Gönderen Konu: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye  (Okunma sayısı 7064 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
« : Ocak 12, 2015, 13:53:14 »
Doğru takviye için öncelikle takviye yapılacak aynı kapasitede sağlam aküsü olan bir araç gereklidir. Aynı kapasitede olması akünün üzerinde yazan ampersaat(ah) bilgisinden anlaşılır. Takviye yapılacak aracın herhangi bir şekilde aracınızla temas etmemelidir. Aynı zamanda takviye yaparken her iki araçta da gereksiz far, ampul gibi malzemeler kapalı tutulmalıdır. Daha sonra takviye kablosunun kırmızı (+) ucunu boş akünün (+) ucuna bağlayın. Takviye kablosunun siyah (–) ucunu dolu akünün (–) ucuna diğer ucunu da herhangi bir metal parçası veya silindir bloğuna tutturun. Diğer (–) ucu boş akünün (–) ucuna bağlarsanız kıvılcım meydana getirebilir.

Bu bağlantılar yapıldıktan sonra dolu akünün bulunduğu aracın çalıştırılması daha faydalı olur. Araç çalıştırıldıktan sonra takviye yapılan aracın motoru da çalıştırılarak 5 dk. kadar çalışır durumda tutulmalıdır. İşlem bitince önce (–) ucu sonra (+) ucu çıkarılmalıdır. Daha sonra akünün şarj edilmesi ya da yetkili servis tarafından yenisi ile değiştirilmesi gerekir.

Alıntıdır
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Toyota Club Türkiye

Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
« : Ocak 12, 2015, 13:53:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
« Yanıtla #1 : Ocak 12, 2015, 15:30:16 »
Doğru takviye için öncelikle takviye yapılacak aynı kapasitede sağlam aküsü olan bir araç gereklidir. Aynı kapasitede olması akünün üzerinde yazan ampersaat(ah) bilgisinden anlaşılır. Takviye yapılacak aracın herhangi bir şekilde aracınızla temas etmemelidir. Aynı zamanda takviye yaparken her iki araçta da gereksiz far, ampul gibi malzemeler kapalı tutulmalıdır. Daha sonra takviye kablosunun kırmızı (+) ucunu boş akünün (+) ucuna bağlayın. Takviye kablosunun siyah (–) ucunu dolu akünün (–) ucuna diğer ucunu da herhangi bir metal parçası veya silindir bloğuna tutturun. Diğer (–) ucu boş akünün (–) ucuna bağlarsanız kıvılcım meydana getirebilir.

Bu bağlantılar yapıldıktan sonra dolu akünün bulunduğu aracın çalıştırılması daha faydalı olur. Araç çalıştırıldıktan sonra takviye yapılan aracın motoru da çalıştırılarak 5 dk. kadar çalışır durumda tutulmalıdır. İşlem bitince önce (–) ucu sonra (+) ucu çıkarılmalıdır. Daha sonra akünün şarj edilmesi ya da yetkili servis tarafından yenisi ile değiştirilmesi gerekir.

Alıntıdır


Selamlar... Bu şekilde yaparsanız sağlam ve çalışan araçta diot patlatma ihtimaliniz vardır.

bağlantınız sonrası sağlam arac 15 dk calısır vaziyette , boş akülü araca bağlı bekletilir...
baglantı cıkartılır , aküsü boş araç 1 defa çalıştırılır, çalışmazsa 15 er dk lık periyod la  işlem tekrarlanır.

bağlantı mevcutken sıkıntılı araçta marş basarsanız , sağlam araca yuklenir, o yuzden diot patlatma ihtimali vardır.
baglantı kesildikten sonra sıkıntılı aracta marşa basılmalıdır

teşekkür ederim.







1995 Corolla 1.6 XLİ,
2005 Corolla 1.6 HB AT,
2012 Corolla 1.4 D 4D MM T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
« Yanıtla #2 : Ocak 12, 2015, 16:42:48 »
yasin bey her zaman ki gibi bilgilendirmeye devam ediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yaş : 24
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '12
  • 106 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
« Yanıtla #3 : Ocak 12, 2015, 17:52:03 »
Düzeltme yapayım. + + ya - - ye bağlanmalıdır.

Çok faydalı bir konu olmuş özellikle kış aylarında gerekli oluyor.

www.youtube.com/watch?v=jt_TfrcWm3A

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
« Yanıtla #4 : Ocak 12, 2015, 22:31:06 »
Başıma bir kez gelmişti bu durum. Takviye eden araç çalışırken akünün kutupları bağlantıları yapıldıktan sonra marşa basmıştım ve çalışmış, bir sorun çıkmamıştı. Takviye yapan aracın aküsüne fazla yük binmemesi için çalışırken takviye yapılması mantıklı geliyor
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
« Yanıtla #5 : Ocak 12, 2015, 22:38:31 »
İllaki ilk olarak +'yı mı bağlamak lazım ?

Niye soruyorum ? Ustam, aküden kutup başlarını sökerken elektrik tesisatının sağlığı için ilk önce - veya +'nın sökülmesini söylemişti, tam hatırlayamadım. Takviye yaparken de böyle bir durum var mı ?
1.6 VVT-i

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
« Yanıtla #6 : Ocak 12, 2015, 22:43:49 »
İllaki ilk olarak +'yı mı bağlamak lazım ?

Niye soruyorum ? Ustam, aküden kutup başlarını sökerken elektrik tesisatının sağlığı için ilk önce - veya +'nın sökülmesini söylemişti, tam hatırlayamadım. Takviye yaparken de böyle bir durum var mı ?

hareket eden parçacıklar elektronlar olduğu için önce - nin çıkartılıp, en son - nin takılması tavsiye olunur :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
« Yanıtla #7 : Ocak 12, 2015, 22:55:09 »
Bir kaç ay önce garajda duran bazen 1-2 hafta yanına uğramadığım aracımda ufaklık tavan lambasını açmış ben de kilitlerken farkına varmadım. 5-6 gün ya da bir hafta sonra arabayı çalıştırmaya kalktığımda baktım ki hiç bir ışık yanmıyor. Sonra ilk bakacağım yer tavan lambası olduğundan açık olduğunu gördüm ve kapattım. Aküde yeşil ve siyah nokta şeklinde gösterge gözü olduğundan oraya baktım ki siyah. Akünün boşaldığı kesinleşti. Komşunun arabasını yanaştırıp elimdeki (daha önce de başıma geldiğinden yanımda idareten bir takviye kablosu vardı. Takviyeyi çok dikkatli kullanmak lazım. Kısa devre yangına sebep verebilir!!) kablo ile diğer araba çalışır haldeyken artıyı artıya eksiyi eksiye köprüleyip tek marşta çalıştırıp 3-5 sn sonra takviyeyi ayırdım. Yani diyeceğim 10-15 dk belki teorik bir zamandır ama zaten motor kendi elektriğini ürettiğinden herhangi bir sorun olmadan o gün biraz km yaparak aküyü bir miktar şarj ettirdim. Belki kısa devre olmuş hasarlı bir akü olsaydı aynı sonuç olmayabilir motor durabilirdi. Otomatik olunca motorun zorlanarak durma şansı da olmayınca herhangi bir sorun oluşmadı. Bir kaç gün km yaparak araba tamamen boş aküyü kendisi doldurdu ve halen çalışmaktadır. Arabayı aldığımda üzerindeydi ve şu an bende 3,5 sene oldu. Bu seyrek kullanımda bile gösterge yeşil. :)
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
« Yanıtla #8 : Ocak 12, 2015, 23:00:26 »
Ben bir kaç kere başkasının arabasına takviye yapmıştım, ama direk aküden aküye yapılmıştı. Eksi uç bağlantısıda aküye bağlanmıştı. Videodaki gibi.

THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Bittiğinde Doğru Tavkiye
« Yanıtla #9 : Ocak 12, 2015, 23:01:45 »
İllaki ilk olarak +'yı mı bağlamak lazım ?

Niye soruyorum ? Ustam, aküden kutup başlarını sökerken elektrik tesisatının sağlığı için ilk önce - veya +'nın sökülmesini söylemişti, tam hatırlayamadım. Takviye yaparken de böyle bir durum var mı ?
Bence zaten arabaların kaborta şaseleri eksi olduğundan öncelikle ve rahatça eksi uçları sağlam şekilde monte edilip, en son artı uçlar birbirlerine temas ettirmeden bağlanmalıdır. Artı uçlu kabloda kesinlikle hasar oluşmamalıdır, kaportaya bile o şekilde temas etmesi kıvılçıma ve yangına sebep verebilir!
Ara kablo dandik ve ince ise akü de tamamen boşsa yeterli akımı taşıyamaz ve işe yaramayabilir. Bu durumda şansı fazla zorlamadan, kablo ısınıp elinizi yakmadan sağlam, uygun efsayta başka bir kablo edinmek gerekir.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 12, 2015, 23:07:36
Murat bey sağlam bir akü ile de takviye yapılabilir. Ama sökme takma zahmetinden dolayı zaten takviye kablosu kullanılıyor. Yoksa kolayda dolu bir akü varsa sizdeki aküyü söküp yerine emaneten oturtup kutup başlarını takarak motoru çalıştırabilir ve biraz devirde tekrar yerinden sökebilirsiniz. Belki bu günümüz fazla elektronik araçlarında sorun yapabilir fakat eski kılasik motorlarda sorunsuz çalışır. Bir keresinde komşunun arabası çalışır halde kapalı kalmıştı yedek anahtarda uzaktaydı. Bir şekilde motor kaputunu açıp artı kutubu ayırmıştık fakat motor durmamıştı. Sonra ateşlemeye giden kabloyu ayırınca motor durmuştu. Tekrar kutubu bağlayınca kapı kilitleri otomatik açılmışlardı. :)
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...