Gönderen Konu: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive  (Okunma sayısı 8896 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #20 : Nisan 08, 2015, 00:44:28 »
Mehmet bey Aurıs Station alamam hanım da kullanacak.
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #20 : Nisan 08, 2015, 00:44:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #21 : Nisan 08, 2015, 09:04:28 »
 Güzel bir karşılaştırma.
 İhtiyacınız olan donanımlar bazında iki aracı detaylıca incelemelisiniz, bazı donanımlar önemli derece konfor sağlayabiliyor.
 Yol tutuş farkını sadece iki aracın arka süspansiyon farkına bağlamak yanlış olur. Evet, Auris'in arka süspansiyonu Corolla'nın kinden(arkada bağımsız salıncak olmayıp, torsiyon çubuğu olan modeller) daha gelişmiştir. Ancak yol tutuş farkı sadece bununla açıklanmaz, araçların ağırlık dağılımları da farklı, kasa yapıları da ve bazı ölçüleri de. Ayrıca yüklü kullanımlarda bağımsız arka süspansiyonlu araç, torsiyon çubukluya göre daha fazla oturma ve düzensiz lastik aşınımına neden olabilir. Diğer yandan, amortisörlerin ve yayaların da özelliğine bağlı olarak, tümsek-çukur geçişlerinde, bağımsız süspansiyonda sadece aracın etkiyi alan aksı geri tepki gösterir ve bu etki karşı aksa yansımaz(bağlantı açıları ve noktalarına da bağlı olarak çok az oranda yansır).  Torsiyon çubuklu modelde ise, yüklü kullanımda aracın geometrisi daha az deforme olur. Bağımsız süspansiyonda ise, virajda lastikler yer ile doğru açıda temas etme gayreti içindedir karşılıklı olarak birbirlerini etkilemedikleri için. Diğer yandan bağımsız süspansiyonun da farklı tipleri mevcuttur bağlantı sayısı, bağlantı noktası, kol uzunlukları ve açılarına bağlı olarak. Aynı durum torsiyon çubukları için de belli ölçüde geçerlidir.
 Diğer yandan bakım maliyetleri açısından torsiyon çubuğunun avantajı bulunmaktadır.
 Burada herhangi bir süspansiyon sistemini savunmak değil, birbirine göre avantaj ve dezavantajlarını ortaya koymak önemli.

 Araçların diğer en önemli farkı bagaj hacminde. İhtiyacınıza göre bu incelemeyi yapabilirsiniz. Diğer yandan Auris daha spor bir görünüm ortaya koymakta.

 Hangisi olursa olsun, şimdiden hayırlı olsun.
 
 

Mesaj Birleştirildi: Nisan 08, 2015, 09:14:11
Bu arada, cam tavan gibi özel donanım farkları da mevcut.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #22 : Nisan 08, 2015, 09:34:18 »
Bende bu aralar Aurislere bakıyorum İki arada bir derede kaldım Corolla mı? Aurıs mi? 4 kişilik bir aileyiz ama yazları çok geziyoruz. Aslında gönlüm Auris diyor ama Bagaj yeter mi acaba diye düşünüyorum :(  Murat bey Sizde hangi mah. oturuyorsunuz. Karabük de ikamet ediyor görünüyorsunuz da .

Bana dediniz sanıyprum Bülent Bey. İsmim Mutlu. Safranbolu esentepede oturuyorum, üniversitede çalışıyorum.
Bagaj ihtiyacınız varsa corolla kesinlikle, fakat 2 araç arasındaki uzunluk 36 cm. Aurise 2 çocuklu ailelerin sığabildiğini okudum forumlarda. Ayrıca bağımsız süspansiyonun sağlayacağı konfor da göz ardı edilmemeli. cam tavan seçeneği de aracın içini ferah gösteren bir diğer etken.

Hakan abi benim durum hakkındaki nacizane tavsiyeni alabilir miyim? :) konuyu da biraz amacından çıkardım ama kendi istediğim gibi  görmüşüm, yeni farkettim auris corolla karşılaştırması olduğunu :foto:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #23 : Nisan 08, 2015, 09:59:00 »
 Konu açmış mıydın tam merak ettiğin şeyler için Mutlu? Tam, hedefe yönelik bir başlıkla konu açarsan daha fazla tecrübe ve bilgi paylaşımı toplayabilirsin, orada ben de katkıda bulunmaya çalışırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #24 : Nisan 08, 2015, 10:23:49 »
Konu açmış mıydın tam merak ettiğin şeyler için Mutlu? Tam, hedefe yönelik bir başlıkla konu açarsan daha fazla tecrübe ve bilgi paylaşımı toplayabilirsin, orada ben de katkıda bulunmaya çalışırım.

Hakan abi Mutlu sıfıra yakın MultidriverS Yaris ile 1.33 Auris life arasında kararsız. Yarisi şanzımanından ötürü Aurisi konfor ve genişliğinden ötürü istiyor. Ama halen kararsız. ( Her halukarda aldığı araca tüp taktıracak ) :)
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #25 : Nisan 08, 2015, 10:28:14 »
 İşte tam bunun konusu açılırsa daha iyi olur, hem bu konu karışmaz, hem başkalarına da yardımcı olur Mehmet.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #26 : Nisan 08, 2015, 10:29:34 »
İki tercih arasından birbirine yakın fiyat olduğu için ve Auris daha donanımlı olduğu için Auris derim :)

Bagaj önemli olabilir ama halledilir :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #27 : Nisan 08, 2015, 11:36:25 »
İki tercih arasından birbirine yakın fiyat olduğu için ve Auris daha donanımlı olduğu için Auris derim :)

Bagaj önemli olabilir ama halledilir :)

Yaris tam dolu da bulunabiliyor, aynı fiyata auris 1.33 boş donanım var. Bir tek digital klima mevcut başka da birşey yok güvenlik çok iyi ama. Yaris de cvt var yüksek devirde güzel gidiyor ve auris 1.33 den az yakıyor. Ama b sınıfı İşte. Bagaj sıkıntı değil aynen. Gerek arka koltuk yatırma ile gerekse de port bagajla sorun çözülebilir her iki araçta da.
En iyisi bir üst sınıfa geçiyim de b den sonra c ye geçince nasıl hissediliyormuş onu paylaşırım :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #28 : Nisan 08, 2015, 11:39:29 »
benim damak tadıma göre Corolla,heleki evli iseniz ve eşinizle tatile bile giderken bütün evin valizlere sığdırılıp hb araçta koltukların üzerine koymaya çalıştığınızı düşünün :)
bende HB araçta var sedan da var
HB bence yol tutuşu daha iyi,şehir içinde park ederken iyi falan ama sedanı sürdüğümde herşeye rağmen sedan diyorum kullanırken :))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #29 : Nisan 08, 2015, 11:49:01 »
benim damak tadıma göre Corolla,heleki evli iseniz ve eşinizle tatile bile giderken bütün evin valizlere sığdırılıp hb araçta koltukların üzerine koymaya çalıştığınızı düşünün :)
bende HB araçta var sedan da var
HB bence yol tutuşu daha iyi,şehir içinde park ederken iyi falan ama sedanı sürdüğümde herşeye rağmen sedan diyorum kullanırken :))

Barış bey 2007 yaris ile çeyiz de taşıdım, düğün de yaptım, kayseri-fethiye-karabük balayı rotası da yaptım :)
Bagajı dert etmiyorum o yüzden, corolla isterdim 1.33 ünden ama fiyatları aşırı pahalı 0 ile yarışıyor neredeyse. Ama auris 1.33 leri 40 civarına bulmak mümkün. Digital klima ise artısı.
Çok gerekirse bagaj ileride port bagaj alırım :)

(bakmayın böyle dediğime şehiriçinde sedan kullanabilir miyim ona güvenemiyorum  :rofl: )
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #30 : Nisan 08, 2015, 14:04:28 »
Barış bey 2007 yaris ile çeyiz de taşıdım, düğün de yaptım, kayseri-fethiye-karabük balayı rotası da yaptım :)
Bagajı dert etmiyorum o yüzden, corolla isterdim 1.33 ünden ama fiyatları aşırı pahalı 0 ile yarışıyor neredeyse. Ama auris 1.33 leri 40 civarına bulmak mümkün. Digital klima ise artısı.
Çok gerekirse bagaj ileride port bagaj alırım :)

(bakmayın böyle dediğime şehiriçinde sedan kullanabilir miyim ona güvenemiyorum  :rofl: )

:) yapılır bende neler neler yaptım sedan aracımı almadan önce hb ile ama sedan gerçekten çok büyük rahatlık aileler için.
her 2 side çok güzel araç.hb in park ederken falan çok daha rahat her ne kadar iyi araç kullanırsa kullansın insan.
tabi maddiyat kısmıda var bu işin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #31 : Nisan 13, 2015, 17:21:16 »
Bu tartışmaya başka bir bakış açısı getirmek istiyorum.
Yeni Auris'in "muhterem aks kafasi" mesafesi 2600 mm iken (bağımsız süspansiyon) yeni Corolla'nın "muhterem aks kafasi" mesafesi 2700 mm (torsiyon çubuklu).
Konfor ve yol tutuş olarak bu iki bakış açısıyla, "muhterem aks kafasi" mesafesinin ve bağımsız/torsiyon çubuk süspansiyon sistemlerinin etkileri nelerdir?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #32 : Nisan 13, 2015, 17:43:12 »
 Güzel konu Mutlu.
Renault'da da aynı şekilde Sedan-Hb farkı mevcut. Fluence 2700mm, Megane 2640mm olması lazım.
Tabi burada teker iz açıklıkları da önemli. Keza aracın tam gövde yayılımı da. Yani ne kadarı aracın teker iz ve aks mesafeleri içinde kalıyor, ne kadarı dışında. Bu konuda Hb daha avantajlı gibi. Diğer şartlar sabit iken; nispeten büyük yarı çapa sahip bir virajda uzun aks mesafeli araç daha stabildir denebilir kısa olana göre. Ancak daha küçük yarı çaplarda kısa aks mesafeli olan daha stabil olur. Yine art arda olan virajlarda, nispeten kısa aks mesafeli araç daha kıvraktır.
Bir limuzine bindin mi hiç bilmiyorum ama, bir kaç kez bu tecrübeyi yaşamıştım. Uzun virajlarda sorun yok, hatta çok rahat ancak, viraj daralınca arka tekerlerin öne ayak uydurması zorlaşıyor.
 Diğer yandan küçük aracın spin mesafesi daha yüksek aks aralığına sahip olandan daha kısa hareket merkezi araç orta noktası alındığında. Yani küçük aracın arka lastikleri büyük aks mesafeliye göre daha az kaydığında(yanal hareketlenmede ve cm cinsinden) araç daha fazla yön değiştirmiş oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #33 : Nisan 13, 2015, 19:01:14 »
Güzel konu Mutlu.
Renault'da da aynı şekilde Sedan-Hb farkı mevcut. Fluence 2700mm, Megane 2640mm olması lazım.
Tabi burada teker iz açıklıkları da önemli. Keza aracın tam gövde yayılımı da. Yani ne kadarı aracın teker iz ve aks mesafeleri içinde kalıyor, ne kadarı dışında. Bu konuda Hb daha avantajlı gibi. Diğer şartlar sabit iken; nispeten büyük yarı çapa sahip bir virajda uzun aks mesafeli araç daha stabildir denebilir kısa olana göre. Ancak daha küçük yarı çaplarda kısa aks mesafeli olan daha stabil olur. Yine art arda olan virajlarda, nispeten kısa aks mesafeli araç daha kıvraktır.
Bir limuzine bindin mi hiç bilmiyorum ama, bir kaç kez bu tecrübeyi yaşamıştım. Uzun virajlarda sorun yok, hatta çok rahat ancak, viraj daralınca arka tekerlerin öne ayak uydurması zorlaşıyor.
 Diğer yandan küçük aracın spin mesafesi daha yüksek aks aralığına sahip olandan daha kısa hareket merkezi araç orta noktası alındığında. Yani küçük aracın arka lastikleri büyük aks mesafeliye göre daha az kaydığında(yanal hareketlenmede ve cm cinsinden) araç daha fazla yön değiştirmiş oluyor.

Öyle de Hakan abi, peki konfora etkisi ne oluyor?
Muhterem aks kafasının 10 cm uzun olması,  bağımsız süspansiyona göre torsiyon çubuklu süspansiyon seçimine değer midir?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #34 : Nisan 14, 2015, 14:57:56 »
Bu tartışmaya başka bir bakış açısı getirmek istiyorum.
Yeni Auris'in "muhterem aks kafasi" mesafesi 2600 mm iken (bağımsız süspansiyon) yeni Corolla'nın "muhterem aks kafasi" mesafesi 2700 mm (torsiyon çubuklu).
Konfor ve yol tutuş olarak bu iki bakış açısıyla, "muhterem aks kafasi" mesafesinin ve bağımsız/torsiyon çubuk süspansiyon sistemlerinin etkileri nelerdir?

Auirise bağımsız süspansiyon koyup Corollaya sabit akslı süspansiyon koymalarını bende anlamıyorum. Auris biraz daha spor araba sonuçta bundan olabilir, ve daha küçük olduğu için yol tutuşunu biraz daha artırmak istemiş olabilirler. 16 yıldır Corollamız var, 70 binde aldık şimdi 230 bin km de, Efsane kasa sayesinde monoton bir  hayatımız oldu, sanayiye yağ ve filtre değişimi için gittik. Bana göre Efsane kasadan sonra gelen en iyi Corolla geldi 2013 te. Şimdi Corollayı bırakıp da Auris alırsak bütün büyü bozulacak gibi geliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #35 : Nisan 14, 2015, 15:46:03 »
Öyle de Hakan abi, peki konfora etkisi ne oluyor?
Muhterem aks kafasının 10 cm uzun olması,  bağımsız süspansiyona göre torsiyon çubuklu süspansiyon seçimine değer midir?
Tek bir etki almadığından cevabı da tek olmaz bu durumun. Bir çok farklı açıdan bakmak lazım bence Mutlu.
 Şu noktadan başlayalım, ilgi gelirse daha da devam ederiz. :)
 Örneğin; ön aks bağlantılarını aynı varsayalım ve arkada aynı araçtan birinde torsiyon çubuklu, diğerinde bağımsız(üst ve alt salıncaklı) sistem olsun. Hep dediğim gibi, bunların da kendi içinde farklı tipleri vardır.
 Amortisör ve yay sertliklerini, strok ve özelliklerini de aynı alırsak; lastiğin yol eksenine göre dikey hareketlerinde, torsiyon çubuklu aks hareket boyuna da bağlı olarak ön aksa yaklaşacaktır. Karşı teker ile bir yaklaşma ve uzaklaşma olmayacaktır(bağlantı ve lastik taban esneme paylarını saymazsak). Yani lastik taban yüzeyi ideal şekilde yere basmaya devam edecektir. Bu tutunma için iyi bir durumdur. Ancak arkadaki bir tekerin hareketi, belli sınırlar içinde karşı tekeri de etkileyecektir.
 Aynı durumda, bağımsız süspansiyonda; aldığı etki ile dikey harekete giren teker merkezi karşı tekerin merkezine yaklaşacaktır(kol bağlantı nokta ve uzunluklarına bağlı olarak). Bu durumda da teker taban alanı yere basış yüzeyi küçülecektir. Ancak bu tekerin hareketi, karşı tekerin kini minimum seviyede etkileyecektir.
 
 Farklar bununla bitmiyor tabi. :) İki süspansiyon sistemini ele alınca aracın ağırlık merkezi de farklılaşıyor. Dolayısı ile yoldan gelen dikey etkileri karşılama oranları da farklılaşıyor. Bu noktada başka bir etmenin de işin içine katılması gerekiyor. Bu da süspansiyon sisteminde kullanılan parçaların(yay ve amortisörler) kapanma ve açılma kuvvetleri. Sonuçta bu iki kuvvetin aynı olmayacağı aşikar. Yani teker bir çukurdan geçerken o tekerde oluşan açılma ve ardından kapanma kuvvetleri ile, tümsekten geçerken oluşan kapanma ve ardından açılma aynı şey değil. Yay-amortisör ikilisi; kapanmada, açılmaya göre daha fazla enerji ile dolar. Dolayısı ile sonrasında ortaya koydukları karşı enerji de farklı olur.
 
 İsteyen olursa, oluşan fiziki olaylar daha da incelenmeye devam edilebilir.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Abden Şekura
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '14
  • 23 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #36 : Ocak 21, 2016, 16:06:26 »
@yusuf şaştım (16088)  bey, ne zamandan beri yaristen aurise geçen biri arıyordum ki bu konuya denk gelince sizi farkettim.
Yaris sonrası aurisi nasıl buldunuz? Trim sesleri, ses yalıtımı, motor, rüzgar, yol sesleri durumu, koltuk konforu, uzun yoldaki rahatlığı (bel ağrısı vs.) nasıl geldi yaristen sonra?
@Gökhan Göktürk (33516) bey, ben de yariste aynı sorunları yaşıyorum 3 saatlik yolculukta bile bel, sırt, bacak ağrısı çekiyorken corollayı önermemişiniz. Çok mu vahim durum? Auris ile corolla yeni kasaları uzun yolda test etmiş birileri var mı?
Mutlu Tekir  Çoook geç olmuş uzun zamandır foruma girmiyordum.Fakat anlaşılan Mazda 3 almışsınız :)
Auris '14
1.6 Advance Skypack Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #37 : Ocak 21, 2016, 16:33:13 »
Mutlu Tekir  Çoook geç olmuş uzun zamandır foruma girmiyordum.Fakat anlaşılan Mazda 3 almışsınız :)

Evet hocam.çok geç kaldınız :)) hoş geldiniz tekrardan.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Abden Şekura
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '14
  • 23 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 Corolla Advance Multidrive - 2013 Auris Advance Multidrive
« Yanıtla #38 : Ocak 23, 2016, 15:35:40 »
Evet hocam.çok geç kaldınız :)) hoş geldiniz tekrardan.
Sağol Mutlu kardeş. Fakat zevklerimiz uyuşuyor :) bende Yaris ten sonra bu kasa Mazda3 e çok baktım.Tasarımı çok hoşuma gidiyor bence iyi bir seçim yapmışsınız.Sonra yeni kasa sıfırını alayım dedim ama Toyota nın şimdi al 6 ay sonra öde olayı beni bitirdi. :)  İyi günler
Auris '14
1.6 Advance Skypack Multidrive S