0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bende bu aralar Aurislere bakıyorum İki arada bir derede kaldım Corolla mı? Aurıs mi? 4 kişilik bir aileyiz ama yazları çok geziyoruz. Aslında gönlüm Auris diyor ama Bagaj yeter mi acaba diye düşünüyorum Murat bey Sizde hangi mah. oturuyorsunuz. Karabük de ikamet ediyor görünüyorsunuz da .
Konu açmış mıydın tam merak ettiğin şeyler için Mutlu? Tam, hedefe yönelik bir başlıkla konu açarsan daha fazla tecrübe ve bilgi paylaşımı toplayabilirsin, orada ben de katkıda bulunmaya çalışırım.
İki tercih arasından birbirine yakın fiyat olduğu için ve Auris daha donanımlı olduğu için Auris derim Bagaj önemli olabilir ama halledilir
benim damak tadıma göre Corolla,heleki evli iseniz ve eşinizle tatile bile giderken bütün evin valizlere sığdırılıp hb araçta koltukların üzerine koymaya çalıştığınızı düşünün bende HB araçta var sedan da varHB bence yol tutuşu daha iyi,şehir içinde park ederken iyi falan ama sedanı sürdüğümde herşeye rağmen sedan diyorum kullanırken )
Barış bey 2007 yaris ile çeyiz de taşıdım, düğün de yaptım, kayseri-fethiye-karabük balayı rotası da yaptım Bagajı dert etmiyorum o yüzden, corolla isterdim 1.33 ünden ama fiyatları aşırı pahalı 0 ile yarışıyor neredeyse. Ama auris 1.33 leri 40 civarına bulmak mümkün. Digital klima ise artısı.Çok gerekirse bagaj ileride port bagaj alırım (bakmayın böyle dediğime şehiriçinde sedan kullanabilir miyim ona güvenemiyorum )
Güzel konu Mutlu.Renault'da da aynı şekilde Sedan-Hb farkı mevcut. Fluence 2700mm, Megane 2640mm olması lazım.Tabi burada teker iz açıklıkları da önemli. Keza aracın tam gövde yayılımı da. Yani ne kadarı aracın teker iz ve aks mesafeleri içinde kalıyor, ne kadarı dışında. Bu konuda Hb daha avantajlı gibi. Diğer şartlar sabit iken; nispeten büyük yarı çapa sahip bir virajda uzun aks mesafeli araç daha stabildir denebilir kısa olana göre. Ancak daha küçük yarı çaplarda kısa aks mesafeli olan daha stabil olur. Yine art arda olan virajlarda, nispeten kısa aks mesafeli araç daha kıvraktır.Bir limuzine bindin mi hiç bilmiyorum ama, bir kaç kez bu tecrübeyi yaşamıştım. Uzun virajlarda sorun yok, hatta çok rahat ancak, viraj daralınca arka tekerlerin öne ayak uydurması zorlaşıyor. Diğer yandan küçük aracın spin mesafesi daha yüksek aks aralığına sahip olandan daha kısa hareket merkezi araç orta noktası alındığında. Yani küçük aracın arka lastikleri büyük aks mesafeliye göre daha az kaydığında(yanal hareketlenmede ve cm cinsinden) araç daha fazla yön değiştirmiş oluyor.
Bu tartışmaya başka bir bakış açısı getirmek istiyorum.Yeni Auris'in "muhterem aks kafasi" mesafesi 2600 mm iken (bağımsız süspansiyon) yeni Corolla'nın "muhterem aks kafasi" mesafesi 2700 mm (torsiyon çubuklu). Konfor ve yol tutuş olarak bu iki bakış açısıyla, "muhterem aks kafasi" mesafesinin ve bağımsız/torsiyon çubuk süspansiyon sistemlerinin etkileri nelerdir?
Öyle de Hakan abi, peki konfora etkisi ne oluyor? Muhterem aks kafasının 10 cm uzun olması, bağımsız süspansiyona göre torsiyon çubuklu süspansiyon seçimine değer midir?
@yusuf şaştım (16088) bey, ne zamandan beri yaristen aurise geçen biri arıyordum ki bu konuya denk gelince sizi farkettim.Yaris sonrası aurisi nasıl buldunuz? Trim sesleri, ses yalıtımı, motor, rüzgar, yol sesleri durumu, koltuk konforu, uzun yoldaki rahatlığı (bel ağrısı vs.) nasıl geldi yaristen sonra?@Gökhan Göktürk (33516) bey, ben de yariste aynı sorunları yaşıyorum 3 saatlik yolculukta bile bel, sırt, bacak ağrısı çekiyorken corollayı önermemişiniz. Çok mu vahim durum? Auris ile corolla yeni kasaları uzun yolda test etmiş birileri var mı?
Mutlu Tekir Çoook geç olmuş uzun zamandır foruma girmiyordum.Fakat anlaşılan Mazda 3 almışsınız
Evet hocam.çok geç kaldınız ) hoş geldiniz tekrardan.