Gönderen Konu: MMT Sorunları  (Okunma sayısı 106847 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 181000
  • Model Yılı: '08
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #200 : Nisan 05, 2016, 14:54:47 »
Yıllar once bu aktuator ile bazi parcalari garanti kapsaminda değişti toyota.beyfendide serviste israr ederse   bence toyota  garantiden yapar.
Toyota kadar aracının peşine düşen yiilar sonrada olsa bir parca  fabrikasyon hatali ise adamlar yasa yila bakilmadan yapılıyor.


Hocam bu hafta sonu servise götüreceğim arabayı. Baskı balata fiyatı 1800 tl civarında tutuyor. Actuatör filan da işin içine girerse 4.000 tl yi bulur diyorlar. Servise nasıl yaklaşmalıyım. Aracı yeni aldım ilk defa servise götüreceğim. Garantiden değişen arkadaşların olduğunu söylesem ikna olurlar mı ?

Mesaj Birleştirildi: Nisan 05, 2016, 14:55:30
Gecenlerde aracimi sanzuman kalibrasyonu icin servise goturdum garantiden sanzuman beynini degistirdiler arac 2008 mmt sasirdim

Hocam hangi servise götürdünüz ve aracınızın problemi neydi hata kodu filan belli mi ben de ona göre hareket ederim.

Toyota Club Türkiye

Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #200 : Nisan 05, 2016, 14:54:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #201 : Mayıs 23, 2016, 14:32:57 »
Arkadaşlar,abilerim selamlar herkese.
geçen hafta istanbuldan 2009 model 29.000 km de toyota auiris mmt vites bir araç aldım hayırlısıyla.
İzmir de kullanacagım aracı.eşim ile birlikte kullanacağız nasipse.aracı getırırken falan uzun yolda gayet keyıflı bır şekılde geldım.şehır içinde de burdakı yorumlara bakarak trafık ve lambalar da manuelde,bunun dışında yokuşları çıkarken de manule alıp çıkıyorum.uzun durmalarda aracı boşa alıp el frenini çekıp beklıyorum(ışıklarda)
ılk defa yarı otomatık bir araç kullanacagım.o yüzden dikkat etmem gereken noktaları benımle paylaşırsanız çok sevınırım.

Bir de sorum şu; 2 gunden beri arabanın ön panelınden garıp bır ses gelıyor aralıklarla.ozellıkle kasıslere gırıp çıktıgında oluyor bu ses.gıcırtı gibi de değil garip bir ses işte:)ama tam olarak ne oldugunu da anlayamadım.vıtes degıstırme sesı değil kesınlıkle.

Bir de aracı 30000 km bakımna sokucam.Ortalama nasıl bir maliyet çıkar karşıma ve İzmir de tavsiye edebileceğiniz toyota servisi var mı yetkili servis dışında?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #202 : Haziran 25, 2016, 20:10:04 »
Sait bey belki faydası olur alıntı;
Beni tanıyanlar arabamı bilir. Önceki arabam Opel Astra GLS’di 98 model eski kasa hatchback. Yol tutuşundan fazlasıyla memnun olmakla birlikte, benzinli ve düz vites olması nedeni ile 2009’da sattım. Düzelteyim aslında satma nedenim çok fazla yakıt parası ödememdi. Tasarruflu ve otomatik vites olması ise bir sonraki arabamı alma nedenim. Bu arabamda kaldıysanız 2009 yılında Şubat ayında dizel Toyota Corolla M/M (Multi Mode – yarı otomatik vites olarak geçiyor) aldım.  Burada anlatacağım bu araba ile ilgilidir.

Toyota Corolla dizel motorunun adı D4D olarak geçiyor. 1400 cc motor aslında ağır bir araba olan Toyota Corolla için yetersiz bir motor hacmi. Ama D4D motorunun bir üst hacimli olanı 2000 cc motor Türkiye’de vergi dilimine gireceğinden aslında Yaris için tasarlanmış bu motor ile Toyota arabayı satmak ve biz de almak zorunda kalıyoruz. Aslında arabaların vergilendirmesinin motor hacmi üzerinden yapılması çok doğru gözükmemekle birlikte, yetkililerce en kolay elde edilebilecek ve aldatılamayacak kriter motor hacmi olduğu için devlet bunu tercih ediyor gözüküyor.

Gelelim arabamın M/M olarak adlandırılan yarı otomotik vitesine. Aslında arabam düz vites bir araba, ama  bu teknoloji ile vites değişimini benim yerime yapan vites kutusu ile sürücü arasında ek bir katman var. Bu katmanda bulunan bir motor, belli sınırlar dahilinde (motoru durdurmamak için) benim istediğim vakit, ya da arabanın motor devrine ve muhtemelen hızına göre debriyaja basarak, vites değişimini yapıyor. Bu teknolojinin artısı otomatik vitesli arabalarda olduğu gibi yüksek yakıt tüketimi ve motor gücünde eksilme ile karşılaşılmıyor. Bu sayede 1.4 dizel motorlu bir araba debriyajsız bir nevi otomatik vitesle mümkün olabiliyor. Bu teknolojinin olumsuz yanı ise teknolojinin nispeten yeni ve hala sancılı olması ve arabanın yokuşlarda kaydırma yapması. Bunun yanı sıra Toyota’nın bu vites uygulamasında çok fazla dur kalk yapıldığında vites değiştiren motorun ısınması ve alarm vermesi gibi bir etki söz konusu ki, Toyota bu nedenle arabanın özellikle yokuş yukarı dur kalklarda Manual (Düz vites) modunda çalıştırılmasını tavsiye ediyor, istiyor.

Arabam 98.000’e gelmişti. Son 3-4 bin km.dir yakıt tüketiminde bir artışı farketmiş olmakla birlikte, tam emin olamamıştım. Ama özellikle son zamanlarda özellikle yokuş yukarı kalkışların sarsıntılı olması, debriyajın bittiği anlamına geliyordu. Servisi aradım, debrjiyajın bittiğini ve ne kadar tutacağını sordum. 1.600 TL ila 2.500 TL arasında fiyat verdiler.  Yetkili servisten vazgeçmek çok istediğim birşey değildir ama bu fiyatların yarısına yaptırma ihtimalini gözönüne alarak özel servisleri de araştırmaya başladım.

Kısa bir araştırmadan sonra, özel servislerin Multi Mode vitesli arabalara bulaşmadıklarını ve yetkili servisler dışında bir alternatif olmadığını öğrendim. Daha önce serviste bu değişikliği yapanlar olmuş ama sonrasında farklı bir teknoloji sözkonusu olduğu için tekrardan araba yetkili servise gitmek zorunda kalmış. İlk başta bu hayal kırıcı idi, ama yaptırıp sonrasında sorun yaşamaktan herhalde her koşulda daha iyi olacağı düşüncesi bu hayal kırıklığını çok kısa kıldı. Neyse servise gittik. İlk başta debrajın bittiğini nasıl anladığımı sordular. “20 senelik şöförüm. Kusura bakmayın da anlayalım.” diyemedim, test sürüşüne çıktım. Tam bitmediğinden hareketle volonda da birşey çıkmasını beklemediklerini ve 1.500 TL civarı tutacağını öğrenerek arabayı 2 gün sonra almak üzere serviste bıraktım.

İşte şimdi benim için olay güzelleşiyor:  Ertesi gün öğle saatlerinde aradılar, değişimin garantiden yapılacağını söylediler. Gerçekten de sonraki gün arabayı almaya gittiğimde sadece malzeme tutarı 2.500 TL’den fazla tutan 0 TL toplam tutarlı bir Teslimat Formu aldım. Arabanın debriyaj ve Multi Mode vitesi kapsayan tüm parçaları değişmişti.  Altında not olarak “Araç test cihazına bağlandı. P0810 arıza kodu görüldü. Yapılan incelemeler sonucunda aktüator motorunda elektriksel arıza olduğundan dolayı aktüatör motoru değişti ** Baskı balata seti değişti ** Araç ile yol testi yapıldı. Problem yok**” yazıyordu. Eğer bu değişiklik garantiden yapılmasaydı muhtemelen 3.500 – 4.000 TL’den fazla tutacaktı.

Multi Mode viteslerin sorunlu olduğunu ve muhtemelen bu yüzden bu değişikliğin garanti kapsamında yapılması söz konusuydu. Benim hatam bu sorunlu vitesle sonradan mümkün olmadığını öğrensem de debriyaj değişimi yetkili serviste değil ama özel serviste yaptırmaya çalışmamdı. Ama bu tercihimin haklı nedeni ise arabam 98.000 km. ‘de olduğundan benim arabam için değişikliğin normal vakti olmasıydı. Beni muhtemelen bu şaşırtmıştı. Ama sonuçta olaylar düşündüğümden çok daha iyi sonuçlandı.

Çıkartılan dersler:

 Arabayı her zaman yetkili servise götürmek, özellikle arabada fazla karmaşık aksam sözkonusu ise önemlidir.
Büyük uluslararası markalar, markadır. Garantisi bitmiş arabayı bile garantiden –eğer hataları var ise – tamir edebilirler. Bunu sadece araba için düşünmeyin, yerel markalar, global düşünmedikleri sürece yerel kalmaya mahkumdur.

Sözün en kısası Toyoto Corolla M/M arabanız var ise servisten şaşmayın, Benim araba 2009 model, aynı olay sizin başınıza gelebilir ya da gelmeyebilir. Sonuçta debriyaj değişiminde böyle bir ihtimal var aklınızda bulunsun.
yaşadıklarınız güzel bir tecrübe olmuş lakin bu tür güzellikler neden başıma gelmiyor:( mmt bazı vites geçişlerinde vuruntu yapıyordu. servise gittim illa ki de şanzımanı değiştireceğiz 3 4 bin tl fatura var dediler. zae zor ikna edip kalibrasyon yaptırabildim. onu da bir daha yapmayız dediler:( kalibrasyondan sonra 2 seneyi geçtim sorunsuz kullanıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #203 : Haziran 25, 2016, 23:28:14 »
servgili arkadaşlar.multi mode şanzıman problemleri artık çözüldü diyeilirim.5 vites yani 2007-2010 arası
orjinal balata serviste=280 tl
orjinal actuator motoru serviste =180 tl
orjinal debriyaj bilyası serviste=120tl


toyota indirime gitti.
bu parçaları aldım dışarda toyota özel servise 300 tl vererek değiştirdim tamamen orjial olarak=850 tl ye 100 000 km lik şanzumanım oldu.bu arada tani şanzıman yağınıda eklersek 80 l 930 tl ye ş bitti.aynı işi servis 1500 e ypıyor tercih sizin.parçalar orj toyota servis malı.....araç 5 leri multi mode.

6 ileride durum farklı.aisin debriyaj seti=350tl
aisin debriyj bilyası=220 tl
işç,ilik=300 tl
1100 tl fakat actuator motoru satılmıyor.kit halinde 2200 tl fiyatı var.sorun burda başlıyor.notorsğlamsa şanslısınız yok motorun kömürü bitti ise yandınız...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #204 : Haziran 25, 2016, 23:45:01 »
servgili arkadaşlar.multi mode şanzıman problemleri artık çözüldü diyeilirim.5 vites yani 2007-2010 arası
orjinal balata serviste=280 tl
orjinal actuator motoru serviste =180 tl
orjinal debriyaj bilyası serviste=120tl


toyota indirime gitti.
bu parçaları aldım dışarda toyota özel servise 300 tl vererek değiştirdim tamamen orjial olarak=850 tl ye 100 000 km lik şanzumanım oldu.bu arada tani şanzıman yağınıda eklersek 80 l 930 tl ye ş bitti.aynı işi servis 1500 e ypıyor tercih sizin.parçalar orj toyota servis malı.....araç 5 leri multi mode.

6 ileride durum farklı.aisin debriyaj seti=350tl
aisin debriyj bilyası=220 tl
işç,ilik=300 tl
1100 tl fakat actuator motoru satılmıyor.kit halinde 2200 tl fiyatı var.sorun burda başlıyor.notorsğlamsa şanslısınız yok motorun kömürü bitti ise yandınız...
Saffet abi Mmt şanzımanda sorun bşrazda sanırsam kullanıcı sorunu. Çoğu kullanıcı arıza oluşana kadar kullandığı şanzımanın çalışma prensibini dahi bilmediğinde  ısınma ötürü yolda kalmalar yaşanıyor. İlave dediğiniz gibi 2007 ve öncesi için şuan yetkili servislerde %30 işçilik %20 yedek parça indirimi var.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '08
  • 50 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #205 : Haziran 26, 2016, 03:19:27 »
Saffet abi Mmt şanzımanda sorun bşrazda sanırsam kullanıcı sorunu. Çoğu kullanıcı arıza oluşana kadar kullandığı şanzımanın çalışma prensibini dahi bilmediğinde  ısınma ötürü yolda kalmalar yaşanıyor. İlave dediğiniz gibi 2007 ve öncesi için şuan yetkili servislerde %30 işçilik %20 yedek parça indirimi var.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Güzel bir haber teşekkürler.
Aldırma söylenenlere:
Varsın görenler seni bir ot sansın.
Sen gül ol da uğruna ötmeyen bülbül utansın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #206 : Haziran 26, 2016, 10:16:39 »
Eğer fiyatlar böyleyse stok mu yapsak acaba ? Ben tam iki sene önce 1750 tl verdim.. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #207 : Haziran 26, 2016, 23:55:02 »
bedebriyaj 100 000 km gittiğinden adece actuator motorunun yedeğini  aldım...ayrıca indirimin boyutu %60-70 civarında.1150tl idi set 400 tl aldık seti...5 ileri için fiyat alın dışarda yaptırın.sanki servisteki nasa da mı çalışıyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 18000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #208 : Haziran 28, 2016, 11:57:34 »
mmt şanzumanı manual (M) modunda kullandığımız zamanlarda da; (E)otomatik modundaki gibi uzun süreli beklemelerde (N) boş konumuna almamız gerekli mi acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #209 : Haziran 28, 2016, 15:32:05 »
burada uzun zamandan kasıt önemli eğer bir kaç dakika ise bence boşa almakta fayda var ama dur kalk gibi kısa süreli ise gerek yok
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #210 : Haziran 28, 2016, 16:07:08 »
2 yıldır 50.000 km yol yaptım. daha yolda kalmadım. Hiçbir sorun yaşamadım. 15.000 km'de bir kalibrasyon yaptırıyorum. 60.000'de bir debriyaj seti değişimi. Akuator motoru değişeli 110.000 km olmuş benim arabamda herhangi bir sıkıntı olmadı. İstanbul dahil , yaz kış kulllanıyorum. Günde 60 km yol yapıyorum. Yarısı sıkışık trafikte.

Not : Asla vitesi boşa almıyorum, sadece yokuş çıkarken ES tuşuna basıyorum. Birde benim arabayı çoğu zaman hanım kullanıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 18000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #211 : Haziran 28, 2016, 17:16:16 »
Recep Bey, kalibrasyon ve debriyaj seti değişimi ücreti ne kadar acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #212 : Ağustos 14, 2017, 09:26:32 »
Merhaba arkadaşlar 2012 Model Corolla 1.4 D-4D Comfort Extra MMT araçım var. Araç 80.000 Km oldu olacak,birkaç aydır yokuş yukarı kalkışlarda abartı olamayacak şekilde titreme gaza daha fazla yüklenince silkme benzer tepkiler alıyordum.

Ankara'da Toyan,ALJ,Efe üç servise gittim test sürüşünü teknik danışman eşliğinde tecrübe  ettik.Kırmızı ışıkta beklerken sürekli boşa attığımı söyledim genelde manüel şehir içinde  konumda sürdüğümü söyledim.Ankara'da üç yetkili servis baskı balatanın hemen değişmesi gerektiğini değişmezse daha büyük sorunlar açacağını vs sıraladılar. İşçilik ve malzeme fiyatları 3.300 TL ile 3.500 TL arasında üç yetkili servisten fiyat aldım.

Yücellere Toyota'ya daha önce gitmiştim,yaşadığım sorunsalı bir mesajda belirtmiştim onu direk eliyorum.TYT Turgay ustaya gittim Turgay Usta sorun olmadığını yolda vs kalmayacağım sıkıntı olmaz ama istersen değiştirelim dedi cidden sizin cebinizdeki parayı almak için çalışmıyor ahlak sahibi bir usta bunu gördüm.Emin olmak için İvedik Sanayi sitesinde Oto Japon Eyüp Ustaya gittim Eyüp Usta sıkıntı olmadığını gitti yere kadar  git ne kadar kullanırsan kar kardır bozulduğu zaman yolda kalırsan çekici eşliğinde gelirsin dedi :) Garanti veremeyiz belki 120.000 KM yaparsın belki 10.000 KM olmadan sorun yaşarsın dediler mantıklı konuştular kesin zaman verilemiyor.

Neyse lafı fazla uzatmıyorum Baskı balatayı değiştirmeye karar verdim. Toyota kullanıcısı olarak siz olsaydınız Orijinal baskı balata seti kullanırdınız,AISIN ASCO  marka mı  kullanırdınız. Siz nasıl bir yol izlersiniz.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #213 : Ağustos 14, 2017, 09:36:06 »
Fiyat çok açıkçası.

Yarı otomatik olarak Peugot bakıyordum. Baskı balata masrafı 3.000 denince elemiştim. Toyota mmt 1800 civarı diye forumlardan okumuştum.

Peugot grubunda baskı balata ile birlikte volantta değişiyor. Fiyat ondan yüksek.

Toyota mmt de baskı balata mı değişecek yoksa şanzıman mı? Fiyat neden bu kadar yüksek?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '11
  • 27 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #214 : Ağustos 14, 2017, 17:43:33 »
Yeni Dörtnal servis ile görüştünüz mü? 3 ay önce bende 2011 D4D MMT aracın baskı balatayı 1.200TL civarına değiştirtmiştim. Çokta memnunum.
2011 Corolla D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #215 : Ağustos 14, 2017, 20:16:47 »
Yeni Dörtnal servis ile görüştünüz mü? 3 ay önce bende 2011 D4D MMT aracın baskı balatayı 1.200TL civarına değiştirtmiştim. Çokta memnunum.

Merhaba Mustafa Bey siz Dörtnal da hangi marka ile değişim yaptırdınız.Değişimden sonra silkme titreme vb sorunlarınız düzeldimi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #216 : Ekim 05, 2017, 07:09:50 »
merhabalar ,
benimde 2006 model 1.4sol mmt vites aracım var...

dün yolda giderken aniden vites boşa çıktı....E modunda olmasına rağmen gaza basarken doğal olarak gitmedi...
4-5 denemeden sonra yine bi rşey olmayınca  15 dakika bekleyip tekrar çalıştırdığımda düzeldi...

araç 151binde....daha alalı 1 ay oldu....

problemi nedir ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #217 : Ekim 07, 2017, 13:21:00 »
Erzincan’da ikamet ediyorum.2011 mmt auris aracım yaklaşık 2 hafta önce debriyaj aküaktör arızası sebebiyle vitesi sürekli boşa atıyordu. Aracı hareket ettiremez duruma gelmiştim. Servisi aradım aküaktörü temizleyemeceklerini yenisiyle değiştirmeleri gerektiğini işçilik hariç 3500 tl olduğunu söylediler.aracı çekiciye yükledim Trabzon’da özel servise götürdüm.150 tl ye temizliği ve kömür değişimi yapıldı. Şanzımanın açılması gibi birşey söz konusu değil dışarda bir parça. Trabzon’da zirve Toyota özel servisinde Mustafa ustaya teşekkürler TRABZON cevresi iller için iyi ve uygun fiyatlı bir servis. Aküaktör konusunda artık profesyonelleştim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '08
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #218 : Ekim 30, 2017, 17:24:47 »
Öncelikle herkese iyi forumlar. 2 Yıl önce 101000 km de aldığım 2008 dizel 5 ileri mmt model aracımda debriyaj kaçırma sorunu vardı. Aracı ilk aldığımda ilk defa otomatik vites kullanmam nedeniyle sorunu anlayamamıştım. Neyse Bandırmada özel bir servis ve yetkili servisten fiyat aldım ve yaklaşık fiyatların aynı olması ve yetkili servisin taksit imkanı nedeniyle yetkili serviste debriyaj setini rulman vs değiştirdim. Ancak arabada freni bırakınca hareket etmeme yada park ederken ani fırlama gibi sorunlar devam ediyordu. Yine MMT hakkında çok bilgim olmadığı için ben bunları sorun olarak görmedim. 110 bin bakımında özel servise gittim (Kendisini Bandırmada yaşayanlar tanıyordur, servisten ayrılarak sanayide kendi dükkanını açmış Karacabey'de tamir ustası yakın bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine gittiğim güvendiğim bir abidir.)Durumu anlattığımda aktüatörün fazla kasıntılı sıkılmış olduğunu ve kalibrasyonun iyi yapılmamış olduğunu söyledi. Sonuç olarak ayarlarını ve kalibrasyonu yaptığında çok memnun kalmıştım. 120 bin bakımına doğru yine aynı sorunlar baş gösterince tekrar durumu anlattım ve kalibrasyonu yineledi ancak şimdi araç 130 bin km ye geldi ve ilk harekette ani fırlama sorunu olmasada 1-2. viteslerde titreme, freni bırakınca kendiliğinden hareket etmeme gibi sorunlar tekrar olmaya başladı. Öyle ki 2. viteste düşük devirde trafikte seyir halinde titreme yaşıyorum. (Şanzıman takozu ile de alakalı olabilir).
İşlemi yapan ustaya neden bu kadar sık kalibrasyon istediğini sorduğumda yokuşlarda manuel kullanmak lazım olabilir cevabı verdi, ancak yaşadığım yerde çok yokuş rampa vs. dur kalk yapma gibi bir durum yok. Mevcutlarda en fazla 200 -250 metrelik aşırı dik ve trafiği olmayan rampalar.
Cumartesi tekrar debriyaj setini değiştirdiğim servise gittim durumu anlattım onlarda kalibrasyon ayarı yapılması gerektiğini söylediler.

Benim sorum bu kadar sık kalibrasyon istemesi normalmi? Yoksa http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=59254.20 başlığındaki gibi yetkili servis oem ürün kullanmış olabilir mi?

Yada motor freni kullanan birisiyim. Örneğin ilerde yavaşlamamı gerektiren bir durum varsa öncelikle vites küçültürüm. Bu sebep olabilir mi?

İnternette okuduğum yorumlar nedeniyle her duruşumda elim viteste boşa alan bir paranoyak haline geldim. Eşim otomatik arabayı manuel kullanan senden başka yoktur diye dalga geçiyor benimle.

Son söz olarak 2 yıl 30000 km dir kullanımın neticesinde bu sorunların bu denli sık olması beni MMT den soğuttu. Arkadaşta ki 6 ileri olanı kullandım gayet güzel fakat 5 ileri ne yazık ki sorunlarım çözülmezse benim gözümde bitmiştir.

Sezarın hakkı sezara : 2 yıllık otomatik tecrübemde test ettiğim kadarıyla o yaş grubu yakınlarındaki benzer çalışma prensibine sahip çoğu araçta (DSG hariç) vites geçişlerinde hissedilme durumu var. Şanzımanın yeni kalibrasyonlu hali gayet başarılı sadece sık tekrar etmesi sıkıcı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '08
Ynt: MMT Sorunları
« Yanıtla #219 : Ekim 30, 2017, 21:03:24 »
selamın aleyküm  Arkadaşlar

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=81036.0

Konusunu açtıktan sonra bu konuyu gördüm.

Linkteki yazımın yeri sanırım burası o yüzden aynısını buraya kopyalıyorum.

Öncelikle herkese iyi forumlar. 2 Yıl önce 101000 km de aldığım 2008 dizel 5 ileri mmt model aracımda debriyaj kaçırma sorunu vardı. Aracı ilk aldığımda ilk defa otomatik vites kullanmam nedeniyle sorunu anlayamamıştım. Neyse Bandırmada özel bir servis ve yetkili servisten fiyat aldım ve yaklaşık fiyatların aynı olması ve yetkili servisin taksit imkanı nedeniyle yetkili serviste debriyaj setini rulman vs değiştirdim. Ancak arabada freni bırakınca hareket etmeme yada park ederken ani fırlama gibi sorunlar devam ediyordu. Yine MMT hakkında çok bilgim olmadığı için ben bunları sorun olarak görmedim. 110 bin bakımında özel servise gittim (Kendisini Bandırmada yaşayanlar tanıyordur, servisten ayrılarak sanayide kendi dükkanını açmış Karacabey'de tamir ustası yakın bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine gittiğim güvendiğim bir abidir.)Durumu anlattığımda aktüatörün fazla kasıntılı sıkılmış olduğunu ve kalibrasyonun iyi yapılmamış olduğunu söyledi. Sonuç olarak ayarlarını ve kalibrasyonu yaptığında çok memnun kalmıştım. 120 bin bakımına doğru yine aynı sorunlar baş gösterince tekrar durumu anlattım ve kalibrasyonu yineledi ancak şimdi araç 130 bin km ye geldi ve ilk harekette ani fırlama sorunu olmasada 1-2. viteslerde titreme, freni bırakınca kendiliğinden hareket etmeme gibi sorunlar tekrar olmaya başladı. Öyle ki 2. viteste düşük devirde trafikte seyir halinde titreme yaşıyorum. (Şanzıman takozu ile de alakalı olabilir).
İşlemi yapan ustaya neden bu kadar sık kalibrasyon istediğini sorduğumda yokuşlarda manuel kullanmak lazım olabilir cevabı verdi, ancak yaşadığım yerde çok yokuş rampa vs. dur kalk yapma gibi bir durum yok. Mevcutlarda en fazla 200 -250 metrelik aşırı dik ve trafiği olmayan rampalar.
Cumartesi tekrar debriyaj setini değiştirdiğim servise gittim durumu anlattım onlarda kalibrasyon ayarı yapılması gerektiğini söylediler.

Benim sorum bu kadar sık kalibrasyon istemesi normalmi? Yoksa http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=59254.20 başlığındaki gibi yetkili servis oem ürün kullanmış olabilir mi?

Yada motor freni kullanan birisiyim. Örneğin ilerde yavaşlamamı gerektiren bir durum varsa öncelikle vites küçültürüm. Bu sebep olabilir mi?

İnternette okuduğum yorumlar nedeniyle her duruşumda elim viteste boşa alan bir paranoyak haline geldim. Eşim otomatik arabayı manuel kullanan senden başka yoktur diye dalga geçiyor benimle.

Son söz olarak 2 yıl 30000 km dir kullanımın neticesinde bu sorunların bu denli sık olması beni MMT den soğuttu. Arkadaşta ki 6 ileri olanı kullandım gayet güzel fakat 5 ileri ne yazık ki sorunlarım çözülmezse benim gözümde bitmiştir.

Sezarın hakkı sezara : 2 yıllık otomatik tecrübemde test ettiğim kadarıyla o yaş grubu yakınlarındaki benzer çalışma prensibine sahip çoğu araçta (DSG hariç) vites geçişlerinde hissedilme durumu var. Şanzımanın yeni kalibrasyonlu hali gayet başarılı sadece sık tekrar etmesi sıkıcı

Mesaj Birleştirildi: Ekim 30, 2017, 21:16:25
Ayrıca bütün sayfaları tam okuyamamış olsam da vitesin tam otomatik olmadığını kullanıcınında buna göre dikkatli olması gerektiğini söyleyen arkadaşlara ne yazık ki katılmıyorum. İnsanın bu ne şekilde yapılmış olursa olsun manuel vitesten otomatik vitese geçiş gayesi debriyajla (kimine trafik nedeniyle zor gelir, kimiside eşim gibi beceremez) uğraşmak istememesidir. Adı üstünde otomatiktir. Manuel kullanım özelliği ise benim gibi yolda trafikte canı sıkılanlar için eskiyi aradığında hasret gidermek olmalıdır.

Şimdi bir önceki mesajımda yazdığım gibi debriyaj setimi değiştirdikten sonra Bursa da 1 kere rampada dur kalklı yoğun trafiğe maruz kaldım. Kitapçıkta ve forumda yazılanlara uymama rağmen kırmızı ışıklı ses uyarısı aldım. Allahtan uzun süreli beklememe gerek kalmadan normale döndü ve trafikte açıldı.

Kim ne derse desin 15 yılda 300000 km'nin üzerinde şöförlük tecrübeme güvenerek MMT yi ben başarısız bir sistem olarak görüyorum.

Diğer araçlarda uzun vadeli otomatik tecrübem olmadı ancak otomatik araç alırken bundan sonra çok ince eleyip sık dokurum. Aracımı değiştirecek olsam MMT ise seçeneklere giremez benim için.  Toyota markasının otomatik seçeneklerine ise hep şüpheyle yaklaşırım.

Not: Bu kendime ait ilk aracım, sanırım para kazanarak alınca biraz daha hassas oluyor :)