Gönderen Konu: vvt-i ile normal motor arasındaki fark  (Okunma sayısı 12935 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #20 : Kasım 05, 2014, 08:30:16 »
Güzel teşekkürler. Sorun gözükmüyor.

Sanayiye yolun düştügünde bilgisayara baglatarak motor devri göstergesi ile bilgisayarda yazan devir degeri aynı mı? Baktırabilirmisin?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #20 : Kasım 05, 2014, 08:30:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #21 : Kasım 05, 2014, 08:40:28 »
Aklıma ilk videoyu izledigimde şu geldi.

Cat iptali ve ekzost borusunun çapı arttırıldıgında hep alt devirler kötüleşir, üst devirler canlanır diye biliyoruz. Ama nedenini bilmiyoruz.
Bu video ile net cevapta gelmiş oluyor.
Subap bindirmesinde ekzost tarafının basıncı azaltıgından emme portlarına daha az yanmış gaz gidiyor.
Bu nedenlede motorun yazılımına uygun çalışmamış oluyor.

VVT-İ zamanlamasını tekrar yazabilsek bunuda aşabilirdik.

CAM-COM aparatı böylece tekrar gündeme gelir.   ;)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #22 : Kasım 05, 2014, 08:52:52 »
Pedallara baktığın yeri anlamak adına soruyorum ne gibi sorun yaratıyor ?
sanayide o işlemi yapacak kim var bilmiyorum ama en kısa zamanda baktıracağım işten vakit bulursam :)


ayrıca CAM-COM aparatı nedir ? varmı forumda konusu ?
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #23 : Kasım 05, 2014, 09:46:35 »
Pedallara bakmaktaki sebep şu idi;
Geçmişte benzer bir durumda mantık kuramıyorduk. Araba 190000 Kmde idi ve rolanti 400 de hiç titremeden çalışıyordu.
En son aklıma arabanın Kmsinin oynanmış olabilecegi ve göstergeyi toplarken takometre ignesini yanlış takabilecegi aklıma geldi.
Bilgisayara bagladık ve bilgisayarda motor devri normaldi. Arabanın Km ile oynanmış ve takometre ignesi 250 d/d düşük takılmış.

Pedallardaki aşınma Km'nize göre normal gözüküyor.  ;)

CAM-COM çok pahalı oldugundan Trde bulunmaz.
Videoda bahsettigi NOx gazları emisyonunu düşürmek için yapılan iyileştirme tersine yapılarak performans arttırılabiliyor.
Ama yakıt ve emisyonlarda artıyor.
http://www.power-enterprise.co.jp/USA/products/electric/camcon/camcon.htm
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • *_ KuRaL_2 _*
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '07
  • 120 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #24 : Kasım 05, 2014, 10:21:59 »
ya konu ile alakası olmayarak bir şey paylaşmak istiyorum ben sizi çok sevdim seviyorum ya tüm arkadaşlardan allah razı olsun..

her ne konu olursa olsun sorun soruda arızada yolda kalmada bile hep yardım eli uzatıyorsunuz allah sizden herkezden razı olsun. ne mutlu bir aile olmak ne mutlu böyle güzel bir ailenin üyesi olmak teşekkür ederim. imzamda yazdığım gibi "Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com"
Toyota Avensis  (2007)
110bg Gümüş Gri
Benzin + Lpg
Güzel Dostlar, Güzel İnsanlar Güzel Sohbetler; www.toyotaclubtr.com

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 26666
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #25 : Kasım 06, 2014, 00:24:09 »
Elbette olur, Würth ürünleri kalitelidir, yalnız kullanımını okuyun, 1 depo için mi?

Tabiki olur.
Depoyu hayatımda hiç fullemedim ki kim 55x5 tl ' den depoyu fuller bu devirde şahsen ben yapamam :D O yüzden 50 ya da en çok 100 tl'lik benzin alıyorum o zaman napmamız gerek ?
Bir de tekin abi bunu illa boş depoya mı koyacağız sarı ışık yandığında döksek yarısını 50 100 tl lik benizn atsak olmaz mı ?
Bir de sadece depoya dökeceğiz demi motor kısmını açıp basınç masınç yapmayacağız değil mi ?
Corolla 1.6 Terra Benzinli Manuel 2007 Model E120 Kasa
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=61558.msg833266

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #26 : Kasım 06, 2014, 09:35:30 »
Depoyu hayatımda hiç fullemedim ki kim 55x5 tl ' den depoyu fuller bu devirde şahsen ben yapamam :D O yüzden 50 ya da en çok 100 tl'lik benzin alıyorum o zaman napmamız gerek ?
Bir de tekin abi bunu illa boş depoya mı koyacağız sarı ışık yandığında döksek yarısını 50 100 tl lik benizn atsak olmaz mı ?
Bir de sadece depoya dökeceğiz demi motor kısmını açıp basınç masınç yapmayacağız değil mi ?

Katkıyı sadece depoya dökeceksin ve üzerine 100TL yakıt ilavesi yaparak iyice karışmasını sağlamış olacaksın.

Başka bir şey yapmana gerek yok.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Edeb Ya Hu"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 218000
  • Model Yılı: '02
  • 58 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #27 : Kasım 06, 2014, 11:11:32 »
Katkıyı sadece depoya dökeceksin ve üzerine 100TL yakıt ilavesi yaparak iyice karışmasını sağlamış olacaksın.

Başka bir şey yapmana gerek yok.


Merhaba Tekin Bey benim araç 207000 km de ve benzinli şu ürünü aracımda kullanabilir miyim? Olumlu etkisi olur mu?

http://www.hepsiburada.com/liste/wurth-enjektor-temizleyici-ve-katkisi-300-ml-made-in-germany-04893560/productDetails.aspx?productId=otev04893560&categoryId=26005&wt_gl=cpc.tum.genel.dinamik&gclid=CMnt9u_P5cECFaEfwwodfbgAhg
"Bu âlem-i fânîde ne mîr ü ne gedâyız
Âlâlara âlâlanırız pest ile pestiz."
                                                Bağdatlı Ruhi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #28 : Kasım 06, 2014, 11:26:22 »

Merhaba Tekin Bey benim araç 207000 km de ve benzinli şu ürünü aracımda kullanabilir miyim? Olumlu etkisi olur mu?

http://www.hepsiburada.com/liste/wurth-enjektor-temizleyici-ve-katkisi-300-ml-made-in-germany-04893560/productDetails.aspx?productId=otev04893560&categoryId=26005&wt_gl=cpc.tum.genel.dinamik&gclid=CMnt9u_P5cECFaEfwwodfbgAhg

Şimdiye kadar hiç kullandınız mı? km'niz yüksekmiş. Faydası olur elbet 20 binde bir kullanın 1 depo benzinin üzerine ilave edin. Ayarıca Opet istasyonlarında satılan Rom marka enjektör temizleyicisini de kullanabilirsiniz.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Edeb Ya Hu"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 218000
  • Model Yılı: '02
  • 58 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #29 : Kasım 06, 2014, 11:30:28 »
Şimdiye kadar hiç kullandınız mı? km'niz yüksekmiş. Faydası olur elbet 20 binde bir kullanın 1 depo benzinin üzerine ilave edin. Ayarıca Opet istasyonlarında satılan Rom marka enjektör temizleyicisini de kullanabilirsiniz.

Merhaba Aytaç Bey hiç kullanmadım. Daha doğrusu bu tür ürünlere fazla güvenemediğim için mesafeli durdum ancak forumda olumlu yaklaşımlar olunca kullanmaya karar verdim. Tabi ki tavsiyeleriniz önemli...
"Bu âlem-i fânîde ne mîr ü ne gedâyız
Âlâlara âlâlanırız pest ile pestiz."
                                                Bağdatlı Ruhi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #30 : Kasım 06, 2014, 11:33:38 »
Merhaba Aytaç Bey hiç kullanmadım. Daha doğrusu bu tür ürünlere fazla güvenemediğim için mesafeli durdum ancak forumda olumlu yaklaşımlar olunca kullanmaya karar verdim. Tabi ki tavsiyeleriniz önemli...

Würth ve Rom enjektör temizleyicileri ile ilgili şimdiye kadar olumsuz bir şey duymadım.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 327 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #31 : Kasım 06, 2014, 12:08:43 »
Merhabalar konuyu okuyunca aklıma geldi geçen seneki yağ bakımı esnasında gaz telinin boğaz kelebeğine bağlı olan yerdeki somunların ayarını usta değiştirmişti, malum rölanti düşük diye. Hava akış sensörü ve boğaz kelebeği temiz, bu aralar 700-800 devir civarında oluyor motor ısındıktan sonra. VVT-İ özelliği gereği kendi ayarlıyor diye biliyorum ancak bu şekilde bir sorun oluşturur mu rölantinin yüksek olması.
2001 1.4 Terra Special

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 26666
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #32 : Kasım 06, 2014, 12:50:54 »
Katkıyı sadece depoya dökeceksin ve üzerine 100TL yakıt ilavesi yaparak iyice karışmasını sağlamış olacaksın.

Başka bir şey yapmana gerek yok.
tekin bey merhaba 100 tllik benzini doldurmadan once mi dokmeliyim yoksa benzinden sonra mi ? Islemden sonra hemen yol alabilir miyim yoksa rolantide bekleywcek miyim ?
 Son olarak da 100 tl lik benzin 20 litre y yapiyor onceden de 1 ya da 4 litre olasa deponun yarisi olmuyor bu islemi wurthun tamamiyla mi yapmaliyim yoksa yarisiyla mi ?
Corolla 1.6 Terra Benzinli Manuel 2007 Model E120 Kasa
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=61558.msg833266

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #33 : Kasım 06, 2014, 12:54:12 »
tekin bey merhaba 100 tllik benzini doldurmadan once mi dokmeliyim yoksa benzinden sonra mi ? Islemden sonra hemen yol alabilir miyim yoksa rolantide bekleywcek miyim ?
 Son olarak da 100 tl lik benzin 20 litre y yapiyor onceden de 1 ya da 4 litre olasa deponun yarisi olmuyor bu islemi wurthun tamamiyla mi yapmaliyim yoksa yarisiyla mi ?

Sorunun muhatabı değilim ama Tekin Bey'in önce temizleyiciyi döküp sonra yakıt alın demesinin sebebi karışımın iyi sağlanması içindir. Hemen yol alabilirsiniz beklemenize gerek yok. Eğer deponuz tam dolu değil ise würth'ün yarısını koymanızı tavsiye derim. Zaten temizlenme etkisi 2. depoda ortaya çıkıyormuş.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Celica
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '92
  • 21 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #34 : Kasım 06, 2014, 13:30:50 »
O zaman bu ürünün benim arabada etkisini göstermesi 1seneyi bulur aytaç hocam :lol:
VAZGEÇMEDİĞİN SÜRECE YENİLMİŞ SAYILMAZSIN !!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #35 : Kasım 06, 2014, 13:34:48 »
O zaman bu ürünün benim arabada etkisini göstermesi 1seneyi bulur aytaç hocam :lol:

 :lol:
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 26666
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #36 : Kasım 06, 2014, 13:35:14 »
Sorunun muhatabı değilim ama Tekin Bey'in önce temizleyiciyi döküp sonra yakıt alın demesinin sebebi karışımın iyi sağlanması içindir. Hemen yol alabilirsiniz beklemenize gerek yok. Eğer deponuz tam dolu değil ise würth'ün yarısını koymanızı tavsiye derim. Zaten temizlenme etkisi 2. depoda ortaya çıkıyormuş.
fark etmeZ sahsin cevaplamasi benim icin  :D o zaman soyle mi yapalim sari isigi yakiyoruz  :D sonra wurthun yarisini dokuyoruz sonra yine sari lambayi yakip tekrar wurthu dokuyoruz dogrudur degil mi yani bu iki sure arasi kisa. veya uzun olmali mi ?yani ilk dokdukten 1 hafta sonra mi doldurmaliyiz tekrar ?
Ayrica urunde ne kadar kaldigni gosteren cizgi var mi ki acaba cunku ne kadar yarisi oldugunu tam bilemiyoruz haliyle :D
Corolla 1.6 Terra Benzinli Manuel 2007 Model E120 Kasa
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=61558.msg833266

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #37 : Kasım 06, 2014, 13:38:42 »
fark etmeZ sahsin cevaplamasi benim icin  :D o zaman soyle mi yapalim sari isigi yakiyoruz  :D sonra wurthun yarisini dokuyoruz sonra yine sari lambayi yakip tekrar wurthu dokuyoruz dogrudur degil mi yani bu iki sure arasi kisa. veya uzun olmali mi ?yani ilk dokdukten 1 hafta sonra mi doldurmaliyiz tekrar ?
Ayrica urunde ne kadar kaldigni gosteren cizgi var mi ki acaba cunku ne kadar yarisi oldugunu tam bilemiyoruz haliyle :D

Aranın kısa/uzun olması fark etmez. Yarım depoya yarım temizleyici ama en sağlamı paran varsa  :) pompaya yanaştıktan sonra würth'ün tamamını boca edip, depoyu fullemek.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 26666
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #38 : Kasım 06, 2014, 14:42:18 »
Aranın kısa/uzun olması fark etmez. Yarım depoya yarım temizleyici ama en sağlamı paran varsa  :) pompaya yanaştıktan sonra würth'ün tamamını boca edip, depoyu fullemek.
Abi fulleyince ilk depoda bitiyor o zaman 2.depoya şans kalmıyor sen de 2.depo önemli demiştin ya hani galiba en iyisi boş depoya bir kutu würth sonra fulle sonra depoyu bitir gene tam kutu würthle bundan sonra en iyisi bu herhalde.ama benim yolum yarım depoya yarım kutu würth sonra yine aynısı :D
Corolla 1.6 Terra Benzinli Manuel 2007 Model E120 Kasa
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=61558.msg833266

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i ile normal motor arasındaki fark
« Yanıtla #39 : Kasım 06, 2014, 14:48:06 »
 Her 5 bin km'de 1 adet ürün yeterlidir.

İster tek dolu depoya koyun ister ikiye bölüp 2 yarım depoya.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)