Gönderen Konu: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ  (Okunma sayısı 12811 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #20 : Mart 04, 2015, 00:43:35 »
610 x 159 x 178 mm ebatlarında bir kit. Bu kit bagaja mı konulacak!  Add-on pack olarak yazılmış. O zaman bagajda yer kalmaz herhalde.

Toyota Club Türkiye

Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #20 : Mart 04, 2015, 00:43:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #21 : Mart 04, 2015, 01:40:03 »
Hybridle bir alakam olmasa da elektronik öğretmeni birisi olarak, konu ilgimi çekti. Takipteyim.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #22 : Mart 04, 2015, 12:03:21 »
610 x 159 x 178 mm ebatlarında bir kit. Bu kit bagaja mı konulacak!  Add-on pack olarak yazılmış. O zaman bagajda yer kalmaz herhalde.

Mevcut Pil çıkarılıp yerine takılıyor.

Mevcut pil ile aynı ebadtalar, o nedenle modele göre diye ayrıma gidiliyor.

Mevcut pilin ömrü bitmeden bu tip modifikasyon çok pahalıya gelir.

Mevcut pili 150 - 200 bin km içinde kimse bitiremez.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #23 : Mart 04, 2015, 13:13:29 »
Tekin Abi, mevcut pilin katalog ömrünün kaç km olduğuna dair bilgi var mı? kullanıma bağlı olarak ömrünün, artı ve eksi yönde sapması mümkün müdür?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #24 : Mart 04, 2015, 14:55:06 »
Tekin Abi, mevcut pilin katalog ömrünün kaç km olduğuna dair bilgi var mı? kullanıma bağlı olarak ömrünün, artı ve eksi yönde sapması mümkün müdür?

Pil paketi ömrü şöyle açıklanıyor,

Öncelikle neden Pil paketi deniyor? Bu paket içinde modele göre 35 adet yassı pil bulunuyor ve hepsinin ömrü aynı anda bitmiyor.

1.000 defa tam dolum ve tam boşalımdan sonra bu hücrelerin ömürlerinde giderek kısalma süreci başlıyor, cep telefonlarından hatırlayınız, 5 gün dayanan şarj, önce 4 ve 3 güne düşmeye başlıyor.

Tam boş bir pil, 5km yokuş aşağı menzilde %100 doluluğa ulaşabiliyor.

Yani, her sabah 5km yokuş aşağı inip 3.5 km yol katedip dolu pili boşalttıktan sonra akşam 5km yokuş yukarı çıkarak başlangıç noktasına geri dönersek, 1.000 gün yani 3 yıl sonra pilin ömründe kısalma başlayacak ve muhtemelen 5. yada 6. yılda tüm hücreleri bitecektir.

İstanbulu örnek verirsek, 5km'lik aşağı yönlü yokuşa sahip değil, ya hızlı akışkan yada çoğunlukla dur kalk trafiğe sahip. Hızlı sürüşte %80 doluluğun üzerine çıkmazken dur-kalklarda ise %30 dolulukla yol alır yani ortalama %50 doluluk diyelim.

Kabaca %50 kapasiteyle çalışan pilin ömründe kısalma başlayacağı sınır sayı 2.000 gündür yani 6Yıl.
Tüm hücreleri 9.Yılda bitecektir.

Ben, bu pillerin 150 - 200 bin km'yi çok rahat yapabileceklerine inanıyorum.

Pil paketinin tamamen bittiğini nasıl anlarız?
Göstergede, VSC, El freni, Kocaman bir Ünlem işareti ışıkları ile LCD ekranda tüketim değerleri bölümüde Kırmızı ünlem işareti beliriyor.

Bu arabamı satmayı düşünmüyorum. Ben olmasam hanım yada 2. oğlan kullanmaya devam edeceğiz. Teknolojik olarak gelinen son nokta.
Benzinli yada Diesel dediğimiz zaman Hybrid ilavesinin belirtilmeyeceği günlere doğru ilerliyoruz.
Bugünde olduğu gibi değişik hacim, atmosferik veya turbo seçenekleri ile sistem süslenecektir ama temel, Hybrid olarak kalacaktır.
 

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #25 : Mart 04, 2015, 15:15:55 »
Mevcut Pil çıkarılıp yerine takılıyor.

Mevcut pil ile aynı ebadtalar, o nedenle modele göre diye ayrıma gidiliyor.

Mevcut pilin ömrü bitmeden bu tip modifikasyon çok pahalıya gelir.

Mevcut pili 150 - 200 bin km içinde kimse bitiremez.

Teşekkürler.

Yıllara göre benzin alım gücü ve otomobillerin teknolojik gelişimi sonucu yakıt tüketimlerindeki azalmayı aşağıdaki gibi kabaca çıkarttım. Buna göre;

Tablo 1. Yıllara göre asgari ücret, benzin litre fiyatı ve asgari ücret ile litre olarak benzin alım gücü

YIL.    ASGARİ ÜCRET     BENZİN (tl).   ALIM (litre)
2000      86.92                    0,59              147
2001     122.19                   1,24                98
2002     184.25                   1,62              113
2003.    226,00                   1,8                125
2004.    318.23                   2,29              138
2005     350,15                   2,57              136
2006.    380,46                   2,75              138
2007     419,15                   3,06              136
2008.    503,26.                  2,78.             181
2009.    546,48                   3,38              161
2010.    599,12.                  3,87.             154
2011.    658,95                   4,29.             153
2012.    739,79.                  4,57              161
2013.    803,6.                    5                  160

Tablo 1 alıntıdır. Tabloyu yapan arkadaşın emeğine sağlık.

Tablo 2. Yıllara göre örnek Toyota Corolla benzinli motorun ortalama benzin tüketimi

Yıl.      Otomobil.                                                                  ort yakıt tüketimi
2000.   Toyota Corolla VIII (E110)1.6 i 16V (110 Hp).                  7.8lt/100km
2006    Toyota Corolla X (E140, E150)1.6i 16V VVT-i(124 Hp).      6.9lt/100km
2012.   Toyota Corolla XI (E160)1.6 Valvematic (132 Hp).            6.0lt/100km
2012.   Toyota Corolla XI (E160)1.33 Dual VVT-i (100 Hp).           5.6lt/100km

Tablo 2'yi çok fazla detaylamadım ama 1990 sonları ve 2000 başlarında benzinli bir Toyota Corolla ortalama 7.5-8.0lt/100km yakıt tüketiyormuş. 2006 yılında yaklaşık 1lt/100km tüketim azalmış, 2012 yılında yine 1-1.5lt/100km tüketim azalmış. Tablo 1'de ise 2000'li yılların başında alım gücü düşükmüş fakat yıllar geçtikçe alım gücü bir miktar artmış gibi görünüyor.

Asgari ücretle çalışansınız ve tüm maaşınızla o yılların otomobiline benzin alıp geziyorsunuz. Tablolara bakarak hesaplıyalım;

2000 yılında Toyota Corolla VIII (E110)1.6 i 16V 110 Hp.                147lt/7.8lt/100km=1884km aylık yapabildiğimiz yol.
2006 yılında Toyota Corolla X (E140, E150)1.6i 16V VVT-i 124 Hp.   138lt/6.9lt/100km=2000km aylık yapabildiğimiz yol
2012 yılında Toyota Corolla XI (E160)1.6 Valvematic (132 Hp).        161lt/6.0lt/100km=2683km aylık yapabildiğimiz yol
2012 yılında Toyota Corolla XI (E160)1.33 Dual VVT-i (100 Hp).      161lt/5.6lt/100km=2875km aylık yapabildiğimiz yol
2012 yılında Yaris Hybrid                                                              161lt/3.7lt/100km=4351km aylık yapabildiğimiz yol

2016-2017 gibi Toyota 1.2T motor ile downsizing furyasına katılarak yakıt tüketimi 1lt/100km daha düşürecek. 

Yaptığım bu araştırmaya göre, Yaris Hybrid'in şu anki teknolojiye göre 5-6 yıl kadar ileride olduğunu görebiliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #26 : Mart 04, 2015, 15:22:13 »
Teşekkürler.

Yıllara göre benzin alım gücü ve otomobillerin teknolojik gelişimi sonucu yakıt tüketimlerindeki azalmaya aşağıdaki gibi kabaca çıkarttım. Buna göre;

Tablo 1. Yıllara göre asgari ücret, benzin litre fiyatı ve asgari ücret ile litre olarak benzin alım gücü

YIL.    ASGARİ ÜCRET     BENZİN (tl).   ALIM (litre)
2000      86.922.900            0,59              147,326
2001     122.186.520           1,24                98,537
2002     184.251.937.          1,62.             113,735
2003.    225.999.000           1,8                125,555
2004.    318.233.475.          2,29              138,966
2005     350,15                   2,57              136,245
2006.    380,46                   2,75              138,349
2007     419,15                   3,06              136,977
2008.    503,26.                  2,78.             181,029
2009.    546,48                   3,38              161,680
2010.    599,12.                  3,87.             154,811
2011.    658,95                   4,29.             153,601
2012.    739,79.                  4,57              161,880
2013.    803,6.                    5                  160,736


Alıntıdır. Tabloyu yapan arkadaşın emeğine sağlık.

Tablo 2. Yıllara göre örnek Toyota Corolla benzinli motorun ortalama benzin tüketimi

Yıl.      Otomobil.                                                                  ort yakıt tüketimi
2000.   Toyota Corolla VIII (E110)1.6 i 16V (110 Hp).                  7.8lt/100km
2006    Toyota Corolla X (E140, E150)1.6i 16V VVT-i(124 Hp).      6.9lt/100km
2012.   Toyota Corolla XI (E160)1.6 Valvematic (132 Hp).            6.0lt/100km
2012.   Toyota Corolla XI (E160)1.33 Dual VVT-i (100 Hp).           5.6lt/100km

Tablo 2'yi çok fazla detaylamadım ama 1990 sonları ve 2000 başlarında benzinli bir Toyota Corolla ortalama 7.5-8.0lt/100km yakıt tüketiyormuş. 2006 yılında yaklaşık 1lt/100km tüketim azalmış, 2012 yılında yine 1-1.5lt/100km tüketim azalmış. Tablo 1'de ise 2000'li yılların başında alım gücü düşükmüş fakat yıllar geçtikçe alım gücü bir miktar artmış gibi görünüyor.

Asgari ücretle çalışansınız ve tüm maaşınızla o yılların otomobiline benzin alıp geziyorsunuz. Tablolara bakarak hesaplıyalım;

2000 yılında Toyota Corolla VIII (E110)1.6 i 16V 110 Hp.                147lt/7.8lt/100km=1884km aylık yapabildiğimiz yol.
2006 yılında Toyota Corolla X (E140, E150)1.6i 16V VVT-i 124 Hp.   138lt/6.9lt/100km=2000km aylık yapabildiğimiz yol
2012 yılında Toyota Corolla XI (E160)1.6 Valvematic (132 Hp).        161lt/6.0lt/100km=2683km aylık yapabildiğimiz yol
2012 yılında Toyota Corolla XI (E160)1.33 Dual VVT-i (100 Hp).      161lt/5.6lt/100km=2875km aylık yapabildiğimiz yol
2012 yılında Yaris Hybrid                                                              161lt/3.7lt/100km=4351km aylık yapabildiğimiz yol

2016-2017 gibi Toyota 1.2T motor ile downsizing furyasına katılarak yakıt tüketimi 1lt/100km daha düşürecek. 

Yaptığım bu araştırmaya göre, Yaris Hybrid'in şu anki teknolojiye göre 5-6 yıl kadar ileride olduğunu görebiliyorum.


Teknolojik olabilir, ileri teknolojiye sahip olabilir, fakat bunun kullanılabilirliği/edinilirliği nedir, bu önemli. Millet olarak hesap sonucu eğer aradaki fark kullanacağımız sürede amorti ediyorsa ne güzel, fakat genelde hacim küçüklüğü ve ihtiyaçları karşılamadığı için daha büyük araç alıp dizel ya da lpg taktırmak mantıklı geliyor. Toyota Hybrid i alabilmem için, önce Auris, Corolla ya da Prius hybrid gelecek ardından bir de buna avantajlı bir vergi indirimi sağlayacaklar ki ancak satılabilsin.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #27 : Mart 04, 2015, 15:22:24 »
Bana kalırsa ilk etapta önemli olan hybrid araca verilecek fiyat farkının ne kadar zamanda ve totalde kaç km'de amorti olacağı. Eğer bu yeni teknoloji hayatımıza daha fazla girer ve vergi teşviği de gelirse oto dünyasında bambaşka bir pencere açılır.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #28 : Mart 04, 2015, 15:27:23 »

Teknolojik olabilir, ileri teknolojiye sahip olabilir, fakat bunun kullanılabilirliği/edinilirliği nedir, bu önemli. Millet olarak hesap sonucu eğer aradaki fark kullanacağımız sürede amorti ediyorsa ne güzel, fakat genelde hacim küçüklüğü ve ihtiyaçları karşılamadığı için daha büyük araç alıp dizel ya da lpg taktırmak mantıklı geliyor. Toyota Hybrid i alabilmem için, önce Auris, Corolla ya da Prius hybrid gelecek ardından bir de buna avantajlı bir vergi indirimi sağlayacaklar ki ancak satılabilsin.

Aynen katılıyorum. 1.8 Auris Hybrid için vergide teşvik yapılsa, eminim ki 1dk bile düşünmeden bu araç alınırdı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #29 : Mart 04, 2015, 15:40:06 »
Öncelikle, Yaris Hybrid almayı düşünenler, teknolojiyi bilmediği için memnun kalmayıp uygun fiyata satışa çıkarttıkları 2. el araçları kapmalarında fayda var.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #30 : Mart 04, 2015, 15:45:38 »
Öncelikle, Yaris Hybrid almayı düşünenler, teknolojiyi bilmediği için memnun kalmayıp uygun fiyata satışa çıkarttıkları 2. el araçları kapmalarında fayda var.

2. elleri bile sıfır b sınıf araç seviyesindeki Tekin abi :) yine c sınıfı dizel ya da lpg seçiliyor :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter
    • HYBRID
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '03
  • 34 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #31 : Mart 05, 2015, 10:08:15 »

Teknolojik olabilir, ileri teknolojiye sahip olabilir, fakat bunun kullanılabilirliği/edinilirliği nedir, bu önemli. Millet olarak hesap sonucu eğer aradaki fark kullanacağımız sürede amorti ediyorsa ne güzel, fakat genelde hacim küçüklüğü ve ihtiyaçları karşılamadığı için daha büyük araç alıp dizel ya da lpg taktırmak mantıklı geliyor. Toyota Hybrid i alabilmem için, önce Auris, Corolla ya da Prius hybrid gelecek ardından bir de buna avantajlı bir vergi indirimi sağlayacaklar ki ancak satılabilsin.
vergi indirimde haklısınız fakat ben 2013 kasımda aldım  1 yıl sonra maddi yetersizliklerden dolayı aracımı sattım .maddi sıkıntıya düşmeseydim inanın son sahibi olacaktım kesinlikle satmayacaktım o yüzden bazı arkadaşlar benzin parasını sen peşin vermişsin diyerek konuyu kapatıyorlar ama bu araçlara haksızlık ediyor çünkü sadece yakıt olarak değil donanım olsun sürüş olsun kalite vs herşeye değecek bir yapısı var.
bakın ben istinasız yıllık en az 30 bin km yapan biriyim ve yarisimi 28binde sattım.
daha önceleri dizel ve benzinli aracım oldu aynı motor gücüne sahip ve benim cebimde benzinli motora göre 5bin tl mazota göre 3bintl az çıkmış oldu.

normal bir 1.33 yarisin fiyatı 43 binken ben full donanım hybriti 53bine almıştım hesaba göre 60binde amorti ediyor. bu değerleri tamamen istanbula ve yaris modellerine ait bir bilgi.gerçi farklı bir marka nekadar ekonomik olursa olsun enfazla 20bin km daha eklenir 80binde amorti eder buda benim için enfazla 3 yıl demek

uzun yıllar binicek bir kişi için düşünmeden alınması gereken bir araç. kesinlikle tavsiye ediyorum
Herşeyi bilmene gerek yok haddini bil yeter

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #32 : Ocak 23, 2016, 17:42:48 »
Projeniz ne durumda bende bu konuyla ilgileniyorum yaris hybridin pil kapasitesini arttırmak için araştırmalar yapıyorum yabancı kaynaklar var bu konu ile ilgili plugin kitlerde mevcut ancak çok pahalı, orjinal bataryaya bağlantı ne şekilde olmalı bu konuda tecrubelerinizden faydalanmak isterim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #33 : Ocak 25, 2016, 15:37:37 »
Bana kalırsa ilk etapta önemli olan hybrid araca verilecek fiyat farkının ne kadar zamanda ve totalde kaç km'de amorti olacağı. Eğer bu yeni teknoloji hayatımıza daha fazla girer ve vergi teşviği de gelirse oto dünyasında bambaşka bir pencere açılır.
Ben daha önce kullandığım Corolla ile karşılaştırıyorum,%35 daha az yakıt yakıyor. Bu durumda yaklaşık 2 senede parasını çıkartıyor, sonra kar etmeye başlıyorum.Konforu ve sessizliği de extra oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #34 : Ocak 25, 2016, 15:57:37 »
Ben daha önce kullandığım Corolla ile karşılaştırıyorum,%35 daha az yakıt yakıyor. Bu durumda yaklaşık 2 senede parasını çıkartıyor, sonra kar etmeye başlıyorum.Konforu ve sessizliği de extra oluyor.

Sadece yakıt değil, normal Yaris ile hybrid yaris arasındaki fiyat farkı benim dediğim.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #35 : Ocak 26, 2016, 10:36:51 »
Dizel olanına göre hesaplamıştım alırken, seneye kurtarıyor kendini.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '16
  • 74 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: YARİS HYBRİD ELEKTRİKLE DAHA FAZLA MESAFE İÇİN İLAVE AKÜ
« Yanıtla #37 : Mart 13, 2018, 17:23:17 »
https://shiftdelete.net/elektrikli-araclarin-problemlerini-cozecek-batarya

Batarya için bir umut olabilir mi acaba ?
Farklı yaklaşımlar gerçek Ar-Ge çalışmaları ile oluyor dünyada. Verim, kapasite, ağırlık vb. noktalarda gelişmeler illaki bu kuruluşlarca ortaya konacaktır. Linkte ise konu ile ilgili herhangi teknik bir bilgi yok, zaten olsaydı 2020 küsurlardan bahsedilmezdi.
Genelde gözden kaçan bir durum da, bu tarz batarya sistemlerinin geri dönüşüm konusudur. Dizel ve benzinli araçlar tartışılırken, ortaya çok daha riskli ürünler çıkmamalı.