0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Eğlenceli bir soru ile başlanabilir. Örneğin; 1955 model klasik ancak gerek mekanik, gerek ise kaporta problemleri olan bir araç, 2015 üretimi parçalar ile yenilenirse kaç model olmuş olur?
Tork birim değildir, newton metre, kilo watt vb birimdir. Tork, fiziksel olayı anlatır ve dönme momenti ile ilgilidir.
İhtiyar delikanlı olur.
Çok duygusuz bir yazı olmuş. Pert olan araçları da böyle yapıp, ''bu daha yeni model sayılır'' diye, daha pahalıya satmasınlar.Peki sizce gelecekte(yakın gelecek değil) nasıl motorlar geliştirilecek. Bildiğiniz gibi insanoğlu önce tekerleği keşfetti, sonra ona öküz ve ehlilleştirdiği atları bağlayarak araçlar yaptı. Sonra buhar enerjisini, elektriği, ve nihayetinde içten yanmalı, petrolden elde edilen sıvı yakıtları yakan motorları icat etti. Sonrasında türbin motorlar ve günümüzde plazma motorlar. Pei gelecekte, çok büyük mesafeleri aşmada nasıl teknolojiler kullanılacak, özellikle motor ve sonrasında araç olarak.
Ben de bir soru sorayım. Bir otomobilin yağı 133 bin km boyunca değiştirilmezse ne olur? Cevabı linkte saklı. Adamlar boşuna dünya markası olmuyor demek ki. http://www.otopark.com/2015/03/23/oldurseydin/
Bu haberi başka bir sitede de gördüm. Burada görünen motorun üst kısmı, üstten çift egzantirikli iki kam miline sahip 6 silindirli bir motor ve görünen motorun asıl kısmı değil bu fotoğraftan motor ile ilgili genel bir kanaat oluşur ancak net bir bilgi edinilmez. Asıl olarak pistonlara, yanma odasına, biyel kollarının mukavemetine, kartere ve yağ kanallarına bakılması gerekir tahribatın boyutunu öğrenmek için. Ancak 133000 km boyunca daha önce hiç yağı değişmemiş bir motor çalışıyor ve ilerliyorsa burada motor kadar özellikle kullanılan yağın incelenmesi gerekir. Motoru genel tabir ile yatak sardırmamış.Mesaj Birleştirildi: Mart 25, 2015, 09:18:47Yağ görevini fazlasıyla yerine getirmiş.
Selam herkese...Bildiğiniz gibi, değişik konularda ve bazen çok farklı konuları içeren, bilimsel paylaşımlar ve yorumlar yapılmakta. Aklınıza gelen, merak ettiğiniz ya da bildiğiniz ilginç, faydalı olabilecek belki cevabı hiç bulunamayacak düşünce, soru ve bilgilerinizi burada paylaşabilirsiniz. Bu konu mümkün mertebe bilimsel tabanda, somut ya da soyut bilimleri de içerebilecek şekilde, herkes tarafından geliştirilebilir. Eğlenceli bir soru ile başlanabilir. Örneğin; 1955 model klasik ancak gerek mekanik, gerek ise kaporta problemleri olan bir araç, 2015 üretimi parçalar ile yenilenirse kaç model olmuş olur?
Bence hem motoru hemde oraya konulan ilk yağı alkışlamak gerekir.Birde eski traktörlerde beygirgücü beygir resmi ile gösterilirdi. Acaba gerçekten bir beygirgücü bir beygire eşitmidir, sanmıyorum. Yani 120 beygirgücü bir araca 120 tane at bağlasan o arabayı toz duman ederler öyle değil mi ?
bir yere kadar haklısınız. ancak, belli bir km den sonra resimlerde de görüldüğü gibi bırakın yağın özelliğini kendisi bile kalmamış çünkü yanmış. bildiğiniz balçık var motorun içinde. yağ özelliğini kaybettiği anda ortaya kalite ve mühendislik çıkmış. zaten güzel olan motorun ne kadar hasar aldığı değil, hala çalışıyor olması. neresinden bakarsanız bakın bir motorun 120 bin km den fazla yağsız daha doğrusu artık işe yaramayan bir yağla çalışması bana göre takdir edilmesi gereken bir durumdur. aynı yağı pek çok başka marka aracın(isim verip kimseyi rencide etmek istemiyorum) motoruna koyup aynı test yapılsın bakalım sonuç ne oluyor? yatak sarıyor mu sarmıyor mu? Audi nin motorunun yüksek hacimli ve performansa yönelik bir aracın motoru olması bile başlı başına alkışı hak eder.
Esat Bey, fotoğrafları büyüterek dikkatli bakıldığında çamurlaşmış yağın yanında hala sıvı motor yağını da göreceksiniz. Bu çamurlaşmış yağ motor ısındığında bir miktar daha sıvı hale gelecektir. Bu yüzden yağ görevini fazlasıyla ve büyük bir mukavemetle yerine getirmiş. Tabi burada söz konusu markanın nasıl motorlar ürettiğini tartışmamız bile yersiz. Ancak yağ şayet belirttiğiniz gibi tamamen yansaydı ya da yağ olmasaydı bu motor zaten kilitlenirdi. Bu bağlamda özellikle bu kadar kötü koşullarda bir yağın hala az da olsa nasıl sıvı formda kalabildiğini araştırmak ve konu üzerine yoğunlaşmak yağ teknolojileri açısından taktire şayan bir durumdur sadece motor değil.
Not:Biz bunu askeri okulda 1 beygirin has bir İngiliz atı olarak ölçümlendiğini öğrenmiştik bunu da ekleyeyim.Kaynakça: http://www.bilgiustam.com/beygir-gucu-hp-nedir/
İngiliz atı ama has değildir bence Mustafa. İngiliz atının kökeni araştırılabilir.