Gönderen Konu: Toyota Corolla 1.33 Life (2015) Sağ Marşpiyeli Kaldırıma Sürttüm.  (Okunma sayısı 7078 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Öncelikle geçmiş olsun Abiler kardeşler o ezilen yerlerin görünmemesi için bence fiber  marşpiyel yaptırın hem gözünüze batmaz hemde daha güzel durur ileride olacak sıkıntılarıda önlemiş olursunuz Şahsi fikrim

Sağolasın, çok belli olmuyor. Altına eğilip bakmadıkça sorun yok.
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Kesinlikle, mecbur kalıp park yerinden çapraz çıktım ve hatta çıkışa bir araba park etmişdi ondan kaçtım birazda ve girişde ki mantara sürttüm. Neyse ki arabanın altı ve görünmeyen yeri. Bu tarz marşpiyer olsun tampon çiziği olsun takmıyorum şahsen. Mesela yaz ayı ile birlikte bir yola çıkayım kaput önü taş izleri ile dolmaya başlar. Aksi gibi kaput da ki taş izleri beni rahatsız etmiyor. Bir arabanın olgunluk devresi olarak görüyorum ben o izleri ve yol yaptığına dair güzel bir kanıt.  :)
Otomobil bir şekilde halledilir de yollarda öyle taşların olması çok sakıncalı. Etrafta bulunan yayalara, çocuklara da o taşlar fırlayıp, zarar verebilir.
 Uzun yol dediğin gibi, bakış açısı da güzelmiş. :) Esp sırf o taşlardan kaçmak için üretilmiş bir sistem aslında. :)
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Orası zamanla pas yapar önlem almak lazım
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 2 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
geçmiş olsun. Allah daha büyüğünü vermesin diyelim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '08
  • 7 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
   Çok geçmiş olsun Allah beterinden korusun.Bende babamın 2008 corollasını taşa sürtmüştüm.Ama ne sürtmek sağ ön kapının ortasından arka kapının sonuna kadar marşpiyel gitti.Allah'tan marşpiyel yırtılmadı ve kapının altındada ufak bir yamulma oldu.Sonra sanayiye ustaya verdik adamlar düzeltip macun çekmişler ve boyamışlar eskisi gibi oldu.Sadece kapının orası biraz göze batıyor oda nazarlık olsun dedik kapı üzerinde işlem yaptırmadık.Daha sonra aradan bir kaç ay geçti ufak bir iş için kaportacıya gittik adam abi kapı altı paslanmaya başlamış dedi ve pası temizleyip ufak bir rutuş yaptı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
En güzeli bu konuda siyah 131 arabamdı. 96 yılında arka sol marşpiyeri bir taşa sürtmüştüm ve kırılmıştı. Hemen gittim Bostancı sanayiye ve gittim o kırılan arka sol plastik marşpiyerin yenisini aldım taktırdım.  :D Babam anlamamıştı bile. Ama 98 yılında askere giderken itiraf ettim dedim ben 2 yıl önce Kartal'da arka sol marşpiyeri kırıp yenisini taktırmıştım diye.  :)

Corollaya gelince, akşam arabaya binerken dikkat ettim görünmüyor ve belli olmuyor bile. Altta kalıyor çünkü. Hatta eğilince bile dikkatlica bakınca ancak anlaşılıyor. Boyada sorun yok benim. Çizik var, o da sorun yaratmaz. Yasinin boyasında hafif kalkma var, ona rötuş boyası yapılır durumu kurtarır. Çamurluk içi kıvrımda çok hafif göçme var, hatta oraya rötuş yaptım ben. O da arka lastiği söküp pense gibi bir şey ile düzeltilir. Yani onu ben bile yaparım.  :) 

2000 yılında siyah 131'in arka sağ köşesini park ederken çöp konteynırının tutamağına vurmuştum. Daha doğrusu değmişti. Çok hafif içine göçtü. Açtım bagajı baktım göçüğe ulaşabiliyorum. Koydum göçüğe denk gelen yere bir bez. Aldım elime çekiç ve sapı ile oraya hafifçe vurarak bir kaç darbe ile düzelttim. Boya zarar görmemişti zaten ve düzelince o göçükden iz bile kalmadı. Evel Allah kaportacılık da gelir yani elimizden az buçuk.  :D  Mesela yılbaşında kaputa düşen kar eğer alt profile denk gelmeyip boşluğa denk gelseydi aynı şekilde kendim düzeltirdim onuda.
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 98200
  • Model Yılı: '13
  • 232 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Merhaba,
bu marşpiyel sürtmelerinin kolay yoldan düzeltilme durumu yok mudur?
Yaptırılmak istenilse, ne tür bir işlem uygulanıyor? Bu şekilde, ileride değer düşürme ihtimali oluyor mu?

Birde belki yeri değil ama Toyota'nın kaporta sac kalınlığının ince olmasının sebebi nedir? Örneğin Ford ve Vw araçların kaportalarının daha tok bir tınlaması ve hissiyatı olduğunu gözlemliyorum.

Bir keresinde bir arkadaşım için X markanın ikinci el yetkili satış ofisine gittik.
Arkadaşım içeride ilgilendiği VW Polo için görüşürken, bende izin alıp kendi başıma Polo ile test sürüşüne çıktım. Ara sokakta dönüş yaptığım esnada 5 yaşlarında bir çocuk eline yerden taş alıp arabaya fırlattı. Güm diye bir ses geldi sağ arka kapıdan. Aracı satış ofisinin otoparkına getirip incelediğimde, araçta ne bir göçük ne başka bir iz yoktu. Aynı taş benim Toyota Yaris'ime gelseydi herhalde oldukça iyi bir göçük izi oluşurdu.

Başka bir arkadaşımda Ford Fiesta var. Acemiliği döneminde ufak dokundurmalar yaşadığı halde arabasında gözlemleyebildiğim ne ufak bir gamze var, ne taş atığından oluşabilecek başka bir iz. Bunları gözlemleyince de Toyotanın sac kalınlığının ince oluşu beni rahatsız ediyor.
Toyota Yaris - Fun Multidrive S (2013) Gümüş Gri