerine başlamayı düşünüyorum.
- Fren enerjisi kısmını şimdi fark edebildim.
- Bagaj hacmi ile ilgili sitede yer alan fotoğrafta 330lt yazıyor hâl-i hazırda.
- Anlık tüketimi hiç açmam ben. :D Çok moral bozuyor. Hele ki DSG' de gaza tam olarak basmışsam ter basıyor anlık tüketimi görünce. :D
- 6.7lt/100km verisini şehiriçinde yakaladığınızı belirtmişsiniz. Bu şehiriçi sürüşte dur-kalk çok var mı, yoksa nispeten yürüyen trafikte mi elde ettiniz?
Vereceğiniz cevaba göre benim İbiş' i servise götürüp başlarına atacağım. :D

Vakit ayırdığınız için tekrar çok teşekkürler.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '20
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #33 : Nisan 17, 2015, 15:27:01 »
- Fren enerjisi kısmını şimdi fark edebildim.
- Bagaj hacmi ile ilgili sitede yer alan fotoğrafta 330lt yazıyor hâl-i hazırda.
- Anlık tüketimi hiç açmam ben. :D Çok moral bozuyor. Hele ki DSG' de gaza tam olarak basmışsam ter basıyor anlık tüketimi görünce. :D
- 6.7lt/100km verisini şehiriçinde yakaladığınızı belirtmişsiniz. Bu şehiriçi sürüşte dur-kalk çok var mı, yoksa nispeten yürüyen trafikte mi elde ettiniz?
Vereceğiniz cevaba göre benim İbiş' i servise götürüp başlarına atacağım. :D

Vakit ayırdığınız için tekrar çok teşekkürler.

Uğur Bey @UĞUR AKAR (5430)  yardımcı olabilirsem ne mutlu. Benim önümdeki ekranda sürekli anlık tüketim açık. Özellikle bir sürüş hafızasını ve araca göre sürüş melekesini oturtana kadar da açık kalmasını istiyorum. Hangi devirde % ? kaçlık bir eğimde nasıl tüketim oluyor, motor hangi aralıklarda ne kadar yakıt tüketiyor vb. için bunu yapmak durumundayım. Ancak belirttiğiniz gibi bazen anlık öyle bir yükseliyor ki 40lt lere çıkıyor ve bu nasıl iş dediğimde oldu. :)

Uğur Bey litresi 4,32tl den 100 tl lik benzin aldım. Yakıt aldıktan sonra sistem kendini sıfırlamakta ve yukarıda da belirttiğim gibi 72 km de 6.7lt ortalama yakıt tüketimi göstermekte. Yol şartları genellikle açık olmak ile birlikte zaman zaman büyükşehir trafiğide işin içine girmekte ancak genel olarak açık bir güzergahta aracımı kullanıyorum diyebilirim. Star Stop unda bu tüketime direkt etkisi olduğunu düşünüyorum. Polo'ya ait bir konunun işlendiği forum sitesinin linkini aşağıda veriyorum.

Umarım aracınızda bir sıkıntı yoktur. Ancak ibizayı mümkün mertebe çok sakin ve 1800 - 2000 devirde sabit bir hız ile kullanmanızı tavsiye ederim.

Sizinde aracını iyi günlerde sevdiklerinizle beraber kullanmanızı canı gönülden dilerim.

http://forum.donanimhaber.com/m_91930478/tm.htm

Mesaj Birleştirildi: Nisan 17, 2015, 15:29:21
Uğur Bey bu arada servis size rodaj hakkında ne tür bilgiler verdi? Fabia'nın kitapçığında en az 1000 km aracın zorlanmaması gerektiği yazmakta. Servis yetkilisi ise bu araçların rodaj sürelerini tamamlayarak son kullanıcıya teslim edildiğini ve herhangi bir rodajının olmadığını belirtiyor. Halbuki ilk 1500 km de aracın motor yağının değişmesi bence daha yerinde olacaktır ancak servis 15000 km sonra uğramamı söylüyor. Size de böyle bir bilgi verildi mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #34 : Nisan 17, 2015, 19:51:01 »
İyi dilekleriniz için teşekkürler.
Rodajla ilgili hiç bir şey söylemediler. Sadece 2000-3000kn olunca kabataslak bir kontrol için uğrayın dediler. Yağ değişimi de 15.000km' de olacak dediler ancak ben 1000km dolduğunda filtre ile birlikte değiştireceğim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #35 : Nisan 17, 2015, 23:50:02 »
Hayırlı olsun 96 model aracınızı 20 küsür bine vermeniz gerçekten çok iyi. 96 model bi arabanin üstüne 3 kasa değiştiği halde  Bu paraları etmesine sasirmamak elde degil.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '20
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #36 : Nisan 20, 2015, 10:33:32 »
Hayırlı olsun 96 model aracınızı 20 küsür bine vermeniz gerçekten çok iyi. 96 model bi arabanin üstüne 3 kasa değiştiği halde  Bu paraları etmesine sasirmamak elde degil.

@Eyüp  ORMAN (32583) Bey Tekrar teşekkür ederim. Bazı araçların ederi yüksek olabiliyor. AE101 içinse belli başlı bazı sebepleri var:

1-AE101 corolla zamanında satılırken 4*4 bir dizel hilux dan daha pahalıya satılmaktaydı. (Hatam var ise bilenler düzeltsin.) İnsanlar yıllar geçsede fazladan ödenmiş olan bu fiyat farkını ikinci ele de yansıtmak istemekteler. Heleki opsiyon listenize klimayı da aldıysanız o dönem için epey bir meblağı gözden çıkarmak gerekirdi.

2-Bazı modellerin kimi sürümleri diğerlerinden bir veya bir kaç tık daha fazla sevilebiliyor. Bu sevginin temelini ne oluşturuyor derseniz: Dış görünüm, sorunsuzluk, sağlamlık, sürüş rafineliği, sürüş ve oturma pozisyonunun konforu, piyasada tutunması vb. diyerek örnekleri daha da artırabiliriz.

3-Günümüzde komple boyalı kaçıncı el olduğu bile belli olmayan, nasıl kullanıldığı bilinmeyen, km 180.000km leri devirmiş, 2000 model Honda Civic'lere bile 20bin bandının üstünde rakamlar isteyenler varken ve alınıp satılırken corolla'ların bu denli fiyatlarını ve değerlerini korumasını ben şahsen gayet normal görüyorum.




Mesaj Birleştirildi: Nisan 20, 2015, 10:34:18
İyi dilekleriniz için teşekkürler.
Rodajla ilgili hiç bir şey söylemediler. Sadece 2000-3000kn olunca kabataslak bir kontrol için uğrayın dediler. Yağ değişimi de 15.000km' de olacak dediler ancak ben 1000km dolduğunda filtre ile birlikte değiştireceğim.

@UĞUR AKAR (5430) Bey, bana 2000-3000 de uğrayın da demediler. 15000 km sonra bekleriz dediler.  ;)  :) Acaba VW grubu hep mi böyle hareket ediyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #37 : Nisan 20, 2015, 11:10:08 »
Yeni arabaya acele edilmeseydi  daha da fazlaya giderdi diye düşünüyorum. Lovato sıralı sistem de taktırmıştı mustafa abi. Ve araba 30bindeydi orjinal.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #38 : Nisan 20, 2015, 11:21:05 »
...@UĞUR AKAR (5430) Bey, biraz önce ekrana tekrar baktım ve son olarak  72 km de ortalama 6.7 km yakıt tüketimi ekranda gözükmekte. Bunun büyük bir kısmı şehir içi trafik ile 4,5 km civarındaki günlük kullandığım parkurda yapıldı...
Mustafa Bey, bugün işe 80km yol katederek arabayla gelmek durumundaydım. Marşa basmadan verileri sıfırlayıp yola çıktım. Değerler aşağıdaki gibi çıktı:

Bugün yorgunluk nedeni ile işe 80km yol yaparak Ibiza ile geldim.
Trafik açık, frene 2-3 kere basmışımdır o derece. Yolun çok büyük bölümünde CC ile yol aldım. Yolbilgisayarı verileri aşağıdadır:

En düşük gördüğüm ortalama değer 4,7lt/100km oldu. Yaklaşık 3-4km boyunca bu değerde kaldı; ancak karşıma çıkan ilk rampada 4,8lt/100km oluverdi:

Genel olarak 4,8lt/100km ile yol aldım:

En son Dilovası rampasını çıkmaya başladığımda tüketimin artacağından emindim; ancak yine de çok fazla bir artış olmadı. 1.5dCi Clio bile 3,6 ile rampalara başlayıp 4,5-5lt/100km ortalamayla bitiriyor. Kontağı kapattığımdaki ortalamamız 5,1lt/100km oldu:

Toplam yapılan yol:

Ortalama hız:

Hava sıcaklığı:

Toplam sürüş süresi:


Fotoğrafları cep telefonuyla çektim. Görüntüler çok iyi değil, idare edin. :)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '20
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Fabia 2015
« Yanıtla #39 : Nisan 20, 2015, 11:36:02 »
@UĞUR AKAR (5430) Bey, aslında değerleriniz açıkçası benzinli turbo beslemeli bir araç için yüksek değerler değil. 1.2 atmosferik bir motorunda yanılmıyorsam uzun yol ortalaması 5lt civarlarında seyrediyor.

Dün Sivas'ın bir ilçesine gittim ve 71 km mesafe kat ettim. Gittiğim güzergahın üzerinde bir kaç kırmızı ışığa yakalandım. Yolun kimi yerlerinde tatlı rampalar vardı. 71km sonunda yol bilgisayarında yakıt tüketimim tam olarak 4lt idi.

Aynı yolu döndüğümde daha fazla rampa tırmandım ve şehir içine girdim. Bu sefer ortalama 85 km yol kat ettim ve yol bilgisayarı 5.4lt gördü.   

Gaz pedalına hafifte olsa anlık uygulamalar da ve aracın uygun devirin altında kullanıldığı durumlarda da tüketim çok fazla yükselmekte.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 20, 2015, 11:39:49
Bu arada bahsettiğim güzergahtan dönerken bir ara ortalamam 7lt gördü ancak rampa tırmanışı bittiğinde ve uygun süratle değerleri biraz daha  düşürebildim.