Gönderen Konu: Oto cam  (Okunma sayısı 12840 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Oto cam
« : Kasım 14, 2008, 22:32:56 »
-otomobil camları genel anlamda
*şeffaf (beyaz diye tabir edilen)
*gri(siyah cam olarak bilinen)
*yeşil
*mavi
renlere sahip olarak üretilirler.

-ayrıca 2 tür camdan behsedebiliriz;
*mikalı cam
*atom cam

-resistans(cam ısıtıcı)
gizli ve normal rezistans olarak 2 ye ayrılır.

-ön ve arka camlar genellikle 2 türlü montajlanır;
*yapışma(silikon kullanılarak)
*lastik sistemi(geçmeli sitemdir)


kısaca bu bilgileri verdikten sonra cam konusu ile ilgili detayları açıklayayım.

*atom cam nedir?
atom cam camın fırınlanmış şeklidir.atom cama avcunuzun içiyle istediğiniz sertlikte vurabilirsiniz kolaylıkla kıramazsınız ancak basıncı yükselten sivri cisimlerde(veyada hızla gelen ufak bir taş) bir okadar kolaylıkla camı kırabilir.hırsızlar bu nedenle buji kullanır :) atom cam kırıldığında tuz buz olarak tabir edilen şekle gelir.bunun sebebi kaza anında ufalarak yolcuları yaralamamaktır.kapı camları %99.9 atom camdır.tabi kurşun geçirmez değilse ;) arka cam %98 atomdur(oranı ben kafadan attım.ender olarak arka cam mikalı kullanılır) ön camlar ise genellikle mikalıdır.ön cam yıllar önce fabrika çıkışı atom kullanılırdı ancak insan hayatına verilen önemin artmasıyla mikalı cama geçilmiştir.günümüzde fabrikadan ön camı mikalı olarak çıkmayan araç nerdeyse yoktur.

*mikalı cam nedir?
bu cam 2 tane camın arasında mika(plastikimsi şeffaf bir şey) konularak oluşturulur.siz camdan dışarıya bakarken 2 camın arasındaki mikayı görmezsiniz.cama dışarıdan gelen darbeleri önce dış yüzeydeki cam alır.o cam kırılır ve o şekilde kalır.mika camı olduğu yerde tutar.çok şiddetli darbede içerideki camda kırılabilir ancak cam halen olduğu yerden ayrılmaz.camın tamamı hasar görmez.sadece darbeyi alan kısım çatlar.diyelimki camınız çatladı yada ufak bir taş geldi yıldız şeklinde iz bıraktı.hiç korkmayın ve yolunuza devam edin.kesinlikle bir sakıncası yoktur.camınız kırık şekilde 10.000 km yol dahi yapsanız size zararı dokunmaz.en fazla olsa olsa çatlak büyür ;)
arka camı mikalı olan enderde olsa araçlar vardır.(mercedes vs) bu camlarda rezistanslar mikayana gömülerek gizlenir.rezistanslar camda görüntü kirliliğine neden olmaz.

merak edilenler:
*mikalı camın fiyatı atoma göre pahallıdır
*yancamlarınızı atom yapamazsınız.(tabiki imkansız denilemez ama kullanışsızdır)
*cam kırığı tamiri en çok tartışılan konudur.cam 100 ytl ise tamir 80ytl ise luzumsuzdur.genelikle ufak çatlaklar bu yolla tamir edilebilir.birde çatlağın etrafına elmasla yuvarlak çizilirki bence çokta gerekli değildir.
*temperli lamine cam atom ve mikal camdır ;)

arkadaşlar cam ile ilgili sorularınızı bu başlık altında sorarsanız elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız.

eksiklerim varsa affola.saygılar.





Toyota Club Türkiye

Oto cam
« : Kasım 14, 2008, 22:32:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Oto cam
« Yanıtla #1 : Kasım 16, 2008, 15:00:13 »
çok sade açıklayıcı güzel bilgiler. teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Oto cam
« Yanıtla #2 : Kasım 18, 2008, 09:29:59 »
peki ön camıma taş geldi kaskodan değiştireceğim 2003 model corlla yeşil veya siyah cam taktırmak istiyorum olimpia gibi bir çok marka var camı taktırırken dikkat etmem konu varmı yada tavsiye edeceğiniz cam çeşidi varmı
2003 COROLLA 1.6 vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: Oto cam
« Yanıtla #3 : Kasım 18, 2008, 09:38:33 »
  Bence ısıyı geçirme derecesi çok önemli ama onu nasıl anlayacağız bilemiyorum. Ayrıca cam değişecekse sileceklerede bakmak lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Oto cam
« Yanıtla #4 : Kasım 18, 2008, 21:14:32 »
peki ön camıma taş geldi kaskodan değiştireceğim 2003 model corlla yeşil veya siyah cam taktırmak istiyorum olimpia gibi bir çok marka var camı taktırırken dikkat etmem konu varmı yada tavsiye edeceğiniz cam çeşidi varmı

öncelikle birçok firma cam aksamda en az 1 kereye mahsus olarak hasarsızlık indirminizi bozmuyor.sonrasında olimpia çok yakından tanıdığım bir markadır.kaliteli ürünler üretirler.gri cam iyidir ancak diğer camlarınızda gri olmadığından uyum sağlamaz ve kötü durabilir.olimpia genelde ürünlerini kontrol ediyor ancak yinede size birkaç noktadan bahsedeyim onlara dikkat edin.
*camın bombesinden kaynaklanan ufak (sizi rahatsız etmeyecek şekilde) dalgalanmalar normaldir.ancak sizin gözünüzü yoracak dalgalanmalara dikkat edin.cam takılmadan takılacak camı iyice inceleyin.cam silikonla yapıştırıldığı için sonradan farkettiğinizde teafisi daha güç olabilir.
*camın kenarındaki siyah boyalı kısma(serigrafi) dikkat edin.bu kısımda hatalı baskılar sözkonusu olabiliyor.
*camın yapıştırılmasında kullanılan silikonun markasını alın.kötü marka kullanımından sakının.su alma sözkonusu olabilir.

aracınız kaskolu ise orjinal camını taktırsanız daha iyi olmaz mı?

şundanda bahsedeyim bazı yetkili servisler otocam montajı için eleman bulundurmuyor.otocam işi geldiğince dışarıdan usta aranıyor ve montaj ona yaptırılıyor.dışarıda taktırmaktan farkı ise camı servisin kendisinin getirtmesidir. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Oto cam
« Yanıtla #5 : Kasım 18, 2008, 21:20:34 »
merhaba kardes.Verdiğin bilgiler icin tesekkurler. Ben birsey sormak istiyorum aslında bu konu eminim ki cok arkadasında aklından gecmistir. 99 model corolla aracım var ve on camında derin cizikler ve cok kucuk noktalar var.iyice silip temizlemem ragmen bunlar gecmedi.Bunları camı tumden degiştirmeden gecirmenin bir yontemi varmıdır?Bazı arkadaslar oto pastası ile camı silmemi onerdi ama bunu da denedim bir faydası olmadı. Bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim iyi calismalar dilerim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Oto cam
« Yanıtla #6 : Kasım 18, 2008, 21:20:51 »
  Bence ısıyı geçirme derecesi çok önemli ama onu nasıl anlayacağız bilemiyorum. Ayrıca cam değişecekse sileceklerede bakmak lazım.

dostum ısı geçirme okadarda önemli bir konu değil.enazından bu konuda herhangi bir ölçüt yok.daha önemlisi camdaki dalgalanmalardır.cam sıfırkende çizik olabiliyor :(

şuda varki konu atom cam ise kaliitesiz camdan özellikle uzak durun.iyi fırınlanmamış bir atom cam ev camı gibi kalıplar halinde kırılır.buda kesilmelere neden olur.
mikalı camda herkoşulda kendini muhafaza eder.mikalı camda enderde olsa camın köşelerinden mikanın içeri çekilmesi olur.ama buna rastlayacağınızı sanmam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Oto cam
« Yanıtla #7 : Kasım 18, 2008, 21:24:35 »
merhaba kardes.Verdiğin bilgiler icin tesekkurler. Ben birsey sormak istiyorum aslında bu konu eminim ki cok arkadasında aklından gecmistir. 99 model corolla aracım var ve on camında derin cizikler ve cok kucuk noktalar var.iyice silip temizlemem ragmen bunlar gecmedi.Bunları camı tumden degiştirmeden gecirmenin bir yontemi varmıdır?Bazı arkadaslar oto pastası ile camı silmemi onerdi ama bunu da denedim bir faydası olmadı. Bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim iyi calismalar dilerim

hüseyin bey camı pastayla silmeyi kesinlikle tavsiye etmiyorum.camı eskisinden daha kötü duruma getirir.sonuçta pasta kum dengi partiküllerle dolu bir malzeme.camın yapısınıda etkiler.çizik geçirmek herkesin ortak düşüncesi ancak camı değiştirmekten daha pratik bir çözümüde yok malesef.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Oto cam
« Yanıtla #8 : Kasım 18, 2008, 21:28:45 »
verdiğiniz bilgiler icin tesekkur ederim.bir sey daha sormak istedim online gorunce mumkunse. Benim aracın on camı doraglass marka.Diger camların hepsinde toyota yazıyor.Ben aynı model baska araclarda hep baska baska markalar gordum, birkacında da yoyota yazıyordu?Bu camlardan hangisi orjinaldir?Yada fabrika standart cam kullanmıyormu?Anlayamadım. Yada soyle bir olasılıkta var tabii aracların cogunun on camı degiştirilmiş mi?Camın orjinal olup olmadıgını bu markaya bakarak anlarmıyız?Tesekkurler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Oto cam
« Yanıtla #9 : Kasım 18, 2008, 22:15:40 »
ön camınız değişmiş.doroglass da kendini kanıtlamış bir markadır.camın orjinalliğini tabiki markaya bakarak anlayabilirsiniz.aynı zamanda dikkatli bakılırsada anlaşılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: Oto cam
« Yanıtla #10 : Kasım 19, 2008, 08:01:27 »
  Her cam zaman içinde ve hele yüksek süratlerde havadan gelen küçük partiküller ile çizilir ve ilk baştaki özelliğini kaybeder ve belli bir süre sonra illaki değişmesi gerektiğini belli eder çünkü özellikle sürücüyü (benim gibi titiz olanları) rahatsız eder. Camdaki dalgalarda gerçekten Burak arkadaşımızın söylediği gibi çok dikkat edilmesi gereken bir durumdur.Ayrıca bozuk silecek lasitikleride bu süreci oldukça hızlandırır.
 
 Burak, bence Atermik cam olması çok önemlidir çünkü bu ayrıca yakıt tükeitmini bile (yazları) etkiler klima kullanımına bağlı olarak ve kesinlikle konforu arttırır yanlışmıyım? Ayrıca güneşin zararlı ışınlarını kırmasıda istediğim bir özelliktir her ne kadar her modelde mümkün olmasada.
 Bana kalsa ön cam Colormatik olmalı. Yani yüksek ışıkta koyulaşmalı ve az ışıkta rengi açılmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Oto cam
« Yanıtla #11 : Kasım 19, 2008, 12:06:22 »
ben küçükken s class vardı hep merak etmiştim bomba battaniyesi falan derdi abilerim :D hiç camının kırıldığını görmedim :P :P :P :P :P :D
Nerde Nerde YERLERDE :D YaRiSs D4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Oto cam
« Yanıtla #12 : Kasım 19, 2008, 22:40:55 »
hakan atermik cam konusunda haklısın.gerçekten kullanışlı hoş bir ürün.ancak her araba için üretilmiyor.genelde renault grubu için bu ürünleri bulmak mümkün.yansanayi firmalarda atermik cam üretimi yapıyorlar.
normal bir cam ile atermik cam arası fiyat farkı tam 2 katıdır.

küçüklüğümden buyana beni en çok etkileyen camlar mavi camlardır :D toyota corolla larda en eski kasalar birara mavi cam ile satılıyordu.mavi cam nedense kullanıcılardan pek rağbet görmedi.son yıllarda mercedes bu akımı tekrar canlandırdı :D yaşasın mavi cam :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Oto cam
« Yanıtla #13 : Kasım 20, 2008, 00:35:33 »
katılıyorum burak abi benimde hoşuma gidiyor :)
Nerde Nerde YERLERDE :D YaRiSs D4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: Oto cam
« Yanıtla #14 : Kasım 20, 2008, 09:03:33 »
 En azından ön camı Colormatik üretsinler. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: Oto cam
« Yanıtla #15 : Haziran 09, 2017, 19:50:32 »
Ön ve arka cam takılırken, suyun içeri girmesini önleyen şey silikon mu yoksa kauçuk fitiller midir? Eskiden silikon yoktu sanırım, şimdi silikon olmadan kauçuk içine monte edilen camlar da var mı halen?
" Less English, more bike."