0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bildiğim kadarı ile sabit akslı arka süspansiyonuda öyle dimi Utku? Sanırım Almanya menşeli bir firmadan.
evet bende o şekilde biliyorummmt ler, peugeot ile ortak imiş
Aslında bu şanzımanlarda sorun yok. Sorunun nedeni, insanlara seçenek sunmamakta. Müşterileri hem tam otomatik, hem yarı otomatik seçeneği sunarsak, insanların kendilerine uyan artılarını düşünerek, ona göre tercihte bulunurlar. Dolasıyla beklentileri de buna göre olur.MMT şanzıman, güç kaybı ve yakıt tüketimi düz vitesli şanzıman ile aynıdır. Eksi yanları ise aynı düz vitesdeki gibi araçla ilgilenmek gerekiyor. Gerektiğinde manuel mod vitese, gerektiğinde el freni ile kalkmak gibi. Bence artılarını düşünürek kullanmak gerekir bu şanzımanı.Bu arada MMT şanzıman Toyota'nın kendi şanzımanı değildir, başka bir firmadan alınarak araçlarımıza uygulanmaktadır. (Kimse bilmez )
hocam sana katılıyorum vallahi toyota mmt yi getirdiğinden müşterilerine anlatamadı...müşterilerde anlamak istemedi tabi...anlayanlar var ama görüyoruz...şimdi düz düşünen bir müşterinin mantığı şudur 'benim arabamda debriyaj pedalı yoksa araba otomatiktir' 'ama debriyaj var diyoruz'...'pedal nerde' diyolar 'pedal yok ama debriyaj var,debriyajı bir beyin yönetiyo ve kendi kendine değiştiriyor' diyoruz ve 'tamam işte kendi kendine değiştiriyosa otomatik' diyorlar bu sorunlarla her gün karşılaşıyoruz anlatabilme sabırı ve anlayabilme kapasitesi biraz fazla olmalı sanırım
size bi sır vereyim. ama kısmi bi sır! toyota 2009 yılında corolla'daki mmt sorununa çözüm getirecek. bekleyin ve görün...
artık insanlar bu mmt konusunda biraz da kendinde hata olduğunu anlayabildiler galiba. hala kendinde zerre kusur olmayıpda mmt'nin hatalı bi sistem olduğunu iddia edenlere küçük bi hatırlatmada bulunmak istiyorum. Formula 1 araçlarıda MMT bunu bilmeyenimiz yoktur heralde di mi? Sistemin aslında ne kadar kusursuz olduğuna bi de bu açıdan bakarak kanaat getirin bence...
benim kullandığım araç düz vites ama şirketteki diğer corolla ise MMT ve bende bayağı bir sıkıntı yaşıyorum,1. vites geçişleri çok yavaş.2. vites değişikliklerini ayarlamak için biraz arabaya alışmak lyazım, 2500 devirden sonra ayağınızı gazdan hafif çekerseniz o zaman vitesartırıyor yoksa 3000 devir civarına kadar arabayı bağırta bağırta sürüyorsunuz. 3. yokuş yukarı çıkarken manuel konuma almanızı şiddetle tavsiye ediyorum yoksa alakasız bir zamanda vites artırıyor ve araba yığılıp kalıyor ( buradaki sorun sanırım motorun güçsüzlüğü ve vites oranı )4. yokuş inerkende aynı şekilde otomatik modta bazen vitesi artırmayıp motoru bağırtıyor.5. Sıkışık trafikte aracın içinden bip sesi geliyor ( şanzıman veya balatanın ısındığının göstergesiymiş ( çok ama çooooook rahatsız edici bir durum İstanbuldaki arkadaşlar beni çok daha iyi anlayacaklardır çünkü bazen trafikte saatlerce kalmak zorunda kalıyoruz ve bu bip sesininide saatlerce arbada dinlemek zorunda kalıyorsunuz )