Gönderen Konu: Yeni Opel Corsa'ya Euro Ncap'ten Kırık Not  (Okunma sayısı 15247 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Opel Corsa'ya Euro Ncap'ten Kırık Not
« Yanıtla #60 : Aralık 11, 2014, 13:28:51 »
Prrofil fotosu 5yildik ama selçuk yapilmaz bu yani  :D
Ya kardeşim valla kusura bakmayın boydan fotoğraf koymak istedim en yenisi buydu, köfteye gelince kış geldi havalar soğudu artık mangalada gidilmiyor gören gözün canı ister forumdaki arkadaşlarımızdan kardeşlerimizden affola :)
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Opel Corsa'ya Euro Ncap'ten Kırık Not
« Yanıtla #60 : Aralık 11, 2014, 13:28:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Opel Corsa'ya Euro Ncap'ten Kırık Not
« Yanıtla #61 : Aralık 11, 2014, 13:29:44 »
 III kasa ENcap'tan 37/37 puan almıştı ilk çıktığında. Yeni ENcap regulasyonuna göre aynı araç iki farklı değerlendirme puanı almış görünüyor. Birinde 3 diğerinde 4 yıldız. Aynı araca 3 yıldız verirken kemer uyarıcı sesinden 2.0 puan, 4 yıldız verirken 3.0 puan verilmiş. Örneğin yeni A3 5 yıldız almış ve Megane III'de yetişkin 83 puan, A3 82 puan, Çocuk her ikisinde de 78 puan, Yaya A3'de 66 puan iken Megane III'de 60 puan. Sürüş destek sistemlerinde ise Megane III 48 puan(3 yıldızda) ve 56 puan(4 yıldızda) almış. Özellikle uzun yol sürüş destek sistemleri, kör nokta algılayıcılar, şerit kontrol vs. puanlarda etkili artık.
 2014 ile puanlar değişmiş.

Şurada Audi A3 ve Megane III karşılaştırması yapabiliriz nispeten; (yorumlar ile konu gelişebilir)

Megane III


Audi A3


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Opel Corsa'ya Euro Ncap'ten Kırık Not
« Yanıtla #62 : Aralık 11, 2014, 13:33:34 »
Ya kardeşim valla kusura bakmayın boydan fotoğraf koymak istedim en yenisi buydu, köfteye gelince kış geldi havalar soğudu artık mangalada gidilmiyor gören gözün canı ister forumdaki arkadaşlarımızdan kardeşlerimizden affola :)

Sahane foto valla  :D lafi bile olmaz biliyosun espri olsun diye dedim ama sole bi istegim vardi buaralar pekisti  :D
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Opel Corsa\'ya Euro Ncap\'ten Kırık Not
« Yanıtla #63 : Aralık 11, 2014, 13:54:52 »
Sahane foto valla  :D lafi bile olmaz biliyosun espri olsun diye dedim ama sole bi istegim vardi buaralar pekisti  :D
Teşekkür ederim. Umarım en kısa zamanda mangal yapma fırsatı bulursun ozaman :D

Mesaj Birleştirildi: Aralık 11, 2014, 13:55:49
III kasa ENcap'tan 37/37 puan almıştı ilk çıktığında. Yeni ENcap regulasyonuna göre aynı araç iki farklı değerlendirme puanı almış görünüyor. Birinde 3 diğerinde 4 yıldız. Aynı araca 3 yıldız verirken kemer uyarıcı sesinden 2.0 puan, 4 yıldız verirken 3.0 puan verilmiş. Örneğin yeni A3 5 yıldız almış ve Megane III'de yetişkin 83 puan, A3 82 puan, Çocuk her ikisinde de 78 puan, Yaya A3'de 66 puan iken Megane III'de 60 puan. Sürüş destek sistemlerinde ise Megane III 48 puan(3 yıldızda) ve 56 puan(4 yıldızda) almış. Özellikle uzun yol sürüş destek sistemleri, kör nokta algılayıcılar, şerit kontrol vs. puanlarda etkili artık.
 2014 ile puanlar değişmiş.

Şurada Audi A3 ve Megane III karşılaştırması yapabiliriz nispeten; (yorumlar ile konu gelişebilir)

Hakan abi A3 eski kriterlere göremi ncap katılmış ki 5 yıldız almış puanlar aşağı yukarı aynı gibi. Toyota'da 5 yıldız almak isiyorsa demekki ncap sayesinde şerit takibi, kör noktayı felan makyajlı aurisde corollada mecbur koyacak :)
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Opel Corsa\'ya Euro Ncap\'ten Kırık Not
« Yanıtla #64 : Aralık 11, 2014, 14:07:43 »
Teşekkür ederim. Umarım en kısa zamanda mangal yapma fırsatı bulursun ozaman :D

Mesaj Birleştirildi: Aralık 11, 2014, 13:55:49
Hakan abi A3 eski kriterlere göremi ncap katılmış ki 5 yıldız almış puanlar aşağı yukarı aynı gibi. Toyota'da 5 yıldız almak isiyorsa demekki ncap sayesinde şerit takibi, kör noktayı felan makyajlı aurisde corollada mecbur koyacak :)
En yeni testler bölümünde vardı A3, Kia falan da vardı. Megane III'ün Yan Dikme ve Ön Dengeleme puanları daha iyi görünüyor. A3'ün yardımcı sistemleri fazla ve onlara da puan veriyor artık. Hatta onları da karşılaştıralım tabloda.

İlk tablo Megane III, ikincisi Audi A3, altta destek sistemlerin detayları da var.



 

Mesaj Birleştirildi: Aralık 11, 2014, 14:20:34
Bir küçük ayrıntı da, Megane III 'de 3 yaşındaki çocuk koltuğu düz, A3 'de ise ters monte edilmiş ve çocuk koltuğu markaları da farklı ve alınan puanlarda da fark mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '11
  • 92 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Opel Corsa'ya Euro Ncap'ten Kırık Not
« Yanıtla #65 : Aralık 17, 2014, 15:57:30 »
Saab ı ağırlığı çinlilerin sahip olduğu bir işveç-çin ortaklığı elektrikli  araç üretmek iin aldı

ÇİN varsa ben yokum arkadaş.
<3 Sen Benim Her Gece Efkarım.... <3
             ÇoK SeVDiK Be ABİ!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Opel Corsa'ya Euro Ncap'ten Kırık Not
« Yanıtla #66 : Aralık 17, 2014, 16:07:22 »
ÇİN varsa ben yokum arkadaş.
Saab elbette ki Çinli olmayacak. Sadece sahibi Çinli olmuş oluyor. Yani Saab yine bildiğimiz Saab olarak kalacaktır.

Ayrıca başka bir konuda da bahsi geçmişti. Çinliler isterse Avrupalılar kadar kaliteli ve güvenli araç üretecek potansiyele sahipler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '11
  • 92 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Opel Corsa'ya Euro Ncap'ten Kırık Not
« Yanıtla #67 : Aralık 17, 2014, 16:18:19 »
Saab elbette ki Çinli olmayacak. Sadece sahibi Çinli olmuş oluyor. Yani Saab yine bildiğimiz Saab olarak kalacaktır.

Ayrıca başka bir konuda da bahsi geçmişti. Çinliler isterse Avrupalılar kadar kaliteli ve güvenli araç üretecek potansiyele sahipler.

Sıkınıtı burada başlıyor işte İSTERLERSE ! Türkiye pazarı gibi ÇÖP bir pazarda kimse buna yanaşmaz, bilinçsiz ve hakkını aramaktan o kadar uzak bir milletiz ki hangi sektör olursa olsun elinde ki eskimiş ve kötü olan tüm teknolojisini gururla sunabiliyor.

Ve sahibi Çinli olmuşsa inan şirket politikaları ister istemez onlara uymak zorunda bir çok nedene bağlı olarak. Çinin politikalarını da evinin her köşesinde görebilirsin :)
<3 Sen Benim Her Gece Efkarım.... <3
             ÇoK SeVDiK Be ABİ!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Opel Corsa'ya Euro Ncap'ten Kırık Not
« Yanıtla #68 : Aralık 17, 2014, 16:41:49 »
Sıkınıtı burada başlıyor işte İSTERLERSE ! Türkiye pazarı gibi ÇÖP bir pazarda kimse buna yanaşmaz, bilinçsiz ve hakkını aramaktan o kadar uzak bir milletiz ki hangi sektör olursa olsun elinde ki eskimiş ve kötü olan tüm teknolojisini gururla sunabiliyor.

Ve sahibi Çinli olmuşsa inan şirket politikaları ister istemez onlara uymak zorunda bir çok nedene bağlı olarak. Çinin politikalarını da evinin her köşesinde görebilirsin :)
Doğru, maalesef ki ülkemizde bilinçli tüketici azınlıkta yer alıyor.

Saab'ın kendi karakterini terk edeceğini sanmıyorum. Yıllarca GM'e direndiler. Sonu iyi olmadı tabi ama Saab her zaman özgünlüğünden ödün vermemeye çalıştı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Opel Corsa'ya Euro Ncap'ten Kırık Not
« Yanıtla #69 : Aralık 18, 2014, 14:39:24 »
Audi A3 Megan dan 308 km daha ağır, halbuki megane 1.5dci olarak teste katılmış ve dizel motorlar benzinli motorlara göre daha ağırdırlar. Buna rağmen audi nin bu kadar ağır olmasını ben kullanılan güvenlik ve iç aksam materyallerinin kalitesine bağlamaktayım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Opel Corsa'ya Euro Ncap'ten Kırık Not
« Yanıtla #70 : Aralık 18, 2014, 14:57:08 »
 Durum daha farklı bence.
 Evet, dizel motor benzinliye göre nispeten ağırdır ancak oradaki benzinli motor da aşırı beslemeli. Yani ağırlıkları çok etkilemez(saf ağırlıklarına bakmak lazım). Diğer yandan A3 süspansiyon sistemi muhtemelen daha komplike ve ağır ki bu fark azımsanmaz. Eğer var ise deri koltuk bile önemli ağırlık farkı oluşturabilir. Diğer yandan ve en önemlisi; A3 aynı zamanda plug-in bir hybrid sistem de bulunduruyor üstünde, bence ağırlık farkını bu motor, bağlantı ve pilleri açıklar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 43000
  • Model Yılı: '14
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Opel Corsa'ya Euro Ncap'ten Kırık Not
« Yanıtla #71 : Aralık 18, 2014, 15:25:12 »
Durum daha farklı bence.
 Evet, dizel motor benzinliye göre nispeten ağırdır ancak oradaki benzinli motor da aşırı beslemeli. Yani ağırlıkları çok etkilemez(saf ağırlıklarına bakmak lazım). Diğer yandan A3 süspansiyon sistemi muhtemelen daha komplike ve ağır ki bu fark azımsanmaz. Eğer var ise deri koltuk bile önemli ağırlık farkı oluşturabilir. Diğer yandan ve en önemlisi; A3 aynı zamanda plug-in bir hybrid sistem de bulunduruyor üstünde, bence ağırlık farkını bu motor, bağlantı ve pilleri açıklar.

Hakan Hocam belirtmek istediğim aynı sınıf iki araç ve aradaki 308 km lık bir fark. 308kg lık bir farkta 308 ayrı neden olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Opel Corsa'ya Euro Ncap'ten Kırık Not
« Yanıtla #72 : Aralık 18, 2014, 15:39:01 »
Hakan Hocam belirtmek istediğim aynı sınıf iki araç ve aradaki 308 km lık bir fark. 308kg lık bir farkta 308 ayrı neden olabilir.
Mustafa, zaten bir önceki yazıya istinaden bu farkı belirtmeye çalıştım, yani sorun yok, bu fark nelerden olabilir onu açığa çıkarmaya çalışmak güzel olur.
 İşin içinde plug-in bir hybrid olunca hesaplamlar tamamen değişir. Diğer yandan daha önce de belirttiğim gibi ön dengeleme ve yan dikme test puanlarında az da olsa fark var iki aracın. Yetişkin yolcuda toplamda Megane biraz daha yüksek bir yüzdeye sahip.
 Audi'nin iç yapı kalitesi gerçekten çok üst düzeyde, bir çok lüks sınıf markaya da referans oluşturabilir bu konuda. Diğer yandan Megane için tek tarz bir iç yapı kalite düzeyi yok, bazı farklılıklar var.