İlk çalıştırma sonrası aracın olduğu yerde ısıtmaktansa, hareket halinde, düşük devirde ısıtmanın daha faydalı olacağını düşünüyorum. Zaten bazı ülkelerde dururken motor ısıtmak yasak. Hem ekonomi, hem çevre kirliliği, hem de motorun daha sağlıklı ısınması için düşük devirde, hareket halinde ısıtmadan yanayım. Yani aracı çalıştırıp, kemeri vs takıp harekete geçmek bile yeterli olur. Ancak ilk km lerde dik rampadan kaçınmak, devri rölanti üstünde ancak düşük tutmak ve sakin kullanmak iyi olur. Bu arada motor suyu sıcaklığı ile motor yağ sıcaklığını da karıştırmamak lazım. Motor soğutma sıvısı motor yağından daha çabuk ısınacaktır ve bunda motorun aldığı yağ miktarı da belirleyicidir.
Kullanım süresi ve yüksek devirli kullanım miktarına göre stop etme süresi 30 sn ile 2 dakika arası olabilir bence. Ne kadar uzun süre ve ne kadar yüksek devirli kullanıldı ise bu süre uzar. Burada turbo milinin motor yağı ile yağlanmasının devamı ve egzoz gazından güç alan ve duruma göre 100.000-150.000d/d lara ulaşan turbo egzoz palleri içinde kalan gazın ve hararetin yavaşça atılmasını sağlamaktır. Bence diğer yaklaşım ise; yüksek devirli ya da uzun yol kullanımı sonrası varılacak noktaya yaklaşma öncesi son km lerde düşük devirli, sakin kullanım şakli tercih edilerek dururken bekleme süresi kısaltılabilir ve bir çok yönden(emisyon, tüketim, rölantide uzun süre çalışmanın olası yan etkileri) faydalar sağlanabilir.
Bakım zamanı ve kullanılan malzemeler konusunda kesinlikle özenli olmak lazım, dizel ya da benzinli her motorda ve özellikle aşırı beslemeli motorlarda.
Yakıt kalitesi konusunun aslında medeni, hakka, adalete inanan toplumlarda artık tartışılmıyor olması lazım.
Arada yüksek devirde motora çevirmenin ancak genelde sakin kullanımının faydalı olacağını düşünüyorum.
Tabi bunlar benim düşüncelerim, her yönden fikirler ile tartışılabilir.