Gönderen Konu: vvt-i ile normal motor arasındaki fark  (Okunma sayısı 12918 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #40 : Kasım 06, 2014, 14:48:27 »
Abi fulleyince ilk depoda bitiyor o zaman 2.depoya şans kalmıyor sen de 2.depo önemli demiştin ya hani galiba en iyisi boş depoya bir kutu würth sonra fulle sonra depoyu bitir gene tam kutu würthle bundan sonra en iyisi bu herhalde.ama benim yolum yarım depoya yarım kutu würth sonra yine aynısı :D

Temizleyici ilk depoda yakıta karışarak enjekterlörden geçer ve biter.  İkinci depodan kastım temizlik etkisinin görülmeye başlanması.  :) 10 bin km'de bir kullanmak doğru olur. Ama senin yarım depo uygulaması da yapılabilir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Toyota Club Türkiye

Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #40 : Kasım 06, 2014, 14:48:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 26666
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #41 : Kasım 06, 2014, 14:54:09 »
Başka bir katkı maddesine gerek var mıdır? Bu süreçte arabayı rahatlatacak ? Würth gibi büyük markaların ürünleri olarak tabi.
Corolla 1.6 Terra Benzinli Manuel 2007 Model E120 Kasa
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=61558.msg833266

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #42 : Kasım 06, 2014, 14:55:58 »
Başka bir katkı maddesine gerek var mıdır? Bu süreçte arabayı rahatlatacak ? Würth gibi büyük markaların ürünleri olarak tabi.

Başka katkıya gerek yok, km'niz de düşük zaten.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #43 : Kasım 06, 2014, 14:56:28 »
Yakıt deposundan motora gönderilen yakıtın tamamı yakılmaz, aslında çoğu geriye depoya döner.

Dolayısiyle, dolu depo üzerine katkı koysak bile yine depoda karışacaktır ama biraz daha uzun zaman alacaktır ve bu arada katkı tüketimi daha hızlı olabilir, amaç katkıyı yakıt dolum esnasında iyi karıştırmak ve motora düzenli ve eşit karışım sağlamaktır.

Motora ne kadar düşük dozda ama uzun süreli katkı gönderirsek, o kadar etkili temizlik elde ederiz.

Enjektör temizleyici haricinde başka hiç bir katkıya gerek yoktur zira yeni yakıtların içinde de katkılar mevcuttur.

Yağ katkılarına hiç bulaşmamak gerekir.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 26666
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #44 : Kasım 06, 2014, 15:05:05 »
İlginize teşekkürler sevgiler saygılar.
Corolla 1.6 Terra Benzinli Manuel 2007 Model E120 Kasa
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=61558.msg833266

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #45 : Kasım 06, 2014, 15:22:00 »
 Öncelikle yukarıdaki tüm yazılar kalite kokuyor, bunu içtenlikle belirteyim.

 Normal motor ile Vvt-ii motor arasında fark yoktur!. Diğer yandan fark vardır da. Bu hangi yönden bakıldığına bağlıdır. ;) :) Normal motordan anladığım şeyin kastedildiğini düşünerek; normal motorda piston, silindir, emme ve egzoz supapı içerir, Vvt-i da. Normal motor da kendi içinde ayrılabilir. Silindir başına çok supaplı(2 emme,2 egzoz - 2 emme, 1 egzoz - 3 emme, 2 egzoz) ya da tek supaplı(bir emme, bir egzoz). Bu farklılaşmanın temelinde, silindir içine alınan havanın(yakıtın yanması için yakıt türüne göre belli oranda hava daha doğrusu yakıcı gaz O2 ile karışması gerekir) yakıt ile birleşmesi ve bir ateşleyici ile(buji, basınç) ateşlenip patlama oluşması vardır. Ayrıca bu patlamanın sonucunda oluşan yanmış gazın hızlıca patlama odasından uzaklaştırılması gerekir odanın ardı sıra gelecek patlamaya hazırlanması için. Tabi bu patlama aynı zamanda odanın ısısını da yükseltir. Bu yükselen ısı odanın her noktasında aynı olmaz. Supaplara yakın noktalar, silindir üstü ve oda çeperi farklı oranlarda ısıya maruz kalır. Yine hareket de eden pistonun da vakum ve itme etkileri ile içeri hava-yakıt karışımı ya da sadece hava(direk enjeksiyonlularda) çekilir. Direk enjeksiyonlu besleme sistemi olmayan bir yapıda hava-yakıt, Ecu ya da karbüratör ayarları doğrultusunda emme manifoldunda karışır ve demin bahsettiğimiz vakum etkisi ile silindir içine çekilir. Direk enjeksiyonlularda ise sadece hava çekilir ve silindir içinde bu havanın üstüne yakıt püskürtülür bir ya da daha çok kez(sisteme bağlı olarak). Patlama sonrası da bu gazönce  egzoz supap/ları, sonra egzoz manifoldu ve konvertör, susturucu vs den oluşan egzoz sistemi ile basınçla dışarı atılır. Bazen de bu basınçtan yararlanılan besleme sistemleri araya eklenebilir(bu ayrı bir konu). Ancak burada bazı ince detaylar vardır. Şöyle ki; motor devrine göre silindir içi sürtünme, patlama sayısı ve dolayısı ile ısısı artar. Ancak yakıtın yanması için gereken O2 oranı bellidir. Silindir hacmi de bazı özel koşullar dışında artamayacağından, bir motorun yüksek devir ve düşük devire göre farklı etkilerde yine de uygun hava-yakıt karışımını oluşturabilmesi gerekir. Silindir iç hacmini değiştiren iki şey; piston hareketi ve supapların hareketidir. Piston şu anki sistemde tek başına hareket edemediğinden(diğer pistonlara bağlıdır piston kolları ve krank vasıtası ile) supaplar ile gerekli hacimsel oynama yapılabilir(kimi sistemlerde). Bu hem sıkıştırma oranını değiştirir(motor verimi için çok önemli bir parametredir), hem de gerekli miktar ve hızda hava emiş ve egzoz çıkışını sağlar. Tüm bunların yanında her mekanik hareket aynı zamanda enerji tüketimi anlamına da geldiğinden, düşük devirlerde ihtiyaç duyulan emiş ve egzoz hacmi için supaplar boşuna fazla gir-çık hareketinde bulunmaz(sisteme göre bazen supap sayısı olarak bazen kat ettikleri yol), yani el yıkanan musluğun duruma göre su debisinin ayarlanması gibi.
 Tüm bunların yanında konuda geçen başka bir bilgiyi de açıklamak gerekir; Rölanti. Sizce rölanti nedir?
 Her motorun tasarımı paralelinde ideal çalışma ısısı vardır. İşte bu ısıda motoru çalıştıran en düşük devir rölanti devridir.
 Bu durumda da başka bir soru karşımıza çıkar; motor devri nedir?
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #46 : Kasım 06, 2014, 16:44:02 »
Tüm herkesin ellerine ağzına yüreğine sağlık öncelikle teşekkürlerimi tek tek sunmayı borç bilirim.

ardından değerli abilerimin söylemleri üzerine yakıt depoma enjektör temizleyicimi az önce ekledim ve benzin aldım gerekli resimleri atıyorum maddenin resmini, kullanın talimatını, ve depomun göstergesini :)
bu arada ürün 300ml bilginize çekmeyi unutmuşum :)





Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #47 : Kasım 06, 2014, 16:52:42 »
Oktay kardeşim, gösterge panelinin plastik koruması biraz tozlu geldi gözüme.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #48 : Kasım 06, 2014, 16:56:54 »
Oktay kardeşim, gösterge panelinin plastik koruması biraz tozlu geldi gözüme.

Gözünden de hiç bir şey kaçmıyor aytaç abim eğer göz zevkini bozarsa hemen silip parlatıp yenisini çekip yollarım :)  evet son bi kaç gün bakamadım aracıma huzursuzum bu konuda bizim benzinliğin (lukoil) su tabancasının motoru yanmış yıkayamadım. haliyle temizleyemedim de :( en kısa zamanda tertemiz mis gibi yapıp üye araçları resimleri içine atarım :)

Saygılarımla; Oktay...
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #49 : Kasım 06, 2014, 18:11:16 »
aslında vvt gibi sistemler çok çok önemli . motor içinde saniyede 100 patlama oluyor. zamanlama ve hava karışımını ayarlamak bu yüzden çok çok önemli.

bir dizel için bir tahtayı yakmayı hayal edin. yeterince ısı olmalı , tutuşma zamanı çok ince ayarlanmalı.
benzin için durum biraz daha buji kontrolündedir ama düşünün daha piston üst ölü noktaya gitmeden buji ateşlemesi gerekiyor.

içten yanmanın daha fazla gidecek yolu yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #50 : Kasım 06, 2014, 18:32:58 »
içten yanmanın daha fazla gidecek yolu yok.

Renault konsept olan elektromanyetik subap teknolojisini hayata geçirir ise bildigimiz motorlardaki kam milleri, motor zamanlama mantıkları, VVT-İ valvematik, Vtech, vanos......hepsini unutun.

Hatta motorun üst tarafında yaglama ihtiyacı bile kalkıyor.

1900 lü yılların başında Amerikan panent enstitüsü başkanının sözü aklıma geldi.
"İcat edilecek herşey icat edildi artık yeni birşey icat edilemez."
Sonrasında icat edilen şeylere birde bakın.

Eski işimde CNC torna programcılıgı yaparken ustam;
"Ahmet, unutma olmaz diye birşey olmaz" derdi.
Ve bunu çok kez yaşadım. Bazen yapabileceklerinizi hayal bile edemiyorsunuz.

Geçen bi BMWden dizayn mühendisi ile konuşmamız vardı. Euro7 motorlarımız hazır. Ve verimler %40 dedi.
Mevcut motorlarımızın %27 lerde oldugunu düşünürsek. (2020 de devreye girecek)

Olmaz diye birşey olmaz.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #51 : Kasım 06, 2014, 18:58:55 »
Vvt-i motor toyotani  tam zamaninda yaptigi guzel bir atilim. Hatta urettigi motorlar arasinda ve kullandiklarim arasindaki en guzel 2. Motor. 1. Sirada valvematic var. Valvematic ile olayin şokunu  cikarttilar. Yol bilgisayarina gore hareket ederseniz ciddi anlamda ekonomik bir motordur. Guc istediginizde guc verir. Subaplarin acilmasini agirliga gore ayarladigi icin arac yukluyken bile yeterince guc verir en guzel yanida bu olsa gerek.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #52 : Kasım 06, 2014, 19:06:21 »
Renault konsept olan elektromanyetik subap teknolojisini hayata geçirir ise bildigimiz motorlardaki kam milleri, motor zamanlama mantıkları, VVT-İ valvematik, Vtech, vanos......hepsini unutun.

Hatta motorun üst tarafında yaglama ihtiyacı bile kalkıyor.

1900 lü yılların başında Amerikan panent enstitüsü başkanının sözü aklıma geldi.
"İcat edilecek herşey icat edildi artık yeni birşey icat edilemez."
Sonrasında icat edilen şeylere birde bakın.

Eski işimde CNC torna programcılıgı yaparken ustam;
"Ahmet, unutma olmaz diye birşey olmaz" derdi.
Ve bunu çok kez yaşadım. Bazen yapabileceklerinizi hayal bile edemiyorsunuz.

Geçen bi BMWden dizayn mühendisi ile konuşmamız vardı. Euro7 motorlarımız hazır. Ve verimler %40 dedi.
Mevcut motorlarımızın %27 lerde oldugunu düşünürsek. (2020 de devreye girecek)

Olmaz diye birşey olmaz.

şunu diyorum , bir yanda %90 ve üzerinde çalışan elektrikli sistemler varken içten yanmalı bir motorun gürültüsünü insanlar neden çeksin ?

en son ulaştıkları noktada bile yine sıcaklık ile gücün büyük bölümü havaya gidecek zaten ? nereye kadar ?

bugünlerde ford model T videoları izliyorum . 2.9 litre motor 20hp güç ve 2 vitesli. teknoloji tabiki ileriye gidecek ama ben motor içinde benzin yakarak çok fazla yol gidilemeyeceğini tahmin ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #53 : Kasım 06, 2014, 19:38:42 »
Evet, çok yakın gelecekte elektromanyetik sübap sistemleri yaygınlaşacak ve emme manifoldundan yakıt püskürtme işlemide son bulacak, piston üstüne Direkt Benzin Püskürtme sistemleri standart hale gelecek. VVTİ sistemi elektromanyetik subapları çalıştıran elektronik yazılım olarak hala devam ediyor olacak.

Konvansiyonel Benzinli/Dizel motorlar, Toyotanın Hybridi gibi aks yoluyla tekerleri döndürme işini paylaşmaya devam ederken diğer taraftan Chevrolet Volt gibi tamamen Jeneratör görevide görmeye devam edecektir. Bu işlev kabaca, gelecek 100 Yıl ana sistem olarak devam edecektir.

Gelecek 100 Yıl içinde de Nano Pil teknolojisi geliştirilmiş olursa,
Plug-in NanoCell Diesel Hybrid teknolojili otomobile 2080'li yıllarda biniyor olacağım.. :)

Bu arada yeni alaşım ile üretilmiş ve ağırlığı yarıya düşürülmüş, hacmide küçültülmüş ve performansı artırılmış yeni motorlar, geliştirilmiş yeni karma yakıtlar ve araç kabinleri ile tüketim değerleri 1L altını görecektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #54 : Kasım 06, 2014, 22:02:23 »
evet bir litre benzin 50 tl olacağı için petrollere akacak para sabit kalacak :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 26666
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #55 : Kasım 09, 2014, 21:03:00 »
Arkadaşlar merhaba tekrardan şöyle bir ürün buldum acaba bununla aynı mıdır ? Anlaymadım.
http://www.n11.com/wurth-enjektor-temizleyici-benzin-katkisi-300-ml-P30313208
Altındaki video farklı.
http://www.hepsiburada.com/liste/wurth-enjektor-temizleyici-ve-katkisi-300-ml-made-in-germany-04893560/productDetails.aspx?productId=otev04893560&categoryId=26005

Şimdi arkadşlar bunların farkı ne?
1.ürünü nasıl kullanırız 2.ürünü nasıl kullanırız.Olay çok garip isimler aynı :D
Corolla 1.6 Terra Benzinli Manuel 2007 Model E120 Kasa
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=61558.msg833266

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 26666
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #56 : Kasım 11, 2014, 16:58:22 »
Bilgisi olan yok mu arkadaşlar ?
Corolla 1.6 Terra Benzinli Manuel 2007 Model E120 Kasa
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=61558.msg833266

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #57 : Kasım 11, 2014, 17:12:09 »
Bilgisi olan yok mu arkadaşlar ?

verdiğiniz iki linkteki ürün aynı ama bunlar performans iyileştirici sanırsam. Enjektör temizleyici ekteki linkteki.

http://shop.wurth.com.tr/benzin-enjektor-temizleyici-300ml
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 26666
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #58 : Kasım 11, 2014, 17:15:47 »
http://www.n11.com/wurth-enjektor-temizleyici-benzin-katkisi-300-ml-P30313208

bakınız burada ürün aynı sanırım ve yarı fiyatı nerdeyse
Corolla 1.6 Terra Benzinli Manuel 2007 Model E120 Kasa
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=61558.msg833266