Gönderen Konu: Sürücülük, Trafik ve İlk Yardım bilgilerimizi sınayalım.  (Okunma sayısı 2614 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
 Selam arkadaşlar, çok büyük oranda ehliyetli üyelerimizin yer aldığı formumuz da kimileri henüz yeni sayılabilecek ehliyetlere sahip iken kimleri ehliyetlerini alalı çok uzun zaman olmuştur. Yeni ya da eski olsun, kimi bilgiler değiştiği gibi kimi bilgiler de kullanılmaya kullanılmaya unutulabilmektedir. Peki bunun ne kadar farkındayız ve ne kadar önemsiyoruz?
 Bilgilerimizi keyifli ve faydalı bir şekilde güncellememize ne dersiniz?
 Umarım herkesin katkısı olur ve forum dışından da insanlar fayda sağlar.

Örneğin; son yıllarda bazı trafik levhalarının(yasaklamalar ile ilgili) değiştiğini biliyor muydunuz?

 Şu linkte bazı basit dönüş kuralları gösterilmiştir anime edilerek, bu da oldukça faydalı bir çalışma olmuş.
 http://www.donusumguvenlisurus.com/guvenli-surus-teknikleri-2/

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürücülük, Trafik ve İlk Yardım bilgilerimizi sınayalım.
« Yanıtla #1 : Aralık 06, 2014, 15:40:47 »
Eveeeeet araç sollama tabelasıııı
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürücülük, Trafik ve İlk Yardım bilgilerimizi sınayalım.
« Yanıtla #2 : Aralık 06, 2014, 16:16:01 »
 Örneğin ülkemizde bilinen ancak en uygulanmayan kurallardan birisi dönüşte yayaya yol vermek oluyor gördüğüm kadarı ile.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürücülük, Trafik ve İlk Yardım bilgilerimizi sınayalım.
« Yanıtla #3 : Aralık 06, 2014, 16:19:18 »
Herşeyi geçtim de bu arkasında ışık mışık olmayan sadece reflektörü olan ve şehirlerarası yolda 100-110 ile giderken aniden karşımıza çıkan traktörleri napacağız  :rofl:

Şaka bir yana, ara sokaklarda bile aşırı hızlı giderek at yarıştıranlar varken... çoğu gelişmiş ülkede ara sokakta 15-20 km hızın üstüne çıkmak yasak, yayaya yol vermemek yasak.
Keşke bizimkiler de şehirlerarası yollarda radar bekleyesiye kadar şehiriçlerinde pusuya yatsalar.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürücülük, Trafik ve İlk Yardım bilgilerimizi sınayalım.
« Yanıtla #4 : Aralık 07, 2014, 13:56:43 »
 Bazen o tabelanın olmadığı yerde bile araç sollamak problemli olabiliyor Murat, ilerisi görünmediği halde yolda sürekli kesikli çizginin olduğu yerler var maalesef.

 Aynen öyle, korunmasız yayalar açısından en tehlikeli yerler sokak araları, şehir içindeki caddeler. Daha önemli tedbirler alınmalı bu konuda, sadece ceza mantığı ile değil.

 
 Diğer yandan; insanlar neyi yanlış yaptığının da farkında olmayabilir. ;) Araç kullanmak pratik bilginin yanında, kültürel ve bilimsel bir bilgi birikimi de gerektirir.

 Örneğin; şehir içinde trafik tabelalarına ya da dönemeçlere kaç metre kala araç park etmek yasaktır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürücülük, Trafik ve İlk Yardım bilgilerimizi sınayalım.
« Yanıtla #5 : Aralık 07, 2014, 14:27:26 »
Bazen o tabelanın olmadığı yerde bile araç sollamak problemli olabiliyor Murat, ilerisi görünmediği halde yolda sürekli kesikli çizginin olduğu yerler var maalesef

Ben eski sollama yasağı tabelasını daha çok seviyorum.  Bir araba üstünde kocaman kırmızı çizgi daha anlamlı.

Ne mesafesi hocam, diğer araba geçecek kadar mesafe varsa yeterli

Mesaj Birleştirildi: Aralık 07, 2014, 15:11:11
Hay ben bu windows tapatalkun...
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürücülük, Trafik ve İlk Yardım bilgilerimizi sınayalım.
« Yanıtla #6 : Aralık 07, 2014, 14:51:05 »
Bazen o tabelanın olmadığı yerde bile araç sollamak problemli olabiliyor Murat, ilerisi görünmediği halde yolda sürekli kesikli çizginin olduğu yerler var maalesef.

 Aynen öyle, korunmasız yayalar açısından en tehlikeli yerler sokak araları, şehir içindeki caddeler. Daha önemli tedbirler alınmalı bu konuda, sadece ceza mantığı ile değil.

 
 Diğer yandan; insanlar neyi yanlış yaptığının da farkında olmayabilir. ;) Araç kullanmak pratik bilginin yanında, kültürel ve bilimsel bir bilgi birikimi de gerektirir.

 Örneğin; şehir içinde trafik tabelalarına ya da dönemeçlere kaç metre kala araç park etmek yasaktır?

Hakan abi o kadar çok eksik var ki. O yüzden insan gözüne güvenmeli. Ama aşırı güven dr öldürür. Bayramda karabük zonguldak yolundayım. 80 ile gidiyorum yol kötü çünkü arkada megan çıktı bi anda yol da veremiyorum tel şerit ve virajlı. 1 dk olmadı arkamda duralı, sollama yasağı olan bir yerde karşıdan araç geldiğini bile bile solladı yavaşlamasam kafa kafaya girecek belkimde benim arabaya da vuracak.

Aynısı 3şeritli gidiş geliş yolda ereğli zonguldak yolu arkamdaki hızını kaubetmemek için karşıdan araba gelmesine rağmen sollamıştı. Ksrşıdan gelen 2 araç da solluypordu orta şeritteydi ve onun hakkıydı. Yine yavaşladım hızımdan oldum o yokuşta.  Bu şerfsizler yüzünden bizim de can sağlığımız riske giriyor.

Ayrıca marmariste kumlubüke giden yol çok tehlikeli ve tek bir uyarı levhası yok. 20km ile dönülecek virajlar için bazı yerlerde sadece tek kırmızı ok koymuşlar. Navigasyon açıktı Allahtan ve uyarmıştı yoksa uçurumu boylamıştım
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürücülük, Trafik ve İlk Yardım bilgilerimizi sınayalım.
« Yanıtla #7 : Aralık 07, 2014, 15:26:37 »
Ben eski sollama yasağı tabelasını daha çok seviyorum.  Bir araba üstünde kocaman kırmızı çizgi daha anlamlı.

Ne mesafesi hocam, diğer araba geçecek kadar mesafe varsa yeterli

Mesaj Birleştirildi: Aralık 07, 2014, 15:11:11
Hay ben bu windows tapatalkun...
Trafik levhaların kırmızı çizginin daha etkili olduğuna katılıyorum ben de Murat. Şimdi aynı algıyı oluşturmuyor levhalar.

Hakan abi o kadar çok eksik var ki. O yüzden insan gözüne güvenmeli. Ama aşırı güven dr öldürür. Bayramda karabük zonguldak yolundayım. 80 ile gidiyorum yol kötü çünkü arkada megan çıktı bi anda yol da veremiyorum tel şerit ve virajlı. 1 dk olmadı arkamda duralı, sollama yasağı olan bir yerde karşıdan araç geldiğini bile bile solladı yavaşlamasam kafa kafaya girecek belkimde benim arabaya da vuracak.

Aynısı 3şeritli gidiş geliş yolda ereğli zonguldak yolu arkamdaki hızını kaubetmemek için karşıdan araba gelmesine rağmen sollamıştı. Ksrşıdan gelen 2 araç da solluypordu orta şeritteydi ve onun hakkıydı. Yine yavaşladım hızımdan oldum o yokuşta.  Bu şerfsizler yüzünden bizim de can sağlığımız riske giriyor.

Ayrıca marmariste kumlubüke giden yol çok tehlikeli ve tek bir uyarı levhası yok. 20km ile dönülecek virajlar için bazı yerlerde sadece tek kırmızı ok koymuşlar. Navigasyon açıktı Allahtan ve uyarmıştı yoksa uçurumu boylamıştım
Maalesef dikkatli sürücüler sayesinde çoğu zaman dikkatsiz sürücüler kurtarıyor, hata elbet ki de olabilir ancak insanların dikkat, sabır ve kural konusunda daha özenli olması lazım. Bir ara uzun yollarda, yol kenarlarında kazalı araçları korlardı, bence önemli bir uyarıcı idi onlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürücülük, Trafik ve İlk Yardım bilgilerimizi sınayalım.
« Yanıtla #8 : Aralık 08, 2014, 15:32:20 »
İlginç bir istatistik, %77 demek, her 100 sürücüden 23'ü karşıdan araç gelebileceğini bilmiyor demek.



 Tam tersi bilinen işaretler bile var;


 Yorumu siz yapın;

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2552 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürücülük, Trafik ve İlk Yardım bilgilerimizi sınayalım.
« Yanıtla #9 : Aralık 08, 2014, 15:56:42 »
ANKARA da yapılan bir uygulama :) Ankara'da bu şekilde ise varın geri kalanda nasıl siz düşünün :)
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürücülük, Trafik ve İlk Yardım bilgilerimizi sınayalım.
« Yanıtla #10 : Aralık 08, 2014, 16:22:13 »
 Aynen Murat.

Kamyonlar için geçme yasağı, doğru bilen %12
Karşıdan gelen yol ver, doğru bilen %15

 Önce doğruyu öğretecekin, öğrenemeyene de bu ehliyeti vermeyeceksin. Hem trafik sorunu çözülür, hem kazalarda önemli azalış olur, hem milli servet heba olmaz. Hem de herkes işin doğrusunu öğrenmeye ve uygulamaya çalışır. İşte irade gösterilecek çok önemli bir konu.